Vers voer voor de mijn katten

21-04-2012 22:48 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik kan hier wel informatie vinden over vers voer voor de kat, maar nog geen menu's. Ik wil over op vers voer omdat het gezonder is en uiteindelijk geloof ik ook goedkoper. Ze eten al jaren overdag brokken en 's avonds met zijn 2-en elk een half blikje. Nu wil ik dat blikje gaan vervangen door vers voer.

Op de BARF forums zie ik veel over botten etc. maar omdat ik niet over wil op volledig vers voer, wil ik ook geen vleesmolen gaan kopen maar gewoon de keukenmachine gebruiken. Wie heeft ervaring met gedeeltelijk vers voer en wat gebruiken jullie?

Alvast bedankt!
Eendagskuikens, zo uit de diepvries van de dierenwinkel., Even laten ontdooien en geven maar. Let maar eens op hoe ze erop reageren.
pfoe, om dat goed te doen moet je echt wel veel kennis vergaren over de juiste verhoudingen. Waarom pak je niet gewoon carnibest, dat is ook vers en rauwe voeding en dan heeft iemand die er verstand van heeft het al voor je uitgedacht. Zeg maar barfen met gemak. En dan af en toe een eendagskuiken erbij laten knagen: klaar!
Oh en je weet dat je het vlees bij katten echt niet gaar mag maken, anders kan je makkelijk een taurine tekort krijgen.
Die eendagskuikens zijn een goed idee. Carnibest is volgens de dierenwinkel volledig, dus niet samen met brokken, kan dat kloppen? Oh, goede tip, koken hoeft dus niet. Dat was ook nog een vraag die ik wilde stellen....
Gewoon even naar Kattenplaza en daar het forum. Zit vol met de BARF maffia.
Bazinga!
BARF maffia?

Eendagskuikens even gekeken op Google... ik ben een vreselijk watje, maar ik vind het echt zielig, kan dit echt niet uit een zak halen en aan mijn katten geven....

Hart en lever alleen geen goed idee? Weet er echt heel weinig van, dus alle tips zijn welkom!
Inderdaad kun je het makkelijkst kvv als Carnibest, Carnivoer, Haaks Barf oid gebruiken. Als je het echt zelf wilt maken is het boek van Tannetje Koning een aanrader: http://www.centrumoase.nl/default.aspx?PageID=19

Op het forum van Kattenplaza is ook een voerpijler waar je veel info kunt vinden.

Veel succes met het overzetten van je katten! Ze kunnen er erg moeilijk over doen en sommigen stellen je geduld echt op de proef.
K gaf mijn kat gekookte kippen-ingewanden en soms n eendagskuiken uit de vriezer.
Dat kuiken werd dan t hele huis door gehockeyd hahaha
Jans, je bedoeld toch zeker wel "hi, hi, hi" hè?!?!
Die eendagskuikens zijn dood.....bevroren en als je ze ontdooid, zijn ze dood. Dus dubbel dood, dus gewoon geven, katten zijn er dol op!
quote:jansenenjanssens schreef op 21 april 2012 @ 23:11:

Dat kuiken werd dan t hele huis door gehockeyd hahahaHahahaha!! (visueel ingesteld)
Mivida, ik weet het, maar heb ook even gekeken als ze ontdooid zijn....

Denk toch dat het Carnibest wordt. Heb vanavond hart gemengd met een zakje, ze zitten er naar te kijken alsof ik helemaal gek geworden ben

Ik denk dat ze bij mij ook gaan hockeyen met de kuikens
quote:jansenenjanssens schreef op 21 april 2012 @ 23:11:

Dat kuiken werd dan t hele huis door gehockeyd hahahaLijkt me voor mijn katten erg leuk, maar heb je dan niet je hele huis onder de zooi zitten?
Viel wel mee Gromm.
Vind je kat het wel lekker? De kat bij mijn ouders kreeg altijd runderhart, vond hij heerlijk! Alle katten daarna moesten het niet. Ook geen levertjes of wat dan ook.
Eendagskuikens zijn leuk voor erbij, maar dat is absoluut niet zo voedzaam dat je dat in plaats van brokken kunt voeren.

Carnibest en brokken kun je wel combineren, brokken en botten minder goed omdat dit andere zuurtegraden in de maag verlangt, poezen kunnen daarvan gaan overgeven. Als ze carnibest niet blieven, dan kun je de eerste weken overwegen wat warm water over de carnibest te doen (dan ruikt het wat aantrekkelijker voor de poes) of het te mengen met natvoer dat ze kennen. Succes :-) .
Eendagskuikens zit niet meer in als een ei aan voedingswaarde. Helaas.

Je zou je aan kunnen meldden bij voernatuurlijk forum en daar je vraag stellen. Daar zitten hele kundige mensen op het gebied van versvoer en KVV. Ook niet alle KVV`s zijn namelijk even goed. Ook hier zitten een aantal merken bij met een hoop granen en andere prut. Op het forum daar is niks raar en vreemd en mensen eten je daar niet op. ;)
Ik geef vaak het afval van kipfilet. Rauw uiteraard Vindt ze heerlijk!
@ Tjongejonge: Ik vind het forum van Voer Natuurlijk niet erg gericht op KVV voeren, dat is toch wel de minderwaardige variant van vers voeren. Op kattenplaza is ook een informatief topic over KVV, dat is wat toegankelijker, vind ik dan hè .
Het is inderdaad gericht op NRV maar over KVV weten mensen daar echt een hele hoop. Ook de betere merken en er staat een hele lijst met goede merken ook en ook met leveranciers die het bij je deur afleveren.

Als ik vertel dat mn poes brokken eet word ik ook niet afgeschoten want zo zijn er wel meer. ;)

Men maakt echt geen verschil in of je nou KVV voert of NRV.
Nou, het eten is niet op. Ik ga het vanavond nog een keer proberen met lamshart ipv runderhart en als ze dat ook niet lekker vinden, zijn mijn poezen gewoon verwend en willen ze alleen blikjes, helaas.... als ze dit al niet lusten....

Dank voor de tips!
volhouden is het devies.

Katten zijn eigenwijze beestjes en moeten soms even overgehaald worden om hun brokvoer in te wisselen voor ander voer.
Lang niet alle poezen eten hart, bij mij de ene wel en de andere niet. Heb je al weleens kipfilet of runderlap of iets dergelijks gegeven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven