Vaatwasser

02-10-2019 17:00 52 berichten
Hallo allen,

Na lang beraad ben ik gezwicht en heb het plan opgevat om een vaatwasser te kopen.
Nu heb ik een minivaatwasser ontdekt voor 6 couverts, precies goed en groot genoeg voor mij.
Het is de Salora DWC5500.
Nou vraag ik me af wat de kwaliteit van dit apparaat is, wat ik ervan kan verwachten, dus zoek ik mensen die er ervaring mee hebben en deze met mij willen delen.

Ik ben zeer benieuwd. :D
Ik zou gewoon een volwaardig formaat vaatwasser aanschaffen. Ik ben ook maar alleen en draai 'm simpelweg minder vaak. Je hebt toch ook wel 'ns schalen en pannen die meer ruimte innemen.
Ik heb geen ruimte voor een grote
Alle reacties Link kopieren
tja als je alleen bent kan het misschien wel voldoende zijn. ik ben zelf altijd extra blij met mijn vaatwasser als ik eters heb gehad. maar om daarvoor een grote vaatwasser te kopen als je alleen bent? Ik zou wel benieuwd zijn naar het wasresultaat. meestal is dat niet heel goed bij die goedkopere merken.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
02-10-2019 17:11
tja als je alleen bent kan het misschien wel voldoende zijn. ik ben zelf altijd extra blij met mijn vaatwasser als ik eters heb gehad. maar om daarvoor een grote vaatwasser te kopen als je alleen bent? Ik zou wel benieuwd zijn naar het wasresultaat. meestal is dat niet heel goed bij die goedkopere merken.
Daar ben ik ook benieuwd naar, vandaar dit topic.
Heb gezocht naar reviews, maar zijn niet te vinden.
Bij Salora heb ik de associatie ‘tv’s’. Is er ook een compacte vaatwasser van Siemens, Atag, Bosch etc? Dan zou ik daar eerder voor kiezen.

Zelf ooit een vergelijkbare vaatwasser gebruikt in een vakantiehuisje. Deed wat hij moet doen. Geen idee meer van merk etc.
Superuser2018 schreef:
02-10-2019 17:21
Bij Salora heb ik de associatie ‘tv’s’. Is er ook een compacte vaatwasser van Siemens, Atag, Bosch etc? Dan zou ik daar eerder voor kiezen.

Zelf ooit een vergelijkbare vaatwasser gebruikt in een vakantiehuisje. Deed wat hij moet doen. Geen idee meer van merk etc.
Inventum VVW5520. Deze wordt met een 8.8 beoordeeld en is een stuk goedkoper ook nog.

Bedankt voor je lichtje. :)
Nee de mini is niks. Mijn moeder heeft er een gehad ivm ruimtegebrek. Maar bij de verhuizing mooi een gewone aangeschaft.
Ik heb ook weinig ruimte maar een smalle. 45 cm. Maar daar heb je meer aan dan aan zo'n mini. Een grote koekenpan past er al nauwelijks in en dan past er bijna niets meer bij. Voor dat beetje kun je sneller en beter gewoon afwassen.
Ik heb ook een kleine, van Etna. Die draai ik vijf keer per week. (Ik woon alleen.)
Ik heb er één keukenkastje voor opgeofferd.

Ik ging van handafwas naar vaatwasser. O, wat was ik mijn ouders dankbaar voor hun cadeau.
Ik had in mijn vorige huis een heel fijn klein/smal losstaand model van Beko. Nu een superdeluxe inbouwmodel van duurder merk, maar die haalt het niet bij die Beko..
Deze had ik: https://www.wehkamp.nl/beko-dfs05013x-v ... gI9p_D_BwE
Maline schreef:
02-10-2019 18:27
Ik had in mijn vorige huis een heel fijn klein/smal losstaand model van Beko. Nu een superdeluxe inbouwmodel van duurder merk, maar die haalt het niet bij die Beko..
Aan mij ligt het niet, maar ik heb een klein open keukentje en bewaar onder mijn gasplaat een aantal essentiële zaken die in de keuken thuishoren. In principe zou daar een vaatwasser kunnen, maar dan weet ik niet waar ik met al die spullen naartoe moet.

Het ziet er goed uit, zo'n grote, zeker met het idee dat pannen er ook in passen, maarrrrr....
Ik zou een grote kopen en anders niet.
Zelf was ik nog altijd met de hand, want niet genoeg ruimte voor een grote vaatwasser.(vind ik meestal niet erg)
Wat er bij een grote ook nog bij komt kijken is dat ik er geen aansluiting voor heb, dus dat zou ik dan aan moeten laten leggen.
Cateautje schreef:
02-10-2019 19:11
Wat er bij een grote ook nog bij komt kijken is dat ik er geen aansluiting voor heb, dus dat zou ik dan aan moeten laten leggen.
Wat zou dat verschil zijn?
Een stopcontact en een waterafvoer, meer is er niet nodig en dat zal je voor een kleine ook moeten hebben.

Als je de ruimte hebt zou ik zeker voor een grote gaan. Als ik alleen ben draai ik hem dan om de dag ipv dagelijks, maar echt altijd plek voor pannen en schalen, superfijn.
Ik heb een kleine, en ben er zo blij mee! ik draai het 1 of 2 keer per dag, en al anderhalf jaar tevreden.
I have to change to stay the same.
Suðri schreef:
02-10-2019 19:12
Wat zou dat verschil zijn?
Een stopcontact en een waterafvoer, meer is er niet nodig en dat zal je voor een kleine ook moeten hebben.

Als je de ruimte hebt zou ik zeker voor een grote gaan. Als ik alleen ben draai ik hem dan om de dag ipv dagelijks, maar echt altijd plek voor pannen en schalen, superfijn.
Je vergeet de watertoevoer.
UdonNoodle schreef:
02-10-2019 19:12
Ik heb een kleine, en ben er zo blij mee! ik draai het 1 of 2 keer per dag, en al anderhalf jaar tevreden.
Welke heb jij?
Cateautje schreef:
02-10-2019 19:13
Je vergeet de watertoevoer.
Oja. Maar die heb je ook bij een kleine nodig toch?
Suðri schreef:
02-10-2019 19:16
Oja. Maar die heb je ook bij een kleine nodig toch?
Die kan ik gewoon op de kraan aansluiten en de afvoer in de gootsteen.
Cateautje schreef:
02-10-2019 19:17
Die kan ik gewoon op de kraan aansluiten en de afvoer in de gootsteen.
Dat lijkt me enorm onhandig.
Ik heb onder de gootsteen de waterleiding opgesplitst en een leiding getrokken naar waar ik de vaatwasser heb (onder de kookplaat, naast het blok). Daarop een wasmachinekraan.
En gewoon met pvc buis een leiding getrokken en op de afvoer van de wasbak aangesloten. Met gaten in de tussenschotten van de kastjes boren en alles aansluiten nog geen ochtend werk geweest.
Gewoon een kleine doen want die grote draai je dan maar 1x in de zoveel dagen en dan gaat alles dus stinken. Of je moet het steeds halfvol aanzetten: verrot voor je portemonnee en het milieu.
*Sjaan* schreef:
02-10-2019 19:33
Gewoon een kleine doen want die grote draai je dan maar 1x in de zoveel dagen en dan gaat alles dus stinken. Of je moet het steeds halfvol aanzetten: verrot voor je portemonnee en het milieu.
2 dagen koken en je hebt hem al vol met pannen e.d. Ik zet echt nooit een lege vaatwasser aan, stinkt ook nooit.
Als ik alleen thuis ben gaat hij zo drie dagen niet aan en dan moet het echt omdat het te erg stinkt. Maar ik doe meestal alles in 1 pan dan en die was ik met de hand af want dat is een kleine moeite.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven