Twijfels

11-06-2020 21:03 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik lees al een hele periode mee zonder account, maar bedacht mij er zelf eens eentje aan te maken en wellicht wat advies te kunnen krijgen hier op het forum.

Sinds twee maanden huur ik een huisje in de omgeving van mijn werk. Een heel leuke woning voor mijzelf waar ik ook wel aan toe was na een behoorlijk vervelende periode. Ik huur deze woning particulier, maar ik heb zo mijn twijfels.

Ik heb de locatie, maar ook de prijs van de woning nog al onderschat. Allereerst reis ik ontzettend veel heen en weer momenteel om vrienden en familie te zien en leuke dingen te doen. Ook al komen zij ook zeker wel bij mij langs, de keuze om dichterbij het werk te gaan wonen was om minder te hoeven reizen, maar het ‘probleem’ verplaatst zich nu voor mijn gevoel. Daarnaast heb ik op financieel gebied meer last van de Corona crisis dan ik had voorspeld. Mijn werk start langzaamaan weer op, maar het ophoesten van alle vaste lasten valt hierdoor zwaarder dan gepland. Dit had ik allemaal natuurlijk veel eerder moeten bedenken, maar ik was zo blij met een eigen plekje dat ik denk ik nog al impulsief gehandeld heb?

Ik ben zeker van plan om door te zoeken naar een andere (beter betaalbare) woning. De vraag is alleen of ik er verstandig aan doe om dit vanuit mijn huidige woning te doen, of tijdelijk terug te gaan naar huis ivm financiën. Dit laatste is geen enkel probleem vanuit ouders en was hun voorstel (ik ben eind 20, fijn is anders natuurlijk) en qua huurcontract kan ik met een opzegtermijn van een maand ook zo vertrekken indien nodig.

Twijfels twijfels! Fijne plek gevonden, maar eigenlijk voel ik mij helemaal niet zo fijn momenteel en veroorzaakt het twijfelen erg veel stress. De knoop moet ik uiteraard zelf doorhakken, maar misschien heeft iemand hier nog goede raad?
Gun het nog wat tijd
Iedereen hier gaat roepen dat je natuurlijk niet naar je ouders terug gaat, en dat je volwassen bent en je eigen broek moet ophouden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
11-06-2020 21:16
Iedereen hier gaat roepen dat je natuurlijk niet naar je ouders terug gaat, en dat je volwassen bent en je eigen broek moet ophouden.
En dat TO moet ophouden met het een huisje te noemen, tenzij ze een kabouter is.
Maar zonder gekheid: waarom zou je weer thuis willen gaan wonen? En willen je ouders dat zelf nog wel?
Hoe oud ben je?
Wat is je inkomen, en wat zijn je vaste lasten?
Die vervelende periode, hing dat samen met bij je ouders wonen?

Je woont er nog maar 2 maanden, hoe vaak ben je in die tijd naar je familie en je vrienden gereisd dan? Wonen je vrienden allemaal dicht bij je ouders?

Hoezo vallen de financiën zwaar door Corona, ben je gekort op je inkomen?
captain_hindsight schreef:
11-06-2020 21:26
Maar zonder gekheid: waarom zou je weer thuis willen gaan wonen? En willen je ouders dat zelf nog wel?
Hoe oud ben je?

Eind 20 schrijft ze in de OP, en haar ouders vinden het geen probleem, dat staat er ook
Marana schreef:
11-06-2020 21:30
Eind 20 schrijft ze in de OP, en haar ouders vinden het geen probleem, dat staat er ook
Ja, ik zie het :facepalm:

Ok, eind 20 dus. Zeker niet meer thuis gaan wonen als het niet noodzakelijk is. Het is lastig om aan je eigen huis te komen in deze tijden heb ik begrepen, dus je kunt maar beter vanuit je eigen huis op zoek gaan naar iets mooiers/beters/goedkopers.
Madeliefjees schreef:
11-06-2020 21:16
.
Klopt, het is even wennen aan de nieuwe situatie en omgeving maar TO, geef het nog een paar maanden en je zult zien dat je je thuis gaat voelen en je niet meer kunt voorstellen dat je overwoog om terug te verhuizen.
Ik zou lekker teruggaan naar je ouders. Uit je OP proef ik vooral dat je eigenlijk niet meer in dit huis wilt blijven. Je reist veel heen en weer naar je oude woonplaats voor vrienden en familie en voelt je daar blijkbaar meer thuis. Daarbij levert het je financiële stress op. Je hóeft hier niet te blijven wonen, je ouders hebben je blijkbaar met alle liefde weer thuis. Waarom dan niet vanuit die veilige plek, zonder de financiële druk, zoeken naar een betaalbaarder huis waar je je meer thuis voelt, dan wel in je oude woonplaats dan wel dichterbij je werk?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
11-06-2020 21:39
Ik zou lekker teruggaan naar je ouders. Uit je OP proef ik vooral dat je eigenlijk niet meer in dit huis wilt blijven. Je reist veel heen en weer naar je oude woonplaats voor vrienden en familie en voelt je daar blijkbaar meer thuis. Daarbij levert het je financiële stress op. Je hóeft hier niet te blijven wonen, je ouders hebben je blijkbaar met alle liefde weer thuis. Waarom dan niet vanuit die veilige plek, zonder de financiële druk, zoeken naar een betaalbaarder huis waar je je meer thuis voelt, dan wel in je oude woonplaats dan wel dichterbij je werk?
Omdat ze eind 20 is?
Ze voor dit huis gekozen heeft? Er net woont? Ze schrijft dat ze toe was aan een huis voor haarzelf. Dat is thuis bij pappie en mammie niet bepaald.
Ik heb het idee dat je het heel belangrijk vindt kort bij je familie en vrienden te wonen. Uiteraard op redelijke afstand tot het werk.

MIjn advies: zoek werk korter bij je familie en vrienden en verhuis dan weer terug
11-06-2020 21:42
Omdat ze eind 20 is?
Ze voor dit huis gekozen heeft? Er net woont? Ze schrijft dat ze toe was aan een huis voor haarzelf. Dat is thuis bij pappie en mammie niet bepaald.
Dat bedoel ik. Liever ongelukkig op een houtje bijten dan terug naar haar ouders. Als je mijn kind was, zei ik, gelijk terug komen!
ik geef mn bek ook maar een douw
Maar hoeveel heen en weer aan het reizen naar familie en vrienden ben je nu aan het doen in corona tijd vraag ik me af?
Werk is 5 dagen per week, familie en vrienden in het weekend. Dus de keus zou bij mij zijn 5 dagen kortere reistijd zijn.
Is het niet gewoon even wennen? Kan me voorstellen dat door corona je ook minder snel iets opbouwt op een nieuwe plek.
Kom je financieel in de problemen als je hier blijft wonen? Zo ja, dan zou ik wel teruggaan naar je ouders. Kun je het nog wel een tijdje uitzingen als je zuinig met je geld omgaat, dan zou ik niet meteen gaan verhuizen, maar het aankijken tot bijvoorbeeld het einde van het jaar en dan eventueel iets goedkopers zoeken en evt in je oude woonplaats of tussen familie/vrienden en werk in.
Ik zou dus niet halsoverkop weggaan, maar denk eerst eens goed na wat haalbaar is en wat je wilt. Anders neem je straks weer impulsief een beslissing en pakt het misschien weer niet goed uit.
Madeliefjees schreef:
11-06-2020 21:55
Dat bedoel ik. Liever ongelukkig op een houtje bijten dan terug naar haar ouders. Als je mijn kind was, zei ik, gelijk terug komen!

Ja, dit dus. Wat maakt het uit dat ze eind 20 is? Het is niet alsof ze voor onbepaalde tijd terug verhuist. Ze kan direct op zoek naar een fijner, goedkoper plekje waar ze zich meer thuis voelt. Vanuit een (t)huis waar ze zich fijn voelt. Ik heb vorige maand noodgedwongen een paar maanden bij mijn ouders gewoond (en ik ben ook eind 20), wat was dat even heerlijk :heart: Avonden op rij met m'n moeder kletsen, er werd voor me gekookt, 's avonds schone was op m'n bed. Nu was dat precies wat ik op dat moment nodig had en de situatie ligt bij TO wel anders natuurlijk, maar als ik het goed lees is het voor haar helemaal geen straf om bij haar ouders te wonen. Ik zou het wel weten.
11-06-2020 21:42
Omdat ze eind 20 is?

Dan zoekt ze vanuit huize pappie en mammie een meer geschikt, betaalbaarder huis voor zichzelf. Wat een onzinredenen. "Omdat ze voor dit huis gekozen heeft", really? Dat ze het nu niet kan betalen, zich er eigenlijk niet goed voelt en d'r oude woonplaats mist is dan niet meer belangrijk, want eens gekozen is gekozen?
mcsteamy schreef:
11-06-2020 22:18
Dan zoekt ze vanuit huize pappie en mammie een meer geschikt, betaalbaarder huis voor zichzelf. Wat een onzinredenen. "Omdat ze voor dit huis gekozen heeft", really? Dat ze het nu niet kan betalen, zich er eigenlijk niet goed voelt en d'r oude woonplaats mist is dan niet meer belangrijk, want eens gekozen is gekozen?
Nee, maar ze woont er net. En ze is er niet ongelukkig volgens mij.
Jouw redenen om terug te gaan zijn net zo onzinnig hoor.

Plus, ik vind het nogal onvolwassen om meteen weer terug te gaan naar je ouders.

Ze wil raad. Mijn raad is: rustig blijven zitten. Geef het wat langer de tijd.
11-06-2020 22:20

Plus, ik vind het nogal onvolwassen om meteen weer terug te gaan naar je ouders.

En mijn raad is: als je gestresst wordt van de financiële druk, baalt van de tegenvallende reistijd die in het heen en weer reizen naar familie/vrienden gaat zitten en het je niet tegenstaat om tijdelijk weer bij je ouders te wonen, lekker doen. Ik verwacht dat het in ieder geval een heel stuk rust met zich meebrengt, dat zou mij persoonlijk meer waard zijn dan dat het door sommigen als onvolwassen gezien wordt.
mcsteamy schreef:
11-06-2020 22:34
En mijn raad is: als je gestresst wordt van de financiële druk, baalt van de tegenvallende reistijd die in het heen en weer reizen naar familie/vrienden gaat zitten en het je niet tegenstaat om tijdelijk weer bij je ouders te wonen, lekker doen. Ik verwacht dat het in ieder geval een heel stuk rust met zich meebrengt, dat zou mij persoonlijk meer waard zijn dan dat het door sommigen als onvolwassen gezien wordt.
Nou we verschillen dus van mening.
11-06-2020 22:39
Nou we verschillen dus van mening.

Misschien kun je je forumnaam wijzigen in captain_obvious :proud:
mcsteamy schreef:
11-06-2020 22:42
Misschien kun je je forumnaam wijzigen in captain_obvious :proud:
Haha, die ben ik al geweest!
Maar misschien moet TO het gewoon doen en kan ik dan achteraf vertellen dat ze het niet had moeten doen ;-D

Tis al de tweede keer vanavond dat iemand me (per ongeluk) bij mn oude naam noemt trouwens.
11-06-2020 22:20

Ik zou zelf dit doen. Onvolwassen vind ik het niet, maar het heeft echt tijd nodig om je op een plek te voelen. Wij zijn 6 maanden geleden verhuisd en door Corona hebben we vrijwel niets nog kunnen opbouwen. Aangezien het vreemde en niet normale tijden zijn blijven we nog even en kijken we het aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven