TTTOT-jubileum topic

28-03-2013 17:39 2096 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim een jaar geleden werd het forum geteisterd door een bepaald heerschap. De boze 81e heer.

Zijn topic-diarree overspoelde viva. En bezorgde menig forumster de slappe lach. Of ergenissen. .

Maar plots was daar: een TEAM!

Het Trol Topic Take Over Team.

Ze kwamen uit de bossen om de boze 81e heer te verdrijven.

En van de boze 81e heer werd niets meer vernomen.

Het TTTOT kreeg een vaste plek in het viva-bos, ze waren thuis. En vandaag is hun 1 jarige jubileum.

Lief en leed hebben we het afgelopen jaar gedeeld. Met hoogte en diepte punten. Van een klets-groepje uitgegroeid tot een hecht vriendinnen groepje.

Dat er nog vele jubilea mogen volgen!

Regels:

Waar ego-posten verplicht is,

slap geouwehoer welkom is,

lief en leed gedeeld wordt,

recepten, knutsels en andere uitspattingen meer dan eens gepost worden..

En natuurlijk mag het ons Klublied niet ontbreken:

Zo vertrouwd, toch zo vreemd

Iedereen anders en toch van alles gemeen

Herkenning en erkenning ineen

Onbekend en toch bekend

Samen zijn wij één

(By Peacy)

Na 15 delen het eerste couplet te hebben van ons kluplied is er nu ook een gedicht

Hier is het nooit koud,

hier voelt het vertrouwd

het leven te delen

dat gaat nooit vervelen

we praten en dromen

om verder te komen

we lachen en huilen

en komen soms schuilen

ik voel me hier goed

alle mag en niets moet

jezelf hier mogen zijn

dat is pas fijn!

(By MissMickey)

Alleen coniferen. Of je moet stoepbandjes ook tot plantjes tellen
Been there, done that, got the T-shirt.
Eve, wat lief van je vriendje!

En floofde, goed bezig geweest.

En vorig jaar had ik het gehad over het horloge van mijn moeder. Het is kapot, maar ze kon het ff niet vinden. Nu wel en ik heb een paar foto's gemaakt. Kun je inschatten of jij het kan maken of kun je adviseren wie dan wel?

Ik heb er een 2euro-munt bijgelegd, zodat je kunt zien hoe klein het is. En het is vrij oud. Mijn moeder heeft het gekregen toen ze 15 was van haar oma die het ook heeft gekregen toen ze 15 was (in 1904, ofzo).

Mijn moeder heeft het destijds te strak opgewonden en het klepje aan de achterkant is afgebroken en uit elkaar gevallen.

Is dit te maken?
Wauw yez wat een mooi horloge!

Over horloges gesproken, apa in Utrecht kocht je van die op elkaar afschroefbare bakjes. Hier in de stad kwam ik ze in 3 maten tegen (die je al hebt met 3 en 5 bakjes en een maatje groter)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ja, schattig hé. Zo zonde dat het al 50 jaar in een laadje ligt.
quote:neweve schreef op 05 april 2013 @ 15:23:

Yv heb je het ook echt koud?

Ik deze rillingen zie je namelijk ook vaak bij patienten die iets ergs hebben meegemaakt/na operaties. Meest recente voorbeeld was een man met pijn, zodra deze ben verholpen was drong alles tot hem door. De rillingen zijn daar een lichamelijke reactie op maar de precieze oorzaken weten we/ik nog niet. Ik moest hieraan denken omdat jij nu ook langzaam naar erkenning/een diagnose voor je ziekte gaat...

Ik zou even overleggen met je huisarts.Hé, dat had ik ook na allebei de puncties! Lag gisteren te rillen en te klappertanden toen het voorbij was. Terwijl je bij een punctie echt goed wordt ingepakt.
Hoi
Ik ben natuurlijk de echte, dat zie je zelf natuurlijk ook wel.
Yez Kan je een foto van het uurwerk maken? Ik ga morgen even vragen of zo'n scharniertje kan maken. Ik heb ook zoiets en een vriendin ook. Ik wilaan de edelsmeden bij ons vragen of ze een alternatief sierraad willen maken waar je zo'n horloge in kan passen. Als alternatief voor een horlogeketting.

Ik denk wel dat het kostbaar is om het te repareren maar als mn plannetje met t juweel lukt hoop ik dat het weer 'in' raakt (dameszakhorloges) en dat het dan weer de moeite waard word om ze te restaureren.
Hai Yv viool
Pies zowat in m'n broek van dat topic.
Ik ook!
Welterusten meisjes, ik ga slapen.
Yv? Viool?

Uhh?

Mis ik iets :P?
Floofde, heb je een aanwijzing hoe ik in vredesnaam het uurwerkje zichtbaar kan krijgen? Ik zet er liever geen blikopener op....

Hé Peacy! Ik mis het ook, maar ik denk dat de oplossing hier te vinden is:

Will the real Viola Holt, please stand up?
Topic al gevonden, maar daar haal ik Yv niet uit :$

(Heb geen zin om alles door te lezen()
quote:Yezka schreef op 05 april 2013 @ 23:06:

Floofde, heb je een aanwijzing hoe ik in vredesnaam het uurwerkje zichtbaar kan krijgen? Ik zet er liever geen blikopener op....

Heb je een (oud) mes wat je in de groef van het dekseltje kan zetten? Het lijkt dat ook dat dekseltje aan de onderkant een scharnier heeft. Zo gaat de mijne iig open maar doe gaat zo makkelijk dat ik het met mn nagels af kan.

(iemand een tip in mn brandwond topic? mannen en vuur )
Er zit wel een piepklein scharniertje aan de onderkant. Maar ik durf niet zo goed een mes in het randje te zetten, Apa. Het kastje is van zilver en ik ben bang dat ik het beschadig.

Misschien morgen even als ik beter licht heb.

Er zit trouwens wel een piepklein drukknopje aan de bovenkant, maar die is om het klepje te openen dat afgebroken is. Waar is dat tweede klepje eigenlijk voor?
eeste klepje is sier. 2e tegen stof.

Dat knopje moet je indrukken als je dr wijzers wil verzetten ipv het (nieuwere) systeemn van de kroon uittrekken.

Te strak opgewonden kan trouwens niet. Ik denk dat er een asje gebroken is waardoor het raderwerk klemloopt. Ik heb zelf ook zo'n klokje waarbij (denk ik) hetzelfde aan de hand is. Die oude klokjes konden er echt niet tegen als ze vielen of ergens hard tegen aan stootte. In nieuwere klokjes zit een systeem wat de schok dan opvangt.
Ik zou zo'n kast ook met dit ding open maken:

Aha, interessant allemaal!

Ik heb nog een foto gemaakt van de binnenkant van het afgebroken klepje. Misschien zegt de info je iets over het uurwerk wat er in zit?

Ergens net onder het midden staat nog: 534

En helemaal op de onderrand: L3

Voor het 'openbreken' van het uurwerkje moet ik dus nog even moed verzamelen...
Ik vind net via Google dat er dus 80% zilver in zit en dat dat iets sterker is dan 925-zilver.

Da's dan weer gunstig als het gaat om een handeling met een mes.
Dat zegt me niets. Het lijken vooral zilvermerken e.d.
Ik gok / vrees dat er zoiets in zit:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven