Tropen hond

09-03-2013 17:48 21 berichten
Hallo,

Ik zou een hond in de tropen willen maar ik weet niet welke hond geschikt daarvoor is. De hond moet wel tegen de warme kunnen en hij moet waak zijn, maar ik heb wel kinderen van 9 en 12.
Alle reacties Link kopieren
Een boerboel

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Boerboel#section_4
Je woont in een tropisch land? Of je gaat emigreren? Dan kan je toch gewoon daar een hond kopen. De honden die daar gewend en opgegroeid zijn, kunnen het klimaat prima aan denk ik. Een Deense dog ben ik in Thailand in elk geval nog niet tegengekomen :D
Moet je wel van supergrote honden houdenv

En vooral verstand hebben van boerboels.
Ik woon op Aruba. De honden die je daar kunt kopen mankeren meestal iets, of ze zijn ziek. De bedoeling is dat we een grote hond nemen.
Wil je de hond in Nederland kopen dan?
Vraag het eens na bij het dierenasiel op Aruba.

Animal shelter Aruba
quote:loukanikos schreef op 09 maart 2013 @ 18:17:

Vraag het eens na bij het dierenasiel op Aruba.

Animal shelter ArubaGoeie!
En ze hebben ook een Facebook pagina

Facebook pagina animal shelter Aruba
Vuilnisbakkenrasjes doen het over het algemeen vrij goed in warme landen, die hebben ze vast ook wel in aruba.
http://www.facebook.com/p ... hts-Aruba/110486892313816

en nog een asiel.

Je kunt altijd een keer gaan kennis maken toch?
En lees als je een hond neemt gelijk even dit..!

Aruba Daily Newspaper
In ieder geval geen Bulldog-achtigen nemen. Die kunnen niet tegen het weer daar.

Vuilnisbakkenrasjes inderdaad, van die kortharigen.

Ik zou toch daar een hond kopen, het is wel erugggg zielig om een niet-inheemse hond daar in de kokende hitte te laten opgroeien. En wat doe je dan als blijkt dat de hond niet tegen de hitte kan?
No love without lost
boerboels zijn zoooo lief!! heel groot maar heel zachtaardig. mijn buren met kinderen hebben er een.
Een Boerboel is een geweldige hond, maar niet geschikt voor beginners. Ze hebben intensieve en langdurige training nodig en een heel strakke opvoeding, omdat ze van nature erg eigengereid zijn. Als die eigengereidheid er niet voldoende uit wordt getraind, dan wordt de hond de baas ipv de eigenaar. En daarvoor is de hond te groot en sterk, dus vroeg of laat zal hij dan moeten worden afgestaan.
Ik heb niet veel verstand van honden, maar toevallig zag ik vanmorgen op dogs 101 de anatolische herder. Deze hond wordt door veel boeren in Afrika gebruikt om hun kudde tegen luipaarden te beschermen. Kan tegen extreme weersomstandigheden. Is oorspronkelijk afkomstig uit een zeer warm en droog gebied in Turkije.

De Anatolische Herder zou afstammen van de oude indiase honden.

De Assyriers gebruikten hun honden,( de Assyrische dog) ongeveer 3000 jaar geleden voor jacht op groot wild maar ook werden deze honden ingezet in oorlogen tegen de vijand. Uit deze honden zou de Anatolische Herder zijn ontstaan zoals wij die nu kennen.

Het continentale en dorre klimaat van Anatolik bepaalt zich door zeer warme en droge zomers, zeer strenge winters en de grote verschillen van temperaturen tussen de dagen en nachten. Door natuurlijke selectie is er een harde hond ontstaan die bestand is tegen deze extreme klimaatschommelingen.Assyrische bas-reliëf afkomstig uit het paleis in Ninevé.(630 j v. Chr.) De Anatolische Herder is geen drijver maar een waakhond van nature. De karaktereigenschappen en zijn temperament zijn passend voor dit type honden. Van nature zullen zij hun eigen territorium met de daarbij behorende huisdieren en het gezin beschermen. [/i]
Ik zou daar gewoon een hond nemen van een stichting. Die kennen hun honden en polsen of jij geschikt bent voor de hond. Dat is ook in jouw voordeel. En dan heb je een hond die daar geboren is en dus tegen de tropen kan.
@duet

Ook de Anatolische Herder is een heel eigengereide hond, waarvoor hetzelfde geldt als wat ik eerder over de Boerboel schreef.
Mijn broer woont op Curacao (tijdelijk) en heeft een Rhodesian Ridgeback. Kan prima tegen de hitte, is waaks maar toch goed met kinderen. Wel een sterke hond met een eigen wil. Kennissen van hem hebben ook een Ridgeback. Hij heeft de hond trouwens in Nederland gekocht en meegenomen naar Curacao.
Ik zou gewoon ter plekke kijken naar een hond die aan jouw wensen voldoet. En niet per sé een ras. Ik vind het niet handig om nu boerboels of kangals te gaan aanraden... Dat zijn toch tamelijk zelfstandige honden, die wel de ruimte moeten hebben om hun oorspronkelijke taak te kunnen uitvoeren.

Als je bij zo'n asiel of stichting gaat kijken, kun je een beschrijving geven van jouw woonsituatie en je wensen. Dan is er vast wel een goeie match te maken.
Lokale hond nemen en goed trainen. Lees je wel goed in voor het geval jullie weer naar NL gaan. (weet niet of dit relevant is.) Zorg dat het een hondje is die je mee mag nemen en zorg ervoor dat 'ie alle vaccinaties, chip etc krijgt. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven