vissen happen naar lucht
vrijdag 26 augustus 2011 om 23:48
Wij hebben maandag twee vissen gekocht bij Intratuin. We hebben ons van te voren uitgebreid laten informeren over hoe we het beste de vissen kunnen verzorgen. Thuis allle instructies opgevolgd, en nu valt het me op dat onze nieuwe vissen steeds naar boven komen om daar "lucht" te happen. Iemand een idee waarom ze dat doen? Ze hebben het toch hopelijk niet benauwd? ( zou ik heel zielig vinden) Graag hoor ik jullie reacties.
zaterdag 27 augustus 2011 om 00:01
quote:meds schreef op 27 augustus 2011 @ 00:00:
[...]
ja verkeerde verzorging, geef ze teveel en ze gaan dood, maar jij zegt dat ze er psychotisch van worden. Ik wil wel weten hoe je dat kan diagnosticeren, een psychotische vis
Cool; ik word goudvisfluisteraar.
Enig idee hoe ik dat kan worden, Meds?
[...]
ja verkeerde verzorging, geef ze teveel en ze gaan dood, maar jij zegt dat ze er psychotisch van worden. Ik wil wel weten hoe je dat kan diagnosticeren, een psychotische vis
Cool; ik word goudvisfluisteraar.
Enig idee hoe ik dat kan worden, Meds?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 27 augustus 2011 om 00:02
quote:cathoilily schreef op 27 augustus 2011 @ 00:01:
[...]
Maar echt, wat ik er ingooide waren misschien 7 korreltjes of zo, voor twee vissen ( het zijn trouwens een soort van hageltjes, volgens de Intratuinman het beste voor voor deze visjes)ja joh, da's prima, die intratuinman weet heus wel hoe de visjes moeten zwemmen. Ik denk dat ze gewoon nog een beetje moeten wennen
[...]
Maar echt, wat ik er ingooide waren misschien 7 korreltjes of zo, voor twee vissen ( het zijn trouwens een soort van hageltjes, volgens de Intratuinman het beste voor voor deze visjes)ja joh, da's prima, die intratuinman weet heus wel hoe de visjes moeten zwemmen. Ik denk dat ze gewoon nog een beetje moeten wennen
zaterdag 27 augustus 2011 om 00:02
zaterdag 27 augustus 2011 om 00:03
quote:iris1969 schreef op 27 augustus 2011 @ 00:00:
[...]
Je bent echt te ijverig en je verschoont de kom te vaak. Ze willen juist geen schoon water, maar "rijp" water. Als je het verschoont dan ook niet helemaal schoon water, maar bijv. maar de helft.Daar zou je ook wel eens gelijk in kunnen hebben!
[...]
Je bent echt te ijverig en je verschoont de kom te vaak. Ze willen juist geen schoon water, maar "rijp" water. Als je het verschoont dan ook niet helemaal schoon water, maar bijv. maar de helft.Daar zou je ook wel eens gelijk in kunnen hebben!
zaterdag 27 augustus 2011 om 00:03
quote:cathoilily schreef op 27 augustus 2011 @ 00:01:
[...]
Maar echt, wat ik er ingooide waren misschien 7 korreltjes of zo, voor twee vissen ( het zijn trouwens een soort van hageltjes, volgens de Intratuinman het beste voor voor deze visjes)
Ja maar ze mogen alleen krijgen wat ze ook echt opeten. De rest vertroebelt het water.
Dus:
- weinig voer;
- een vierkante bak;
- niet te vaak schoonmaken.
En ze zullen je dankbaar zijn .
[...]
Maar echt, wat ik er ingooide waren misschien 7 korreltjes of zo, voor twee vissen ( het zijn trouwens een soort van hageltjes, volgens de Intratuinman het beste voor voor deze visjes)
Ja maar ze mogen alleen krijgen wat ze ook echt opeten. De rest vertroebelt het water.
Dus:
- weinig voer;
- een vierkante bak;
- niet te vaak schoonmaken.
En ze zullen je dankbaar zijn .
zaterdag 27 augustus 2011 om 00:05
quote:iris1969 schreef op 27 augustus 2011 @ 00:01:
[...]
Zeur niet zo.wat een provocerende reactie. Geef liever antwoord op de vraag. Jij beweert dat vissen psychotisch worden van een vissenkom, mijn vraag is hoe je aan die wetenschap komt. Als jouw antwoord is: ik ken iemand die is goudvis-o-fiel, dan is het een statement wat kant nog wal raakt. Je verdere goudvissenprietpraat kan ik dan gewoon aan me voorbij laten gaan
[...]
Zeur niet zo.wat een provocerende reactie. Geef liever antwoord op de vraag. Jij beweert dat vissen psychotisch worden van een vissenkom, mijn vraag is hoe je aan die wetenschap komt. Als jouw antwoord is: ik ken iemand die is goudvis-o-fiel, dan is het een statement wat kant nog wal raakt. Je verdere goudvissenprietpraat kan ik dan gewoon aan me voorbij laten gaan
zaterdag 27 augustus 2011 om 00:08
quote:chocolover schreef op 27 augustus 2011 @ 00:03:
TO ik heb een langwerpige bak voor je!
Met pompje, decoratiedingetje, steentjes, plantje én vis! Mag je echt zo (nou ja niet vandaag meer) komen ophalen!
Woon iets onder Amsterdam.Dank je wel voor het aanbod, maar is voor mij iets te ver, woon in het hoge noorden!
TO ik heb een langwerpige bak voor je!
Met pompje, decoratiedingetje, steentjes, plantje én vis! Mag je echt zo (nou ja niet vandaag meer) komen ophalen!
Woon iets onder Amsterdam.Dank je wel voor het aanbod, maar is voor mij iets te ver, woon in het hoge noorden!
zaterdag 27 augustus 2011 om 00:08
Aan het onderzoek deden 81 jongeren van gemiddeld 16 jaar mee, waarvan duidelijk was dat ze op het randje zaten van een psychose. De helft kreeg twaalf weken lang visolie, rijk aan omega-3 olie. De andere helft kreeg een placebo. Na een jaar werd gekeken hoe het de jongeren was vergaan. In de placebogroep ontwikkelden 11 van de 40 tieners een psychose. In de visoliegroep waren het er slechts twee van de 41. Het interessante is dat het effect van antipsychotica niet beter is. Het voordeel van visolie is dat het niet de bijwerkingen heeft van antipsychotica, zoals de stevige gewichtstoename en de problemen op het gebied van seksualiteit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 27 augustus 2011 om 00:09
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 augustus 2011 @ 00:08:
Aan het onderzoek deden 81 jongeren van gemiddeld 16 jaar mee, waarvan duidelijk was dat ze op het randje zaten van een psychose. De helft kreeg twaalf weken lang visolie, rijk aan omega-3 olie. De andere helft kreeg een placebo. Na een jaar werd gekeken hoe het de jongeren was vergaan. In de placebogroep ontwikkelden 11 van de 40 tieners een psychose. In de visoliegroep waren het er slechts twee van de 41. Het interessante is dat het effect van antipsychotica niet beter is. Het voordeel van visolie is dat het niet de bijwerkingen heeft van antipsychotica, zoals de stevige gewichtstoename en de problemen op het gebied van seksualiteit.Ja maar de vraag is hoe het met de vissen uit de visolie gaat
Aan het onderzoek deden 81 jongeren van gemiddeld 16 jaar mee, waarvan duidelijk was dat ze op het randje zaten van een psychose. De helft kreeg twaalf weken lang visolie, rijk aan omega-3 olie. De andere helft kreeg een placebo. Na een jaar werd gekeken hoe het de jongeren was vergaan. In de placebogroep ontwikkelden 11 van de 40 tieners een psychose. In de visoliegroep waren het er slechts twee van de 41. Het interessante is dat het effect van antipsychotica niet beter is. Het voordeel van visolie is dat het niet de bijwerkingen heeft van antipsychotica, zoals de stevige gewichtstoename en de problemen op het gebied van seksualiteit.Ja maar de vraag is hoe het met de vissen uit de visolie gaat
zaterdag 27 augustus 2011 om 00:10
zaterdag 27 augustus 2011 om 00:10