Verhuizen binnen sociale huur, tips gezocht.

02-05-2020 08:29 293 berichten
Hai allemaal,

Ik zit al 3 jaar in een sloopwoning en nu is de kogel dan eindelijk door de kerk: het gaat gesloopt worden over anderhalf jaar. Dus mag de hele straat nu met urgentie naar een nieuwe woning gaan zoeken ( vanaf gisteren mocht dat ). Ik heb dus aardig wat concurrentie van de rest van de straat, al zijn er ook zat mensen zonder voorrang omdat die hier anti-kraak wonen.
Maar goed, we wonen in een dorp waar niet veel huizen beschikbaar zijn dus ik zal best wat concurrentie hebben, zeker ook omdat mensen met een langere inschrijfduur op deze huizen voor gaan op mij. Ik zal dus verhuizen binnen mijn eigen dorp en had gisteren al een leuke woning gezien hier vlakbij, ik stond daar dus al eerste op ( kan nog verkeren ) en heb gereageerd. Dus zal snel gaan bezichtigen.

Maar waar moet je nou precies op letten bij een bezichtiging binnen de sociale huur? Ik probeer een lijstje te maken van dingen die ik belangrijk vind ( huis op het noorden of oosten omdat ik geen heet huis wil ), het liefst een benedenwoning ivm de buitenkat, etc.
Dat huis waar ik kan kijken is op de derde verdieping van een appartementencomplex in een hele mooie buurt. Met een heel groot dakterras ook nog eens. En de woning is precies het formaat wat ik zoek.
Maar ja, wel 200 euro duurder dan mijn huidige woning.
Nu weet ik dat ik altijd duurder ga zitten en ik zal dan ook wel meer huurtoeslag krijgen ( ik zit op bijstandsniveau ) maar toch ben ik soms wel eens bang dat de huurtoeslag ooit afgezegd word en ik dan in een te duur huis zit voor mijn inkomen.

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar een korte opleiding doen tot autisme coach ( op aanraden van mijn eigen autisme coach want ik heb milde autisme ) en ik hoop dan genoeg inkomen te genereren zodat ik van de huurtoeslag af kan, maar goed dat is nog onzeker natuurlijk.
Ik merk dat ik een beetje onrustig word van al die nieuwe hoofdstukken in mijn leven en ik probeer duidelijkheid te scheppen en lijstjes te maken maar ik ben er toch veel mee bezig.
Ik heb ook best wat angst dat ik in een fijne buurt kom maar terror buren krijg of dat ik na 18 maanden nog niets gevonden heb en een of ander piepklein huisje moet accepteren tegen mijn zin in. Slaat nergens op maar goed, daarom heet het angst en ik ben een hele irritante piekeraar.

Ik neem sowieso zoveel mogelijk mijn moeder mee naar alle bezichtigingen maar soms zal ze misschien niet kunnen en ga ik alleen.
Daarom zou ik graag tips hebben voor op mijn lijstje. Dingen waar ik op moet letten bij een bezoek.
Bijvoorbeeld de ligging icm de zon, het energielabel, eventuele servicekosten, dat soort dingen.

Ik vind het ook lastig om te bepalen of ik nou een appartement kan nemen of niet vanwege mijn kat. Ik zou het zo sneu vinden om hem binnen op te moeten sluiten maar aan de andere kant moet ik hier wel echt nog 15 jaar wonen voor ik eventueel weer kan verhuizen dus het moet ook echt mijn droomhuis zijn.
Kat is ook al best oud dus wie weet hoe lang hij nog mee gaat.
Hoe gek ik ook op hem ben, ik vind het een beetje suf om mijn droomwoning af te wijzen omdat de kat dan weer binnen moet leven.
En daar voel ik me dan ook weer schuldig over haha. :facepalm:

Nou ja, ik ben gewoon een beetje onzeker over het feit dat ik mijn huis uit moet en ik zou graag wat tips hebben voor bezichtigingen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-05-2020 10:26
Natuurlijk mag je voorkeuren hebben. Maar soms moet je gewoon nemen wat er is. Als je zelf een huis koopt, kan je al je voorkeuren zo veel je wilt mee laten spelen. Maar als je afhankelijk bent van sociale huur (en zeker als je op korte termijn iets anders moet hebben), kan het zomaar zijn dat het huis dat je aangeboden wordt een standaard keuken heeft en een ligging op het westen.
Maar dat geldt helemaal niet voor TO, die heeft 18 maanden urgentie. Dus kan je hier wel een riedeltje komen afdraaien, maar het doet totaal niet terzake.
Alle reacties Link kopieren
Overigens TO lees ik in je OP dat je het allemaal erg spannend vind en bang bent om de verkeerde keuze te maken. Ik denk dat je het erg goed aanpakt en dat het slim is je moeder mee te nemen naar bezichtigingen. Het lastige van sociale huurwoningen is helaas wel dat je niet zo makkelijk meer kan verhuizen, je moet er wel een tijdje willen wonen. Volgens mij ben je bezig met meerdere grote stappen in je leven tegelijkertijd. Misschien helpt het om eerst op één ding te focussen, bijvoorbeeld het huis. En als je eenmaal gesetteld bent door te gaan met de opleiding.
Marana schreef:
02-05-2020 11:06
TO wordt uit haar huis gezet, buiten haar schuld om, natuurlijk mag ze dan wat wensen hebben mbt een vervangende woning.
Nou, dan wens ik haar iets met een tuin of balkon op het zuiden. Zoals ik heb. Met een hoge boom die alle zon wegneemt, zoals ik heb. Met een hoge boom, die bij de volgende storm een huis binnen dendert, zoals ik heb. Maar ik betaal dan wel de hoofdprijs...... bofkont die ik ben .... (en nee, ik kan niets aan beide bomen doen want die staan op prive terrein. Maar ik wens TO echt toe dat ze beter terecht komt dan ik, want zew gaat er in ieder geval minder voor betalen).

En nee ik heb geen kat. Maar ik ga dan wel voor veiligheid. Ik snap dat buitenspelen voor kiddiekat belangrijker is dan uberhaupt een dak boven je hoofd ...... :facepalm:
Je kunt een dakterras (dat is echt fijn trouwens, beter dan een balkon) heel goed inrichten voor je kat.

Kijk hoe leuk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Katten willen vooral klimmen en de hoogte in. Dat kun je prima afschermen en dan zelf nog ruimte overhouden.
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
02-05-2020 11:14
Nou, dan wens ik haar iets met een tuin of balkon op het zuiden. Zoals ik heb. Met een hoge boom die alle zon wegneemt, zoals ik heb. Met een hoge boom, die bij de volgende storm een huis binnen dendert, zoals ik heb. Maar ik betaal dan wel de hoofdprijs...... bofkont die ik ben .... (en nee, ik kan niets aan beide bomen doen want die staan op prive terrein. Maar ik wens TO echt toe dat ze beter terecht komt dan ik, want zew gaat er in ieder geval minder voor betalen).

En nee ik heb geen kat. Maar ik ga dan wel voor veiligheid. Ik snap dat buitenspelen voor kiddiekat belangrijker is dan uberhaupt een dak boven je hoofd ...... :facepalm:
Weet je, kom je chagrijnazijn over je eigen te dure pesthuis even in mijn keuken uitpiesen. Ik wil rode kool maken en de azijn is op. Wel vertrekken voor het avondeten want ik ben geen filantroop.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
02-05-2020 10:46
Binnen de sociale woningbouw heb je niets te eisen. Er zijn wachtlijsten van jarenlang. Ja je mag je voorkeuren hebben, maar wees blij dat je überhaupt een dak boven je hoofd hebt. Dat je kat wel of niet buiten kan, lijkt mij daar wel ondergeschikt aan.
Dat is het 'mooie' van urgentie als je huis wordt gesloopt: je hebt daadwerkelijk wat te kiezen, omdat je toch wel bovenaan de reacties komt.

TO: ik zou alles eerst eens rustig gaan bekijken. Waar zou je willen wonen? Welke wijken hebben sociale huurwoningen? Wat wil je echt NIET? Dat is nog belangrijker dan te weten wat je eventueel wel zou willen. Weet wel: je mag niet te vaak weigeren, als je eenmaal op nummer 1 staat! Je mag 1x weigeren, na de tweede keer krijg je een waarschuwing en bij een derde weigering raak je je urgentie kwijt (zo was het bij ons geloof ik).

Verder: zoek even uit of die verhuisvergoeding ook invloed heeft op je aanvullende bijstand. Het zou best eens zo kunnen zijn dat dat bedrag wordt ingehouden op je bijstand. Als dat zo is, moet je dat wel van tevoren weten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
02-05-2020 11:14
Nou, dan wens ik haar iets met een tuin of balkon op het zuiden. Zoals ik heb. Met een hoge boom die alle zon wegneemt, zoals ik heb. Met een hoge boom, die bij de volgende storm een huis binnen dendert, zoals ik heb. Maar ik betaal dan wel de hoofdprijs...... bofkont die ik ben .... (en nee, ik kan niets aan beide bomen doen want die staan op prive terrein. Maar ik wens TO echt toe dat ze beter terecht komt dan ik, want zew gaat er in ieder geval minder voor betalen).

En nee ik heb geen kat. Maar ik ga dan wel voor veiligheid. Ik snap dat buitenspelen voor kiddiekat belangrijker is dan uberhaupt een dak boven je hoofd ...... :facepalm:
Heel naar voor je dat je geen leuk huis hebt. Maar je kweekt weinig begrip op deze manier. Omdat TO geen particuliere huur kan betalen betekend niet dat ze maar overal akkoord mee moet gaan. Vooral als je ergens 15 jaar wil gaan wonen zou ik echt wel kritisch zijn in wat ik accepteer.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
02-05-2020 11:14
Nou, dan wens ik haar iets met een tuin of balkon op het zuiden. Zoals ik heb. Met een hoge boom die alle zon wegneemt, zoals ik heb. Met een hoge boom, die bij de volgende storm een huis binnen dendert, zoals ik heb. Maar ik betaal dan wel de hoofdprijs...... bofkont die ik ben .... (en nee, ik kan niets aan beide bomen doen want die staan op prive terrein. Maar ik wens TO echt toe dat ze beter terecht komt dan ik, want zew gaat er in ieder geval minder voor betalen).

En nee ik heb geen kat. Maar ik ga dan wel voor veiligheid. Ik snap dat buitenspelen voor kiddiekat belangrijker is dan uberhaupt een dak boven je hoofd ...... :facepalm:

Je hoeft niet daar te wonen waar je nu woont he. Ik durf te wedden dat je elders in Nederland voor dezelfde huurprijs een prima woning kunt vinden.

En buiten dat, omdat jij het moet doen met die minpunten moet TO daar zeker genoegen meenemen, alleen omdat ze van het sociaal minimum moet rondkomen?
Alle reacties Link kopieren
je zegt dat je anders 15 jaar moet wachten ik ga ervan dat je dat zegt omdat je opniuew punten moet opsparen? Maar is dat niet raar dat je nu dan je punten kwijt raakt terwijl het niet je eigen keuze is te verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
Let goed op de buurt.
Je hebt een behoorlijk lange tijd om te zoeken.
Ik moest ook op redelijk korte tijd een woning zoeken. Ik ben heel blij dat ik niet de eerste woning, in een lastige buurt, heb genomen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Bedankt voor alle reacties! Ik ben net weer thuis.

Zitten zeker goede tips bij en dat terras voor de katten ziet er geweldig uit Tiana! Wat leuk. Mijn kat is niet zo'n klimmer alleen, die ligt meestal de hele dag voor pampus buiten. Hij doet niet zoveel.

Over het weigeren, eigen haard zei tegen mij dat ik zovaak mag weigeren als ik wil, ook als ik op de eerste plek sta dus dat neem ik dan maar van ze aan.
Maar ik zal niet snel op nummer een komen omdat ik nog veel concurrentie van de buren heb die langer ingeschreven staan hier.

Je raakt inderdaad je inschrijfjaren kwijt als je gaat verhuizen, ik was mijn 12 jaar dus kwijt toen ik in dit huis ging en ik ben mijn 3 jaar straks ook kwijt.
Ook al kan ik er niets aan doen dat ik eruit moet. Daarom zal ik een lange tijd in mijn volgende huis moeten wonen, want de inschrijftijd is hier gewoon minstens 12-15 jaar.

De verhuisvergoeding heeft geen invloed op de aanvullende bijstand, dat had ik al gevraagd. Het is geen extra vermogen namelijk en ik kan voor zover ik begreep alleen in de problemen komen als ik er maar 1000 van op maak en dan 5000 op mijn spaar zou zetten bijvoorbeeld, dan zit ik boven de bijstandsnorm.
Zo zei de gemeente het in elk geval, maar ik zal daar nog eens naar informeren voor de zekerheid.

Madamecannibale, je hebt gelijk, ik merk dat ik best veel verandering tegelijk moet verwerken en dat is lastig voor me.
Dat Corona gedoe, geen baan meer hebben, nieuw neefje erbij, moeten solliciteren maar geen idee waarop, met de autisme coach naar opleidingen zoeken, het is allemaal wat veel. Die opleiding begint toch pas in maart volgend jaar dus dat heb ik ook even losgelaten en ik richt al mijn aandacht even op het huis.
Daarom wil ik ook heel rustig gaan bekijken wat ik wel en niet wil ( en kan krijgen ), heel goed bekijken of de buurt wel fijn is, etc. Ik moet er toch een lange tijd wonen.
Dat geeft best wat druk om de juiste keuzes te maken.

Sorry als ik niet overal op reageer, ik zal even terug kijken of ik nog wat vergeten ben.
Ugli schreef:
02-05-2020 10:45
Staat er op jouw woonsite ergens een pagina waar je de verhuurde huizen kan zien? Dat kon je toen op mijn woonsite wel, en dan kan je gaan surfen naar die huisjes zodat je een beetje een idee hebt van wat er zoal op de aanbodpagina zou kunnen komen. Anders even kijken hoe de woon corporaties heten die de huizen aan bieden (waar ik woon zijj het er een stuk of 3 in 1 regio, maar ze bieden alle 3 aan op dezelfde site) en op hun site kijken of je hun huizen kan vinden.

Als je weet wat er allemaal te huur zou kunnen zijn (welke straten, welke buurten, welke complexen) is het veel makkelijker kiezen denk ik. Dan weet je hoe het aanbod zich verhoud tot de rest van de huizenpopulatie.
Ja, dat staat bij mijn site ook, goed idee! Zal eens gaan kijken morgen.

Ik wil ook nogmaals benadrukken dat ik helemaal niet op zoek ben naar mijn "droomhuis" want ik zag dat dat nog steeds gesuggereerd werd. Ik ben helemaal tevreden hier en hoop gewoon een soortgelijk huis te vinden waar ik net zo'n huis als hier van kan maken. Ik vind het wel fijn dat ik wat geld mee krijg zodat ik het echt naar mijn smaak in kan richten, maar ik heb een vrij minimalistische smaak en geef weinig om VT wonen inrichtingen.
Bijna alles in mijn huis is 2e hands en voor een habbekrats gekocht. Het enige wat ik echt nodig heb zijn dus dat bed en die bank.
Verder ben ik al snel blij met een leuk behangetje of een leuke kleur op de muur. Als dat er al is, helemaal fijn maar zo niet dan doe ik het zelf wel. Ik heb dit huis ook van niets zelf opgebouwd.

Ik ben gewoon erg gevoelig voor warmte dus een huis op het noorden of oosten zou mijn ideaal zijn. Maar dat is een wens, geen eis.
Vaatwasser zou ook heel fijn zijn, als daar plek voor is. Maar kan ik ook zonder.
Ik ben wel bang dat ik in zo'n klein huisje moet als degene die ik voor dit huis bezichtigd had, dat was boven zo'n garagebox en 30m2. Dat voelde zo enorm claustrofobisch aan. Ik heb dat afgewezen en prompt daarna kwam dit huis op mijn pad, ik was zo opgelucht.
Dus minstens 45m2 is wel een eis ja. Anders krijg ik het Spaans benauwd. Nou ja, dat is dan mijn enige eis.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
02-05-2020 15:37
Ja, dat staat bij mijn site ook, goed idee! Zal eens gaan kijken morgen.

Ik wil ook nogmaals benadrukken dat ik helemaal niet op zoek ben naar mijn "droomhuis" want ik zag dat dat nog steeds gesuggereerd werd. Ik ben helemaal tevreden hier en hoop gewoon een soortgelijk huis te vinden waar ik net zo'n huis als hier van kan maken. Ik vind het wel fijn dat ik wat geld mee krijg zodat ik het echt naar mijn smaak in kan richten, maar ik heb een vrij minimalistische smaak en geef weinig om VT wonen inrichtingen.
Bijna alles in mijn huis is 2e hands en voor een habbekrats gekocht. Het enige wat ik echt nodig heb zijn dus dat bed en die bank.
Verder ben ik al snel blij met een leuk behangetje of een leuke kleur op de muur. Als dat er al is, helemaal fijn maar zo niet dan doe ik het zelf wel. Ik heb dit huis ook van niets zelf opgebouwd.

Ik ben gewoon erg gevoelig voor warmte dus een huis op het noorden of oosten zou mijn ideaal zijn. Maar dat is een wens, geen eis.
Vaatwasser zou ook heel fijn zijn, als daar plek voor is. Maar kan ik ook zonder.
Ik ben wel bang dat ik in zo'n klein huisje moet als degene die ik voor dit huis bezichtigd had, dat was boven zo'n garagebox en 30m2. Dat voelde zo enorm claustrofobisch aan. Ik heb dat afgewezen en prompt daarna kwam dit huis op mijn pad, ik was zo opgelucht.
Dus minstens 45m2 is wel een eis ja. Anders krijg ik het Spaans benauwd. Nou ja, dat is dan mijn enige eis.
Logisch hoor TO dat je gewoon een fijn huisje wil! Je zit daar niet voor een week maar voor jaren en het moet je thuis worden, dan mag je best wat wensen hebben ongeacht finaciële status. Een huis doet nu eenmaal veel voor iemands gemoedsrust en kwaliteit van leven, je spendeert er immers vele uren.

De indeling van de ruimte is belangrijker dan de hoeveelheid m2, staar je daar dus niet op blind. Mijn huis is 45m2, maar 5 m2 daarvan is een langgerekte hal. Effectief heb ik dus "maar" 40 m2 aan echte leefruimte (al gebruik ik die hal wel als "was ruimte" of tijdelijke dump plek haha). Ik heb een beetje een hokjes indeling waardoor het nog kleiner/knusser oogt, maar waardoor ik veel muren heb om meubels kwijt te kunnen. Het huis naast mij heeft ook 45m2, geen hal en is 1 groot vierkant waardoor het heel ruim oogt maar ze toch veel minder spullen kwijt kunnen dan ik, want minder muren. Iemand die ik ken heeft een huis van 65m2 waar letterlijk alleen een bank, salon tafeltje, tv en tafeltje met stoelen in past omdat die ruimte vol zit met deuren en ramen tot op de vloer, dus je kunt nergens je spullen kwijt. Een vriendin van mij heeft 35m2 maar je zou het groter schatten dan dat van mij, omdat haar indeling zo gunstig is.

Indeling is dus misschien nog wel belangrijker dan ruimte bedoel ik maar te zeggen.
Oh ja, dat geloof ik best hoor. Dat het groter kan lijken dan het is door de indeling. Je kan er echt wel wat van maken, een kleiner huis. Ik hou zelf ook niet van een vol huis, ik zet er het liefst zo min mogelijk in, zeker op een kleiner oppervlakte. Maar ja ik heb nu 80 m2 ongeveer, dus echt heel ruim. Een verdieping is voor mij genoeg, nu heb ik de eerste etage en een mega zolder.

Ik heb ook niets tegen 45 m2, maar ik vond die kleine hokjes van 30m2 echt verschrikkelijk. Mijn onderburen wonen met zijn drietjes in 35 m2 en ik schrik telkens weer als ik daar even binnenkom, het is zo klein.
50m2 is voor mij ideaal, maar nogmaals, iets minder mag ook hoor. Extra kamer zou leuk zijn imv neefje maar hoeft niet. Bij mij op de kamer logeren is ook gezellig.

Die tip van kijken wat er verhuurd is heb ik net even gedaan en wat een goede zeg! Er is een hoop verhuurd in mijn dorp de afgelopen 5 maanden. En bijna allemaal prima voor mijn budget, een hoop huizen van rond de 400/500 euro.
Sommige iets duurder maar dat zijn gezinswoningen en die krijg ik toch niet in mijn eentje. De rest was echt prima te betalen. Dat geeft wel een hoop rust, er is dus zat en ik hoef niet te duur te accepteren uit angst dat er geen goedkoper alternatief is. Die zijn er dus wel.
Was drie jaar geleden ook al zo maar ja het zijn dure tijden dus weet ik veel.
Is echt heel fijn om te weten. Zeker omdat ik zo'n controlfreak ben. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Komt vast goed met je nieuwe huis.
Veel plezier met zoeken!
Dank je wel, komt inderdaad vast goed. Ik heb nu goede hoop nu ik de cijfers zag van de huren.

Ik heb sowieso concurrentie van een huishouden of 18-20. De rest van de straat heeft geen urgentie en er is al een stuk van de straat verhuisd afgelopen jaar, dat stuk staat al leeg. Valt dus op zich wel mee. Sommige mensen gaan ook kopen, hoorde ik. Het is ook wel een luxe gevoel om te weten dat je zo hoog staat bij de woningen. Ben ik niet gewend na 12 jaar positie 200 te beheren haha.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
02-05-2020 10:56
Praat jij altijd zo minderwaardig over minima?
Dat heeft niks met minderwaardig te maken. Maar als je een keurige woning krijgt aangeboden die binnen jouw bestedingsruimte past, dan ga je toch niet mekkeren over een balkon wat je liever op het zuiden had gehad dan op het westen, of een keuken die niet geheel voldoet aan jouw ideaalplaatje? Het is niet alsof minima worden gehuisvest in krotten of bouwvallen. Maar als je afhankelijk bent van sociale woningbouw (waar niks mis mee is, zeker in Nederland niet), dan kan je nou eenmaal niet zoveel wensen en eisen hebben als wanneer je in een duurdere klasse kunt kiezen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Dat van die oppervlakte en indeling is een waarheid als een koe. Laat je dus niet meteen afschrikken door de 'maat'!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
He gezellig dat je er weer bent, Pejaka. Ik had je al gemist. :proud:

Lees je ook wat ik typ of niet? Serieuze vraag. Ik eis namelijk niets ( oke onder de 35 m2 zit ik liever niet).
Het zijn grotendeels voorkeuren. Ik zat volgens mij ook nergens te mekkeren. Maar dat kan jij anders zien.

Trouwens, niet alle woningen die ik bezocht heb voor ik dit huis kreeg waren keurige woningen hoor. Sommigen zagen er echt niet uit, waren halve bouwvallen met slecht sanitair. Dat waren wel vooral woningen in Amsterdam, gek genoeg. Hier in mijn dorp waren het inderdaad keurige woningen.

Oh en mijn broer en schoonzus wonen particulier en hadden ook niets te kiezen hoor, die hebben ook hun ideale huis niet en betalen ook nog eens drie keer zoveel als ik. Dat zegt dus ook niet altijd alles.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
02-05-2020 16:48
He gezellig dat je er weer bent, Pejaka. Ik had je al gemist. :proud:

Lees je ook wat ik typ of niet? Serieuze vraag. Ik eis namelijk niets ( oke onder de 35 m2 zit ik liever niet).
Het zijn grotendeels voorkeuren. Ik zat volgens mij ook nergens te mekkeren. Maar dat kan jij anders zien.

Trouwens, niet alle woningen die ik bezocht heb voor ik dit huis kreeg waren keurige woningen hoor. Sommigen zagen er echt niet uit, waren halve bouwvallen met slecht sanitair. Dat waren wel vooral woningen in Amsterdam, gek genoeg. Hier in mijn dorp waren het inderdaad keurige woningen.

Oh en mijn broer en schoonzus wonen particulier en hadden ook niets te kiezen hoor, die hebben ook hun ideale huis niet en betalen ook nog eens drie keer zoveel als ik. Dat zegt dus ook niet altijd alles.
Bij particuliere huur heb je altijd de keuze: wel doen of niet doen. En bevalt een huis niet, dan ga je een andere particuliere huurwoning zoeken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
02-05-2020 17:05
Bij particuliere huur heb je altijd de keuze: wel doen of niet doen. En bevalt een huis niet, dan ga je een andere particuliere huurwoning zoeken.
TO heeft die keuze gelukkig ook zoals al vaak gezegd is. Die mag 18 maanden op haar gemak woningen keuren en iets zoeken dat net zo goed bij haar past als dit huis. En dat zijn echt geen buitensporige eisen zoals je kunt lezen.

Bovendien was dat de vraag ook niet en neem je wederom op een zeer onaangename manier een topic totaal over.
Alle reacties Link kopieren
Sociale huurwoning mag je gewoon kiezen. Het wordt je niet aangeboden, althans niet in mijn regio. De huizen komen online en je mag op ieder huis reageren wat bij jouw inkomen past.
Hoewel je maar op 3 huizen tegelijk mag reageren hier zolang ze online zijn (3 tot 6).
Als je er geen verstand van hebt, reageer dan gewoon niet.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-05-2020 17:05
Bij particuliere huur heb je altijd de keuze: wel doen of niet doen. En bevalt een huis niet, dan ga je een andere particuliere huurwoning zoeken.
Op de hei of in lalaland. In Amsterdam heb je ook particulier verrekkend weinig te kiezen zelfs als je flink boven gemiddeld kan betalen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
02-05-2020 17:20
Op de hei of in lalaland. In Amsterdam heb je ook particulier verrekkend weinig te kiezen zelfs als je flink boven gemiddeld kan betalen.
Klopt. Dat is ook schandalig. Maar dat krijg je, als je elk jaar 60.000 mensen binnen haalt als "asielzoeker", die allemaal uiteindelijk toch ergens moeten wonen en meestal is dat sociale woningbouw, en je bouwt per jaar gemiddeld maar 50.000 nieuwe woningen bij. Dus dan heb je al niet eens genoeg woningen om al die nieuwkomers te huisvesten, laat staan dat Nederlanders een kans maken op een redelijke woning.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
02-05-2020 17:05
Bij particuliere huur heb je altijd de keuze: wel doen of niet doen. En bevalt een huis niet, dan ga je een andere particuliere huurwoning zoeken.
Nee hoor, dat is dus niet zo. Of denk je dat mijn broer en schoonzus de enige waren die hun woning wilde huren? Nee, die hadden concurrentie van 200 andere mensen. Het is dat mijn broer zo goed kan slijmen anders was het ook niet naar hen gegaan hoor. En ze wonen in Haarlem, in een klein huisje van 1300 euro met een pasgeboren baby en een slaapkamer.
Ze waren al maanden op zoek maar visten constant naast het net door de moordende concurrentie.
Het is niet zo simpel als jij blijkbaar denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven