Tetterettes, tetter hier lekker door.
dinsdag 27 april 2010 om 11:12
Deel 5 alweer
Waar we lekker verder kunnen tetteren over onze liefde voor onze dieren.
Het gaat inmiddels allang niet meer alleen over de dieren en off-topic kennen we niet
Op de foto een aantal van onze mooierds
Wie zin heeft...klets tetter lekker mee!!
Vorige kletsdeel van de Tetterettes
Waar we lekker verder kunnen tetteren over onze liefde voor onze dieren.
Het gaat inmiddels allang niet meer alleen over de dieren en off-topic kennen we niet
Op de foto een aantal van onze mooierds
Wie zin heeft...klets tetter lekker mee!!
Vorige kletsdeel van de Tetterettes
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 16 mei 2010 om 15:52
quote:Pilous schreef op 16 mei 2010 @ 15:46:
Ik ga eens even opzoek naar een recept met asperges en zalm.
Hou je van mosterd?
Dan moet je even kijken naar de foto op het topic, MV, vraagje over je kampersteur. Dat is met zalm, asperges, ei, wat garnaaltjes en bij het ei zit die mosterdsaus.
Maar ik heb van asperges ook nog een klassieker met zalm. Of heel makkelijk, zalm uit de oven met kruiden, asperges met hollandaisse saus, ik heb hem volgens mij nog in mijn pc waar ik voor jou bij de Nietjes een foto van heb gemaakt. Zelf hou ik niet zo van garnalen maar toen Rosanna hier at had ik bij haar nog wat garnalen erover gestrooid.
Ik ga eens even opzoek naar een recept met asperges en zalm.
Hou je van mosterd?
Dan moet je even kijken naar de foto op het topic, MV, vraagje over je kampersteur. Dat is met zalm, asperges, ei, wat garnaaltjes en bij het ei zit die mosterdsaus.
Maar ik heb van asperges ook nog een klassieker met zalm. Of heel makkelijk, zalm uit de oven met kruiden, asperges met hollandaisse saus, ik heb hem volgens mij nog in mijn pc waar ik voor jou bij de Nietjes een foto van heb gemaakt. Zelf hou ik niet zo van garnalen maar toen Rosanna hier at had ik bij haar nog wat garnalen erover gestrooid.
zondag 16 mei 2010 om 15:59
Nee ik ben al geaccepteerd bij de tetters dus bij netwerken staat ie niet.
Het zit zo, op mijn eigen hyves, heb je een kopje hyves, daar heb ik 2 gesloten groepen, daar zou de tetters dus ook moeten staan, en dat doet ie niet.
Dus hoe krijg ik daar nou een linkje?
Nu open ik berichten af en toe niet, omdat ik alleen via die berichten weer in de tettershyves kan komen. Dus in mijn hotmail bewaar ik die. Maar handig is het niet.
Het zit zo, op mijn eigen hyves, heb je een kopje hyves, daar heb ik 2 gesloten groepen, daar zou de tetters dus ook moeten staan, en dat doet ie niet.
Dus hoe krijg ik daar nou een linkje?
Nu open ik berichten af en toe niet, omdat ik alleen via die berichten weer in de tettershyves kan komen. Dus in mijn hotmail bewaar ik die. Maar handig is het niet.
zondag 16 mei 2010 om 16:40
Ik wil ze ook weer graag eten, even wachten dat ik ze in een aanbieding zie. Ze zullen nu nog wel duur zijn. Ik woon helaas niet in het aspergegebied. Dan zou ik denk ik echt 2 of 3 keer per week asperges eten. Ik heb zoveel lekkere recepten mee. Ook quiches, mmmm. Nou ik zou het ook wel weten. Ik heb ze gegeten toen ik die gerechten met asperges maakte voor het Paas-menu-blog.
zondag 16 mei 2010 om 17:07
zondag 16 mei 2010 om 17:28
Ik heb een keer een baan gehad dat ik door het hele land moest reizen. En altijd in aspergetijd gingen als we naar Limburg ofzo moesten en een bordje zagen met asperges ze halen. Jammer dat het altijd maar zo kort is echte verse. Ik meen na mijn verjaardag dat het meestal weer afloopt.
Vorig jaar of het jaar ervoor heb ik een aspergepakket gewonnen, weet niet meer of het met een recept van mij was of zomaar.
Die pan is al 139 euro dacht ik, ik heb hem een tijdje op MP gehad en daar boden ze 5 euro. Toen heb ik de verkoopprijs erbij gezet en toen boden ze 15 euro, ja duhhhh. Ik had bij die pan ook nog een aspergetang, schiller, bewaardoek voor ze in de koelkast. Het aspergeboek van topkoks wilde ik uiteraard bewaren.
Nou ja, voor zo weinig heb ik het uiteraard bewaard. De pan heb ik nog nooit gebruikt want die hoop ik nog een keer te verkopen als ik in geldnood zit. Is een duur merk.
Het kookboek is helemaal geweldig, echt recepten van koks die ook sterren hebben behaald. Geweldig is die.
Vorig jaar of het jaar ervoor heb ik een aspergepakket gewonnen, weet niet meer of het met een recept van mij was of zomaar.
Die pan is al 139 euro dacht ik, ik heb hem een tijdje op MP gehad en daar boden ze 5 euro. Toen heb ik de verkoopprijs erbij gezet en toen boden ze 15 euro, ja duhhhh. Ik had bij die pan ook nog een aspergetang, schiller, bewaardoek voor ze in de koelkast. Het aspergeboek van topkoks wilde ik uiteraard bewaren.
Nou ja, voor zo weinig heb ik het uiteraard bewaard. De pan heb ik nog nooit gebruikt want die hoop ik nog een keer te verkopen als ik in geldnood zit. Is een duur merk.
Het kookboek is helemaal geweldig, echt recepten van koks die ook sterren hebben behaald. Geweldig is die.
zondag 16 mei 2010 om 17:39
Ziet er mooi uit Mylene!!
Ik heb net de asperges geschild en bedacht me dat ik een nieuwe schiller moet gaan kopen.
Ik mik 'm altijd in de vaatwasser en deze kan daar niet zo goed tegen.
Koken doe ik trouwens altijd gewoon liggend in mijn grote soeppan.
Gaat ook best
Portobello vinnik ook erg lekker (met geitenkaas en pijnboompitten en een beetje honing uit de oven)
heel afgezaagd misschien maar zo vind ik het het allerlekkerst.
Nu even bedden opnieuw opmaken... zucht,dom werk..
Ik heb net de asperges geschild en bedacht me dat ik een nieuwe schiller moet gaan kopen.
Ik mik 'm altijd in de vaatwasser en deze kan daar niet zo goed tegen.
Koken doe ik trouwens altijd gewoon liggend in mijn grote soeppan.
Gaat ook best
Portobello vinnik ook erg lekker (met geitenkaas en pijnboompitten en een beetje honing uit de oven)
heel afgezaagd misschien maar zo vind ik het het allerlekkerst.
Nu even bedden opnieuw opmaken... zucht,dom werk..

zondag 16 mei 2010 om 17:50
Jeetje nog 10 postings, wat gaat het hard. Ik wacht tot er iemand komt die nog geen deel heeft geopend.
Wil diegene niet vergeten het namenlijstje van posting 1 er snel na te posten, het is zo lekker makkelijk geheugensteuntje.
Wil diegene niet vergeten het namenlijstje van posting 1 er snel na te posten, het is zo lekker makkelijk geheugensteuntje.
zondag 16 mei 2010 om 17:52
Ik eet ook nooit asperges. Gewoon omdat ze zo duur zijn en ik toch niet weet wat ik mis
Ik droomde trouwens vannacht dat ik naar de meet ging en dat ik toen een niet passende bh aanhad. En daardoor hele rare borsten. Ik vraag me toch af wat dat betekent volgens een dromenboek
Dochterlief heeft contact gelegd met de achterbuurman en verteld dat wij wel 4 katten en 3 konijnen hebben. En de buurman heeft toen verteld wat ik allemaal in mn tuin heb staan )nog steeds geen idee)
Mijn toetsenbord doet raar +/'
Ik droomde trouwens vannacht dat ik naar de meet ging en dat ik toen een niet passende bh aanhad. En daardoor hele rare borsten. Ik vraag me toch af wat dat betekent volgens een dromenboek
Dochterlief heeft contact gelegd met de achterbuurman en verteld dat wij wel 4 katten en 3 konijnen hebben. En de buurman heeft toen verteld wat ik allemaal in mn tuin heb staan )nog steeds geen idee)
Mijn toetsenbord doet raar +/'
zondag 16 mei 2010 om 17:58
zondag 16 mei 2010 om 18:00
Asperges! Ik heb ooit in Madrid groene gefrituurde asperges gegeten met zeezout. Verrukkuluk!
En eigenlijk heb ik vorige week bij mijn zus voor het eerst een echte aspergemaaltijd gegeten. Dus als hoofdgerecht. Ze had ze gestoomd en dan klassiek met gekookt ei en ham en gesmolten roomboter. Ik was helemaal verbaasd dat het zo lekker was. Kende ze eigenlijk alleen in een voorgerechtje ofzo, of uit een blikje. Maar dan zijn ze zo slapjes dat ik er niks aan vond.
En eigenlijk heb ik vorige week bij mijn zus voor het eerst een echte aspergemaaltijd gegeten. Dus als hoofdgerecht. Ze had ze gestoomd en dan klassiek met gekookt ei en ham en gesmolten roomboter. Ik was helemaal verbaasd dat het zo lekker was. Kende ze eigenlijk alleen in een voorgerechtje ofzo, of uit een blikje. Maar dan zijn ze zo slapjes dat ik er niks aan vond.
zondag 16 mei 2010 om 18:07