Tuinzigt Breda

10-10-2013 21:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Mijn vriend en ik willen graag gaan verhuizen naar Breda. We hebben een leuk huis gezien in de wijk Tuinzigt. Weet iemand wat voor een wijk dit is? Is het een aanrader of juist niet en waarom?
Kun je er eens doorheen rijden op een werkdag, weekend dag, avond? Geeft vast een indruk.
Hoi, ik ben wel een beetje beknd in breda.

Tuinzigt is een wijk die vooral een aantal jaren geleden niet zo goed bekend stond. De laatste jaren is de wijk echter meer upcoming... Het is erg afhankelijk van welk deel zvan tuinzigt de straat is... Dus ik zou even goed nazoeken. Het ene deel van de wijk is wel ok, het andere deel is wat minder...

Ga ander ps net als mandarijn zegt een paar keer kijken om een idee te krijgen.
Vriendin van mij woonde daar en was er niet over te spreken. Maar tuinzigt heeft gelukkig veel straten.
Het ligt er maar net aan wat voor type je zelf bent en wat je zoekt. Het is 1 van de mindere wijken van Breda.
Ik heb er een jaar gewoond in mijn studententijd. Het is echt een volksbuurt, waar in de zomer mensen op een bierkratje in hun voortuin zitten. Ook werd er weleens een plantage opgerold. Verder vond ik het wel een leuke tijd, maar 'voor het echie' zou ik er niet willen wonen.
Thanks voor de reacties! Ik ben er van de week zelf een keer doorheen gereden de straat zelf, Eikstraat, viel wel mee. De straten daar omheen vond ik minder. Banken in de voortuin en dat soort dingen ;)
Poeh, ik zou het niemand aanraden. Ik vind het echt een slechte wijk. Ik zou er nooit willen wonen. Zoveel leukere plekken in Breda!
Ik heb ook een bankje in de voortuin, maar dan niet in Tuinzigt .

Ook een tijdje gewoond tijdens studie, geen goede buurt toen. Veel studenthuizen....(destijds dan). Gezellig voor als je student bent.
Mijn ex heeft in die straat gewoond. Ik voelde me daar echt niet relaxed als ik naar hem toeging of wegging, met name 's avonds. En ik heb in veel verschillende wijken gewoond, waaronder zogenaamde prachtwijken, maar dit vond ik geen oke buurt.

Er is nooit wat gebeurd hoor, maar het onderbuikgevoel dat ik kreeg als ik daar liep, nee.
Ben geboren en getogen in Breda maar zou nooit in het tuinzigt willen wonen !
Mijn broer woont daar, al een jaar of 10. Inderdaad wel volks en er gebeurt wel eens wat, maar niet extreem ofzo. En als het NL elftal speelt is het groot feest!

Ik zou het je niet afraden. Zijn huis staat ook te koop trouwens
Het huis kan je van binnen en buiten veranderen. De grootte en de locatie niet. Bij twijfel niet kopen, want je zit er aan vast!
Jammer! Dit nemen we zeker mee in de beslissing. Wat zijn volgens jullie echt leuke wijken in Breda (en betaalbaar)?
Echt leuk en betaalbaar gaat meestal niet zo goed samen

Maar kijk wat bij je past, wat voor de één een leuke wijk is, is voor een ander misschien juist heel onaantrekkelijk.
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Als je geen haast hebt, dan zou ik even wachten en funda goed in de gaten houden. De wijk Belcrum is een wijk in opkomst. De huizen gaan daardoor ook behoorlijk snel. Regelmatig ook hele goedkope woningen (moet dan wel veel aan geklust worden bijvoorbeeld deze). Sommige straten zijn nog 'slecht' andere echt heel mooi.

Tuinzigt zou ik niet direct doen. Deze wijk heeft geen potentie om beter te worden. Ik heb er ook gewoond tijdens mijn studie en heb er geen spijt van dat ik daar weg ben gegaan.

Mijn favorieten op funda nu;

fijne wijk om te wonen ook flink in prijs gedaald.

dichter bij centrum, ook leuke buurt, wel wat klein misschien

wijk in opkomst vanwege ligging en prijzen, veel jonge tweeverdieners, was voorheen ook echt een volksbuurt

is verkocht onder voorbehoud, wel leuke buurt en leuke prijs

Geweldig huis zal wel voor een flink bedrag weggaan. Hele leuke straat, dicht bij centrum. Crime met parkeren.

ook goede wijk Veel gezinnen, goede scholen etc.
Ik ben geboren en getogen in Breda , woon er inmiddels al zo'n 7jr niet meer maar mijn familie nog wel.

Tuinzigt is geen goede wijk, staat ook als zodanig bekend.

In de volksmond wordt het de bomenbuurt genoemd (vanwege de straatnamen die verwijzen naar bomen).

In de herfst/winter valt het misschien wel mee met de zichtbaarheid maar in de zomer zou je voor de grap op een mooie dag door de meidoornstraat moeten rijden.

Dat is overigens een drukke straat (veel vrachtwagens) met heel veel zijstraten. Je moet dan de zijstraten eens inkijken. Er zitten standaard groepjes mensen in de voortuin op de bekende plastic stoel met een kratje bier eronder.

Ik ben jarenlang namelijk naar de school gefietst die daar in de wijk staat (Markenhage), school stond wel goed aangeschreven.

Verder hebben mij opa en oma 33jaar in de meidoornstraat gewoond waar ik dus altijd vaak over de vloer kwam.

Ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld, liep snachts na het stappen gerust van de bus (lunetstraat) naar hen (ik heb een jaar gewoond bij mijn opa en oma).

Maar wellicht is mijn beeld wat vertekend omdat ik er dus ook altijd gekomen ben.

Verder wonen er ook veel mensen van buitenlandse komaf met grote gezinnen in de kleine arbeidershuisjes.

Ik heb het altijd goed ervaren, ben nooit lastig gevallen, e.d. maar ik zou er niet mijn kind op willen laten groeien.

Wel staan er aan de rand (kwakkelhutstraat) inderdaad (grote) leuke huizen maar dan nog zou ik er niet permanent willen wonen.

Leukere buurten zijn de Kroeten, sommige stukken van de Haagse Beemden (stuk achter winkelcentrum Heksenwiel), t Ginneke, Boeimeer enz.

Mindere stukken: Geeren-Noord en Zuid, beter bekend als de Hoge Vught (zo heet daar het winkelcentrum ook), Haagse Beemden richting de Berg, de Heuvel, de Gampel (weet zo even niet hoe de wijk officieel heet)

Al ze in de 'mindere wijken' op dit moment veel aan het opknappen/nieuwbouw aan het wegzetten zijn, en daardoor ook weer aantrekkelijk wordt zou ik zelf niet naar die wijken kijken .

Maar he wie weet zit jij ook graag zomers op je krukje met een bak bier buiten en is die wijk zomaar jouw ding!

Ik heb zelf overigens dus in het Ginneken, Haagse Beemden, de Berg, Hoge Vught en Tuinzigt gewoond.

Dus gedeeltelijk ervaring.
Not my circus, not my monkeys
Kan mij aansluiten ook bij kaneelkoekje!

Belcrum, sportpark ook leuk!

Goudkust (waar ook vader abraham woont zegmaar, ook leuk maar duuuuuuure huizen

Prinsenhage is ene kant leuk andere kant minder.
Tuinzigt is niet zo slecht hoor. Je hebt aan de kant van westerpark tegenwoordig echt leuke huizen!

En ach, je fiets kun je in de voortuin laten staan want hij wordt niet zomaar gejat.

En ja, in de zomer zitten er veel mensen voor in de tuin. Maar het is niet meer zo 'heftig' als een aantal jaar geleden. Dat is nu echt wel heel wat minder.

Ik vind het wel gezellig, en ach als NAC scoort kun je het thuis ook horen.

En nu noemen er 2 dames, Belcrum, goudkust. Ja prachtig maar moet je wel kunnen betalen.

Belcrum vind ik zelf ook een leuke wijk hoor maar is ook een half dorp. Iedereen kent elkaar en weet alles van elkaar. En je hebt ook een 'goed' en een 'slecht' deel van de Belcrum.

Je hebt de kant waar iedereen wilt laten zien hoe geweldig ze zijn. En een deel wat gewoon normaal is.

Misschien kun je kijken in de Haagse Beemden.

Grootste wijk van Breda ook erg leuk en kind vriendelijk.

Wel bij kievitssloop/heksenwiel/kroeten kijken.

En weer niet in omgeving kersteren.
Eens met de laatste alinea van derpina.

Centrum is trouwens ook leuk hoor! Alleen vaak een crime met parkeren.
Wat misschien ook een optie is, Prinsenbeek? Ligt (bijna) aan Breda vast. Via de 'fietsbrug' kun je bij treinstation Breda-Prinsenbeek zo oversteken van Prinsenbeek naar Breda (zo dicht ligt het tegen elkaar aan).

Een gedeelte van mijn vriendengroep woonde daar in mijn jeugd (en fietste dus vanaf daar naar Tuinzigt om naar school te gaan ).
aan welk budget zit je te denken? leuke wijken in breda vind ik ginniken en haagse beemden (heksenwiel bijvoorbeeld). schijnbaar staat boeimeer ook goed bekend. tuinzigt staat hier niet zo goed bekend, vind het zelf ook geen leuke wijk.. zelf woon ik al een tijdje in de wijk hoge vught, die ook niet goed bekend staat, maar ik woon er met veel plezier en ik voel me er prettig en veilig. er staan wel relatief veel sociale huurwoningen hier. ik woon aan de 'goede' kant van het winkelcentrum,de wijk aan de andere kant (geeren noord is dat volgens mij) voel ik me minder op mijn gemak. hopelijk heb je hier wat aan. zou gewoon eens op verschillende momenten van de dag gaan kijken.
Bedankt voor de zeer nuttige reacties! We zullen eens verder gaan kijken.

Het huis waar we in Tuinzigt naar gekeken hebben is overigens sinds vandaag blijkbaar verkocht. Is een beetje raar gegaan via de makelaar.

We hebben max 250.000 te besteden.. Maar we willen liever minder natuurlijk.
http://www.bredavandaag.n ... en-tuinzigt-zorgenkindjes
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.oozo.nl/lokatie/breda/breda-west/tuinzigt
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven