verschil ah dikke bleek en ah basic thick bleach
zaterdag 11 juli 2015 om 23:14
zaterdag 11 juli 2015 om 23:26
quote:parbleumondieu schreef op 11 juli 2015 @ 23:20:
Chloor is slecht voor het milieu, of dat nu de dure of de goedkope versie is, het spul is niet afbreekbaar.Dat zei ik ook al, maar TO lijkt te denken dat duurder beter is. Chloor=goor, al zit het in een kristallen karaf. Het is ook nergens voor nodig. Gewoon schoonmaakazijn, kost bijna niets en is veel minder milieubelastend en werkt veel beter tegen kalkaanslag. Een gladde pot blijft veel schoner. Het porcelein maak je schoon met een simpel sopje, desinfecteren is nergens voor nodig, in normale situaties.
Chloor is slecht voor het milieu, of dat nu de dure of de goedkope versie is, het spul is niet afbreekbaar.Dat zei ik ook al, maar TO lijkt te denken dat duurder beter is. Chloor=goor, al zit het in een kristallen karaf. Het is ook nergens voor nodig. Gewoon schoonmaakazijn, kost bijna niets en is veel minder milieubelastend en werkt veel beter tegen kalkaanslag. Een gladde pot blijft veel schoner. Het porcelein maak je schoon met een simpel sopje, desinfecteren is nergens voor nodig, in normale situaties.
zaterdag 11 juli 2015 om 23:43
quote:parbleumondieu schreef op 11 juli 2015 @ 23:29:
Precies.
Als je bacteriën wil bestrijden dan maak je een sopje van groene zeep en soda.
Als je kalk wil verwijderen poets je met schoonazijn.
Chloor bleekt alleen de vuiligheid wat zodat je het niet meer zo goed ziet.Dit is een goede tip, maar even de vraag, hoe waak gebruik je dan schoonmaakazijn en hoe vaan dat groene zeep met soda sopje als je de wc poetst
Precies.
Als je bacteriën wil bestrijden dan maak je een sopje van groene zeep en soda.
Als je kalk wil verwijderen poets je met schoonazijn.
Chloor bleekt alleen de vuiligheid wat zodat je het niet meer zo goed ziet.Dit is een goede tip, maar even de vraag, hoe waak gebruik je dan schoonmaakazijn en hoe vaan dat groene zeep met soda sopje als je de wc poetst
zaterdag 11 juli 2015 om 23:52
Ik (of beter gezegd mijn poetshulp) borstelt een keer per week de binnenkant grondig met schoonmaakazijn. Rand, bril en buitenkant gaan met een sopdoekje (zonder soda overigens). Tussen de bedrijven door is het borstelen bij remsporen, en als er zichtbaar vuil is/hoog bezoek verwacht wordt, haal ik een sopdoekje over rand en bril en doe ik er een scheutje wc-eend bij, bij het borstelen. Ook op zuurbasis, maar ruikt net iets beter dan azijn en staat voor het grijpen. Ik doe maanden met zo'n fles.
Ik snap ook nooit waarom je de binnenkant van de pot zo nodig "steriel" zou moeten maken. Je duwt er toch geen boterham tegenaan of zo? Gewoon structureel handen wassen, met zeep en warm water en niemand wordt ziek, echt nooit buikgriep hier.
Ik snap ook nooit waarom je de binnenkant van de pot zo nodig "steriel" zou moeten maken. Je duwt er toch geen boterham tegenaan of zo? Gewoon structureel handen wassen, met zeep en warm water en niemand wordt ziek, echt nooit buikgriep hier.
zondag 12 juli 2015 om 01:24
De milieu effecten van hypochloriet oplossing (chloor bleekmiddel) vallen wel mee hoor. Zet zich uiteindelijk om in keukenzout oplossing. Organo chloor verbindingen daar zitten wel veel lelijkerds tussen maar die vormen zich nauwelijks/niet. Hypochloriet is ook goedkoop. De fles kost meer dan de inhoud. Alles meer dan 2 cent per liter betaal je eigenlijk voor nop.
zondag 12 juli 2015 om 01:42