Verbouwing zolder

09-03-2014 09:21 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van plan om onze zolder te verbouwen tot 3 slaapkamers en een badkamertje (toilet, (evt. dubbele) wastafel en douche) voor onze drie jongens. De slaapkamers zouden een effectieve ruimte (hoger dan 1.50 m) van bijna 11 m2 per stuk hebben. Ik twijfel erg omdat we op onze eerste verdieping ook al drie slaapkamers hebben.

Is het niet verstandiger dat er op de zolder een ruime kamer blijft (evt. met badkamer) voor ons en dat de jongens op de eerste verdieping blijven? Wat zou voor de waarde van het huis het beste zijn?
Wat moet je met een rijtjeshuis met 6 slaapkamers en 3/4 toiletten? Ik zou liever meer ruimte op de zolder hebben en niet allemaal kleine prutskamertjes.

Het lijkt ook alsof jullie gaan verbouwen voor de waarde en niet omdat je het nodig hebt.
Die kleine hokjes lijken me niet waarde vermeerderend.

Maar hoe lang wil je er blijven wonen en hoe belangrijk is die waarde dan?
Hoe weet je dat het een rijtjeswoning is Bootje?
Ik zou kijken of je 4 ruime slaapkamers kunt maken/houden. Een extra badkamer op zolder zie ik de meerwaarde niet van. Is weer extra werk om te poetsen. Beter maak je daar een mooie relax/studeerruimte van. Zal straks zeker van pas komen als de kids voor school aan de slag moeten of straks lekker met hun vrienden willen hangen. 6 kleine slaapkamertjes brengt geen meerwaarde aan het huis.
Het is een vrijstaand huis en geen rijtjeshuis. We wonen in een gebied waar de waarde van de huizen nog harder keldert dan in de rest van Nederland. Vandaar de waardevraag.

Op dit moment slapen twee zonen samen op zolder. Een zoon heeft op de eerste verdieping een kamer en we hebben een studeerkamer (ook nodig). Wij zelf hebben een grote slaapkamer die makkelijk gedeeld zou kunnen worden. We willen graag dat ieder een eigen plek heeft en we hebben een studeerkamer nodig. Ook een tweede badkamer is wel fijn (scheren met zoveel mannen in huis voor 1 wastafel).

We willen hier zeker nog 10 jaar blijven wonen.

Ik denk ook dat de kleine hokjes niet waardeverhogend zijn en wil liever zelf naar de zolder met een kleine badkamer. Mijn man weet het nog niet zo.De zolder is 9 bij 8. Het dak gaat alleen recht omhoog (helling 45 graden), dus in het midden is het dak ook 4 meter hoog.
Waarom wil je die slaapkamers graag?

Ik zou het zelf veel fijner vinden om de kinderen op de eerste verdieping te hebben en jullie zelf lekker op zolder. Lekker ruim en ruimte voor eventueel iets anders. Zeker ook een badkamer erbij. Ideaal.

En ik denk eigenlijk ook dat dat meer 'waardevermeerderend' is dan drie kamertjes.
Ik denk dat dit wel degelijk de waarde, of in elk geval de verkoopsnelheid, verhoogt. Zolang het maar niet te hokkerig wordt. Maar met 11m2 zal dat wel meevallen, dat is een prima maat. Probeer het wel zo te doen dat er in elke ruimte een 2-persoonsbed past.

Wij hadden in ons vorige huis 2 kamers, een wasruimte en een ruime overloop op de zolder gemaakt. Vanaf de trap/overloop was de nok te zien, waardoor dat ruimtelijk bleef aanvoelen. De kamers hadden een (hoog) plafond, en dat was een dragende constructie, zodat er op het plafond extra bergruimte ontstond. Houdt er rekening mee dat mensen dergelijke bergruimte - zeker op een zolder - erg belangrijk vinden.
Ik zou zeker op zolder een extra badkamer maken met zoveel mensen in huis.

Vroeger waren wij ook met mijn ouders en 3 meiden, altijd oorlog voor de badkamer. Dus een extra is zeker fijn dan.

Kan je niet kijken of je op zolder voor jullie zelf een mooie slaapkamer kunnen maken en een studeerkamer? En dan de jongens op de eerste verdieping. Daar dan kijken of je de kamer zo kan (her) indelen dat ze allen een gelijke kamer hebben? Dus daar evt wat muren schuiven?

En ik zou kijken of je in de nok van de zolder nog een vliering kan maken, makkelijk voor koffers, kerstspullen enzo.
anoniem_179409 wijzigde dit bericht op 09-03-2014 09:44
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Ik zou er een mooie ruime badkamer maken met 1 mooie grote open kamer.
Waarom maak je op zolder, waar er nu al 2 slapen, geen 2 ruimere kamers en een wat ruimere badkamer? Waarom wil je er daar 3 kamers in proppen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh, ik lees nu dat je ook zelf naar boven kunt. Dan zou ik dat doen! Ik zou er dan een ruime slaapkamer met eigen badkamer(tje), kleed- en studeerruimte van maken.
En een tussenoplossing: 2 net wat ruimere kamers en een badkamer, is dat wat? Blijft iedereen gewoon op de verdieping waar hij nu al zit.
Ik zou er niet aan moeten denken zoveel kleine kamertjes op zolder! 11m2 per kamer, dan krijg je kamers van 4x 2,9m. Daar moet dan een bed, kledingkast en bureau in......
Heb je wel voldoende ramen, dakkapellen oid?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Nellebelletje schreef op 09 maart 2014 @ 09:35:

Het is een vrijstaand huis en geen rijtjeshuis. We wonen in een gebied waar de waarde van de huizen nog harder keldert dan in de rest van Nederland. Vandaar de waardevraag.

Op dit moment slapen twee zonen samen op zolder. Een zoon heeft op de eerste verdieping een kamer en we hebben een studeerkamer (ook nodig). Wij zelf hebben een grote slaapkamer die makkelijk gedeeld zou kunnen worden. We willen graag dat ieder een eigen plek heeft en we hebben een studeerkamer nodig. Ook een tweede badkamer is wel fijn (scheren met zoveel mannen in huis voor 1 wastafel).

We willen hier zeker nog 10 jaar blijven wonen.

Ik denk ook dat de kleine hokjes niet waardeverhogend zijn en wil liever zelf naar de zolder met een kleine badkamer. Mijn man weet het nog niet zo.De zolder is 9 bij 8. Het dak gaat alleen recht omhoog (helling 45 graden), dus in het midden is het dak ook 4 meter hoog.Als er 2 op zolder slapen waarom dan 3 kamers? Dan zijn 2 er toch genoeg. Verder vind ik met 5 mensen een tweede douche niet zo gek. Zou geen luxe badkamer doen maar gewoon een douchecel met wasbakje.
Ik zou zelf naar zolder gaan, en daar nog een vliering in maken.
quote:Nellebelletje schreef op 09 maart 2014 @ 09:35:

Ik denk ook dat de kleine hokjes niet waardeverhogend zijn en wil liever zelf naar de zolder met een kleine badkamer. Mijn man weet het nog niet zo.De zolder is 9 bij 8. Het dak gaat alleen recht omhoog (helling 45 graden), dus in het midden is het dak ook 4 meter hoog.Zelf naar boven plus daar een studeerhoek lijkt me dan idd een nog beter idee. En dan op de 1e verdieping 3 zo veel mogelijk gelijkwaardige slaapkamers.
@koekkie

Ik weet niet waar jij woont, maar 11m2 is niet klein hoor. In een gemiddeld huis, is de grootste slaapkamer vaak niet veel groter en zijn de kleinere slaapkamers vaak zelfs kleiner.
quote:koekkie schreef op zondag 09 maart 2014 09:51 Ik zou er niet aan moeten denken zoveel kleine kamertjes op zolder! 11m2 per kamer, dan krijg je kamers van 4x 2,9m. Daar moet dan een bed, kledingkast en bureau in......

Haha, dat is het lot van onze kinderen...

Randstad, hè...

Okay de slaapkamers zijn op de eerste etage en niet op de zolder, maar toch.
Ik zou gaan voor twee ruimere kamers en een douche extra. En ik zou dan elk kind een eigen wastafel op de kamer geven!

Wij hebben dat gedaan en het neemt wel heel veel druk van de badkamer weg! 's Avonds allemaal om de beurt douchen vraagt al enige organisatie nu ze in de puberteit zijn, maar 's ochtends is de badkamer voor mij! Ieder kind gebruikt zijn eigen wastafel, op het moment dat hem/haar dat schikt!
quote:koekkie schreef op 09 maart 2014 @ 09:51:

Ik zou er niet aan moeten denken zoveel kleine kamertjes op zolder! 11m2 per kamer, dan krijg je kamers van 4x 2,9m. Daar moet dan een bed, kledingkast en bureau in......

Je leest niet goed.

11m2 per kamer, niet voor alle3.
Biebeliee, 11m2 is 4 bij 2,9 meter hoor. Koekkie leest prima dus.
quote:PlofKipje84 schreef op 09 maart 2014 @ 10:58:

Biebeliee, 11m2 is 4 bij 2,9 meter hoor. Koekkie leest prima dus.of 3 x 3.6 of 2 x 5.5 of 2.5 x 4.4 Onze jongens hebben minder ruimte en hebben dus ieder een bed, kast, bureau en wastafel op hun kamer.
quote:PlofKipje84 schreef op 09 maart 2014 @ 10:58:

Biebeliee, 11m2 is 4 bij 2,9 meter hoor. Koekkie leest prima dus.Sowwy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven