TTTOT-kluphuis (19)

15-01-2013 17:34 3008 berichten

De winter is nog niet voorbij, dus wij blijven nog even lekker hangen op het strand.

Waar ego-posten verplicht is,

slap geouwehoer welkom is,

lief en leed gedeeld wordt,

recepten, knutsels en andere uitspattingen meer dan eens gepost worden..

En natuurlijk mag het ons Klublied niet ontbreken:

Zo vertrouwd, toch zo vreemd

Iedereen anders en toch van alles gemeen

Herkenning en erkenning ineen

Onbekend en toch bekend

Samen zijn wij één

(By Peacy)

Na 15 delen het eerste couplet te hebben van ons kluplied is er nu ook een gedicht

Hier is het nooit koud,

hier voelt het vertrouwd

het leven te delen

dat gaat nooit vervelen

we praten en dromen

om verder te komen

we lachen en huilen

en komen soms schuilen

ik voel me hier goed

alle mag en niets moet

jezelf hier mogen zijn

dat is pas fijn!

By MissMickey
quote:missy_Acy schreef op 28 januari 2013 @ 15:28:

DROMEN OVER vissen in helder water duidt erop dat je in de gunst zult komen bij rijke en machtige personen. Dode vissen wijzen op het verlies van rijkdom en macht door trieste omstandigheden.

Nou, dan weet ik ook gelijk waarom Jamie Oliver in m'n droom voorkwam.

Het water was helder. Vis was enorm groot
Maar ik maakte m wel dood.

Ga nu ff aankleden
Mijn oppaskindje, bijna 2 jaar, heeft leukemie.
Alle reacties Link kopieren
Wow peacy! Wat erg :(

Geen gtst hier :(
Nee. Peacy.
Oh Peacy... wat klote voor dat kindje! (En ouders en andere betrokkenen).

De behandelingen zijn echt pittig en zo zielig voor zo'n kleintje. (Maar hou ook alsjeblieft in gedachten dat tegenwoordig 80%? van de kindjes geneest he. Positieve energie is belangrijk!)
Ik houd t in gedachten, vooral voor de ouders. Echt onwijs veel moeite gedaan om een kindje te krijgen, zo blij mee en dan dit.

Echt, geef mij het dan en laat zon klein kind al die pijn bespaard
Ja, niemand zou zoveel pijn, verdriet en zorgen moeten meemaken.
Ondertussen zie ik dat EN voor mij goed nieuws heeft gepost! (Sorry voor de rare overgang, Peacy)

Koninginnedag zal niet meer op 30 april zijn maar Koningsdag worden op 27 april! Hoera!!

(Ik was 30 april uitgerekend en ben erg blij dat dit nu dus niet de rest van mijn (kinderloze) leven een feestdag is!!)
Wat een verdriet Peacy...

En yez, tuurlijk krijg jij een kindje!

En ik ga zakken voor mijn entreetoets.... Kut dat is lastig!

Zijn 100 vragen, en de antwoorden zijn in bezit van collega. Dus die heb ik toch maar even een mail gestuurd. Wtf zeg...

En ik moet 16 vragen beantwoorden en 11 goed hebben. Dus ik dacht, ik zoek even de bladzijden erbij....

9 vragen, uur bezig geweest. Dus het zou moeten kunnen lukken, heb volgens mij 2 uur voor 16 vragen...

Maar ja, iedereen doet t met die antwoorden, maar dat wilde ik eigenlijk niet.

Maar nu dus wel...
quote:Yezka schreef op 28 januari 2013 @ 20:35:

Ondertussen zie ik dat EN voor mij goed nieuws heeft gepost! (Sorry voor de rare overgang, Peacy)

Koninginnedag zal niet meer op 30 april zijn maar Koningsdag worden op 27 april! Hoera!!

(Ik was 30 april uitgerekend en ben erg blij dat dit nu dus niet de rest van mijn (kinderloze) leven een feestdag is!!)Ohja, dat klopt, ik ook
Suus, ik snap je post niet zo. Wilde je andere antwoorden geven?
Yez: is niet erg. Is wel fijn voor jou en Yv toch? Kan me t wel voorstellen dat dat voor jullie fijn is
Inderdaad vage post....

Um... Ik moet een medicatiemodule gaan doen. Anders mag ik geen medicatie verstrekken.

Om de cursus te volgen moet je een entreetoets doen.

Je mag het boek erbij gebruiken "geneesmiddelen voor de geest"

Ik heb ook een reader.

Hierin staan de vragen die gesteld worden tijdens de toets.

Zijn er 100. Van die 100 worden er uiteindelijk tijdens de toets, maar 16 gesteld. Hier heb je ongeveer 2 uur de tijd voor.

Je moet er 11 goed hebben.

Ik wist dat een collega alle 100 antwoorden had. Maar ik wilde graag op eigen kracht de antwoorden vinden.

Alleen heb ik mezelf overschat. En te weinig tijd genomen.

Ik was dus net begonnen met vraag 1.

Tot 9. En dik uur verder.

En dan had ik alleen de pagina waar het antwoord stond, opgezocht...

Pffffff
Die foto!!

Hilarisch!
En kan je de antwoorden niet van collega krijgen?
Jawel. Die heb ik dus net een mail gestuurd. En morgen zie ik andere collega, die heeft ze waarschijnlijk ook.

Heb donderdag die toets...

Bad planning...
Dus je weet al welke vragen ze gaan stellen? Wat een vreemde toets! Of begrijp ik het verkeerd?
Nee, weet ze niet. Daarom moet ze alle antwoorden leren.

Shoot suus. Kunnen wij helpen?
Je begrijpt t goed.

Zal ik even een vraag hier neerplempen?

Wat is orthostatische hypotensie

Hoe ziet tardieve dyskinesie eruit?

Dus,,,,...
Orofaciale dyskinesie; de meest voorkomende vorm van tardieve dyskinesie. Het gaat hier om abnormale bewegingen van het gelaat en de mond. Kenmerken zijn:

herhaaldelijk smakken

kauwbewegingen maken

problemen met slikken

wenkbrauwen optrekken

wegdraaien van de ogen

wangen opblazen

Tardieve acathisie; mensen met acathisie zijn innerlijk onrustig. Ze kunnen ook moeilijk stil blijven zitten of staan

Ballisme; heftige bewegingen waarbij een arm of been plots uitschiet

Chorea; onregelmatige bewegingen die overgaan van de ene spiergroep naar de ander

Tardieve myoclonus; plotselinge, snelle, schokachtige spiertrekjes die over het hele lichaam kunnen voorkomen

Tardieve tremor; onwillekeurig ritmisch en aanhoudelijk beven

Tardieve tics; herhaaldelijk gemaakte, typische bewegingen

Tourettisme; lijkt op het syndroom van Gilles de la Tourette
Orthostatische hypotensie is een plotselinge bloeddrukdaling van meer dan 20 mmHg systolisch of meer dan 10 mmHg diastolisch die optreedt bij plotseling opstaan (binnen 3 minuten na opstaan). Symptomen zijn duizeligheid, licht-in-het-hoofd worden, hoofdpijn, (sterk) verminderd zicht, en flauwvallen.
Orthostatische hypotensie is een plotselinge bloeddrukdaling van meer dan 20 mmHg systolisch of meer dan 10 mmHg diastolisch die optreedt bij plotseling opstaan (binnen 3 minuten na opstaan). Symptomen zijn duizeligheid, licht-in-het-hoofd worden, hoofdpijn, (sterk) verminderd zicht, en flauwvallen.

Tardieve dyskinesie (TD) is een bewegingsstoornis die optreedt als bijwerking van bepaalde geneesmiddelen. Tardief betekent ongeveer 'laat ontstaan' en dyskinesie betekent 'verkeerde beweging'. De mate van dyskinesie is persoonsafhankelijk. Hoe tardieve dyskinesie precies ontstaat is nog onduidelijk. Het heeft waarschijnlijk te maken met veranderingen in de basale ganglia.

Vormen

Orofaciale dyskinesie; de meest voorkomende vorm van tardieve dyskinesie. Het gaat hier om abnormale bewegingen van het gelaat en de mond. Kenmerken zijn:

herhaaldelijk smakkenkauwbewegingen makenproblemen met slikkenwenkbrauwen optrekkenwegdraaien van de ogenwangen opblazen

Tardieve acathisie; mensen met acathisie zijn innerlijk onrustig. Ze kunnen ook moeilijk stil blijven zitten of staan

Ballisme; heftige bewegingen waarbij een arm of been plots uitschiet

Chorea; onregelmatige bewegingen die overgaan van de ene spiergroep naar de ander

Tardieve myoclonus; plotselinge, snelle, schokachtige spiertrekjes die over het hele lichaam kunnen voorkomen

Tardieve tremor; onwillekeurig ritmisch en aanhoudelijk beven

Tardieve tics; herhaaldelijk gemaakte, typische bewegingen

Tourettisme; lijkt op het syndroom van Gilles de la Tourette

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven