Tetters deel 33

24-04-2016 15:22 1427 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer rustig verder in deel 33

Hier is het oude deel Deel 32
quote:Pil0u schreef op 09 februari 2017 @ 09:48:

De groene smoothies doen hun ding Lekker kakken ja?
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 10 februari 2017 @ 21:29:

[...]

Lekker kakken ja?

Je wilt meer details?

Jiehaaa, we hebben sneeuw op het balkon. S stapt dapper naar buiten. D piekert er niet over. Man heeft hem maar even buiten gezet en, serieus, zonder zijn pootjes te bewegen stond hij met 1 grote spong weer binnen. Zwaar beledigd.

Watje.
Nog meer sneeuw!

D zet geen poot buiten, maar hij zit nu al een half uur aandachtig voor het raam naar buiten te kijken. En naar vlokjes te happen. Maar dat lukt niet zo, achter glas

Hoe is het bij jullie?
quote:Splinter_ schreef op 10 februari 2017 @ 22:13:

[...]

Je wilt meer details?

Dat was retorisch uiteraard
D is een slimmerd. Spelen met sneeuw vanuit de warmte

De prinses vermaakt zich wel met de vogels in de tuin. Ook achter glas
Ze zijn nu allebei buiten geweest. Een en al flapperpoot.

Ik gooide een sneeuwballetje het balkon op, en dat kan D dan weer niet weerstaan natuurlijk.

Dat de prinses niet naar buiten gaat, snap ik wel. Ver beneden haar stand natuurlijk, die kouwe pootjes.
Vorige week heeft ze een rondje achtertuin gedaan toen het zacht weer was. Maarja..geen zachte kussens op de loungebank dus dat was ook zo weer klaar.
Tsss, had je niet eens de kussens voor haar klaar gelegd?

Vanmiddag heb ik weer samen met man muziek gemaakt. Zo'n mooi stuk, en voor het eerst dat we echt samen spelen. Meestal kregen we dan ruzie, maar nu niet. Misschien wordt ik volwassen En we kunnen nu bij mij op kantoor spelen, ook heel handig.

Dit is het, gecomponeerd door Piazolla (da's dezelfde als die voor de Maxima-traan heeft gezorgd tijdens het huwelijk): https://www.youtube.com/watch?v=mf2uYqDX8QA
quote:Splinter_ schreef op 09 februari 2017 @ 11:58:

Hier ook lekker vrij vandaag. En geen verplichtingen.

Fijn dat de groene drap werkt, Plous. Dat lucht vast op.

Is het werk nog steeds niet helemaal 'je van het'?

Ik ben al bij de kapper geweest, daarna wilde ik haarverf kopen bij Etos, maar ze hebben geen John Frieda meer. Bij het Kruidvat ook niet. En dan sta je glazig naar zo'n muur met 100 soorten verf te kijken, om dan toch maar te bedenken dat de kapper het mag doen. Jammer van de centen.

Olijf, jij had toch ook John Frieda? Volgens mij kwam die tip van jou, lang geleden.

Heeft iemand nog een tip?

Bij Holland & Barret wel lekker mijn favoriete bodycrème gevonden. Normaal 10 euro per pot (au) en nu de 2e voor 1 euro.

En bij Etos mijn Kneipp douchespul 1+1 gratis.

Goed bezig!

Toen ik er begon, in december, bleek de 'oude' planner ziek te zijn en kreeg ik de planning in mijn schoenen geschoven. Dit werd met losse briefjes en excel gedaan. Nouja, prima. Er zouden geen nieuwe diensten bij komen en ik hoefde alleen maar deze diensten in te vullen met uitzendbureaus. Die kende ik nog van mijn oude werk. Dat was dan ook geen probleem. Nog geen 2 uur later kwamen medewerkers binnen stormen waarom er iemand niet was en waarom er geen mensen waren geregeld. Kortom, het was 1 grote puinbak en waarom ik destijds was weggegaan bij andere instelling, was dit. En ik zat er weer midden in. Uiteindelijk zoveel mogelijk kunnen regelen. Toen ik de planning kreeg, stonden er 80 diensten op voor de hele maand december, op 31 december heb ik (ik ja, want mijn collega's begrepen niks van de planning hoe dat werkte en welke functies er zijn) 364 diensten gevuld.

In januari ging het nieuwe systeem live, dus waren we van excel af. Alleen zou ik dat systeem beheren maar heb dat helemaal nooit eigen kunnen maken. Daar ben ik nu mee bezig. Gelukkig is 1 collega daar wel behoorlijk goed op ingewerkt dus ik leer veel van haar. De andere collega, heb ik gister besloten, zit in mijn allergie. Zij vindt het werk ook niet zo leuk dus ik hoop/verwacht dat zij op gaat zeggen dit jaar

Ik zal volgende week wat meer vertellen daarover.

Wat wel heel fijn is is parttime werken. Altijd donderdag vrij en maandag om de week. En ik kan ook ruilen met dagen dus ik neem binnenkort een dinsdag vrij en werk ik maandag omdat dan mijn huis wordt overgedragen aan de volgende eigenaar. Jeeeej! Huis is ook bijna leeg. Alleen nog bloempotten en een paar losse dingetjes.

Poezen hier hebben alleen boos naar de sneeuw gekeken en geen stap buiten gezet.

Wel gister in de zon liggen bakken

Ik ga zo eens even buiten kijken. Helaas niet zo zonnig maar een rondje lopen is wel even goed. Kan ik gelijk boodschappen (chocola halen) doen en misschien een bosje bloemen ergens op de kop tikken.

Ohja, voor de meet: Ik heb nog zo een drollenprullenbak

Heeft iemand hier interesse in?
Dat is dan in elk geval al winst ten opzichte van je vorige baan, Plous. Als het niet leuk is, hoef je dat in elk geval niet (meer dan) fulltime te doen.

Lekker hè, parttime. Daar wen je snel aan hoor

Ik ben vandaag met man naar Kampen geweest. Ben al een tijdje op zoek naar een horloge en daar zit een winkel met webwinkel. Dus heel groot assortiment. Ik had er online al een paar uitgezocht en nu eentje gekocht

Leuk, volgende week al meeten!

Is het al definitief bij mij? Andere optie mag ook hoor. Maar misschien beter om dat elders te bespreken
Geen interesse in de poepemmer trouwens.

En de kat die ernaast zit, heb ik al
Ik ben een bananentaart aan het bakken maar betwijfel offie lukt.

Ja, dat is het voordeel, het is 'maar' parttime en als ik wil zou ik nóg minder kunnen werken

Maar goed, ik verveel me thuis dus de rambam omdat ik al die vrije tijd niet gewend ben. Het is ook nooit goed

Leuk van horloge! Plaatje?
Oeh, bananentaart! Alvast oefenen voor volgende week?

Ik eet sinds vrijdag geen extra suikers meer. Dus even geen koekjes, snoep, chocola, toetjes, bananentaart en al dat lekkre spul. Heel saai.

Volgens mij was ik haske verslaafd, de hele dag had ik trek in zoet. En nou zeggen ze dat als je een week geen suikers eet, die behoefte dan verdwijnt. Dan wil ik straks weer wel gewoon zoetigheid eten, maar dan zonder dat mijn lijf erom schreeuwt.

Thuis lukt het wel, maar gisteren op kantoor werd ik echt besprongen door alle snoep en koekjes. Echt lastig.

Maar jeetje, Plous, nu moet je een hobby gaan zoeken! Breien, kleuren, een yogagroepje zoeken? Of gewoon leren om met de poezels op de bank te hangen?

(ik vind het ook lastig hoor!)
Mooi Splint!!

Die poepbak is toch echt zoooo fijn, het is dat ik 'm al heb Ik ruik echt helemaal niks en maak 'm hooguit 1x per 2 weken leeg nu.

Je werk klikt hm en mwoa Plou. Maar zoveel vrijetijd zou ik echt zalig vinden. Zou me echt niet vervelen.

Kan me wel voorstellen dat jij moet (leren) omschakelen hierin.

Ja gezellig dat de meet al weer zo dichtbij komt. Kan iedereen nog steeds??
Ehm

Wanneer was het ook alweer of waar kan ik dat lezen?
Het Viva forum is papaja.
Oh Splint, die zeikert op dat topic van de oppaskat wil me graag even zieken omdat ik laatst in het modtopic hen gevraagd hoe het zat met de regels omtrent diagnoses stellen hier.

Er was weer een zelfbenoemde helderziende dierenarts bezig op een topic en daar stoorde ik me vreselijk aan. Ik vermoed dat die muts er bij was toen en nu denkt een punt te hebben.

Dompie
quote:NymphadoraTonks schreef op 16 februari 2017 @ 19:31:

Ehm

Wanneer was het ook alweer of waar kan ik dat lezen?Niet as zaterdag maar die erna
Oh, ik herken ge-ziek nooit hoor

Maar had je in het mod-topic iets gezegd over die herlderziende? ik snap echt niet dat mensen zo stellig kunnen zeggen dat er niks aan de hand is. Maar er waren er meer die het een domme opmerking vonden.

Zou wel fijn zijn als die oppas van de oppaskat even laat weten dat alles goed gaat inmiddels.

De poepemmer staat bij ons buiten, dus die ruiken we sowieso niet. En binnen is er geen plek om hem bij de bak te zetten. Gaat prima zo.

Plous, is het gelukt met je taart?
Ja ik had toen gevraagd in het modtopic of er voor dieren wel diagnoses gesteld mochten worden hier omdat er weer helderziende dierenartswannabees bezig waren.

niet genoemd welk topic, alleen die vraag gesteld en de mod zei idd dat dat niet mocht.

Weet niet of ze toen geloept en ingegrepen hebben maar ik vermoed dus dat deze zeikie dat heeft gelezen en nu denkt dt ik hetzelfde doe.

nou niet dus
Nee, taart was niet zo lekker, dus dat heb ik jullie mooi bespaart
waar is je ava plou
Zoek. Geen idee. Zal binnenkort even een nieuwe toevoegen
oh je bent nieuw, stel je je ook even voor. ik heb geen vraagtekens, sorry. maar 1 hand vrij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven