tetterettes tetteren augustus uit

13-08-2010 17:37 3045 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hier is ons 11de Tettertopic!

Wil je bij ons groepje ( ) ? Plaats dan een foto van je huisdier

We hebben het hier over dieren en alles wat daar mee samen hangt. Offtopic bestaat niet

Ons vorige topic: Tetterettes tetteren de zomer door!
Zoiets dus (hoewel het geen Fava bonen heette):

Oh ja en vroeguh was de enige manier waarop mijn mams groente klaar maakte: koooooken; wat nou wokken of roerbakken of steamen??? Of met iets er doorheen. Ik gooide er standaard appelmoes of ketjap overheen. Oh en prei met een PAPJE, bleeeeeh. Ik krijg wordt er nu nog misselijk van, gooi daar maar eens appelmoes overheen, brrrrrrrrrrr
Optimist tot in de kist!
Hoezo gevalletje bonentrauma!
Optimist tot in de kist!
Mijn opa en oma hadden een moestuintje, maar gelukkig ook een vriezer

Mijn moeder vertelde dat ze vroeger mayo over de sperziebonen heen gooide om niet te kokhalzen na de 6e keer bonen die week
Haha, en als je dan die hele bak eindelijk op hebt, ben je toch wel Miss Queen Bean!

(echt, Google!)
Optimist tot in de kist!
wij blancheren en vriezen ze dan ook in. Vanavond eten we verse bietjes en aardappels van het land
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik heb wat dat betreft nooit iets gehad met de "Hollandse Pot". Gelukkig een man getroffen die er ook niet weg van is. Onze kids vragen wel eens wanneer we nu weer eens "gewoon" eten of terwijl piepers met bloemkool of zoiets. Zucht.
Optimist tot in de kist!
Lijkt me echt leuk Its, om uit je eigen tuin te eten.

Mijn vingers zijn helaas eerder bruin dan groen. Op het balkon heb ik wel verse kruiden, maar die gaan ook maar heel beperkt mee....

Hoest nu met je rug?
overigens houden sperziebonen de katten ook bezig. Die hebben er twee "gestolen" en rennen ermee door het huis
Over eten gesproken. Gisteren met "de club" bij een bistro gegeten, Heel modern, was beregezellig, 't eten viel ietwat tegen. 't Zag er mooi uit maar de steak was errug taai en meerendeel vd gasten hadden de steak dus uiteindelijk zijn er 15 (!) steaks terug gegaan en aangezien de optie "wachten op de nieuwe steak" niet werd geboden, eindigden de steakeaters met een bord met linugini, errug lekker met eend en mushroom enzo maar toch jammer als je iets anders had gewild. Ik had Heilbot met bouillabaise en rouille. Lekker maar niet wild enthousiast, 't was een errug fancy restaurant dus dan zijn de verwachtingen ook hoog. Maar we hebben wel een superleuke avond gehad.
Optimist tot in de kist!
dat gaat weer beter, maar ik ga morgen wel netjes naar de dokter. Ik weet namelijk waar het probleem zit denk ik. Dat heb ik veel te lang voor me uit geschoven. Dus nu maar eens er iets mee doen (zei ze een soort van stoer)
Goed zo Its, hopelijk heeft ome dok een goede oplossing, je rug moet nog heeeeeeel lang mee.
Optimist tot in de kist!
Goed van je Its. Het kan er alleen maar beter op worden.
Toch klinkt het goed Anneke wat jullie besteld hadden

jammer dat het wat tegen viel dan..

Its succes morgen bij de dokter!
Ohw, wat zou dan de oplossing zijn Its? Fysio?
euhm of een zooltje in mijn schoenen, in ieder geval iets dat ervoor zorgt dat mijn bekken recht komen te staan
Oh, je ene been is langer dan de andere?
nou ja, nu wel omdat mijn bekken scheef staat (en dus ook mijn rug). Komt waarschijnlijk doordat ik een twijfelgeval was als baby (wel of niet heupdysplasie)
Ohja... Mijn benen zijn niet evenlang, waardoor alles wordt scheef gedrukt. Daarom ga ik dus 1x per 6 weken naar de chiropractor. Die zet alles weer recht en dan kan ik er weer even tegen.

Misschien nog een idee als fysio niet je ding is
quote:itsme26 schreef op 25 augustus 2010 @ 16:27:

nou ja, nu wel omdat mijn bekken scheef staat (en dus ook mijn rug). Komt waarschijnlijk doordat ik een twijfelgeval was als baby (wel of niet heupdysplasie)

is ze wel een baby of is ze niet een baby?

Maar uh, dat klinkt wel alsof er iets aan gedaan kan worden waar jij dan vervolgens veel baat bij hebt. Toch?
Hier nog zo een En ik moet zeggen; Zolen, ik ben fan!

Scheelt echt veel hoor als je goeie zolen hebt, mijn beenlengte verschil is een beetje groot om op te vangen met een zool want dan zou ik een rare schoen moeten ofzo, maar onder 1 zool zit een cm extra en dat scheelt al, maar goeie zolen schelen hoe dan ook een hoop!
ik laat me verrassen. Maar ik was van het weekend op het punt dat het niet meer kon. Maar ik wilde niet naar de dokter, en toen werd itsman een beetje boos en nu ga ik maar
Cis, ik ben daarvoor ook wel es bij een chiropractor geweest, maar dan stond ik iets rechter en de volgende dag was het weer net zo als ervoor.. dus ene voet een paar cm lager als de andere..

Splinter, mijn fysio zei dat ze dat dan als baby hadden moeten doen.. (ik had een ongelijke bilspleet onder andere)
quote:itsme26 schreef op 25 augustus 2010 @ 16:33:

ik laat me verrassen. Maar ik was van het weekend op het punt dat het niet meer kon. Maar ik wilde niet naar de dokter, en toen werd itsman een beetje boos en nu ga ik maarGewoon braaf gaan
Maar Bor, jij moet ook altijd gelijk ceeeeeentimeters verschil hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven