Utrecht

07-02-2009 19:23 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij vertellen waar in Utrecht het fijnste is om te wonen? Ik denk erover na om naar Utrecht te verhuizen (met kinderen) maar welke wijk zou ik echt niet weten. Ik ga huren, overigens. Alle tips welkom!
leuk al die reacties!
In Oudwijk zegt iedereen nog wel netjes gedag tegen elkaar :-)

Daar zijn helaas wel weinig huurhuizen te krijgen alhoewel je misschien nu met die moeilijke huizenverkoop wel particulier kunt huren (ken misschien nog wel iemand die particulier wil verhuren omdat verkopen maar niet wil lukken maar dat is dan weer tijdelijk en waarschijnlijk niet wat je zoekt).
Poep, wie heeft jou gescheten?
Stoeptegel kan je het niet proberen om particulier te huren? Na jaren in een studentenhuis in Tuindorp te hebben gewoond, hebben we een ruime vierkamerflat gevonden voor een aantrekkelijke prijs. Mag ik je vragen of je alleenstaand bent, of heb je ook een partner die mee kan betalen?

Maar ik woon nu dus in Overvecht, waar ik eerst weigerde te wonen. Na een tijdje beseften we ons dat een wijk als Oudwijk of Wittevrouwen momenteel gewoon niet haalbaar is. We wonen in een nette particuliere portiekflat, waar de buren elkaar goed kennen. Maar volgens mij wil je niet in een flat wonen dacht ik?

Succes in ieder geval, misschien kun je het proberen in Groenekan, Maartensdijk, de Bilt, maar weet niet of ze veel huurwoningen aanbieden.
Ik woon zelf in Leidsche Rijn ('t zand) en dat is super fijn wonen.

Hiervoor wonde ik in Overvecht, ook prima, ik woonde in het goede gedeelte vlakbij het groot winkelcentrum. Maar! ik ben wel heel blij dat ik mijn kinderen daar niet hoef op te laten groeien!

Gezien jouw situatie zou ik kijken in Zuilen. Deze wijk is erg aan het verbeteren en heeft erg leuke stukken, maar ook zeker stukken waar je niet wilt wonen (Geuzenwijk, Zwanenvechtplein, Queeckhovenplein e.o) dat zijn op dit moment de wat minder leuke stukjes.

Kanaleneiland is trouwens heeeel groot en niet alleen maar slecht.

Richting woonboulevard is best goed te doen.

Rivierenwijk is ook wel aardig of idd delen van Hoograven.

Ondiep zou ik ook niet gelijk uitsluiten, maar in de fruitbuurt zou ik niet zo graag willen wonen. Je moet er eigenlijk echt gaan kijken!
Ik woon in Transwijk. Ligt aan Kanaleneiland en is echt heel goed te doen. Ik voel me veilig hier en kan gewoon 's avonds fietsen en zo. Het ligt vlak bij winkelcentrum kanaleneiland en is niet slecht.

Kanaleneiland heeft inderdaad een erg slechte naam maar soms moet je verder kijken dan je neus lang is. Als je dan woont in de buurt die er tegen aan ligt maar veel veiliger is, tsja, wat heb je dan te verliezen.

Je bevindt je trouwens in een lastig parket, ik hoop dat je snel wat gaat vinden!

Sterkte.
Cickberlyn, ik kan niet particulier gaan huren, ik woon alleen met mijn 4 kinderen. Ik kan tot een huurprijs van 512 euro gaan.

Ik heb het idee van verhuizen maar even laten liggen, beter wacht ik nog een paar jaar met reageren vanwege de wachtlijst.

Inderdaad is het beter ook om overal te gaan kijken om een beeld te krijgen van de wijk/straat.

Het valt me op dat veel 5kamerwoningen in een beetje normale buurt allemaal net boven de 512 huur liggen ( ik mag tot die prijs huren). Ik zie het dus niet meer zo zitten....Woningen die in onaantrekkelijke buurten staan met huur onder de 512 euro ( meestal ook 4kamerwoningen, ik heb minstens een 5kamerwoning nodig) krijgen nog rond de 220 reacties, ongelooflijk.
Mijn vriend woont in Kanaleneiland, en het is idd wel te doen hoor, al word het wel steeds slechter vind ik. Alleen dit jaar al 3 keer in zijn auto ingebroken, dat was voorgaande jaren niet het geval.

Wij zijn nu op zoek naar een andere woning, en op zich lijkt de nieuwbouw van Kanaleneiland me wel wat, maar ik weet niet, blijf erbij dat ik het voor een opgroeiende kleuter geen erg prettige wijk vind..
Ik ben vorig jaar verhuisd uit Kanaleneiland, woonde er samen met mijn ex en heb er dus ook niet echt goede herinneringen aan. Woon nu in Amsterdam-West, veel leuker, maar dat is vast off-topic (of misschien wel off-limits??)
Jammer Stoeptegel, maar ik denk wel dat het wijselijk is om nog even te wachten ivm de wachtlijst. Zulke grote huurwoningen in Utrecht, die zijn volgens mij echt heel erg gewild. Misschien kunnen twee van je kids een kamer delen, of gaat dat echt niet?

In ieder geval heel veel succes! Hoop dat je snel iets vindt!
quote:chickberlyn schreef op 27 februari 2009 @ 14:58:

Jammer Stoeptegel, maar ik denk wel dat het wijselijk is om nog even te wachten ivm de wachtlijst. Zulke grote huurwoningen in Utrecht, die zijn volgens mij echt heel erg gewild. Misschien kunnen twee van je kids een kamer delen, of gaat dat echt niet?

In ieder geval heel veel succes! Hoop dat je snel iets vindt!

2 kinderen een kamer delen nee dat gaat echt niet

ik stel het nog wel even wat jaartjes uit
Utrecht verlaten? Liever niet maar het is ook goed te bezoeken.

Ik woon nu in een randgemeente en als ik de Dom en de grachtjes mis ben ik in 20 minuten ter plaatse.
Montfoort, den Dolder, Groenekan, Maarssenbroek, en wat er al gezegd is: Houten, Nieuwegein etc.zou ik eerder gaan kijken met de wensen die je hebt, je hebt sneller kans en lagere huur(denk ik)
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven