Trui van viscose polyamide wassen
donderdag 5 september 2019 om 19:26
Hoi hoi,
Even een vraagje over het wassen van kleding.
Ik heb een jurkje gekocht van viscose polyamide als ik het goed schrijf, dat staat op het labeltje.
Het is een soort jurk trui maar ik vind hem iets aan de grote kant. Ben nogal klein en smal dus hij zou ietsje kleiner mogen ( het was maar in 1 maat)
Als ik deze jurk/trui eventjes heet was in de wasmachine, denken jullie dat het dan iets krimpt of helpt dat niet?
Ik heb geen droger
Bedankt alvast
Even een vraagje over het wassen van kleding.
Ik heb een jurkje gekocht van viscose polyamide als ik het goed schrijf, dat staat op het labeltje.
Het is een soort jurk trui maar ik vind hem iets aan de grote kant. Ben nogal klein en smal dus hij zou ietsje kleiner mogen ( het was maar in 1 maat)
Als ik deze jurk/trui eventjes heet was in de wasmachine, denken jullie dat het dan iets krimpt of helpt dat niet?
Ik heb geen droger
Bedankt alvast
donderdag 5 september 2019 om 19:32
Viscose krimpt als je het te heet wast, polyamide krimpt in de droger. Dus als het te groot is zou je hem wat heter kunnen wassen. Het kan ook zijn dat hij niet mooi krimpt, dus het is altijd een risico natuurlijk.
Als je hem nog terug kunt brengen zou ik dat doen, tenzij je hem echt heel erg leuk vindt. Dan zou je heter wassen kunnen proberen.
Als je hem nog terug kunt brengen zou ik dat doen, tenzij je hem echt heel erg leuk vindt. Dan zou je heter wassen kunnen proberen.
donderdag 5 september 2019 om 19:34
donderdag 5 september 2019 om 19:41
Bedankt voor je reactie.
Ik probeerde een plaatje te uploaden van het soort model trui maar dat lukt geloof ik niet.
Ja het is zo’n wijde off shoulder trui / jurk. Het is niet zo dat hij veeels te groot is, maar zakt toch een beetje teveel van mijn schouder af
Anders probeer ik het wel.. ik wist alleen niet of deze stof überhaupt kon krimpen
Ik probeerde een plaatje te uploaden van het soort model trui maar dat lukt geloof ik niet.
Ja het is zo’n wijde off shoulder trui / jurk. Het is niet zo dat hij veeels te groot is, maar zakt toch een beetje teveel van mijn schouder af
Anders probeer ik het wel.. ik wist alleen niet of deze stof überhaupt kon krimpen
donderdag 5 september 2019 om 19:55
Kun je dan de schoudernaad iets meer dichtnaaien? Viscose kan krimpen, polyamide nauwelijks.Chantal-1989 schreef: ↑05-09-2019 19:41Bedankt voor je reactie.
Ja het is zo’n wijde off shoulder trui / jurk. Het is niet zo dat hij veeels te groot is, maar zakt toch een beetje teveel van mijn schouder af![]()
Anders probeer ik het wel.. ik wist alleen niet of deze stof überhaupt kon krimpen![]()
“Don’t look back – you’re not going that way.”