Tuinen - meer tegels dan grass ?

07-04-2011 13:04 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

ik had enkele maanden geleden hier al aangevraagd waar het best ist te wonen (Den Haag/Delft/Rotterdam). Nu zit ik in Den Haag in mijn dure huurwoning en ben aan het zoeken van een huis.

Funda heeft een grote aantal woningen, die voor mij betaalbar zijn. Ik wil graag iets met een (kleine) tuin, maar meestal is de "tuin" geen echte tuin maar gewoon een stukje buitenruimte met tegels ... geen enkele bloemetje of gras of boom.

Ik ben een beetje verbaasd, waarom iemand zijn tuin met tegels zal volstoppen. Nu is mijn vraag: is er een echte reden voor tegels in de tuin (te veel grondwater???) of kan ik, als ik zo'n huisje koop, een echte tuin uit te tegeltuin maken?

groetjes, charlotte
Ik vind persoonlijk het o zo populaire grind vreselijk. Dan liever tegels met potten erop.
@ Charlotte h: oh nee hoor, ik ben geen 500 euro kwijt, hoewel dat makkelijk zou kunnen hoor. Ik heb alle materialen uit m'n eigen tuin hergebruikt, van de oprit stenen een terras gemaakt en een bloembak etc. Ik denk dat het gras zo'n 80 euro was, incl mest en tuinturf etc. Qua planten denk ik zo'n 150 a 200, maar dan heb ik wel allemaal kleine plantjes op de groei gekocht, anders is het (voor mij) niet te betalen. Heb dus ook nog wel veel lege plekken. Na 15 mei kun je ook makkelijk stekjes van anderen in je tuin zetten.

Ik had ook veel potgrond, tuinaarde en tuinturf nodig, dat viel me behoorlijk tegen. Ik vond 5 zakken in eerste instantie echt ontzettend veel. Nou dat is echt niets... Maar goed dat zegt meer over mijn onervarenheid :p
quote:_nut_ schreef op 07 april 2011 @ 14:23:

[...]

Houdt in de gaten wie er juist van tuin naar tegels gaan, deze zitten vaak met een hoop aarde die je voor niets kunt krijgen!

Nooit doen.

Schone grond kopen.

Als die mensen zevenblad of ander onuitroeibaar onkruid in de tuin hadden, zitten er stukjes wortel in de grond.

En dan is je tuin binnen no time ook groen, alleen dan van het zevenblad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven