Viva kattenvraagbaak deel 6

maandag 3 maart 2008 om 19:57
Ik heb een gewetensprobleempje. Wij gaan in de zomervakantie een weekje hooguit 2 naar Portugal, naar een vakantiehuisje. Ik kan Lima naar een goed pension brengen, dat heb ik er wel voor over (het geld) maar ze heeft een behoorlijk trauma opgelopen aan het asiel en ik kan het eigenlijk niet over mijn hart verkrijgen.
Dan nog de optie om haar thuis te laten en mijn zusje voor haar te laten zorgen. Of haar bij mijn schoonouders of mijn vader brengen. Ik heb er geen ervaring mee. Wat doen jullie als je op vakantie gaat met je schatjes?
Dan nog de optie om haar thuis te laten en mijn zusje voor haar te laten zorgen. Of haar bij mijn schoonouders of mijn vader brengen. Ik heb er geen ervaring mee. Wat doen jullie als je op vakantie gaat met je schatjes?
maandag 3 maart 2008 om 20:20
Mijn kat is zo ongeveer onvangbaar (zie ook een paar berichten hierboven), en heeft volgens mij behoorlijke trauma's opgelopen door mijn vangpogingen (die uitliepen op een blazende, klauwende, grommende, bijtende, plassende, schrikkerige zielige Erwten-kat...). Mijn kat blijft dus gewoon thuis als ik op vakantie ga, en een vriendinnetje gaat iedere dag naar haar toe en knuffelt een beetje. Gaat heel goed!
Peas on earth!
maandag 3 maart 2008 om 20:28

dinsdag 4 maart 2008 om 09:24
@ Ambrosia; is Lima al eens eerder bij je vader of je schoonouders geweest? misschien is het verstandig dat als je haar op 1 van die adressen laat logeren, dat je haar daar minstens 1 keer voor die tijd heen brengt. wij hebben Mousy al een aantal keer meegenomen naar m'n ouders, daar is ze echt op haar gemak. als je Lima opeens in een vreemd huis achterlaat, kan dat voor haar ook vervelend zijn. 't is ook belangrijk of er in dat huis andere huisdieren aanwezig zijn waar ze eventueel nog aan moet wennen. als ze je ouders of vader goed kent, zou ik die optie toch voorrang geven. in een pension worden ze niet geknuffeld, en je zegt dat ze dat wel nodig heeft.