Twijfels
donderdag 11 juni 2020 om 21:03
Dag allemaal,
Ik lees al een hele periode mee zonder account, maar bedacht mij er zelf eens eentje aan te maken en wellicht wat advies te kunnen krijgen hier op het forum.
Sinds twee maanden huur ik een huisje in de omgeving van mijn werk. Een heel leuke woning voor mijzelf waar ik ook wel aan toe was na een behoorlijk vervelende periode. Ik huur deze woning particulier, maar ik heb zo mijn twijfels.
Ik heb de locatie, maar ook de prijs van de woning nog al onderschat. Allereerst reis ik ontzettend veel heen en weer momenteel om vrienden en familie te zien en leuke dingen te doen. Ook al komen zij ook zeker wel bij mij langs, de keuze om dichterbij het werk te gaan wonen was om minder te hoeven reizen, maar het ‘probleem’ verplaatst zich nu voor mijn gevoel. Daarnaast heb ik op financieel gebied meer last van de Corona crisis dan ik had voorspeld. Mijn werk start langzaamaan weer op, maar het ophoesten van alle vaste lasten valt hierdoor zwaarder dan gepland. Dit had ik allemaal natuurlijk veel eerder moeten bedenken, maar ik was zo blij met een eigen plekje dat ik denk ik nog al impulsief gehandeld heb?
Ik ben zeker van plan om door te zoeken naar een andere (beter betaalbare) woning. De vraag is alleen of ik er verstandig aan doe om dit vanuit mijn huidige woning te doen, of tijdelijk terug te gaan naar huis ivm financiën. Dit laatste is geen enkel probleem vanuit ouders en was hun voorstel (ik ben eind 20, fijn is anders natuurlijk) en qua huurcontract kan ik met een opzegtermijn van een maand ook zo vertrekken indien nodig.
Twijfels twijfels! Fijne plek gevonden, maar eigenlijk voel ik mij helemaal niet zo fijn momenteel en veroorzaakt het twijfelen erg veel stress. De knoop moet ik uiteraard zelf doorhakken, maar misschien heeft iemand hier nog goede raad?
Ik lees al een hele periode mee zonder account, maar bedacht mij er zelf eens eentje aan te maken en wellicht wat advies te kunnen krijgen hier op het forum.
Sinds twee maanden huur ik een huisje in de omgeving van mijn werk. Een heel leuke woning voor mijzelf waar ik ook wel aan toe was na een behoorlijk vervelende periode. Ik huur deze woning particulier, maar ik heb zo mijn twijfels.
Ik heb de locatie, maar ook de prijs van de woning nog al onderschat. Allereerst reis ik ontzettend veel heen en weer momenteel om vrienden en familie te zien en leuke dingen te doen. Ook al komen zij ook zeker wel bij mij langs, de keuze om dichterbij het werk te gaan wonen was om minder te hoeven reizen, maar het ‘probleem’ verplaatst zich nu voor mijn gevoel. Daarnaast heb ik op financieel gebied meer last van de Corona crisis dan ik had voorspeld. Mijn werk start langzaamaan weer op, maar het ophoesten van alle vaste lasten valt hierdoor zwaarder dan gepland. Dit had ik allemaal natuurlijk veel eerder moeten bedenken, maar ik was zo blij met een eigen plekje dat ik denk ik nog al impulsief gehandeld heb?
Ik ben zeker van plan om door te zoeken naar een andere (beter betaalbare) woning. De vraag is alleen of ik er verstandig aan doe om dit vanuit mijn huidige woning te doen, of tijdelijk terug te gaan naar huis ivm financiën. Dit laatste is geen enkel probleem vanuit ouders en was hun voorstel (ik ben eind 20, fijn is anders natuurlijk) en qua huurcontract kan ik met een opzegtermijn van een maand ook zo vertrekken indien nodig.
Twijfels twijfels! Fijne plek gevonden, maar eigenlijk voel ik mij helemaal niet zo fijn momenteel en veroorzaakt het twijfelen erg veel stress. De knoop moet ik uiteraard zelf doorhakken, maar misschien heeft iemand hier nog goede raad?
donderdag 11 juni 2020 om 22:53
Ik zou zelf dit doen. Onvolwassen vind ik het niet, maar het heeft echt tijd nodig om je op een plek te voelen. Wij zijn 6 maanden geleden verhuisd en door Corona hebben we vrijwel niets nog kunnen opbouwen. Aangezien het vreemde en niet normale tijden zijn blijven we nog even en kijken we het aan.captain_hindsight schreef: ↑11-06-2020 22:20Nee, maar ze woont er net. En ze is er niet ongelukkig volgens mij.
Jouw redenen om terug te gaan zijn net zo onzinnig hoor.
Plus, ik vind het nogal onvolwassen om meteen weer terug te gaan naar je ouders.
Ze wil raad. Mijn raad is: rustig blijven zitten. Geef het wat langer de tijd.
donderdag 11 juni 2020 om 23:07
captain_hindsight schreef: ↑11-06-2020 22:44Haha, die ben ik al geweest!
Maar misschien moet TO het gewoon doen en kan ik dan achteraf vertellen dat ze het niet had moeten doen
Tis al de tweede keer vanavond dat iemand me (per ongeluk) bij mn oude naam noemt trouwens.
Oh, dat wist ik oprecht niet
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
vrijdag 12 juni 2020 om 00:05
Dank voor alle reacties!
Ik werk onregelmatig, maar door corona heb ik een hele poos thuis gezeten. Nu alles weer is opgestart werk ik nog steeds niet de volle uren die ik hiervoor werkte. Hierdoor mis ik redelijk wat toeslagen op mijn salaris. Dit is overigens niet omdat ik niet wil, puur omdat de planning het momenteel niet toelaat. De vrije tijd die ik heb, besteed ik meestal met contacten uit mijn oude omgeving. Daar woont vooral veel familie wat een veilig en vertrouwd gevoel geeft, wat ik in mijn nieuwe woonplaats (nog) niet heb. In de periode dat het minder ging met mij vond ik dit erg prettig. Ik had alleen gehoopt dat ik mij daar al goed genoeg voor voelde en het wel los kon laten. De reistijd tussen beide plaatsen is trouwens zo’n 50 minuten.
Uiteraard heb ik bedacht dat 2 maanden nog maar erg kort is en dat alles moet wennen. Het gaat mij meer om het financiële plaatje momenteel en de twijfels die daarbij komen kijken. Ik zit niet lekker op mijn plek doordat dit mij steeds bezig blijft houden. Ik ben zeker de helft van mijn inkomen kwijt aan het huren van dit huis. Exclusief andere vaste lasten. Iets wat ik allemaal van te voren ook had kunnen bedenken natuurlijk, maar waarvan ik dacht dat het wel mee zou vallen zodra alles weer zou starten. Ik had een leuke woning gevonden en had een soort oogkleppen op denk ik. Ik kan door de kosten nu geen verdere buffer opbouwen. Doordat ik in mijn achterhoofd blijf houden verder te willen kijken naar iets anders, voelt het momenteel als een soort geldverspilling. Vandaar dat mijn ouders aangeboden hebben vanuit daar door te zoeken.
Ik werk onregelmatig, maar door corona heb ik een hele poos thuis gezeten. Nu alles weer is opgestart werk ik nog steeds niet de volle uren die ik hiervoor werkte. Hierdoor mis ik redelijk wat toeslagen op mijn salaris. Dit is overigens niet omdat ik niet wil, puur omdat de planning het momenteel niet toelaat. De vrije tijd die ik heb, besteed ik meestal met contacten uit mijn oude omgeving. Daar woont vooral veel familie wat een veilig en vertrouwd gevoel geeft, wat ik in mijn nieuwe woonplaats (nog) niet heb. In de periode dat het minder ging met mij vond ik dit erg prettig. Ik had alleen gehoopt dat ik mij daar al goed genoeg voor voelde en het wel los kon laten. De reistijd tussen beide plaatsen is trouwens zo’n 50 minuten.
Uiteraard heb ik bedacht dat 2 maanden nog maar erg kort is en dat alles moet wennen. Het gaat mij meer om het financiële plaatje momenteel en de twijfels die daarbij komen kijken. Ik zit niet lekker op mijn plek doordat dit mij steeds bezig blijft houden. Ik ben zeker de helft van mijn inkomen kwijt aan het huren van dit huis. Exclusief andere vaste lasten. Iets wat ik allemaal van te voren ook had kunnen bedenken natuurlijk, maar waarvan ik dacht dat het wel mee zou vallen zodra alles weer zou starten. Ik had een leuke woning gevonden en had een soort oogkleppen op denk ik. Ik kan door de kosten nu geen verdere buffer opbouwen. Doordat ik in mijn achterhoofd blijf houden verder te willen kijken naar iets anders, voelt het momenteel als een soort geldverspilling. Vandaar dat mijn ouders aangeboden hebben vanuit daar door te zoeken.
vrijdag 12 juni 2020 om 08:07
De reden om te blijven is dat ik er pas net woon, ik mijn eigen huis en spullen weer heb. Je niet zo snel aan een woning komt tegenwoordig als alleenstaande. De reden om terug te gaan is dat ik ‘in alle rust’ verder kan zoeken naar een passende woning, zonder dat ik tussentijds in de knel kom qua kosten en nog wat extra opzij kan zetten.
Welke reden mij dan ook daadwerkelijk meer geluk brengt durf ik niet te zeggen.. Vandaar dat ik het zo moeilijk vind een knoop door te hakken. Het is ook een soort schaamtegevoel denk ik. Denken dat je de juiste keuze gemaakt hebt door te gaan verhuizen, maar er dan weer op terug komt.
vrijdag 12 juni 2020 om 15:07
Dan heb je twee keuzes: of je besluit nu en je gaat terug, of je kijkt het nog één of twee maanden aan en besluit dan. Als je nog te erg twijfelt ligt de tweede optie meer voor de hand. Dat je dan door je financiële reserves heen bent zou ik wel laten meewegen in het maken van deze keuze. Je kunt inderdaad niet in de toekomst kijken, dus je kunt ook niet voorspellen hoe je je over twee maanden voelt.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
vrijdag 12 juni 2020 om 21:22
Ik zou de tweede optie doen als het financieel kan.mcsteamy schreef: ↑12-06-2020 15:07Dan heb je twee keuzes: of je besluit nu en je gaat terug, of je kijkt het nog één of twee maanden aan en besluit dan. Als je nog te erg twijfelt ligt de tweede optie meer voor de hand. Dat je dan door je financiële reserves heen bent zou ik wel laten meewegen in het maken van deze keuze. Je kunt inderdaad niet in de toekomst kijken, dus je kunt ook niet voorspellen hoe je je over twee maanden voelt.
zaterdag 13 juni 2020 om 15:08
Ik zou nog even afwachten tot je werk weer aantrekt, als dat financiëel haalbaar is. Je grootste probleem lijken de minder werkuren te zijn als ik het zo lees. Als je weer je oude uren werkt, is het dan goed te doen?
Dat je nog niet veel contacten in je nieuwe buurt hebt is logisch en dat moet gewoon even groeien, dat komt vanzelf! Zoek hobbies in je nieuwe buurt.
Dat je nog niet veel contacten in je nieuwe buurt hebt is logisch en dat moet gewoon even groeien, dat komt vanzelf! Zoek hobbies in je nieuwe buurt.
zondag 14 juni 2020 om 00:03
Ja, een opzegtermijn van 1 maand. Daarnaast is er sprake van een minimum periode, dus kan ik in principe voor de eerste van de maand opzeggen, die maand nog betalen en vervolgens de maand erna weg. Van een boete is geen sprake, in ieder geval wettelijk gezien niet als alles netjes volgens deze stappen gebeurt.chentolove schreef: ↑13-06-2020 19:00Heb je een opzeg periode? Als je het tot na de zomer financieel trekt, moet je misschien al eerder opzeggen? hier is het na opzeggen nog 3 maanden huur betalen sowieso (+ boete omdat je het korter dan afgesproken opzegt)
Het zijn hele onzekere tijden natuurlijk, misschien dat ik daar ook zo’n onzeker gevoel van krijg. Daardoor ga ik heel erg piekeren en zie ik gauw door de bomen het bos niet meer. Misschien dat de komende maand of 2 afwachten inderdaad verstandig is. Opzeggen kan in principe altijd nog. Bedankt iedereen voor al het meedenken!