thee aanslag verwijderen, hoe?

08-03-2012 13:59 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo !

Mijn zoontje zijn favoriete flesjes zijn niet meer te krijgen! Balen! Nou drinkt hij graag thee uit deze flesjes, maar na een tijdje krijg je dan zo'n vieze thee aanslag binnen in de flesjes.

Vroeger gooide ik die dingen na veelvuldig gebruik gewoon weg, kocht een nieuwe ( en bespaar me de opmerkingen over milieuvriendelijk etc ) , maar nu kan ik ze niet meer krijgen en zal ik aan de schoonmaak moeten. Maar hoe krijg ik die thee aanslag weg? Het zal zonder gebruik van chemische middelen moeten, want mijn zoontje moet er na de tijd nog uit kunnen drinken

Heeft iemand ideeën?
Heel makkelijk. Met zout. Een heel klein beetje vochtig maken en dan wrijven met het zout over de plekken. Wrijf je de theeaanslag zo mee weg.
Soda!!

Een flinke schep soda erin, kokend water erop, een uurtje laten staan en tadaa: brandend schoon!
quote:SeptemberGirl schreef op 08 maart 2012 @ 14:02:

Soda!!

Een flinke schep soda erin, kokend water erop, een uurtje laten staan en tadaa: brandend schoon!Inderdaad. Nog een paar keer naspoelen met goed heet water en weer klaar voor gebruik. Ook weckpoten voor bijv. jam worden schoongemaakt met soda, en nog nooit gehoord dat iemand daardoor van jam ziek is geworden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Van die gebitsreinigingstabletten voor kunstgebit: Steradent

Soda werkt ook goed.
Ik reinigde de binnenkant van mijn theepot met bruistabletten voor kunstgebit. Werkt vast ook bij flesjes.
quote:himalaya schreef op 08 maart 2012 @ 14:04:

[...]

Inderdaad. Nog een paar keer naspoelen met goed heet water en weer klaar voor gebruik. Ook weckpoten voor bijv. jam worden schoongemaakt met soda, en nog nooit gehoord dat iemand daardoor van jam ziek is geworden.Geweldig spul.
Tandpasta met whitening!
Ik doe het altijd met citroensap uit zo'n geel flesje. Gaat als een tierelier!
Hé wat een snelle reacties! En goede tips! Ik zal eens aan de slag. Bedankt!
Wat Pixie zegt: Zout! Meest makkelijke en altijd in huis

Beetje vochtig en klein beetje zout erbij, ik wrijf het dan schoon met een vochtig schuursponsje (niet de schuurkant)

Blinkend!
Hier laat ik de theepotten altijd even weken in heet water met soda, daarna goed omspoelen en ik ben er nog nooit ziek van geworden.

Wel toen mijn vriend laatst de theekan met afwasmiddel had gedaan, ik dit niet wist en blijkbaar niet grondig genoeg had uitgespoeld...
Nu het toch over aanslag gaat, mijn theelepeltjes moet ik eens in de zoveel maanden helemaal afboenen. Ze gaan in de vaatwasser. Kan het makkelijker? Dreft en ajax werkt niet echt...
winkelfanaat: zijn ze van zilver? dan soda sopje met een prop alufolie, anders gewoon alleen soda, gaat als de brandweer!
quote:winkelfanaat schreef op 08 maart 2012 @ 14:53:

Nu het toch over aanslag gaat, mijn theelepeltjes moet ik eens in de zoveel maanden helemaal afboenen. Ze gaan in de vaatwasser. Kan het makkelijker? Dreft en ajax werkt niet echt...Dit klinkt heel smerig maar ik herinner me van vroeger dat mijn tante de thee-aanslag op de lepeltjes schoonmaakte met sigarettenas. Het werkte voortreffelijk en de lepeltjes glommen er daarna weer over.
Ja citroen. Ik kwam daar achter doordat ik een keer verkouden was en van die Citroesan gebruikte. Daarna was mijn mok plotseling schoon.
Ik heb wondersponsjes van Xenos, daar krijg je echt alle thee-aanslag mee weg. Ook op plastic/keramiek/whatever...
kunstgebit reiniger! maak ik ook altijd de binnenkant van de thermosfles mee schoon
quote:zeeuws_mutsje schreef op 08 maart 2012 @ 15:01:

winkelfanaat: zijn ze van zilver? dan soda sopje met een prop alufolie, anders gewoon alleen soda, gaat als de brandweer!Mooi dank je, volgende keer ga ik het meteen uitproberen!
quote:tess97 schreef op 08 maart 2012 @ 15:07:

[...]

Dit klinkt heel smerig maar ik herinner me van vroeger dat mijn tante de thee-aanslag op de lepeltjes schoonmaakte met sigarettenas. Het werkte voortreffelijk en de lepeltjes glommen er daarna weer over.ja het zijn hele smerige en ondeugende theelepeltjes . Gelukkig rook ik niet, dus soda gaat het worden.
Als Soda niet lukt.

Bakpoeder!

Schepje bakpoeder in de fles, warm water erbij en even laten staan.

Werkt super.

Ook bij theelepeltjes, aanslag in thee en koffie kannen en theekopjes.
Rijst werkt ook in flessen. Heet water, ongekookte rijst erbij, dop erop en schudden!! Is stiekem ook leuk om te doen
CIF
Azijn. Even laten trekken en dan veeg je de aanslag zo weg.
Citroensap!! Poetsen met een keukenpapiertje en de aanslag is weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven