Tetterettes, tetter hier lekker door.

27-04-2010 11:12 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5 alweer

Waar we lekker verder kunnen tetteren over onze liefde voor onze dieren.

Het gaat inmiddels allang niet meer alleen over de dieren en off-topic kennen we niet

Op de foto een aantal van onze mooierds

Wie zin heeft...klets tetter lekker mee!!

Vorige kletsdeel van de Tetterettes
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Een ontstoken haarzakje 200 euro!!!

vliegT op zeg..

Ik denk tijd voor een andere dierenarts!
quote:biebelie schreef op 04 mei 2010 @ 17:57:

Sorry egopost alweer:

[afbeelding]

hij vind me leuheuk!!Hoi, leuk dat hij je leuheuk vind!!! Maar vind jij hem ook leuheuk???? Want alleen goed KUHUSSEN is niet genoeg hoor
Biieeeb wat leuk!!! Maarreh hoe heet ie? Wat doet ie? Fotoooo. En waarom noemde je hem dom? hyvehyvehyve

Ik denk dat ik een foto nodig heb voor de beeldvorming van je meubelprojectje

Palmboom: Wat vervelend zo'n ontstoken haarzakje. Heeft dat enorme bedrag ook niet te maken met speciale manier van een konijn onder narcose brengen? Is wel veel geld ja...

Olijfje was even meer een kersje?
anoniem_82847 wijzigde dit bericht op 04-05-2010 18:34
Reden: tss niet eens plaatjes van een Olijfje na het sporten mogen plaatsen...
% gewijzigd
quote:Slofje schreef op 04 mei 2010 @ 18:17:

[...]

Hoi, leuk dat hij je leuheuk vind!!! Maar vind jij hem ook leuheuk???? Want alleen goed KUHUSSEN is niet genoeg hoor

Jawel kuhussen is voor nu goed voor me....

Ik wil toch niet weer vast enzo...voor nu
quote:palmboom24 schreef op 04 mei 2010 @ 18:04:

Hier even een snelle update over het konijn!

DA zou gisteren terugbellen, maar toen dat om 16.00 uur nog niet gebeurd was hebben we zelf maar gebeld. Konijn heeft dus een ontstoken haarzakje op zijn voet. Wilden ze graag opereren voor slechts 200 euro

We hebben besloten om het even aan te kijken, ontstoken haarzakjes gaan bij mensen immers ook meestal vanzelf weer weg. En áls hij al geopereerd wordt, dan zeker niet bij die horkerige afleggers.

!belachelijk zeg! 200 euro!! De vraag is inderdaad of dit wel geopereerd MOET worden of dat anti-biotica afdoende is!! En nog tip: narcose bij konijnen luistert altijd heel nauw!! Ik geloof dat gasnarcose het beste is. Dus je moet altijd informeren of ze dat doen en of ze ervaring hebben op konijnengebied!. Kijk anders eens op konijnen.nl. Daar staan ook DA's op die konijnenexperts zijn!
Wat een goed nieuws over Zoë, , hopelijk blijft het goed.

Palm, wat zielig voor je Nijn, ik hoop dat het over gaat, anders even een konijnenfokker bellen of die een homeopathisch middel weet. 200 euro is wel veel.

Bieb, rustig aan met die smsjes, denk aan je eigen woorden, geen relatiemateriaal.

TH wat lekker even weg, ik ben daar nog niet geweest maar wel gehoord dat je daar lekker kan eten en lekkere wijntjes.

Zo grit gehaald. Ze hadden geen goede kattengras, eentje in de groei gekocht, Kane zit ernaar te kijken alsof hij denkt dat het door hypnose harder gaat groeien. Ze hebben een mooie plant dood gebeten in een nacht, ja als je er bij bent zijn het engeltjes.

Dus morgen ga ik maar naar een grasveld en haal ik wel een pol eruit. Ik dacht eerst om het in de nacht te doen maar heb zo'n gevoel dat er dan een agent achter je staat en vraagt "wat bent u aan het doen mevrouw?". Zo even optijd nog even de bak schoonmaken anders gaat hij vast en zeker om 8 uur schreeuwen.
Inderdaad Kletsmajoor, dat wilde ik er ook nog bijzeggen: kosten narose voor een konijn, als ze het goed doen, kunnen behoorlijk aantikken
quote:mylenevalerie schreef op 04 mei 2010 @ 18:25:

Bieb, rustig aan met die smsjes, denk aan je eigen woorden, geen relatiemateriaal.

.Nee maar Bieb wil nu alleen maar KUHUSSEN
Tja, het zal inderdaad wsel aan die narcose liggen. Dat is ook een reden dat we eigenlijk niet willen dat hij geopereerd wordt. Het is altijd al een konijn met een zwakke gezondheid geweest en we denken dat hij er in zal blijven. En nergens is aan te merken dat hij pijn aan zijn poot heeft, dus we kijken het nog even aan. Maar als iemand tips heeft hoor ik het graag

Antibiotica is niet voorgesteld overigens, maar dat heeft vast te maken dat zed graag 200 euro cashen. We hebben nl. vernomen dat de DA (eigenlijk is het een dierenziekenhuis, vrij groot dus) in behoorlijke gekdnood verkeert. Wij hebben het idee dat ze dat proberen op te lossen met onnodige en onnodig risicovolle behandelingen. Het is natuurlijk niet 'bewezen' dat dat zo is, maar zo voelt het wel. Vind dat persoonlijk schandalig.

Mijn eigen DA zegt juist vaak als ik iets voorstel (van een kuur ofzo) dat het helemaal niet nodig is. Ook krijg ik na een inenting vaak de vraag of Poes al ontwormd is en zo niet, krijg ik gratis pilletjes mee. Ik ben dus erg tevreden over mijn DA!

MV: Poes vreet hier ook altijd aan de planten, bij voorkeur als ik het zie. Heb een aantal planten met puntige bladeren, die zijn allemaal afgekloven. Ook gooit ze regelmatig een plant uit het raam snachts.
Palm, ik lees ONTSTOKEN haarzakjes, DUS ontsteking, DUS anti-biotica!! Lijkt mij heel erg logisch! Als dat niet aanslaat, kun je altijd nog verder kijken!
Ik zal het even doorgeven aan mijn ouders, Slofje

Ik zal ze ook direct de tip geven om het dan aan mijn DA te vragen. Chagerijnige assistente was namelijk nog pissig ook dat mijn ouders de nijn niet wilden laten opereren!! Het zou me niet verbazen als ze zou zeggen dat antibiotica geen optie is...
Ha, vriend komt net thuis met een comedy met G. Kloenie, biebelie! 'The men who stare at goats'

Ik zal jullie morgen laten weten hoe de film was!
Even wat anders. Ik heb vandaag weer 7 teken weggehaald bij Teun en Joris. Dit zijn dus de katten die "echt" buiten komen, buiten de ren. Twee weken geleden hebben ze ieder nog een pipetje Frontline gehad!! Dit is tegen vlooien én teken. Het verhaal dat katten (of juist de teken?) dus op een gegeven moment immuun worden voor Frontline klopt dus wel!! Heeft hier iemand ook ervaring mee? en een andere goede oplossing? Want Frontline is behoorlijk duur en dan mag je toch wel verwachten dat het werkt!!
Leedies, mag ik effe ego posten ?

Ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor de uitslag van mijn MRI van vorige week..in mijn rechterborst is een afwijking gevonden van 0,8 cm en waarschijnlijk betreft het een (goedaardig) fibroadenoom.

Dat kunnen ze zien dmv een biopt, de chirurg heeft me er nog tussen gepropt..

Helaas voor mij werkt er in het borstcentrum een radioloog die wel een aantal cursussen "omgaan met mensen" kan gebruiken, man wat een zak hooi..

Ik had hem afgelopen november ook toen er in 1 borst 5 cystes gevonden werden (" ach mevrouw, het zijn maar cystes") en ik had gezworen dat ie er nooit meer aan mocht komen.

Nu had ik dus helaas niet zoveel keus en na twee minuten kijken met de echo meldde hij dat er niets te biopten viel en verliet de kamer om de chirurg weer te bellen..

Nu geven ze aan dat ik dan over een half jaar maar weer een MRI moet laten maken maar hoe langer ik erover nadenk hoe bozer ik word.

Ik ga toch niet een half jaar maar af zitten wachten of ze gelijk hebben met hun "waarschijnlijk" of wel ?
Wat vervelend kat! Hier in de fam. helaas ook borstkanker voorgekomen, en ook hele slechte ervaringen met de 'borstendokters' (zo noem ik ze altijd). Nare, horkerige mannetjes die zorgen omtrent de lichaamsdelen die ze zelf niet hebben, totaal niet serieus nemen. Erg vervelend, ook omdat je vaak niet zelf kunt kiezen bij wie je terechtkomt.

Als je het niet eens bent met hun oordeel kan je waarsch. wel een second opinion aanvragen? Je moet voor jezelf opkomen hoor!
Hé Bah Kat!

Wat een horkerige boer.

Kun je de chirurg niet bellen en vragen om iemand anders.

Wat palmboom al zegt...een second opinion?

Dan ga je tenminste iets rustiger je volgende half jaar in.

Beter 100x voor niks dan één keer te laat toch!

quote:palmboom24 schreef op 04 mei 2010 @ 18:46:

Ha, vriend komt net thuis met een comedy met G. Kloenie, biebelie! 'The men who stare at goats'

Ik zal jullie morgen laten weten hoe de film was!Hah...die wou ik liever niet zien...hij is daar zo NIET sexy!!
Dat dacht ik ook inderdaad, ik bedoel, als het echt een fibroadenoom is geef ik een feestje echt waar

Maar nog een half jaar onzekerheid zie ik niet zo zitten.

Overigens gaat het echt alleen om de radioloog, de rest van de mensen op het Tietencomplex ( zo noem ik het ) zijn echt geweldig.

Mijn chirurg zei zelfs letterlijk "ik ga geen excuses meer maken voor die man" dus ligt het niet aan mij maar heeft ie zo meer mensen behandeld.

Het is ook niet alsof we voor een aambei komen ofzo ( al geloof ik best dat dat ook heel vervelend is hoor..) maar in een borstcentrum komen toch voornamelijk vrouwen die bang zijn ziek te worden of het al zijn.

Mijn moeders borstkanker is 8 jaar geleden, haar tweelingzus is eraan overleden en mijn nichtje mijn zus en ik zijn erfelijk belast, ik zit daar dus niet bepaald voor de lol.

Ongeloofelijk toch dat er zulke mensen in de zorg werken...

Morgen nog maar eens een poging wagen voor een nieuwe afspraak, anders is er in Eindhoven nog een borstcentrum waar ik dan met de dames heen ga.
Ja ik zou even vragen wat er nog verder mogelijk is Kat om niet nog een half jaar te wachten. Lijkt mij ook lang om in onzekerheid te zitten.
Als de chirurg ook al weet wat voor hork daar werkt is het misschien makkelijker om elders (of door iemand anders) geholpen te worden??

Hoop dat dat lukt!!
@ Bieb

Het lullige is dat de chirurg weet hoe het zit vanwege het voorval 6 maanden geleden.

Hij had de echo bij een andere radioloog aangevraagd maar omdat ik er tussen moest vond ik het eigenlijk niet netjes van mezelf om dan te zeggen dat ik hem niet wilde..achteraf misschien beter geweest als ik dat wel had gedaan..
Ooh,nou dan misschien maar ietsjes langer wachten en dan toch bij de eerste keus?

beter nu even wachten dan een heel half jaar....
Yep, helaas voor mezelf ben ik niet de meest geduldige persoon.

Ken je dat, dat wanneer je uiteindelijk uitgebruld in de auto zit je precies weet wat je eigenlijk had moeten zeggen teggen zo'n zak hooi ( of het nou een radioloog is of een mevrouw van het UWV of die lastige buurman of maakt niet uit wie )

Ik ga er een nachtje over slapen en morgen nog eens bellen.
quote:kat75 schreef op 04 mei 2010 @ 20:45:

Yep, helaas voor mezelf ben ik niet de meest geduldige persoon.

Ken je dat, dat wanneer je uiteindelijk uitgebruld in de auto zit je precies weet wat je eigenlijk had moeten zeggen teggen zo'n zak hooi ( of het nou een radioloog is of een mevrouw van het UWV of die lastige buurman of maakt niet uit wie )

Ik ga er een nachtje over slapen en morgen nog eens bellen.He Kat, snap precies wat je bedoelt, maar we hebben het hier niet over jouw dokter, UWV mevrouw of lastige buurman! Weet precies wat je bedoelt, met NADERHAND. Maar het gaat hier wel om jouw gezondheid, dus laat je niet ondersneeuwen en doe wat jij denkt dat goed is!!! En gewoon zeggen wat je wilt!!
quote:Slofje schreef op 01 mei 2010 @ 23:21:

Wat ik wel heel leuk vond om te lezen is dat Kletsmajoor katten opvangt uit Griekenland. Ik ben namelijk samen met een vriendin altijd bezig om voer, medicijnen e.d. in te zamelen voor diverse asiels en opvangcentra in binnen- en buitenland, waaronder Samos en Malta. Deze asielen zijn meer voor honden en zij doen ook aan plaatsing in duitsland en nederland. Maar het asiel op Samos heeft ook voederplekken voor katten. Wil graag meer weten en misschien kunnen wij nog wat voor elkaar betekenen. Er kan namelijk nog altijd wel een adresje bij, al is het maar eenmalig!Kletsmajoor: Ik en ermee bezig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven