Urgentieverklaring huurwoning?
zaterdag 30 mei 2020 om 15:48
Hey,
Zoals altijd stort ik mijn hart neer op dit forum.. Maar het blijft zo fijn om het te doen.
Ik ben al een tijd opzoek naar een huurwoning (en de laatste 2 maanden echt heel actief). Door de nare thuissituatie wou ik al sinds mijn 16e zo snel mogelijk weg (ik ben bijna 22), maar nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt (mede dankzij dit forum
)!
Ik maak redelijk kans op een woning omdat ik al een tijdje ingeschreven sta, maar nog niet met volle zekerheid. Ik woon in het oosten dus gelukkig zijn de wachttijden niet erg lang.
Door mijn jeugd en huidige thuissituatie ben ik nu onder therapie bij een psycholoog en dat gaat goed. Alleen elke keer weer als er zich weer iets afspeelt thuis, lijkt het net alsof al dat therapie voor niks is geweest. Ik kan niet beschrijven hoe dat voelt, niet fijn in ieder geval. Ik merk ook dat ik een tikkende tijdbom ben, ondanks dat ik echt heel veel energie stop in het verbeteren..
Nu bekeek ik de urgentie lijst van de woonstichting en er staat er wel bijvoorbeeld dat je zelfs urgentie kan krijgen als je heimwee hebt naar je oude buurt (?? En de lijst is nog veel langer).
Ik durf nog niet te bellen, ik ben bang dat zij gaan denken dat ik me gewoon aanstel.. Maar ik bekijk wel de opties.
Hebben jullie misschien ervaring met een urgentieverklaring aanvragen?
Heel erg bedankt voor het lezen
Zoals altijd stort ik mijn hart neer op dit forum.. Maar het blijft zo fijn om het te doen.
Ik ben al een tijd opzoek naar een huurwoning (en de laatste 2 maanden echt heel actief). Door de nare thuissituatie wou ik al sinds mijn 16e zo snel mogelijk weg (ik ben bijna 22), maar nu heb ik eindelijk de knoop doorgehakt (mede dankzij dit forum
Ik maak redelijk kans op een woning omdat ik al een tijdje ingeschreven sta, maar nog niet met volle zekerheid. Ik woon in het oosten dus gelukkig zijn de wachttijden niet erg lang.
Door mijn jeugd en huidige thuissituatie ben ik nu onder therapie bij een psycholoog en dat gaat goed. Alleen elke keer weer als er zich weer iets afspeelt thuis, lijkt het net alsof al dat therapie voor niks is geweest. Ik kan niet beschrijven hoe dat voelt, niet fijn in ieder geval. Ik merk ook dat ik een tikkende tijdbom ben, ondanks dat ik echt heel veel energie stop in het verbeteren..
Nu bekeek ik de urgentie lijst van de woonstichting en er staat er wel bijvoorbeeld dat je zelfs urgentie kan krijgen als je heimwee hebt naar je oude buurt (?? En de lijst is nog veel langer).
Ik durf nog niet te bellen, ik ben bang dat zij gaan denken dat ik me gewoon aanstel.. Maar ik bekijk wel de opties.
Hebben jullie misschien ervaring met een urgentieverklaring aanvragen?
Heel erg bedankt voor het lezen
alice2706 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 16:08
3.58% gewijzigd
zaterdag 30 mei 2020 om 20:16
Geen idee hoe je het wil noemen.
Mijn zoon woont in een kantoorgebouw dat is omgebouwd tot studio's en 2 kamer appartementen.
Hij huurt het van de investeringsmaatschappij die het omgebouwd heeft.
Huren tot 700 euro dus ze kunnen gewoon huurtoeslag aanvragen.
zaterdag 30 mei 2020 om 20:20
Particulier dus. Alles boven de € 737,14 is vrije sector.
zaterdag 30 mei 2020 om 20:28
Dat soort woningen zijn ook vrij zeldzaam omdat particuliere verhuurders liever in de vrije sector verhuren. Dan hebben ze veel minder regels waar ze zich aan moeten houden.
zaterdag 30 mei 2020 om 20:40
Ik heb nu inderdaad ook weer iets bijgeleerd
Zelf vertrouw ik particuliere verhuurders niet zo.. Vaak zijn die huurkosten dan ook veel duurder dan 'mijn max.' (430 euro, daaronder heb je nog kans op huurtoeslag tot je 23 bent).
Het is wel interessant, omdat ik in een boerendorpje woon hebben we hier eigenlijk ook geen tot vrij weinig particuliere verhuurders. Heel veel gaat via de woningbouw.
zaterdag 30 mei 2020 om 21:57
Ooh oke. Ja dan hoef je daar inderdaad geen rekening mee te houden.
Hier in de buurt zijn er gelukkig geregeld wel starterswoningen van 300 tot 400 euro via de woningbouw. Maar dit zijn ook allemaal boerendorpjes in het oosten.