Tetterettes, tetter hier lekker door.

27-04-2010 11:12 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5 alweer

Waar we lekker verder kunnen tetteren over onze liefde voor onze dieren.

Het gaat inmiddels allang niet meer alleen over de dieren en off-topic kennen we niet

Op de foto een aantal van onze mooierds

Wie zin heeft...klets tetter lekker mee!!

Vorige kletsdeel van de Tetterettes
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Klik even op je tabje 'Netwerken' dan zie je van welke hyves je allemaal lid bent. Daar staatie vast tussen dan
quote:Pilous schreef op 16 mei 2010 @ 15:46:

Ik ga eens even opzoek naar een recept met asperges en zalm.

Hou je van mosterd?

Dan moet je even kijken naar de foto op het topic, MV, vraagje over je kampersteur. Dat is met zalm, asperges, ei, wat garnaaltjes en bij het ei zit die mosterdsaus.

Maar ik heb van asperges ook nog een klassieker met zalm. Of heel makkelijk, zalm uit de oven met kruiden, asperges met hollandaisse saus, ik heb hem volgens mij nog in mijn pc waar ik voor jou bij de Nietjes een foto van heb gemaakt. Zelf hou ik niet zo van garnalen maar toen Rosanna hier at had ik bij haar nog wat garnalen erover gestrooid.
Mylene het is een besloten hyve,daarom staat die verscholen.Wat Pilous al zegt: Bovenin de horizontale balk naar netwerken ,dan hyves aanklikken.

Daar staat het bij.

Ik heb zelf het daarna toegevoegd aan favorieten...veel makkelijker.
Nee ik ben al geaccepteerd bij de tetters dus bij netwerken staat ie niet.

Het zit zo, op mijn eigen hyves, heb je een kopje hyves, daar heb ik 2 gesloten groepen, daar zou de tetters dus ook moeten staan, en dat doet ie niet.

Dus hoe krijg ik daar nou een linkje?

Nu open ik berichten af en toe niet, omdat ik alleen via die berichten weer in de tettershyves kan komen. Dus in mijn hotmail bewaar ik die. Maar handig is het niet.
Oh oke, maar die ik heb die groepen zijn ook besloten groepen.

Nou geeft niet, ik ga het onder favorieten zetten.
Dan zjn die andere groepen niet besloten MV,want dan staan ze er echt niet bij op je hyvespagina.
Staat wel bij netwerken Mleen, helemaal onderaan
Ik ga gewoon asperges koken en een ei, daar pleur ik wat gerookte zalm bij en ik meng een zakje poeder met gekookt water.

Klaar is mijn eten.

Zal ik er nog krieltjes bij maken?
Ik ga ook asperges eten,mmm

Vers bij de aspergeboer hier gehaald.

Met een simpel sausje van bloem,bouillon,verkruimeld ei,geraspte kaas en wat verse peterselie.
Lekker he? Vorige week ook al gegeten

En ik denk volgende week weer. Dan sowieso veel vitamines eten ivm Pinkpopvoer daarna
Ik wil ze ook weer graag eten, even wachten dat ik ze in een aanbieding zie. Ze zullen nu nog wel duur zijn. Ik woon helaas niet in het aspergegebied. Dan zou ik denk ik echt 2 of 3 keer per week asperges eten. Ik heb zoveel lekkere recepten mee. Ook quiches, mmmm. Nou ik zou het ook wel weten. Ik heb ze gegeten toen ik die gerechten met asperges maakte voor het Paas-menu-blog.
Ik had nu 800 gram voor Eur 2,75 en supervers!

Dit was niet de allerbeste die ze hadden hoor, de AA+ kwaliteit is daar 8 euro per kilo.

Die zijn mooi dik en recht.

Die ik nu heb hebben de kopjes boven het zand gehad en daardoor iets paarsgekleurd..maar die zijn net zo lekker en goed
Das niet duur Bieb

Ik ga maar eens aan de bak in de keuken.

Vooraf hebben we nog een portobello met groente

Lekker
Ik heb een keer een baan gehad dat ik door het hele land moest reizen. En altijd in aspergetijd gingen als we naar Limburg ofzo moesten en een bordje zagen met asperges ze halen. Jammer dat het altijd maar zo kort is echte verse. Ik meen na mijn verjaardag dat het meestal weer afloopt.

Vorig jaar of het jaar ervoor heb ik een aspergepakket gewonnen, weet niet meer of het met een recept van mij was of zomaar.

Die pan is al 139 euro dacht ik, ik heb hem een tijdje op MP gehad en daar boden ze 5 euro. Toen heb ik de verkoopprijs erbij gezet en toen boden ze 15 euro, ja duhhhh. Ik had bij die pan ook nog een aspergetang, schiller, bewaardoek voor ze in de koelkast. Het aspergeboek van topkoks wilde ik uiteraard bewaren.

Nou ja, voor zo weinig heb ik het uiteraard bewaard. De pan heb ik nog nooit gebruikt want die hoop ik nog een keer te verkopen als ik in geldnood zit. Is een duur merk.

Het kookboek is helemaal geweldig, echt recepten van koks die ook sterren hebben behaald. Geweldig is die.

Ziet er mooi uit Mylene!!

Ik heb net de asperges geschild en bedacht me dat ik een nieuwe schiller moet gaan kopen.

Ik mik 'm altijd in de vaatwasser en deze kan daar niet zo goed tegen.

Koken doe ik trouwens altijd gewoon liggend in mijn grote soeppan.

Gaat ook best

Portobello vinnik ook erg lekker (met geitenkaas en pijnboompitten en een beetje honing uit de oven)

heel afgezaagd misschien maar zo vind ik het het allerlekkerst.

Nu even bedden opnieuw opmaken... zucht,dom werk..
Het is echt bijna tijd om een nieuw topic te openen.... nog 12 berichten geloof ik. Aan wie de eer?

En ik hou niet zo van asperges... Uit een blikje wel Maar verse, neuh, ik heb het ooit een keer gemaakt maar ik vond het niet lekker. Of ik heb het verkeerd klaargemaakt.
Jeetje nog 10 postings, wat gaat het hard. Ik wacht tot er iemand komt die nog geen deel heeft geopend.

Wil diegene niet vergeten het namenlijstje van posting 1 er snel na te posten, het is zo lekker makkelijk geheugensteuntje.
Ik eet ook nooit asperges. Gewoon omdat ze zo duur zijn en ik toch niet weet wat ik mis

Ik droomde trouwens vannacht dat ik naar de meet ging en dat ik toen een niet passende bh aanhad. En daardoor hele rare borsten. Ik vraag me toch af wat dat betekent volgens een dromenboek

Dochterlief heeft contact gelegd met de achterbuurman en verteld dat wij wel 4 katten en 3 konijnen hebben. En de buurman heeft toen verteld wat ik allemaal in mn tuin heb staan )nog steeds geen idee)

Mijn toetsenbord doet raar +/'
Hahaha Klets. Dat is een teken hoor, dat je er gewoon bij moet zijn.

Ons to do lijstje voor de meet:

1. kijken of V haar benen heeft geschoren

2. kijken of de bh van Klets wel goed zit.

Voor je toetsenbord: even control en shift tegelijk indrukken en dan zou het weer goed moeten zijn.
Asperges! Ik heb ooit in Madrid groene gefrituurde asperges gegeten met zeezout. Verrukkuluk!

En eigenlijk heb ik vorige week bij mijn zus voor het eerst een echte aspergemaaltijd gegeten. Dus als hoofdgerecht. Ze had ze gestoomd en dan klassiek met gekookt ei en ham en gesmolten roomboter. Ik was helemaal verbaasd dat het zo lekker was. Kende ze eigenlijk alleen in een voorgerechtje ofzo, of uit een blikje. Maar dan zijn ze zo slapjes dat ik er niks aan vond.
Klets, ga jij het nieuw topic openen?
Jaaa het is weer normaal! Ik vergeet de combinatie altijd.

Maar wie opent nu een nieuw topic?
Nou jij dus Klets...jij kwam binnen toen we het er over hadden..

of Splinter...

vecht het maar uit
Jij Klets.

Pas je op met het contact van je dochter met achterbuurman. En waarom weet hij wat er in je tuin staat? Pas maar op.
quote:biebelie schreef op 16 mei 2010 @ 18:05:

Nou jij dus Klets...jij kwam binnen toen we het er over hadden..

of Splinter...

vecht het maar uit

Kan geen toeval zijn hè, dat we allebei ineens tegelijk binnen kwamen!

Doe jij maar Klets! Jij kan mooi knutselen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven