verschil ah dikke bleek en ah basic thick bleach

11-07-2015 23:06 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie kan het prijsverschi verklaren tussenverschil ah dikke bleek en ah basic thick bleach? Dat scheel een boel centen.
Goed en gezellig huishouden
Geen idee, want ik koop geen bleek. Iets met milieu en zo......
Nou dat dachten wij ook maar hoe weten we dat zeker. Bleek is slecht dus willen we er voorzichtig mee omgaan. Maar om niks de duurdere te kopen dat is ook zo wat.
Goed en gezellig huishouden
Net als alle basic producten wordt het massaal geproduceerd en in verschillende landen in de winkels gezet, dus geen aparte labels per land enzo.

Over welk werelds bedrag qua verschil in prijs heb je het eigenlijk?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
35 cent tegen 1,15 euro
Chloor is slecht voor het milieu, of dat nu de dure of de goedkope versie is, het spul is niet afbreekbaar.
quote:parbleumondieu schreef op 11 juli 2015 @ 23:20:

Chloor is slecht voor het milieu, of dat nu de dure of de goedkope versie is, het spul is niet afbreekbaar.Dat zei ik ook al, maar TO lijkt te denken dat duurder beter is. Chloor=goor, al zit het in een kristallen karaf. Het is ook nergens voor nodig. Gewoon schoonmaakazijn, kost bijna niets en is veel minder milieubelastend en werkt veel beter tegen kalkaanslag. Een gladde pot blijft veel schoner. Het porcelein maak je schoon met een simpel sopje, desinfecteren is nergens voor nodig, in normale situaties.
Ik ben gek op chloor. Ruikt zo lekker fris.
Precies.

Als je bacteriën wil bestrijden dan maak je een sopje van groene zeep en soda.

Als je kalk wil verwijderen poets je met schoonazijn.

Chloor bleekt alleen de vuiligheid wat zodat je het niet meer zo goed ziet.
quote:missdory schreef op 11 juli 2015 @ 23:29:

Ik ben gek op chloor. Ruikt zo lekker fris.Chloor stinkt als de hel, je verwart een chemische aanval op je slijmvliezen met 'fris'. Citroen ruikt fris.
quote:parbleumondieu schreef op 11 juli 2015 @ 23:29:

Precies.

Als je bacteriën wil bestrijden dan maak je een sopje van groene zeep en soda.

Als je kalk wil verwijderen poets je met schoonazijn.

Chloor bleekt alleen de vuiligheid wat zodat je het niet meer zo goed ziet.Dit is een goede tip, maar even de vraag, hoe waak gebruik je dan schoonmaakazijn en hoe vaan dat groene zeep met soda sopje als je de wc poetst
Ik (of beter gezegd mijn poetshulp) borstelt een keer per week de binnenkant grondig met schoonmaakazijn. Rand, bril en buitenkant gaan met een sopdoekje (zonder soda overigens). Tussen de bedrijven door is het borstelen bij remsporen, en als er zichtbaar vuil is/hoog bezoek verwacht wordt, haal ik een sopdoekje over rand en bril en doe ik er een scheutje wc-eend bij, bij het borstelen. Ook op zuurbasis, maar ruikt net iets beter dan azijn en staat voor het grijpen. Ik doe maanden met zo'n fles.

Ik snap ook nooit waarom je de binnenkant van de pot zo nodig "steriel" zou moeten maken. Je duwt er toch geen boterham tegenaan of zo? Gewoon structureel handen wassen, met zeep en warm water en niemand wordt ziek, echt nooit buikgriep hier.
Geen idee maar dikke bleek is een dikke substantie en die andere is bleekwater.
ik gebruik cif schuurmiddel en dan glorix bleekmiddel en daarna dettol heerlijk schone frisse wc
De milieu effecten van hypochloriet oplossing (chloor bleekmiddel) vallen wel mee hoor. Zet zich uiteindelijk om in keukenzout oplossing. Organo chloor verbindingen daar zitten wel veel lelijkerds tussen maar die vormen zich nauwelijks/niet. Hypochloriet is ook goedkoop. De fles kost meer dan de inhoud. Alles meer dan 2 cent per liter betaal je eigenlijk voor nop.
quote:parbleumondieu schreef op 11 juli 2015 @ 23:20:

het spul is niet afbreekbaar.DUH. Dat is Zuurstof ook niet, of elk willekeurig ander element in het periodieke systeem.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:rrosa84 schreef op 12 juli 2015 @ 00:59:

ik gebruik cif schuurmiddel en dan glorix bleekmiddel en daarna dettol heerlijk schone frisse wcwauw jij gooit gewoon een chemische fabriek in het riool
Ik gebruik nauwelijks chloor. Kocht een keer goedkope. Die vervliegt veel eerder dan duurder chloor. Had volgens mij wel de dop er goed op gedraaid.En dan heb je water en doet het spul niets meer.

ik gebruik cif schuurmiddel en dan glorix bleekmiddel en daarna dettol heerlijk schone frisse wcEn je doet de afwas met een druppeltje zoutzuur?
Speechless
Die Thick Bleach spreekt naast NL ook Engels en is daarom duurder.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

ik gebruik cif schuurmiddel en dan glorix bleekmiddel en daarna dettol heerlijk schone frisse wcMaar nog steeds een vieze stoep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven