Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle tips! Behalve een geel/oranje snoet lijkt ze er niks aan over te hebben gehouden. De meneer van het tuincentrum zei dat het niet giftig was. Ik ga zo nog even de tip van Yin uitproberen.
Geen panische post geweest, dus ik ga ervan uit dat alles goed is met Lima. Ben wel benieuwd hoe ze eruit zag met al die kleurtjes, heb je nog foto's gemaakt?
quote:Yin schreef op 03 juni 2008 @ 10:47:

Geen panische post geweest, dus ik ga ervan uit dat alles goed is met Lima. Ben wel benieuwd hoe ze eruit zag met al die kleurtjes, heb je nog foto's gemaakt?Er kwam geen spul uit de steel gelukkig! En Lima is inmiddels weer wat bijgekleurd, helaas geen foto's!!
Hallo kattenliefhebbers!

Wij hebben zelf sinds kort een zeer lieve kat (gekregen van mijn broer) en aangezien wij altijd hondenmensen zijn geweest is het voor ons best wennen...

Nu zijn we al een tijdje bezig een goede kattenbakvulling te vinden. We hebben houtkorrels gehad (beviel niet echt), Foetsiebah (daar kreeg onze kat oranje pootjes van) en witte kattenbakvullingen (maar daarvan krijgen we witte pootjes door het halve huis).

Nu heb ik vandaag Vitakraft Magic Clean gekocht, dit zijn siliconenkorrels die al het vocht beloofd op te nemen, waardoor je de kattenbak een maand lang niet hoeft te verschonen (wel de drollen eruit halen natuurlijk). En voor de zekerheid heb ik ook een zak Biokat's Fresh gekocht...

Met welke kattenbakvulling hebben jullie goede ervaringen!? En hebben jullie ervaring met de korrels die ik vandaag gekocht heb!?

Alvast bedankt!

Hier Biokat Classic (in zo'n gele zak toch?). Bevalt beter dan de supermarkttroep die we een keer uit nood hebben gehaald (van Dirk v/d Broek). Is wel een beetje stoffig bij het deponeren en wordt door de katten wel aardig rondgewandeld, maar goed... Het is betaalbaar en heb er verder geen hele slechte ervaringen mee (misschien eens wat anders gaan proberen).
Aaargh nog een half uurtje ongeveer. Minder nog. Dan krijg ik gezinsuitbreiding

ik zit aan het rosé bier mezelf op te vreten.
Hmm, ze zijn gearriveerd. De één zit achter de koelkast, de ander twijfelt tussen de koelkast en de etensbak. (Heeft net zijn buikje rondgesmikkeld en is nu weer achter de koelkast gedoken.) Ze vinden het nog wel een beetje éng hier.
Dat komt vanzelf goed!

Gewoon even de tijd geven, het is een hele overgang voor die kleintjes.
quote:tangerine schreef op 03 juni 2008 @ 22:30:

Hmm, ze zijn gearriveerd. De één zit achter de koelkast, de ander twijfelt tussen de koelkast en de etensbak. (Heeft net zijn buikje rondgesmikkeld en is nu weer achter de koelkast gedoken.) Ze vinden het nog wel een beetje éng hier.Wat leuk zeg! Is natuurlijk ook nog ontzettend spannend. Onze Lima heeft eerst ook in de kast van de dvd-speler doorgebracht. Ze kwam er alleen uit om te eten en om op de bak te gaan!
Nou, de dappere eter is écht heel dapper. Die is mijn hele huis al aan het rondgaan. Heeft in de keuken gesnuffeld, aan mijn kasten, achter mijn tv (en daar stofzuig ik niet zo vaak.... HP is nu één grote pluizebol) en hij is zélfs mijn slaapkamer ingedoken. (Was niet mijn bedoeling, maar deur stond nog op een kier en hij was nieuwsgieriger dan ik had verwacht.) Nu snuffelt ie aan de bak.

Sirius piept klaaglijk vanachter de koelkast, maar ik wil hem ook niet grof storen. Dan wordt ie misschien nog banger.
Na de ontdekkingstocht is De Dappere ook maar weer achter de koelkast gedoken..... Zou het goedkomen?

Ik ga zo gewoon maar naar bed, dan kunnen ze vannacht rustig rondstruinen....
Ze hebben vannacht wel allebei bij mij geslapen (kwamen rond twee uur voorzichtig mijn slaapkamer in en zijn daar neergeplofd), dus blijkbaar ben ik niet eng als ik slaap. Ik mocht ze aaien toen ik wakker werd. Maar toen ik ook daadwerkelijk ópstond was ik weer eng, en nu liggen ze onder het bed.....
He Tangerine, je hebt ze!!!!!! Ik was al benieuwd. Wat enig. Nou dat komt heel snel goed hoor met je katten. Geef ze nog een dag, misschien 2, dan is het zo gewend. En gewoon doen wat je nu doet, ze niet pushen en lekker hun gang laten gaan. Dan komt het vertrouwen heel snel goed. En nu kiezen ze nog even een veilig plekje als het eng is maar dat is gewoon tijdelijk. Ze moeten ook even aan jou wennen. Maar dat ze vannacht bij jou zijn gaan slapen geeft al aan dat ze je wel vertrouwen en dat het wat eng is als er "leven" in huis is. Ze moeten ook natuurlijk aan alle geluiden wennen.

Gaat zeker goedkomen.

Als ze een beetje gewend zijn en tot rust zijn gekomen, dan zie ik graag een foto!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Boardgirl schreef op 03 juni 2008 @ 15:41:

Hallo kattenliefhebbers!

Met welke kattenbakvulling hebben jullie goede ervaringen!? En hebben jullie ervaring met de korrels die ik vandaag gekocht heb!?

Alvast bedankt!

Voor mijn werk destijds heb ik alle kattenbakvullingen moeten uitproberen. Nou ik niet, mijn katten.

Ik ben uitgekomen voor mijn eigen katten op de volgende 2 merken;

- de kitty friend fijn (rode zak, niet die groene hoor!)

Dit is fijne klontvormig grit (ja wat ook goed klonterd!!!), prijs/hoeveelheid/kwaliteit is super. Zak van 15 l. Zijn bij Ranzijn regelmatig in de reclame en dan koop ik meteen een zak of 30. Die bij ranzijn zitten in kartonnen zakken met hengsel maar kan daar geen foto van vinden, maar deze dus.

Welke ik nog beter vind is de 3-voudige fijne kattengrit van AH. Van die blauwe dozen, is superhandig formaat, een doos (met handvat om makkelijk te vervoeren) is genoeg bij mij voor 1 week.

Er zit een klein blauw korreltje in die de geur ook maskeerd. Het klonterd heel goed. Het handige voor mij is, je gooit de inhoud van het grit erin, haalt wat klontjes eruit en een week lang geen omkijken, geen half lege zak die weer ruimte in je kast neemt.

Dus opzich koop ik de zakken van kitty friend omdat als je het omrekend het goedkoper is. Zeker met reclames. Maar het zijn grote zakken, ik doe er 3 keer een kattenbak mee dus 3 weken heb je die zak in je kast staan. En er zit geen geurmaskering in.

Nu met die jokers plakken bij ah heb ik weer een paar van die dozen gekocht. En bij andere reclame dat je korting kan plakken dan koop ik die dozen.

Wat een verhaal is het weer geworden, pfffff.
@ Tangerine: gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootjes! hopelijk worden jullie snel dikke vriendjes.

weet nog dat toen wij Mousy (Brits Korthaar) in huis kregen, ze de eerste 2 dagen ook erg schichtig was. Ook veel wegrennen bij onverwachte bewegingen. Maar als we rustig op de bank zaten, kwam ze lekker bij ons liggen. Denk dat je het op deze manier gewoon goed doet, voor je het weet slopen ze je halve woonkamer
Tangerine, wie ik ook spreek, iedere kat schijnt helemaal gek te worden van die snoepjes van Whiskas, temptasions. Die met kaas. Maar zovaak als we ook zeggen, disclaimer, ze lusten erna bijna geen ander snoepje meer. Vraag me niet hoe en wat maar ik hoor het van iedereen.

Oja, en laatst moest ik voor iets anders een flesje met die druppels van dat kattenkruid kopen. Nou zijn ze hier al gek op hun speeltjes waar kattenkruid in zit. Ik had een beetje op een kussen gedaan waar ze op mogen liggen. Ze zijn er niet meer af te krijgen. 1 druppeltje had ik erop gedaan.
De whiskas temptations heb ik al, ik heb HP er mee onder het bed vandaan gelokt. (Ze lagen bij mijn thuiskomst weer ver onder het bed.)

Na een dikke knuffel heb ik hem afgezet bij het eten en hij smikkelt nu. Maar als ik loop zit ie achter de koelkast.

Sirius is een groter drama, die ligt Onder Het Bed. Snoepjes? Ja hoor, die eet ie - als ik mijn arm uit de kom rek om midden onder het bed te komen. Eronder vandaan komen? Ho maar. Het was me éven gelukt, maar na een aai en een knuffel zat ie wéér onder het bed.

Ik maak me een beetje zorgen. niet omdat ze schichtig zijn, ik zou het ook eng vinden in een andere omgeving. Maar ze hebben nog níks op de kattenbak gedaan. Ook in de rest van het huis zie ik geen plasjes o.i.d.

Ze moeten toch plassen? Houden ze het nu op of wat? Dat is toch niet goed???

Ze zijn hier gisteren om een uur of 10 gekomen, ze moeten toch naar wc???
Ik heb trouwens zelf Iams en eukanuba in huis als kattenvoer, ze zijn carocat gewend, en whiskas zachte kittenbrokjes. Dat laatste hebben ze meegekregen als 'wenvoer'.

Daarmee lukt het me om HP te voeren, maar ik vraag me af of Sirius al een hap gegeten heeft. Misschien toen ik er niet was, of vannacht of zo....
Nou, er is progressie. (En dat in zo'n korte tijd.)

HP heeft op de bank op me en tegen me aan gelegen, Sirius is onder het bed vandaan een heeft van een afstandje eveneens op de bank (!) naar me gestaard. Nu is iemand echter gras aan het maaien dichtbij en dat maakt herrie. Dus Sirius ligt nu áchter de boeken in de boekenkast, en HP heeft het nog even geprobeerd maar is inmiddels achter de koelkast gevlucht.

HP is zelfs al op de bak geweest geloof ik, dus het komt uiteindelijk wel goed...

Ik ga vandaag maar wat forummen en stilletjes op de bank lezen, en af en toe kletsen. Ze vinden het geweldig als ik telefoneer.
Tangerine, toen wij verhuisden was Poes P. ook zeer ontstemd.

Trok zich terug in ons bed, en kwam er 3 dagen niet uit. Voor zover ik weet heeft hij die 3 dagen ook niet gegeten of gedronken (misschien 's nachts), en is ook niet op de bak geweest...

Gelukkig is het daarna goed gekomen. In het nieuwe huis stond een grote spiegel (vanaf de vloer) en volgens mij dacht Poes P. als hij zichzelf er in zag dat er een andere kat zat. In ieder geval was het over nadat we hebben laten zien dat het een spiegel was en dat er verder geen ruimte en als zeker geen andere kat achter zat!
Wat ik dus eigenlijk wilde zeggen: ze kunnen hun behoefte erg lang ophouden.

En: heb geduld, het zal goed komen!
quote:mylenevalerie schreef op 04 juni 2008 @ 10:36:

iedere kat schijnt helemaal gek te worden van die snoepjes van Whiskas, temptasions.

Die lust Poes P. dus niet.

Hij lust alleen Kitbits.
Zachtjes de radio aan doen als je weg bent, dat deed ik wel eens.

En ja, voor jou lijken het uren maar het is als ik het al zo lees heel snel gegaan de stapjes vooruit. Binnen een dag al zover is al bijzonder hoor. Je kan het vervelender treffen.

Voor nood als je denkt dat ze te bang zijn om naar de kattenbak te gaan kan je ergens nog een 2e neerzetten. Ik heb daar nooit voor gekozen want je moet het ze ook weer afleren. Maar is er een die het plekje van de bak te eng vindt, kan je tijdelijk een doos uit de supermarkt halen, halverwege afknippen, kranten onderin, daar grit op en tijdelijk een plekje ergens geven.
Ze zijn inmiddels allebei op de kattenbak geweest.

HP heeft anderhalf uur of zo bij mij op schoot gelegen, toen ik stilletjes ´er komt een vrouw bij de dokter´ uitlas. (Hij keek af en toe wat verbaasd op van mijn gesnik)

Sirius heeft een nieuwe hobby ontdekt± zicht achter mijn boeken in de boekenkast verstoppen. Hij is er al heel handig in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven