Vers voer voor de mijn katten
zaterdag 21 april 2012 om 22:48
Hoi,
Ik kan hier wel informatie vinden over vers voer voor de kat, maar nog geen menu's. Ik wil over op vers voer omdat het gezonder is en uiteindelijk geloof ik ook goedkoper. Ze eten al jaren overdag brokken en 's avonds met zijn 2-en elk een half blikje. Nu wil ik dat blikje gaan vervangen door vers voer.
Op de BARF forums zie ik veel over botten etc. maar omdat ik niet over wil op volledig vers voer, wil ik ook geen vleesmolen gaan kopen maar gewoon de keukenmachine gebruiken. Wie heeft ervaring met gedeeltelijk vers voer en wat gebruiken jullie?
Alvast bedankt!
Ik kan hier wel informatie vinden over vers voer voor de kat, maar nog geen menu's. Ik wil over op vers voer omdat het gezonder is en uiteindelijk geloof ik ook goedkoper. Ze eten al jaren overdag brokken en 's avonds met zijn 2-en elk een half blikje. Nu wil ik dat blikje gaan vervangen door vers voer.
Op de BARF forums zie ik veel over botten etc. maar omdat ik niet over wil op volledig vers voer, wil ik ook geen vleesmolen gaan kopen maar gewoon de keukenmachine gebruiken. Wie heeft ervaring met gedeeltelijk vers voer en wat gebruiken jullie?
Alvast bedankt!
maandag 23 april 2012 om 12:47
ik dacht altijd dat het voor katten slecht is om ze het afval van bv. vis of kip(filet) te geven!!!
Ik hoorde over botten dat dit juist heel slecht is, maar als ik jullie reacties lees is dit dus niet zo!
Mijn katten eten nu ordinaire brokjes en een klein beetje vlees `s avonds, maar wil ook wel eens overgaan op iets wat gezonder voor ze is.
Wat kan ik hen geven, ik lees hier al lever en hart (rauw), eendagskuiken (getsie, dat is zielig!!!)....
Ik hoorde over botten dat dit juist heel slecht is, maar als ik jullie reacties lees is dit dus niet zo!
Mijn katten eten nu ordinaire brokjes en een klein beetje vlees `s avonds, maar wil ook wel eens overgaan op iets wat gezonder voor ze is.
Wat kan ik hen geven, ik lees hier al lever en hart (rauw), eendagskuiken (getsie, dat is zielig!!!)....
maandag 23 april 2012 om 12:52
quote:Francisca21 schreef op 23 april 2012 @ 12:47:
Wat kan ik hen geven, ik lees hier al lever en hart (rauw), eendagskuiken (getsie, dat is zielig!!!)....Waarom? Of je ze nou aan je kat voert of niet, ze worden toch doodgemaakt. Lever en hart zijn ook van een dier, dus wat dat betreft net zo zielig.
Wat kan ik hen geven, ik lees hier al lever en hart (rauw), eendagskuiken (getsie, dat is zielig!!!)....Waarom? Of je ze nou aan je kat voert of niet, ze worden toch doodgemaakt. Lever en hart zijn ook van een dier, dus wat dat betreft net zo zielig.
maandag 23 april 2012 om 13:52
Vers vlees is heel gezond voor poezen. Kip kun je ook gewoon rauw geven omdat poezen een andere zuurtegraad in hun maag hebben en dus geen problemen hebben met salmonella. Geef geen rauw varkensvlees, daar kan de ziekte van Aujeszky inzitten en daar kunnen katten niet tegen.
Ik zou niet zomaar aan botten beginnen als je je niet goed ingelezen hebt en je nog brokken geef. Bezoek dan een forum zoals Voer Natuurlijk of barfplaats.nl.
En poezen zijn nu eenmaal carnivoren en leven dus niet vegetarisch .
Ik zou niet zomaar aan botten beginnen als je je niet goed ingelezen hebt en je nog brokken geef. Bezoek dan een forum zoals Voer Natuurlijk of barfplaats.nl.
En poezen zijn nu eenmaal carnivoren en leven dus niet vegetarisch .
maandag 23 april 2012 om 21:49
Oh even over het gedeeltelijk: mij staat bij dat dat juist niet verstandig is. Ik geloof dat het met de spijsvertering te maken heeft. Die stelt zich in op een bepaald soort voedsel. Tenminste bij honden is dat, maar neem aan dat dat ook voor katten geldt. En als je net begint met rauw vlees wordt aangeraden er de eerste dagen wat kokend water overheen te gooien en af te laten koelen voordat je het geeft.
Onze honden doen het er geweldig op.
Onze honden doen het er geweldig op.
dinsdag 24 april 2012 om 08:08
woensdag 25 april 2012 om 07:48
Smuldier vind ik ook niet prima voor honden. Ik vind de kwaliteit niet goed.
Carnivoer en Carnibest hebben ook voer voor katten. Zijn wel prijzig.
Voordeel van gemengd voer zeg maar vind ik dat ze alles bunnen krijgen. Je hoeft het alleen maar in hun bakje te scheppen. Als je zelf gaat samenstellen moet je wel goed de verhoudingen weten. Het is wel leuk om te doen, al is het in het begin wel even wennen .
Carnivoer en Carnibest hebben ook voer voor katten. Zijn wel prijzig.
Voordeel van gemengd voer zeg maar vind ik dat ze alles bunnen krijgen. Je hoeft het alleen maar in hun bakje te scheppen. Als je zelf gaat samenstellen moet je wel goed de verhoudingen weten. Het is wel leuk om te doen, al is het in het begin wel even wennen .