Vegetarische hond

12-03-2010 21:13 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje heeft een hond...ze is stapelgek op het beest, maar in mijn ogen niet helemaal goed bezig; ze voedt hem uitsluitend vegetarisch...

In mijn ogen is een hond carnivoor en heeft dus vlees nodig. Niet uitsluitend vlees; ook brokken, sperziebonen, rijst, enz. is prima, maar je hond helemaal vlees ontzeggen omdat je zelf vegetarisch bent...?? Een hond gaat niet dood zonder vlees, maar kijk naar de stand van zijn ogen, naar zijn gebit; van oorsprong is het een jager/vleeseter.

Wat vinden jullie?
Dat lijkt mij ook niet goed. Honden zijn vleeseters.
Gestoord! kan er geen ander woord voor bedenken.

oja toch wel: dierenmishandeling!
Ik las een tijdje geleden ook zoiets op het forum. Daar waren meerdere mensen die hun hond vegetarisch voeden.. Er schijnen zelfs vegetarische hondenbrokken te bestaan.

Absurd..
Weet je zeker dat ze niet op 1 april gaat onthullen dat het een grapje is?

Ik heb voor onze kat weleens kattenvoer waar dan een paar verdwaalde doperwten inzitten. Belachelijk, dat zou ie nooit eten als het een wilde woeste boskat was.
I

eder zijn ding.

Als jou vriendin en de hond daar happy mee zijn, laat ze dan lekker.

De meeste honden hier (Griekenland) krijgen de restjes van het avondeten (kippenbotten, gebakken aardappelen, etc.), dus voer wat je in Nederland dus echt "not done" is.
Ik ben ook geen voorstander. Volgens mij heb je wel een speciaal hondenvoer merk wat vegetarisch voer is, maar ik heb mij daar toen niet in verdiept of het de hond ook voldoende voedingsstoffen geeft die het in mijn ogen echt nodig heeft.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Onze hond vroeger kon niet tegen vlees. En ook niet tegen lekker menseneten. Moesten altijd heel strikt een paar soorten brokjes geven. Is wel 15 geworden.
quote:liez75 schreef op 12 maart 2010 @ 21:22:

Weet je zeker dat ze niet op 1 april gaat onthullen dat het een grapje is? ik denk het niet...ze is een echte wereldverbeter...ze is absoluut tegen vleeseten, dierproeven enz. Ik ben zelf ook geen echte vleeseter, op de een of andere manier gaat het mij de laatste tijd steeds meer tegenstaan en dierproeven ben ik geen fan van (zacht uitgedrukt), maar om zo ver te gaan om je hond vegetarier te maken...neem dan een konijn.

Ik heb voor onze kat weleens kattenvoer waar dan een paar verdwaalde doperwten inzitten. Belachelijk, dat zou ie nooit eten als het een wilde woeste boskat was.
Ik snap dat best.

Als je zelf vegetariër bent dan is dat (vaak) vanuit een overtuiging. Dan strookt het in mijn ogen niet dat je je huisdier wél vlees zou voeren.

Ik koop voor mezelf bijvoorbeeld alleen maar dierproefvrije producten/cosmetica. Dan ga ik toch ook geen Nivea, Dove of L'Oreal cadeau doen aan vrienden?

Zelfde principe...
quote:mylenevalerie schreef op 12 maart 2010 @ 21:23:

Ik ben ook geen voorstander. Volgens mij heb je wel een speciaal hondenvoer merk wat vegetarisch voer is, maar ik heb mij daar toen niet in verdiept of het de hond ook voldoende voedingsstoffen geeft die het in mijn ogen echt nodig heeft.Dat lijkt mij wel...
Is Dove niet dierproefvrij?

(sorry voor off-topic)
Dierenrechtenorganisatie PETA heeft hier onderzoeken naar gedaan. Het is niet schadelijk en levert zelfs gezondheidsvoordelen op. Het is wel aan te raden om de hond daarnaast een aantal supplementen ter aanvulling te geven.

Dus dierenmishandeling... neuh. Niet als de hond een uitgebalanceerd dieet krijgt. Zat huisdieren krijgen slechter voer dan dat.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:AgentL schreef op 12 maart 2010 @ 21:30:

Ik snap dat best.

Als je zelf vegetariër bent dan is dat (vaak) vanuit een overtuiging. Dan strookt het in mijn ogen niet dat je je huisdier wél vlees zou voeren.

Ik koop voor mezelf bijvoorbeeld alleen maar dierproefvrije producten/cosmetica. Dan ga ik toch ook geen Nivea, Dove of L'Oreal cadeau doen aan vrienden?

Zelfde principe...Waarom neem je dan een vleesetend huisdier? Dan neem je toch een vis/vogel/konijn/hamster o.i.d.?
Hamsters eten ook vlees trouwens, jackie23
quote:kaatje_85 schreef op 12 maart 2010 @ 21:40:

Hamsters eten ook vlees trouwens, jackie23 Niet!?
quote:Poezewoes schreef op 12 maart 2010 @ 21:35:

Dierenrechtenorganisatie PETA heeft hier onderzoeken naar gedaan. Het is niet schadelijk en levert zelfs gezondheidsvoordelen op. Het is wel aan te raden om de hond daarnaast een aantal supplementen ter aanvulling te geven.

Dus dierenmishandeling... neuh. Niet als de hond een uitgebalanceerd dieet krijgt. Zat huisdieren krijgen slechter voer dan dat.

Precies hetzelfde verhaal als bij mensen dus...

En jackie23, zijn mensen ook niet van oorsprong carnivoren? En wij kunnen ook prima overleven zonder vlees. Nou dan?
quote:jackie23 schreef op 12 maart 2010 @ 21:42:

[...]

Niet!?

Ja!!!! Af en toe kregen ze bij mij een kattenbrokje.

Het zijn ook kleine alcohollistjes. Ze kunnen veel meer dan hun eigen lichaamsgewicht aan alcohol nemen. Ze zijn gek op wijn. Helaas worden ze dus ook gebruikt als proefdieren voor medicijnen voor alcoholverslaving.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mensen zijn omnivoren, Agent.
Weet je, honden zijn van oorsprong jagers. Eten rauwe dingen etc. Kunnen niet zelf hun eigen eten bereiden, koken en bakken.

Waarom zou je ze eigenlijk kant-en-klare brokken of van dat gelei/paté prefab-voedsel geven?

Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar... Dat voer zit ook vol met stoffen die ze niet nodig hebben.
quote:Poezewoes schreef op 12 maart 2010 @ 21:46:

Mensen zijn omnivoren, Agent. Ook prima
Ik heb wel eens begrepen dat er eigenlijk maar heel weinig dieren zuiver herbi- of carnivoor zijn. Verreweg de meesten zijn omnivoren. Zie de vleesetende hamster. De meeste diersoorten kunnen prima ook ander voedsel aan en doen dat ook als er bijvoorbeeld tekorten zijn.

Met de huidige voedingswetenschappen is er best hondenvoer te ontwikkelen wat alles bevat wat ze nodig hebben, zonder dat er dierlijke produkten in zitten.
Wat treurig. zie wolven vooralsnog geen gras eten. Er zal best kunstmatige suppletie zijn, maar ik vraag mij af of iedere diereigenaar zo ver gaat.

Mensen zijn trouwens omnivoren.
Ik vind het raar dat je een carnivoor huisdier neemt als je zo tegen vlees eten bent. Echt, kan daar niet bij. Neem dan een konijn.
quote:Poezewoes schreef op 12 maart 2010 @ 21:52:

Met de huidige voedingswetenschappen is er best hondenvoer te ontwikkelen wat alles bevat wat ze nodig hebben, zonder dat er dierlijke produkten in zitten. Maar als je het dan wegens milieuredenen zou doen, vind ik het nog krom om je dier vegetarisch eten te geven. Al dat verwerken in de fabriek, en gesleep met soja over de wereld. Is ook niet CO2 productie vrij. Dan kan je beter je hond wat vlees van de biologische slager met lokaal biologisch vlees geven. Lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven