Vaatwasser
woensdag 2 oktober 2019 om 17:00
Hallo allen,
Na lang beraad ben ik gezwicht en heb het plan opgevat om een vaatwasser te kopen.
Nu heb ik een minivaatwasser ontdekt voor 6 couverts, precies goed en groot genoeg voor mij.
Het is de Salora DWC5500.
Nou vraag ik me af wat de kwaliteit van dit apparaat is, wat ik ervan kan verwachten, dus zoek ik mensen die er ervaring mee hebben en deze met mij willen delen.
Ik ben zeer benieuwd.
Na lang beraad ben ik gezwicht en heb het plan opgevat om een vaatwasser te kopen.
Nu heb ik een minivaatwasser ontdekt voor 6 couverts, precies goed en groot genoeg voor mij.
Het is de Salora DWC5500.
Nou vraag ik me af wat de kwaliteit van dit apparaat is, wat ik ervan kan verwachten, dus zoek ik mensen die er ervaring mee hebben en deze met mij willen delen.
Ik ben zeer benieuwd.
woensdag 2 oktober 2019 om 17:11
tja als je alleen bent kan het misschien wel voldoende zijn. ik ben zelf altijd extra blij met mijn vaatwasser als ik eters heb gehad. maar om daarvoor een grote vaatwasser te kopen als je alleen bent? Ik zou wel benieuwd zijn naar het wasresultaat. meestal is dat niet heel goed bij die goedkopere merken.
Don't cry, buy a bag and move on.
woensdag 2 oktober 2019 om 17:18
Daar ben ik ook benieuwd naar, vandaar dit topic.daenerys79 schreef: ↑02-10-2019 17:11tja als je alleen bent kan het misschien wel voldoende zijn. ik ben zelf altijd extra blij met mijn vaatwasser als ik eters heb gehad. maar om daarvoor een grote vaatwasser te kopen als je alleen bent? Ik zou wel benieuwd zijn naar het wasresultaat. meestal is dat niet heel goed bij die goedkopere merken.
Heb gezocht naar reviews, maar zijn niet te vinden.
woensdag 2 oktober 2019 om 17:27
Inventum VVW5520. Deze wordt met een 8.8 beoordeeld en is een stuk goedkoper ook nog.Superuser2018 schreef: ↑02-10-2019 17:21Bij Salora heb ik de associatie ‘tv’s’. Is er ook een compacte vaatwasser van Siemens, Atag, Bosch etc? Dan zou ik daar eerder voor kiezen.
Zelf ooit een vergelijkbare vaatwasser gebruikt in een vakantiehuisje. Deed wat hij moet doen. Geen idee meer van merk etc.
Bedankt voor je lichtje.
woensdag 2 oktober 2019 om 17:51
Nee de mini is niks. Mijn moeder heeft er een gehad ivm ruimtegebrek. Maar bij de verhuizing mooi een gewone aangeschaft.
Ik heb ook weinig ruimte maar een smalle. 45 cm. Maar daar heb je meer aan dan aan zo'n mini. Een grote koekenpan past er al nauwelijks in en dan past er bijna niets meer bij. Voor dat beetje kun je sneller en beter gewoon afwassen.
Ik heb ook weinig ruimte maar een smalle. 45 cm. Maar daar heb je meer aan dan aan zo'n mini. Een grote koekenpan past er al nauwelijks in en dan past er bijna niets meer bij. Voor dat beetje kun je sneller en beter gewoon afwassen.
woensdag 2 oktober 2019 om 18:29
woensdag 2 oktober 2019 om 18:48
Aan mij ligt het niet, maar ik heb een klein open keukentje en bewaar onder mijn gasplaat een aantal essentiële zaken die in de keuken thuishoren. In principe zou daar een vaatwasser kunnen, maar dan weet ik niet waar ik met al die spullen naartoe moet.
Het ziet er goed uit, zo'n grote, zeker met het idee dat pannen er ook in passen, maarrrrr....
woensdag 2 oktober 2019 om 19:12
Wat zou dat verschil zijn?
Een stopcontact en een waterafvoer, meer is er niet nodig en dat zal je voor een kleine ook moeten hebben.
Als je de ruimte hebt zou ik zeker voor een grote gaan. Als ik alleen ben draai ik hem dan om de dag ipv dagelijks, maar echt altijd plek voor pannen en schalen, superfijn.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:13
Je vergeet de watertoevoer.Suðri schreef: ↑02-10-2019 19:12Wat zou dat verschil zijn?
Een stopcontact en een waterafvoer, meer is er niet nodig en dat zal je voor een kleine ook moeten hebben.
Als je de ruimte hebt zou ik zeker voor een grote gaan. Als ik alleen ben draai ik hem dan om de dag ipv dagelijks, maar echt altijd plek voor pannen en schalen, superfijn.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:14
Welke heb jij?UdonNoodle schreef: ↑02-10-2019 19:12Ik heb een kleine, en ben er zo blij mee! ik draai het 1 of 2 keer per dag, en al anderhalf jaar tevreden.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:19
Ik heb onder de gootsteen de waterleiding opgesplitst en een leiding getrokken naar waar ik de vaatwasser heb (onder de kookplaat, naast het blok). Daarop een wasmachinekraan.
En gewoon met pvc buis een leiding getrokken en op de afvoer van de wasbak aangesloten. Met gaten in de tussenschotten van de kastjes boren en alles aansluiten nog geen ochtend werk geweest.
En gewoon met pvc buis een leiding getrokken en op de afvoer van de wasbak aangesloten. Met gaten in de tussenschotten van de kastjes boren en alles aansluiten nog geen ochtend werk geweest.
woensdag 2 oktober 2019 om 19:34
2 dagen koken en je hebt hem al vol met pannen e.d. Ik zet echt nooit een lege vaatwasser aan, stinkt ook nooit.