Viva kattenvraagbaak deel 6

maandag 3 maart 2008 om 19:57
Ik heb een gewetensprobleempje. Wij gaan in de zomervakantie een weekje hooguit 2 naar Portugal, naar een vakantiehuisje. Ik kan Lima naar een goed pension brengen, dat heb ik er wel voor over (het geld) maar ze heeft een behoorlijk trauma opgelopen aan het asiel en ik kan het eigenlijk niet over mijn hart verkrijgen.
Dan nog de optie om haar thuis te laten en mijn zusje voor haar te laten zorgen. Of haar bij mijn schoonouders of mijn vader brengen. Ik heb er geen ervaring mee. Wat doen jullie als je op vakantie gaat met je schatjes?
Dan nog de optie om haar thuis te laten en mijn zusje voor haar te laten zorgen. Of haar bij mijn schoonouders of mijn vader brengen. Ik heb er geen ervaring mee. Wat doen jullie als je op vakantie gaat met je schatjes?
maandag 3 maart 2008 om 20:20
Mijn kat is zo ongeveer onvangbaar (zie ook een paar berichten hierboven), en heeft volgens mij behoorlijke trauma's opgelopen door mijn vangpogingen (die uitliepen op een blazende, klauwende, grommende, bijtende, plassende, schrikkerige zielige Erwten-kat...). Mijn kat blijft dus gewoon thuis als ik op vakantie ga, en een vriendinnetje gaat iedere dag naar haar toe en knuffelt een beetje. Gaat heel goed!
Peas on earth!
maandag 3 maart 2008 om 20:28

dinsdag 4 maart 2008 om 09:24
@ Ambrosia; is Lima al eens eerder bij je vader of je schoonouders geweest? misschien is het verstandig dat als je haar op 1 van die adressen laat logeren, dat je haar daar minstens 1 keer voor die tijd heen brengt. wij hebben Mousy al een aantal keer meegenomen naar m'n ouders, daar is ze echt op haar gemak. als je Lima opeens in een vreemd huis achterlaat, kan dat voor haar ook vervelend zijn. 't is ook belangrijk of er in dat huis andere huisdieren aanwezig zijn waar ze eventueel nog aan moet wennen. als ze je ouders of vader goed kent, zou ik die optie toch voorrang geven. in een pension worden ze niet geknuffeld, en je zegt dat ze dat wel nodig heeft.
succes!
succes!
dinsdag 4 maart 2008 om 21:20
@yin, we hebben haar al een paar keer mee genomen naar mijn vader om haar te laten wennen aan het reizen op zich. Als hij bij ons komt is hij ook een van de weinige die haar mag aanhalen. Dus dat zit hopelijk wel goed. Er zijn verder ook geen huisdieren waar ik dan rekening mee hoef te houden. Ik vind dat knuffelen wel heel belangrijk dus liever niet naar een pension. dank voor het meedenken

vrijdag 7 maart 2008 om 11:45
quote:ambrosia9 schreef op 04 maart 2008 @ 21:20:
@yin, we hebben haar al een paar keer mee genomen naar mijn vader om haar te laten wennen aan het reizen op zich. Als hij bij ons komt is hij ook een van de weinige die haar mag aanhalen. Dus dat zit hopelijk wel goed. Er zijn verder ook geen huisdieren waar ik dan rekening mee hoef te houden. Ik vind dat knuffelen wel heel belangrijk dus liever niet naar een pension. dank voor het meedenken
fijn dat Lima het met je vader kan vinden.
dan moet het inderdaad wel goedkomen!
fijn dat Lima het met je vader kan vinden.
dan moet het inderdaad wel goedkomen!
donderdag 13 maart 2008 om 12:13
Zo, we zijn allemaal weer terug thuis...
Cyria en Alex hadden het goed gedaan volgens de pensionmevrouw. Alleen was Cyria een beetje niezerig geworden en had ze dat overgegeven aan Alex. Cyria heeft nergens meer last van, die is niet van ons weg te slaan. Maar Alex zit echt flink in de lappenmand.
Volgens de pensionmevrouw even in de gaten houden of ze wel blijft eten, maar wij zijn de hele dag weg dus dat gaat moeilijk.
Nu kwam ik gisteren thuis en zag het er toch wel aardig slecht uit: tranende oogjes, heel reutelend ademhalen, veel snotteren en niezen, wegkruipen... En ze wilde niet eens een beetje magere yoghurt of kaas!!! (Terwijl ze normaal echt alles eet wat los en vast zit). Ze zit er als zo'n zielig hoopje bij dat ik voor vanmiddag maar een afspraak met de dierenarts heb gemaakt.
Cyria en Alex hadden het goed gedaan volgens de pensionmevrouw. Alleen was Cyria een beetje niezerig geworden en had ze dat overgegeven aan Alex. Cyria heeft nergens meer last van, die is niet van ons weg te slaan. Maar Alex zit echt flink in de lappenmand.
Volgens de pensionmevrouw even in de gaten houden of ze wel blijft eten, maar wij zijn de hele dag weg dus dat gaat moeilijk.
Nu kwam ik gisteren thuis en zag het er toch wel aardig slecht uit: tranende oogjes, heel reutelend ademhalen, veel snotteren en niezen, wegkruipen... En ze wilde niet eens een beetje magere yoghurt of kaas!!! (Terwijl ze normaal echt alles eet wat los en vast zit). Ze zit er als zo'n zielig hoopje bij dat ik voor vanmiddag maar een afspraak met de dierenarts heb gemaakt.
donderdag 13 maart 2008 om 13:33
Ach gos, Biebeltje, da's ook vervelend. Ik hoop dat het vanzelf (of met wat medicijnen) weer snel overgaat. Misschien een infectie ofzo?
Die van mij laat ik thuis, ook omdat het een binnenkat is. Dan is logeren sowieso niet zo'n handig idee. Ik zou er sowieso niet echt gerust op zijn, als een kat naar buiten gaat in een onbekende omgeving. Hoe werkt dat bij jullie dan?
Die van mij laat ik thuis, ook omdat het een binnenkat is. Dan is logeren sowieso niet zo'n handig idee. Ik zou er sowieso niet echt gerust op zijn, als een kat naar buiten gaat in een onbekende omgeving. Hoe werkt dat bij jullie dan?

donderdag 13 maart 2008 om 14:12
Wij doen de twee dames (binnenkatten) gewoon naar een pension. Gelukkig gaan ze nu met z'n tweetjes samen. Het pension ligt op 5 minuutjes rijden bij ons vandaan. Ik heb niemand in de buurt wonen die ik in mijn huis wil laten of die voor mijn twee dametjes kan zorgen als ik eens op vakantie ben. (voor een weekendje weg blijven ze gewoon alleen thuis). Dus dan maar in een pension.
Cyria bleef bij thuiskomst alleen maar knuffelen. Alex was er toen al niet zo lekker aan.
Dus zometeen maar even langs de dierenarts, dan weten we zeker wat er aan de hand is (als ze nog leeft bij thuiskomst, ben er wel enigszins huiverig voor dat ze misschien stikt ofzo. Maar ik kan niet zomaar op stel en sprong van mijn werk wegblijven, gebeurt al vaak genoeg dat ik afspraken heb onder werktijd).
Yin, Vakantie was lekker. Niet bijster veel gedaan. Dikke sneeuwstorm gehad. En twee weken in t-shirtjes buiten gelopen vanwege het mooie weer. Veel bij familie en vrienden gezeten.
Cyria bleef bij thuiskomst alleen maar knuffelen. Alex was er toen al niet zo lekker aan.
Dus zometeen maar even langs de dierenarts, dan weten we zeker wat er aan de hand is (als ze nog leeft bij thuiskomst, ben er wel enigszins huiverig voor dat ze misschien stikt ofzo. Maar ik kan niet zomaar op stel en sprong van mijn werk wegblijven, gebeurt al vaak genoeg dat ik afspraken heb onder werktijd).
Yin, Vakantie was lekker. Niet bijster veel gedaan. Dikke sneeuwstorm gehad. En twee weken in t-shirtjes buiten gelopen vanwege het mooie weer. Veel bij familie en vrienden gezeten.

vrijdag 14 maart 2008 om 09:01
Beestje klinkt nog steeds niet lekker, maar ze eet wel (wel alleen natvoer, maar goed, beter als helemaal niets).
Ze kreeg twee spuiten en een oogcreme.
Nu dagelijks een antibioticapil (wat een ramp is dat zeg... Flink geworsteld vanmorgen en geen idee of ze hem nu wel of niet heeft doorgeslikt, kon hem in ieder geval nergens meer vinden).
Tweedaags oogcreme smeren is nog wel te doen.
En omdat ze vermoedelijk erg last van haar keel heeft dus alleen zacht voer geven...
Maar ze klinkt echt zo ontzettend slecht met ademhalen...
Ze kreeg twee spuiten en een oogcreme.
Nu dagelijks een antibioticapil (wat een ramp is dat zeg... Flink geworsteld vanmorgen en geen idee of ze hem nu wel of niet heeft doorgeslikt, kon hem in ieder geval nergens meer vinden).
Tweedaags oogcreme smeren is nog wel te doen.
En omdat ze vermoedelijk erg last van haar keel heeft dus alleen zacht voer geven...
Maar ze klinkt echt zo ontzettend slecht met ademhalen...

vrijdag 14 maart 2008 om 12:46
De dierenarts denkt een vorm van niesziekte. Maar het kan een virus zijn en daar zijn er weer verschillende gradaties van. En omdat ze net twee weken voor het pension gesteriliseerd was was ze wat vatbaarder.
Ze had wat ontstoken oogjes, last van de keel, opgezette klieren en een klein beetje verhoging van temperatuur en natuurlijk een enorme snotkop.
Dus ik hou het zelf op een flinke griep.
Ze had wat ontstoken oogjes, last van de keel, opgezette klieren en een klein beetje verhoging van temperatuur en natuurlijk een enorme snotkop.
Dus ik hou het zelf op een flinke griep.
vrijdag 14 maart 2008 om 18:37
Biebeltje, heel veel beterschap voor Alex!!!! Ik weet hoe het is (zie hierboven), echt niet leuk zoiets! Gelukkig heb je medicijnen gekregen, hoe moeilijk dat ook is om bij ze binnen te krijgen, het helpt wel heel goed!
Wat me nu opvalt, Sem had het dus ook zo'n 2 a 3 weken nadat hij gecastreerd was.... En nu Alex zo'n week of 3 a 4 nadat ze gesteriliseerd was
Wat me nu opvalt, Sem had het dus ook zo'n 2 a 3 weken nadat hij gecastreerd was.... En nu Alex zo'n week of 3 a 4 nadat ze gesteriliseerd was
vrijdag 14 maart 2008 om 19:17
quote:Miss Moneypenny schreef op 25 februari 2008 @ 15:26:
Ik doe eerst alle deuren dicht, zodat hij niet meer kan vluchten.
Dan gooi ik een grote handdoek over hem heen, daar wikkel ik hem in zodat hij niet meer kan krabben en zijn pootjes niet meer kan gebruiken. Dan schuif ik hem in de mand en doe heel snel het deurtje dicht!
gaat dat dan in één keer goed?
ook mijn kat is lastig te vangen en als het één keer mislukt is lukt het dezelfde dag niet meer, heb de dierenarts wel eens af moeten bellen omdat ik de kat niet kon vangen
ook verhuizen was een ramp, is wel gelukt maar het kostte nogal wat moeite!
binnenkort gaan we weer verhuizen dus ik zoek nu al tips, zijn er misschien middelen om de kat wat suffer te krijgen? hebben jullie daar misschien ervaring mee?
Ik doe eerst alle deuren dicht, zodat hij niet meer kan vluchten.
Dan gooi ik een grote handdoek over hem heen, daar wikkel ik hem in zodat hij niet meer kan krabben en zijn pootjes niet meer kan gebruiken. Dan schuif ik hem in de mand en doe heel snel het deurtje dicht!
gaat dat dan in één keer goed?
ook mijn kat is lastig te vangen en als het één keer mislukt is lukt het dezelfde dag niet meer, heb de dierenarts wel eens af moeten bellen omdat ik de kat niet kon vangen
ook verhuizen was een ramp, is wel gelukt maar het kostte nogal wat moeite!
binnenkort gaan we weer verhuizen dus ik zoek nu al tips, zijn er misschien middelen om de kat wat suffer te krijgen? hebben jullie daar misschien ervaring mee?

zaterdag 15 maart 2008 om 08:15
quote:Biebeltje schreef op 14 maart 2008 @ 12:46:
De dierenarts denkt een vorm van niesziekte. Maar het kan een virus zijn en daar zijn er weer verschillende gradaties van. En omdat ze net twee weken voor het pension gesteriliseerd was was ze wat vatbaarder.
Dus ik hou het zelf op een flinke griep.arm beeske... niesziekte is nou niet het meest prettige voor een kat. hopelijk gaat 't al wat beter!
Dus ik hou het zelf op een flinke griep.arm beeske... niesziekte is nou niet het meest prettige voor een kat. hopelijk gaat 't al wat beter!
maandag 17 maart 2008 om 16:17
Medicijnen slaan gelukkig wel aan, ze is al weer hartstikke druk!!!
Moet nog 3 dagen pillen schieten en nog 1 dag creme smeren.
We doen deze operatie nu met z'n tweeen... Is al drie dagen op rij gelukt om de pil in 1 keer naar binnen te krijgen (en te houden). Man houdt haar vast in een handdoek, en ik frot hem naar binnen en hou dan haar bek dicht. Ziet er een beetje hardhandig uit, maar het werkt prima.
Moet nog 3 dagen pillen schieten en nog 1 dag creme smeren.
We doen deze operatie nu met z'n tweeen... Is al drie dagen op rij gelukt om de pil in 1 keer naar binnen te krijgen (en te houden). Man houdt haar vast in een handdoek, en ik frot hem naar binnen en hou dan haar bek dicht. Ziet er een beetje hardhandig uit, maar het werkt prima.