Verlichting woonkamer

21-11-2013 01:27 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben onlangs verhuist naar een kleine flat en heb wat moeite met de inrichting. Ik woonde hiervoor wat ruimer. Nu ben ik bezig met de verlichting in de woonkamer. Ik wil graag een leuke (hang)lamp ophangen maar de 'aansluiting' hiervoor zit midden in de kamer. Het is, vind ik, leuker als je meer als 1 lamp op kan hangen in je woonkamer, maar aangezien ik erg onhandig ben wat betreft klussen laat ik het maar zo.. Hebben jullie tips wat mooi kan staan? Dus 1 lamp in het midden van de kamer.. Het mooiste is dan denk ik een plafonniere, maar zie veel kitscherige dingen staan op het web en wil wel graag een beetje een stoere lamp.

Ik hoop op wat leuke tips!

Groetjes Fleur
En zo'n staande booglamp ?? Kun je hem overal neerzetten. .. plafonnière vind ik vrij ongezellig. Die gebruiken wij alleen bij binnenkomst om de schemerlampen te vinden en daarna snel weer uit...
Ik heb deze als plafonnière:

http://www.lampenlicht.nl ... icciolo-5-roestbruin.html

Is er ook in lichtere kleur:

http://www.lampenlicht.nl/plafonniere-r ... grijs.html

Ik vind hem zelf heel mooi natuurlijk, maar is niet iedereen zijn smaak. Gewoon even rondshoppen wat je leuk vindt.
En bij de Action hebben ze kaarslampjes van 7 watt (31 lumen), die heb ik erin gedraaid. Geeft mooi zacht licht en niet fel.
Je kunt vanaf de aansluiting ook een elektrosnoertje trekken naar bijv. boven een tafel en er dan een hanglamp aan hangen. Het snoertje kun je met een strip mooi afdekken.
Bouwlamp? Best stoer.
verba volant, scripta manent.
Zoiets misschien?

Kan je nog verschillende kanten opdraaien en is met LED. Bespaar je ook nog wat

Zomaar wat ideeen
Wij hebben in het midden van de woonkamer spotjes hangen, hetzelfde idee als de eerste twee plaatjes van cinnamonnswirl. Maar die gebruiken we alleen als we iets zoeken of in de voorkamer iets moeten lezen. Ik hou niet van zoveel licht midden in de kamer. Daarom staat er nog een lampje op de box en een staande lamp in een hoek die je kan dimmen. Die twee staan 's avonds altijd aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven