Tetterettes tetteren nog steeds verder

16-05-2010 18:17 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic waarin de eerste tettermeet gaat plaatsvinden!

Deel 6 alweer

Waar we lekker verder kunnen tetteren over onze liefde voor onze dieren.

Het gaat inmiddels allang niet meer alleen over de dieren en off-topic kennen we niet

Op de foto een aantal van onze mooierds

Wie zin heeft...klets tetter lekker mee!!

Hier een link naar het vorige topic:

Tetterettes, tetter hier lekker door.
Ratteke, ik ben o.a. door antidepr. dus enorm afgevallen (zo'n 20 kg) en hoewel ik qua dosering enorm omlaag ben gegaan (ik slik het nog steeds en zal dat ook wel altijd moeten blijven doen - hormonaal gedoe enzo) is er tot de dag van vandaag geen kilo meer bijgekomen (ja, soms eens 1 erbij er dan weer 2 eraf, heb een schommelgewicht) dus ik zou niet gelijk wanhopen qua kilo's hoor (maar ik kan me je angst erg goed voorstellen!)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Trouwens nog een grappig verhaal van mijn werk. Kan het hier wel plaatsen, toch geen naam erbij en een wereld tussen hier en jullie.

Ik had dus een man aan de lijn die vroeg of ik vond dat hij 911 mocht bellen. Hij had namelijk vorige week ijs gegeten en het "was er niet uitgekomen". Dus ik vraag, wat bedoelt u met "ijs" (er is ook drugs met die naam), gewoon zei hij "ijs". Ik: "u bedoeld ijs als in bevroren water", "nee", zei hij, "wat je in je glas krijgt als je drinken koopt in een bar". (eeeeeh, wat nu, hier snap ik helemaal niks meer van), dus ik vraag nog (is een standaard vraag) of hij suicidal is, "nou vorige week wel, daarom heb ik ijs genomen" (jemig nu snap ik er heeeelemaal niks meer van). Dus weer doorvragen: bedoelt u ijs dat water was: "ja" zegt ie opgelucht (ik ook opgelucht). Hij zei: "ik maak me zorgen want het is er nog steeds niet uitgekomen". Waaaaaaah. Bleek het iemand te zijn die in een tehuis woont, maar hij klonk echt heel rustig en serieus, ik heb hem ook echt niet kunnen geruststellen hij moest en zou naar het ziekenhuis voor een X-ray om te zien of het ijsblokje niet nog in zijn lichaam zat.

Dat soort telefoontjes maken de nacht zoo leuk.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Anneke: agossie en

Kan me voorstellen dat je dit niet gauw vergeet
Ik ben mijn eigen bananenschil
Zo ben weerr terug. Ik heb normaal de haarverf van de Etos voor 5 euro. Mijn kleur hadden ze niet meer. Nu een onbekend merk gekocht en dus ook een onbekende kleur. Je haar wordt nooit de kleur van het pakje dus wel spannend.

Olijf, ik ben aangekomen door die pillen. Oja, zou die naam opzoeken. Momentje. Viacutan heb ik wel eens voor een kat gehad, is voor huid en vacht.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Anneke, ik heb elders gereageerd
Mag ik even heel hard gillen tussendoor ?

AAAAAHHHRGD%FGV&*$ Gofferdegoffer...

Blegh wat baal ik van die zeikerd hier,.,....moeilijke autistische neuzel!!!!

Sorry.... ben het kwijt
Ik ga om 8 uur even aan de andere kant kijken.

Oh is dat die ik denk dat het is Bieb? Weet niet waar je nu zit maar ik kan iets raden.
Ja ik ben thuis...probeer met R te overleggen wat hij van de chinees haalt..

Is gewoon niet mee te praten..

Nog 2 maand en 14 dagen...

Zijn daar ook adventskalenders voor?

Iedere dag een hokje openmaken met een rustgevend pilletje en dan de allerlaatste is de sleutel van mijn nieuwe huis
Ah Biebie, wat nou? Doet ie moeilijk? Wassup??
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
kan de klok wel vooruit kijken naar 1 augustus :-)

En dan mag "mooie ogen" komen logeren om het te vieren.
ho maar...1x is genoeg
Moeilijk hoor Biebs... Het lijkt me verschrikkelijk, jouw situatie. Je kan echt niet eerder in dat huis?

Ik heb een moeilijke vraag. Het gaat over Medusa. Het is al geen zwaargewicht en nu heb ik haar net gewogen en ze is wéér 100 gram afgevallen. Ze weegt nu nog maar 1.8 kilo....

Wanneer is het niet meer verantwoord om haar te laten leven?

Ze komt nog steeds bij me, voor aaitjes en knuffeltjes. Af en toe heeft ze een opleving en gaan de gordijnrailhaakjes met grof geweld door de kamer heen. Ze speelt dus nog steeds.

Maar ze is zo licht, het is echt vreselijk om haar te aaien, ze is zó mager. Er zit totaal geen vet meer op. Mager kontje, haar schouders zitten zó dicht op elkaar. Ik kan met mijn duim en wijsvinger om haar nekje heen...

Ik heb net gedoucht en daarna ben ik even naast haar gaan liggen op bed. En dan hoor ik haar maag/darmen piepen en kraken en borrelen. Pijn schijnt ze niet te hebben. Ze staat nog aardig stevig op haar pootjes. Maculata heeft meer moeite met evenwicht bewaren.

Wat moet ik nou toch met haar aan?
Ach Ratteke, moeilijk is dat. Maar toch, als zij zelf nog geen pijn lijkt te hebben en nog speelt en geniet, dan lijkt het toch nog "goed"?
Ratt, je moet even overleggen met je da, ik meen dat een kat van een vriendin van mij om de zoveel tijd nog een beetje opgekalavaterd werd, als ik mij niet vergis met prednison, komen ze ook wat van aan. Niet als een kat natuurlijk heel slecht is, maar in zo'n geval van jou, nog goed en toch afvallen, ik zou het eens vragen aan je da. Moeilijk he. En ze eet goed? Kan je haar extra eten geven. Of voer kopen bij de da wat ze normaal geven aan katten na een operatie? Om beetje op te knappen en aan te komen. Of geef eens pap en van die kittenmilk die zwangere poezen ook krijgen. Mijn zwangere raskat kreeg dat om aan te sterken toen ze zwanger was. Ik plak zo wel een foto van die melk, is alleen te koop bij dierenspeciaalzaak, valt mee de prijs, is poeder en dat moet je aanmaken. Je doet er zeeeeer lang mee.
Ze krijgen 's ochtends 2 zakjes zachtvoer. Dat eet zij voor het grootste deel op. Brokjes staan er altijd. Als ik 's avonds thuis kom krijgt ze een half blikje Gourmet met 2 pillen er doorheen geprakt. Maar dat eet ze vaak niet eens helemaal op. Eigenlijk zelden. Ik kan haar die pillen niet met de hand geven. Ze weet dus dat er medicijnen doorheen zitten.

Ik varieer tussen Gourmet en Sheba en andere merken.

Het is zo'n lastige kat met eten. Kieskeurig. Of ik nou paté heb of brokjes in saus, het zijn een paar hapjes en dan wil ze niet meer. Zo krijg ik die medicijnen er natuurlijk nooit in.

Moe, druk enzo.

Leo, wat leuk van serie en wat kut van kattenbeul en politie.

Olijf, wat is er met je arm? Heb ik gemist. Goed dat je naar de huisarts gaat

Bieb, misschien moet jij ook naar de huisarts met je geblaf. Trachitol is toch voor keelpijn? Dus logisch dat dat niet werkt.

Rat, wat balen van Medusa... Ik weet het ook niet... pillenschieter of een eetlepel spul geven met pillen en dan pas blikje?

Klets, van de bonbonblok

Anneke, dat ijsblokjesverhaal
Rat: moest je nou nog naar de dierenarts?

Goed hoor dat je vandaag gewerkt hebt!

Pilous? bonbonbloc? welke bonbonbloc

Anneke wat een verhaal!

MV: Waar maak je je nou precies zo druk om? Dat maakt het leven toch helemaal niet leuker? Je bent goed zoals je bent en mensen die denken 'oh wat een dikke kont' of 'getsie ze heeft haar benen niet eens geschoren' daar zit je toch helemaal niet op te wachten?

Arme Olief

Biebs: Vervelend dat hij zo doet. Maar elke keer is wel weer een bevestiging dat je echt echt echt de goede beslissing hebt genomen ;)
Ik moet woensdag met Maculata en Tara naar de da. Mac voor haar neus en Taartje voor de inentingen.
Ratteke..moeilijk om zo'n beslissing te nemen.

Maar als jij denkt dat ze zich nog wel oke voelt en geen pijn heeft dan kun je nog wel even aan het idee wennen toch...niets overhaasten.

Bij pijn kun je snel genoeg ingrijpen toch!?

Enne Plous...hoesten gaat wel over voor ik een jongetje ben

(gewapend met trachitol,codeine en noscapect he...lijkt me zat)

en als mooie ogen aankomend weekend doet wat ik verwacht kan ik het thuis nog wel even uithouden

Heb ik er een fijn logeeradresje bij..
quote:Ratteke schreef op 17 mei 2010 @ 20:27:

Ik moet woensdag met Maculata en Tara naar de da. Mac voor haar neus en Taartje voor de inentingen.Waarom neem je Medusa niet mee dan voor een (extra) check?
Hmm ja, dat is eigenlijk wel een goed idee Klets. Maar dan wordt het wel een beetje druk in de auto. Een poes voor me op de grond, Tara op de achterbank. En om nou een kat op de achterbank te zetten met de hond er bij... gaat denk ik niet goed komen. Vind Taar veels te interessant.
Een poes voor je op de grond in een mandje en een mandje op schoot. Gaat prima hoor ;)
quote:Kletsmajoor schreef op 17 mei 2010 @ 20:44:

Een poes voor je op de grond in een mandje en een mandje op schoot. Gaat prima hoor ;) Soms ben ik niet zo slim.... oftewel hardstikke dom.
quote:Ratteke schreef op 17 mei 2010 @ 20:46:

[...]

Soms ben ik niet zo slim.... oftewel hardstikke dom.

Welneeee. Je moet er gewoon even opkomen

Ik ben dol op proppen. ;)

Mittens wat een geweldige avatar heb je trouwens!

Ik stond vanmiddag bij de bushalte de hele tijd in termen als accuraat en grondig te denken. Krijg je van meelezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven