TTTOT-kluphuis (19)
dinsdag 15 januari 2013 om 17:34
De winter is nog niet voorbij, dus wij blijven nog even lekker hangen op het strand.
Waar ego-posten verplicht is,
slap geouwehoer welkom is,
lief en leed gedeeld wordt,
recepten, knutsels en andere uitspattingen meer dan eens gepost worden..
En natuurlijk mag het ons Klublied niet ontbreken:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Peacy)
Na 15 delen het eerste couplet te hebben van ons kluplied is er nu ook een gedicht
Hier is het nooit koud,
hier voelt het vertrouwd
het leven te delen
dat gaat nooit vervelen
we praten en dromen
om verder te komen
we lachen en huilen
en komen soms schuilen
ik voel me hier goed
alle mag en niets moet
jezelf hier mogen zijn
dat is pas fijn!
By MissMickey
maandag 28 januari 2013 om 18:29
quote:missy_Acy schreef op 28 januari 2013 @ 15:28:
DROMEN OVER vissen in helder water duidt erop dat je in de gunst zult komen bij rijke en machtige personen. Dode vissen wijzen op het verlies van rijkdom en macht door trieste omstandigheden.
Nou, dan weet ik ook gelijk waarom Jamie Oliver in m'n droom voorkwam.
Het water was helder. Vis was enorm groot
DROMEN OVER vissen in helder water duidt erop dat je in de gunst zult komen bij rijke en machtige personen. Dode vissen wijzen op het verlies van rijkdom en macht door trieste omstandigheden.
Nou, dan weet ik ook gelijk waarom Jamie Oliver in m'n droom voorkwam.
Het water was helder. Vis was enorm groot
maandag 28 januari 2013 om 20:15
maandag 28 januari 2013 om 20:35
Ondertussen zie ik dat EN voor mij goed nieuws heeft gepost! (Sorry voor de rare overgang, Peacy)
Koninginnedag zal niet meer op 30 april zijn maar Koningsdag worden op 27 april! Hoera!!
(Ik was 30 april uitgerekend en ben erg blij dat dit nu dus niet de rest van mijn (kinderloze) leven een feestdag is!!)
Koninginnedag zal niet meer op 30 april zijn maar Koningsdag worden op 27 april! Hoera!!
(Ik was 30 april uitgerekend en ben erg blij dat dit nu dus niet de rest van mijn (kinderloze) leven een feestdag is!!)
maandag 28 januari 2013 om 20:42
Wat een verdriet Peacy...
En yez, tuurlijk krijg jij een kindje!
En ik ga zakken voor mijn entreetoets.... Kut dat is lastig!
Zijn 100 vragen, en de antwoorden zijn in bezit van collega. Dus die heb ik toch maar even een mail gestuurd. Wtf zeg...
En ik moet 16 vragen beantwoorden en 11 goed hebben. Dus ik dacht, ik zoek even de bladzijden erbij....
9 vragen, uur bezig geweest. Dus het zou moeten kunnen lukken, heb volgens mij 2 uur voor 16 vragen...
Maar ja, iedereen doet t met die antwoorden, maar dat wilde ik eigenlijk niet.
Maar nu dus wel...
En yez, tuurlijk krijg jij een kindje!
En ik ga zakken voor mijn entreetoets.... Kut dat is lastig!
Zijn 100 vragen, en de antwoorden zijn in bezit van collega. Dus die heb ik toch maar even een mail gestuurd. Wtf zeg...
En ik moet 16 vragen beantwoorden en 11 goed hebben. Dus ik dacht, ik zoek even de bladzijden erbij....
9 vragen, uur bezig geweest. Dus het zou moeten kunnen lukken, heb volgens mij 2 uur voor 16 vragen...
Maar ja, iedereen doet t met die antwoorden, maar dat wilde ik eigenlijk niet.
Maar nu dus wel...
maandag 28 januari 2013 om 20:44
quote:Yezka schreef op 28 januari 2013 @ 20:35:
Ondertussen zie ik dat EN voor mij goed nieuws heeft gepost! (Sorry voor de rare overgang, Peacy)
(Ik was 30 april uitgerekend en ben erg blij dat dit nu dus niet de rest van mijn (kinderloze) leven een feestdag is!!)Ohja, dat klopt, ik ook
(Ik was 30 april uitgerekend en ben erg blij dat dit nu dus niet de rest van mijn (kinderloze) leven een feestdag is!!)Ohja, dat klopt, ik ook
maandag 28 januari 2013 om 20:50
Inderdaad vage post....
Um... Ik moet een medicatiemodule gaan doen. Anders mag ik geen medicatie verstrekken.
Om de cursus te volgen moet je een entreetoets doen.
Je mag het boek erbij gebruiken "geneesmiddelen voor de geest"
Ik heb ook een reader.
Hierin staan de vragen die gesteld worden tijdens de toets.
Zijn er 100. Van die 100 worden er uiteindelijk tijdens de toets, maar 16 gesteld. Hier heb je ongeveer 2 uur de tijd voor.
Je moet er 11 goed hebben.
Ik wist dat een collega alle 100 antwoorden had. Maar ik wilde graag op eigen kracht de antwoorden vinden.
Alleen heb ik mezelf overschat. En te weinig tijd genomen.
Ik was dus net begonnen met vraag 1.
Tot 9. En dik uur verder.
En dan had ik alleen de pagina waar het antwoord stond, opgezocht...
Pffffff
Um... Ik moet een medicatiemodule gaan doen. Anders mag ik geen medicatie verstrekken.
Om de cursus te volgen moet je een entreetoets doen.
Je mag het boek erbij gebruiken "geneesmiddelen voor de geest"
Ik heb ook een reader.
Hierin staan de vragen die gesteld worden tijdens de toets.
Zijn er 100. Van die 100 worden er uiteindelijk tijdens de toets, maar 16 gesteld. Hier heb je ongeveer 2 uur de tijd voor.
Je moet er 11 goed hebben.
Ik wist dat een collega alle 100 antwoorden had. Maar ik wilde graag op eigen kracht de antwoorden vinden.
Alleen heb ik mezelf overschat. En te weinig tijd genomen.
Ik was dus net begonnen met vraag 1.
Tot 9. En dik uur verder.
En dan had ik alleen de pagina waar het antwoord stond, opgezocht...
Pffffff
maandag 28 januari 2013 om 21:22
Orofaciale dyskinesie; de meest voorkomende vorm van tardieve dyskinesie. Het gaat hier om abnormale bewegingen van het gelaat en de mond. Kenmerken zijn:
herhaaldelijk smakken
kauwbewegingen maken
problemen met slikken
wenkbrauwen optrekken
wegdraaien van de ogen
wangen opblazen
Tardieve acathisie; mensen met acathisie zijn innerlijk onrustig. Ze kunnen ook moeilijk stil blijven zitten of staan
Ballisme; heftige bewegingen waarbij een arm of been plots uitschiet
Chorea; onregelmatige bewegingen die overgaan van de ene spiergroep naar de ander
Tardieve myoclonus; plotselinge, snelle, schokachtige spiertrekjes die over het hele lichaam kunnen voorkomen
Tardieve tremor; onwillekeurig ritmisch en aanhoudelijk beven
Tardieve tics; herhaaldelijk gemaakte, typische bewegingen
Tourettisme; lijkt op het syndroom van Gilles de la Tourette
herhaaldelijk smakken
kauwbewegingen maken
problemen met slikken
wenkbrauwen optrekken
wegdraaien van de ogen
wangen opblazen
Tardieve acathisie; mensen met acathisie zijn innerlijk onrustig. Ze kunnen ook moeilijk stil blijven zitten of staan
Chorea; onregelmatige bewegingen die overgaan van de ene spiergroep naar de ander
Tardieve myoclonus; plotselinge, snelle, schokachtige spiertrekjes die over het hele lichaam kunnen voorkomen
maandag 28 januari 2013 om 21:23
Orthostatische hypotensie is een plotselinge bloeddrukdaling van meer dan 20 mmHg systolisch of meer dan 10 mmHg diastolisch die optreedt bij plotseling opstaan (binnen 3 minuten na opstaan). Symptomen zijn duizeligheid, licht-in-het-hoofd worden, hoofdpijn, (sterk) verminderd zicht, en flauwvallen.
maandag 28 januari 2013 om 21:23
Orthostatische hypotensie is een plotselinge bloeddrukdaling van meer dan 20 mmHg systolisch of meer dan 10 mmHg diastolisch die optreedt bij plotseling opstaan (binnen 3 minuten na opstaan). Symptomen zijn duizeligheid, licht-in-het-hoofd worden, hoofdpijn, (sterk) verminderd zicht, en flauwvallen.
Tardieve dyskinesie (TD) is een bewegingsstoornis die optreedt als bijwerking van bepaalde geneesmiddelen. Tardief betekent ongeveer 'laat ontstaan' en dyskinesie betekent 'verkeerde beweging'. De mate van dyskinesie is persoonsafhankelijk. Hoe tardieve dyskinesie precies ontstaat is nog onduidelijk. Het heeft waarschijnlijk te maken met veranderingen in de basale ganglia.
Vormen
Orofaciale dyskinesie; de meest voorkomende vorm van tardieve dyskinesie. Het gaat hier om abnormale bewegingen van het gelaat en de mond. Kenmerken zijn:
herhaaldelijk smakkenkauwbewegingen makenproblemen met slikkenwenkbrauwen optrekkenwegdraaien van de ogenwangen opblazen
Tardieve dyskinesie (TD) is een bewegingsstoornis die optreedt als bijwerking van bepaalde geneesmiddelen. Tardief betekent ongeveer 'laat ontstaan' en dyskinesie betekent 'verkeerde beweging'. De mate van dyskinesie is persoonsafhankelijk. Hoe tardieve dyskinesie precies ontstaat is nog onduidelijk. Het heeft waarschijnlijk te maken met veranderingen in de basale ganglia.
Vormen
herhaaldelijk smakkenkauwbewegingen makenproblemen met slikkenwenkbrauwen optrekkenwegdraaien van de ogenwangen opblazen