verplicht halal vlees eten op openbare basisschool

12-03-2012 15:21 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter vertelde onlangs nadat er op school gegeten werd ze verplicht werd om halal vleeswaren te eten en ze zich niet zo moest aanstellen.

Nu ben ik geen moslim en weiger ik en mijn gezin om halal vlees te eten. (Ik informeer er ook altijd na als ik uit eten ga) Enkele jaren geleden heb ik via de site van de partij voor de dieren, wat filmpjes gezien hoe bruut dat zo iets gebeurd. Ik ben er echt weken, zo niet maanden van slag geweest. Zag hoe koeien in en stalen bak gezet werden en onthoofd werden, hoe kleine geitjes aan een haak geslagen werden en de keel werden door gesneden terwijl ze nog steeds gillend onderste boven bengelden.Hoe tientallen schapen moesten toekijken hoe hun soortgenoten onderste boven in een bak werden gesmeten en de keel door werd gesneden Het was in een woord gruwelijk!! Ons gezin heeft zich voorgenomen om nooit halal te eten. We lijden nog liever honger bij wijze van spreken

Nu zitten er bij mijn dochter hooguit vier kinderen in de klas die moslim zijn en nu wordt de hele klas van 27 kinderen verplicht om op schoolontbijtjes en lunchjes en dineetjes halal vlees te eten.

Mijn dochter vertelde dat de boterhammetje al gesmeerd en belegd zijn en ze dus weinig of geen keuze heeft. Daarbij werd ook nog gezegd dat ze niet met iedereen rekening kunnen houden.En dus ook dat ze een aansteller is. Woest ben ik op deze intern begeleider. Er zitten nauwelijks moslim kinderen op die school.

Hooguit 10 procent. Zit er nu aan te denken om haar maar eens een paar van deze filmpjes toe te sturen waarop dit vreselijke leed staat en mijn dochter bij het lente ontbijt zelf een ontbijtje mee te geven.

Ik vind dat ze op een openbare school kinderen niet mogen verplichten om halal vlees te eten. Waarschijnlijk weten de meeste kinderen het niet eens dat ze dit eten. Maar mijn dochter en een klasgenootje hadden hier toevallig naar gevraagd. En kregen als antwoord dat alles halal was en ze niet met iedereen rekening konden houden. Wat vinden jullie?
toen ik de mensen leerde kennen,kreeg ik de dieren lief
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op een koeienboerderij en mijn koeien hebben een goed leven. Laat ik dat voorop stellen; de kiloknaller koeien buiten Europa hebben het inderdaad stukken minder dan mijn meisjes.



Ik weet dat ze geslacht worden en vind dat een moeilijk punt. Maar wil dan dus wel dat ze ook hun laatste minuten een goed leven hebben! Dus liever een verdovingsspuitje voor ze. Dan ze dan neervallen en verder redelijk klinisch behandeld worden, soit, ZIJ merken het niet meer en dat is voor mij het belangrijkste! Ik werk keihard voor HUN welzijn.



Maar ik werk ook hard voor JULLIE gezondheid! Geen antibiotica, geen OGM, geen andere troep, blij vlees smaakt gewoon lekkerder, respect voor de natuur etc.



En halal is nou eenmaal gevaarlijker voor de gezondheid dan traditioneel. Omdat de keel wordt doorgesneden, valt de maaginhoud naar beneden en komt zo dus in aanraking met de open wond, makkelijk overstappen voor bacterien etc!



Misschien luistert de school daar wel naar? Maar helaas stappen veel slachthuizen ivm financien over op halal en kan je dat in de supermarkt niet op de verpakking terugvinden. Ik zou zelf altijd naar een goede slager gaan, die weet beter waar zijn vlees vandaan komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven