Verhuizen met een kat

22-03-2012 11:53 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen nog!

Ik zit met een vraag.

Heb gisteren te horen gekregen dat ik wss een andere woning krijg.

Daar ben ik heel erg blij mee, aangezien ik in een huis met gehandicapten en mensen met een psychische stoornis woon ( ook wel normale mensen hoor )

Na 2 jaar ergernissen ( van was stelen tot steeds in de gaten gehouden worden, of vrienden die zomaar weggestuurd worden omdat ze even naar de wc gingen) heb ik besloten dit gaat niet meer.

Nou andere woning, super. Maar ik zit met mijn kat.

Die gaat sowieso mee, maar het is een buitenkat, altijd al geweest.

Nu heb ik een kamer die grenst aan een gigantische achtertuin met veel andere katten, en ik woon in een rustige buurt.

Ik ga nu midden in het centrum wonen, waarschijnlijk op de eerste etage, kamerruil is mogelijk. Maar ik krijg er een benauwd gevoel bij mijn kat in het centrum los te laten. wil dat dus liever niet.

Ik kan er ook voor kiezen de kat naar mijn vriend te doen ( die woont dichtbij )

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen of wat jullie hadden gedaan!
Ik ben bang dat het heel moeilijk wordt om die kat mee te nemen naar het centrum van een stad. Ik zou de kat liever laten in de omgeving waarin ze tot nu toe heeft gewoond...
Je kan het proberen natuurlijk, maar ik denk niet dat de kat gelukkig wordt als hij zoveel ruimte moet inleveren. Ook het feit dat ie niet meer naar buiten kan is niet echt fijn voor de kat.

Ik zou idd met je vriend overleggen en kijken of de kat naar hem kan.
Kat wennen aan binnen leven, kan prima. Balkon helemaal afzetten met kippegaas, zodat poes ook buiten kan zitten. Of naar je vriend doen, maar dan moet poes minimaal 6 weken binnenblijven
Heb je uberhaupt een balkon? En hoe groot is je nieuwe kamer?
Ik ga over een paar jaar ook naar de andere kant van Nederland verhuizen. (samenwonen) dus dan was de kat ook meegegaan.

Hij komt ook wel eens weekjes, of weekenden bij mijn vriend. Daar is hij tot nu toe nog binnen gebleven, en dat ging meestal goed.

In deze buurt laten is geen optie, ik ken maar 1 persoon die er voor kan zorgen, maar al zijn katten lopen weg of sterven snel. Hij verzorgt ze niet goed. In familie kan hij ook niet, daar is geen contact.
Hehe ik dacht ik kom kijken want ik moet er binnenkort ook aan geloven en mijn katten worden niet graag vervoerd, verstoppen zich al zodra de reismandjes tevoorschijn komen en schijten zichzelf helemaal onder in de auto... maar daar gaat het hier niet om!

Is je kat veel buiten? De mijne gaan af en toe in het zonnetje liggen maar komen toch om de paar minten terug naar binnen en ik kan ze ook gewoon binnenhouden zonder problemen. Zou lastiger worden als ze gewend zijn uren op tocht te gaan denk ik.
Ik weet morgen hoe de kamer eruit ziet, ong 18m2. heb het gisteravond even bekeken en er zijn geen balkons zover ik kon zien.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 22 maart 2012 @ 12:03:

Hehe ik dacht ik kom kijken want ik moet er binnenkort ook aan geloven en mijn katten worden niet graag vervoerd, verstoppen zich al zodra de reismandjes tevoorschijn komen en schijten zichzelf helemaal onder in de auto... maar daar gaat het hier niet om!

Is je kat veel buiten? De mijne gaan af en toe in het zonnetje liggen maar komen toch om de paar minten terug naar binnen en ik kan ze ook gewoon binnenhouden zonder problemen. Zou lastiger worden als ze gewend zijn uren op tocht te gaan denk ik.

Ja de kat is veel buiten. Maar hij heeft vanwege omstandigheden een keer anderhalve maand bij mijn vriend gezeten, en dat ging na 4 weken goed. Eerst zeuren ik wil naar buiten (3 hoog dus gaat moeilijker) maar dat werd snel minder.

In de buurt van mijn vriend kan geoefend worden. Ondanks dat ze hoog wonen.

Maar eigenlijk wil ik hem helemaal niet wegdoen....
Dan zou ik hem gewoon houden. Mijn katten sprongen destijds de eerste weken constant tegen de ramen aan alsof ze er dwars doorheen naar buiten wilden, maar na een week of 6 was het prima hoor, waren ze er allebei al aan gewend.
Tja, dat hangt ook een beetje van de kat af denk ik. Mijn katten kan ik echt niet binnen houden! Toen ik verhuisd ben, is het me gelukt om ze drie weken binnen te houden en toen ging het niet meer (dan gaan ze slopen, omdat ze niet naar buiten kunnen) Gelukkig bleven ze gelijk bij huis.

Ik snap dat je je kat niet weg wilt doen, daar zou ik ook heel veel moeite mee hebben. Maar een kat die doodongelukkig is, omdat hij niet meer naar buiten kan, dat is ook niet leuk natuurlijk.

@feeks, 6 weken binnen houden hoeft echt niet hoor. Zoals ik al zei heb ik ze 3 weken binnen gehouden. Mijn vriendin is al vele malen verhuisd en doet de kat altijd gelijk weer naar buiten, ze is altijd bij het nieuwe huis gebleven en nooit weggelopen. Nu zou ik dat nooit doen, maar langer dan drie weken is imo niet nodig.
Gaat het niet kun je natuurlijk altijd nog een andere oplossing zoeken.
.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 22 maart 2012 @ 12:03:

Oh joh, dat komt wel goed. Heeft mijne ook en die is in zijn 4-jarige leven al 3 keer verhuisd. Die herkent ook daadwerkelijk de reismand en rent dan keihard weg en verstopt zich, dus dat gaat allemaal met trucjes ook hier ;) Haal de katten als allerlaatste op uit je oude huis, zodra nieuwe klaar is met de 'drukte' en de meubels op hun plek staan enzo.

Voor de TO heb ik verder geen tips... Ik denk dat het op zich wel moet kunnen, maar ik heb zelf heel specifiek rekening gehouden met mijn (buiten)kat bij het uitzoeken van een huis, omdat de mijne het enorm moeilijk zou vinden om ineens binnen te leven. Maar ik snap dat niet iedereen dat kan. Op 18m2 zonder een buiten, vind ik overigens wel echt heel erg klein...
quote:rozehanddoek schreef op 22 maart 2012 @ 13:29:

Ik heb die van mij net in het vliegtuig meegenomen naar het land waar ik nu woon. Ze heeft een tijdje bij iemand anders gelogeerd, waar ze wel constant buiten kon, maar hier kan dat niet meer. Ze heeft dus een hele stressvolle dag gehad met een autoreis van 2 uur, 3 uur wachten op Schiphol en een vlucht van 2,5 uur. Maar ik merk tot nu toe helemaal geen verschil met hoe ze normaal is. Ze ligt wat te slapen, eet nog steeds zoveel als altijd, speelt met mijn vriend. Ik heb geprobeerd haar aan de riem te doen, maar buiten zijn vond ze toch wel een beetje eng. Dat moeten we opbouwen, maar het binnen zijn bevalt haar tot nu toe ook prima. Je moet er alleen meer tijd instoppen om de kat bezig te houden.

Zo, knap dat ze het zo volhield!

Mijn kat is veder heel makkelijk, zal de eerste weken binnen zeuren maar later (hopelijk) er aan wennen.

Ik zit zelf ook nog thuis dus kan hem genoeg aandacht geven.

Ik vind het alleen eng omdat het midden in de stad is, het is een heel leuk vriendelijk beestje. Die mensen snel aardig vind. Niet om op te scheppen, maar hij is nogal geliefd. De eerste verdieping is niet zo heel hoog, hij springt ook uit het raampje boven mijn buitendeur, en heb een best hoge deur.

Zag iig al dat hij die hoogte wel aandurft om te springen. En dan word hij misschien wel meegenomen, het is een zijstraatje van de stad, maar alsnog best druk.

En als ik de keus moet maken bij mij op dat kamertje, of bij mijn vriend met 2 etages en veel ruimte, ben ik geneigd het beste te doen voor de kat.

Maar ik dan

Aaargh
quote:Mundy schreef op 22 maart 2012 @ 12:32:

Tja, dat hangt ook een beetje van de kat af denk ik. Mijn katten kan ik echt niet binnen houden! Toen ik verhuisd ben, is het me gelukt om ze drie weken binnen te houden en toen ging het niet meer (dan gaan ze slopen, omdat ze niet naar buiten kunnen) Gelukkig bleven ze gelijk bij huis.

Ik snap dat je je kat niet weg wilt doen, daar zou ik ook heel veel moeite mee hebben. Maar een kat die doodongelukkig is, omdat hij niet meer naar buiten kan, dat is ook niet leuk natuurlijk.

@feeks, 6 weken binnen houden hoeft echt niet hoor. Zoals ik al zei heb ik ze 3 weken binnen gehouden. Mijn vriendin is al vele malen verhuisd en doet de kat altijd gelijk weer naar buiten, ze is altijd bij het nieuwe huis gebleven en nooit weggelopen. Nu zou ik dat nooit doen, maar langer dan drie weken is imo niet nodig.Ow dat ze gaan slopen is wel vervelend. De mijne zeurt een paar weken om alles, maar denk uit eindelijk ook, stik. Het werkt niet haha.
Ik ben ook eigenlijk volledig egoistisch geweest in mijn keuze. Ze kan hier niet naar buiten, maar ik hoop dat we nog wel eens een woning gaan kopen waar dat wel kan. Ik vind het lief dat je je kat op 1 zet, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen op je flat. Misschien mist ze het wel niet eens, het buiten spelen. Die van mij heeft nog steeds niet geprobeerd om naar buiten te gaan. Zo kan het ook gaan. En als het niet lukt, dan kun je haar altijd nog naar je vriend doen.
Even een update

Heb de kamer gezien, besloten hem te nemen, ondanks het kleiner is. Moet echt een nieuwe start maken!

Mijn lieverd gaat naar mijn vriend. Slik....

Heb het er best moeilijk mee, ook al zie ik hem de halve week.

Geen kat die gek doet in de tuin, of knorrend half op mn hoofd in slaap valt.

Bah bah en nog eens bah.

Maar het is beter voor dat beestje, we gaan hem leren daar naar buiten te doen, toch wel. Ondanks dat het binnen groot is, gun ik die kat zijn vrijheid.

Krijg ook een reserve sleutel, dan kan ik als ik wil de kat smiddags lekker naar buiten doen.

Mijn vriend en huisgenoot zijn van 7 uur sochtends tot 7 uur savonds ong weg. En ik als chronisch zieke heb genoeg tijd

Het is maar voor een paar jaar, wanneer vriend en ik een woning samen hebben komt hij natuurlijk weer lekker bij me wonen.
Aaaaaah!!!

Dat gekke beest scheurt net een vogel open en neemt die doodleuk mee naar binnen!!

Dat ga ik dus niet missen haha, al die dooie dieren die hij meesleept. Lief bedoelt, maar ik krijg er kokneigingen van haha
Goede beslissing lijkt mij. En cru gezegd, de kat zal jou niet missen hoor, jij hem des te meer dat begrijp ik. Succes met de verhuizing!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven