Verhuizing naar Zeeland

24-02-2020 15:39 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij (mijn man en kinderen van 9 en 11) hebben ons huis verkocht en zijn dus op zoek naar een nieuw huis. Man en kinderen komen zelf uit de buurt van Roosendaal, en momenteel wonen we in de buurt van Bergen op Zoom. Zelf ben ik als kind met mijn ouders veel verhuisd en heb dus heel wat provincies gezien ;)
Nu hebben we een heel leuk huis gezien in Zeeland, in een dorpje vlakbij Goes.
Het plan is dat onze kinderen gewoon hun basisschool afmaken in Bergen op Zoom, en daarna dus in Goes naar de middelbare school zouden gaan. Zoals ik al zei ben ik zelf vaak verhuisd, maar dit keer slaat de twijfel toe. Zullen zij gezien worden als buitenstaanders in Goes? Iemand ervaring met een verhuizing die kant op, en hoe is dat gegaan?
In welke klas zitten de kinderen? Als de jongste in groep 6 zit, zou ik er zelf niet voor kiezen de basisschool zo ver van waar jullie wonen af te maken. Een sociaal leven erop na houden in Bergen op Zoom wordt dan lastig (welke ouder gaat er dik een uur heen en weer rijden om een kind na een speelafspraakje bij jullie op te halen?), inburgeren in de nieuwe omgeving ook.
De jongste moet je echt laten overstappen! Om goed in te burgeren werkt het negatief om je kind weg te houden van kinderen uit de directe omgeving. En jij als ouder doet op een lokale basisschool ook direct goede contacten op. De kinderen uit hun huidige klassen zien ze waarschijnlijk toch niet meer na de verhuizing en middelbare school. Met de lokale kinderen zal ze verder moeten.

Verder hebben bijna tieners echt niets aan kleine dorpjes zonder voorzieningen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven