Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-09-2021 14:08
Ikzelf denk dat honden die spanningen wel voelen rondom gezondheid. Baasjes die zich zorgen maken, vreemde luchtjes aan baasjes (ziekenhuis), huisarts en thuiszorg wellicht die over de vloer komen en rare nieuwe dingen (bloeddrukmeters met piepjes, hulpmiddelen, bed in de woonkamer).

Ze zijn absorberende emotie-support dogs maar die onrust zit ook in het lijf. En dat kan er alleen uit als iedereen weer ‘normaal’ doet. Oude bes werd pas weer zijn normale, egoïstische zelf toen ik weer zonder rollator liep. Zo van: ‘Ja nu ben je beter dus ik trek weer lekker zoveel ik wil aan die riem, doei’. Tot die tijd was hij ineens heel lief en geduldig, stapvoets langs die rollator op.

Dit merkte ik in het begin wel. Hij was alerter, in de nacht erg waaks toen Mr Zoveel in het ziekenhuis lag, en hij pastte op Mr Zoveel ipv op het huis toen ik daarna de eerste keren van huis moest. Maar inmiddels is alles weer zo goed als normaal; geen stress, vreemde mensen over de vloer of rare piepjes. En Puberpup is verder ook gewoon weer zijn relaxte zelf.

Het enige wat nog anders is, is dus dat Mr Zoveel meer thuis is en dat ik vaker weg ben (niet alleen vanwege toevallig wat meer afspraken, maar ook omdat Mr Zoveel nog geen auto mag rijden en ik dus ook steeds de boodschappen ed moet doen). En daar reageerde hij gister denk ik op. Want wat Mr Zoveel doet is niet zo heel boeiend, maar het is toch echt niet de bedoeling dat ik veel weg ben.
Alle reacties Link kopieren
Critical_mess schreef:
26-09-2021 18:10
Ik vind het wel lastig om de juiste balans te vinden tussen die 3 en er tegelijkertijd ook voor te zorgen dat puppymans aangeboden krijgt wat in deze fase (8-12 weken) nodig is.

Wil toch graag iedere dag even trainen (cue's) en kennis laten maken met nieuwe situaties. Of leg ik de lat dan te hoog?

Ik vind elke dag trainen en elke dag wat nieuws best veel voor een pup. Gewoon de dag- en doortraining met hier en daar een “zit” en “af” en “nee” hoort er gewoon bij natuurlijk, maar intensiever trainen mag best om de dag, en nieuwe dingen idem dito. Ze hebben ook tijd (en veel rust) nodig om het allemaal te verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Pakketje met spulletjes voor m'n cavia's is binnen en had ook wat voor Boef besteld.
Dikke kans dat het portret het weer niet lust/wil, tis een lastig hondje soms.
Inktvisstrips en zwoerdrolletjes, het zal mij benieuwen. :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Lol ik las zwoer-drolletjes, ik vroeg me al af wat dat nou weer was. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Autofan schreef:
29-09-2021 14:24
Lol ik las zwoer-drolletjes, ik vroeg me al af wat dat nou weer was. :rofl:
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Autofan schreef:
29-09-2021 14:24
Lol ik las zwoer-drolletjes, ik vroeg me al af wat dat nou weer was. :rofl:
😆 het erge is dat het ook nog echt een ‘ding’ zou kunnen zijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Jongedame en ik liepen vanmiddag door een hagelbui. Mevrouw kroop fijn onder een camper en ik stond daar maar naast, vol in de hagel. Deed verdorie best wel pijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
29-09-2021 20:04
Jongedame en ik liepen vanmiddag door een hagelbui. Mevrouw kroop fijn onder een camper en ik stond daar maar naast, vol in de hagel. Deed verdorie best wel pijn.
:-D
Ja, waarom blijf je daar dan ook staan? Doe zoals de hond en kruip naast haar onder de camper!

Seppie, het hondje van mijn vriendin gaat niet goed. Hij heeft vannacht weer diarree gehad. En haar moeder gaat ook al de palliatieve zorg in. Ze krijgt het voor haar kiezen. Ik denk dat het verlies van Seppie het meest confronterend wordt. Die heeft ze altijd bij zich en die moet ze ook altijd bij zich hebben, anders mist ze hem. Het valt tegen, deze terugval. Dat had ik nog niet verwacht.
lemoos2 schreef:
29-09-2021 20:04
Jongedame en ik liepen vanmiddag door een hagelbui. Mevrouw kroop fijn onder een camper en ik stond daar maar naast, vol in de hagel. Deed verdorie best wel pijn.
Zo herkenbaar, heb ik hier ook altijd aan de hand.
Niet alleen bij hagel maar ook bij een flinke stortbui.
Zelfs als Malimaatje zelf nog zeiknat is van een zwempartij.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een half uur gezeten op een bankje met jongedame naast mij in het park. We hebben gekeken naar een puppy die helemaal verrukt diverse vallende blaadjes ‘aanviel’. En hoe de baas op leeftijd steeds net misgreep om de pup te pakken (we hebben uiteindelijk wel geholpen hoor ;-))
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hahaha, dat dan weer wel…die helpende hand.
Is leuk hè.

Wij waren socializen op het hondenveldje en concludeerden dat Blijerd zich voortreffelijk aanpast aan de oudere en kleinere garde. Hij voelt haarfijn aan wanneer hij een tandje terug moet doen in energielevel. Ben trots op hem.

Kennen jullie eigenlijk hondenscholen die werken met een fluitje? Zit daar een voordeel aan? Werkt dat fijner of beter? (Ik kan zelf niet fluiten, dus ik zou dan ook echt een fluit kopen).

Blijerd is echt verliefd. Er is een dame die zijn hoofd op hol laat slaan. Hij weet het netjes te houden hoor, maar er zijn momenten dat hij in haar buurt neigt tot “luchtfietsen”. Dan wil hij zich niet opdringen, is ze zo snel dat ze alweer weg is en zoeffffff, dan begint ie wel eens eens de Lambada te dansen.
Alle reacties Link kopieren
:HA:
Dansende hond, stoeiende pup en een hond die gaat schuilen

Fluitje, geen idee of er hondenscholen zijn die daar mee werken.
Ik kan wel heel schel fluiten en daar reageerd witje op als ze zin heeft.
Ze is op het moment nogal op mollen of beestjesjacht en her en der in het veld aan het graven.
Als ze dat doet, kan ik fluiten tot ik een ons weeg,
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Zover ik weet alleen bij hondenschool online. Hij heeft video's online staan over hoe je de fluit kunt aanleren, maar ik weet niet of hondenscholen het waarderen als je tijdens de les ineens een fluit inzet. :hyper:

Wij gebruiken een fluit en dat werkt perfect. Besteld bij bovengenoemde. Onze fluit heeft 2 verschillende tonen dus we kunnen er ook 2 commando's aanhangen.

Hier is het een rustige dag. We hebben wel flink getraind afgelopen week en het is zo mooi om te zien hoe het elke keer beter gaat. Soms even een mindere dag, maar dat hoort erbij. Ook hebben we heel veel kilometers gemaakt, natuurlijk wel in verhouding tot wat Malimaatje aankan. Hij is nog jong.

Ik word ook tureluurs van het uitzoeken bij welke hondenschool en voor welke training we willen gaan. Onze oude hondenschool zit wat verder weg, wat tijd kost. Maar ik weet dus ook niet goed hoe nu verder. We hebben de basiscursus deels gevolgd, maar de commando's blijf, zit, af, kom voor, naast en volgen, tussen, vooruit zoek en loslaten, achteruit, wachten zitten er goed in. Ook in een drukkere omgeving gaat dit steeds beter. Daar zijn we nu mee aan het oefenen.
Wij willen gaan speuren en agility gaan doen. Maar waar? En of hij daar al klaar voor is weet ik niet.
Veranderling, dat klinkt toch hartstikke goed!
Blijerd die heeft zijn flaporen voornamelijk voor het mooi-effect. Maar luisteren doet hij er niet mee. Jullie zijn vele malen verder dan wij met luisteren. Knap!

Ik kreeg vandaag de serieuze vraag of we met Blijerd zouden willen meedoen aan shows. Shows voor de looks. Ik voel me zeer vereerd. Blijerd loopt nu nog meer met zijn neus in de lucht.
Maar die shows slaan we over.
Alle reacties Link kopieren
Met een hondenfluitje ken ik er geen, wel de clicker. Ik gebruik geen fluitje en geen clicker omdat ik alle honden ‘train’ (of dät in ieder geval probeer, oude bes was niet echt leerbaar) met woord en gebaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik lees en hoor meer hondenscholen die met een hondenfluit werken.
Echter ik zie verder nergens iemand een fluit gebruiken. Vandaar dat ik me afvraag of het raadzaam is.

Juist omdat ik misschien wel bedacht dat verandering van spijs het gehoorkanaal van Blijerd in werking laat treden.

Ik liep laatst met heerlijke lekkertjes naast hem. Ontspannen lopen oefenen zonder getrek, maar niks. Meneer deed twee straten zijn best en daarna rook hij, keek weg en vervolgde zijn strooptocht.

En dat -hier- komen blijft ook een blijkbaar wonderbaarlijk onbekend woord voor hem.
Lemoos, ik ga privélessen van jou boeken.
Alle reacties Link kopieren
@Veranderling: ik zou voorlopig het speuren zelf met haar doen. Geurspoor uitzetten. Doet zoon met jongedame ook. Jongedame is niet echt geschikt voor speuren (ze kan het wel maar ze haalt er zelf niet plezier uit). Agility/dance is haar ding. Als we iets later aankomen voor de training en de muziek al klinkt, dan stuitert ze al een beetje in het ritme
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
02-10-2021 15:56
Lemoos, ik ga privélessen van jou boeken.
Ik ben echt geen expert of zo.

Het was vroeger geen doen om met een fluitje in de weer te gaan als er vijf honden rondliepen. En vijf honden ‘stil’ laten zijn was ook geen doen door alle namen af te gaan met ‘stil’. Dus van huis uit geleerd ‘stil’ te combineren met een gebaar. Dan was dat gebaar genoeg voor alle vijf.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ttroeteltje schreef:
02-10-2021 15:51
Veranderling, dat klinkt toch hartstikke goed!
Blijerd die heeft zijn flaporen voornamelijk voor het mooi-effect. Maar luisteren doet hij er niet mee. Jullie zijn vele malen verder dan wij met luisteren. Knap!

Ik kreeg vandaag de serieuze vraag of we met Blijerd zouden willen meedoen aan shows. Shows voor de looks. Ik voel me zeer vereerd. Blijerd loopt nu nog meer met zijn neus in de lucht.
Maar die shows slaan we over.
Met dat luisteren denk ik dat het ras ook een rol speelt hoor. En hij heeft nog steeds zijn puberstreken. Gelukkig, want anders zou ik me zorgen maken. En er zijn ook dingen waarbij we echt heel wat langer moeten trainen; omgaan met bezoek bijvoorbeeld. Malimaatje is enthousiast maar we merken ook dat het bezoek vaak snel te snel wil gaan. Hij heeft langer nodig. Gaat het bezoek te snel dan probeert hij ze te corrigeren (waarop wij hem weer corrigeren natuurlijk). Dus dat is echt een aandachtspunt en zoeken naar wat werkt. Tegen sommige mensen kun je 100 keer zeggen dat ze hem moeten negeren en niet aan moeten kijken, maar zodra hij vrolijk komt snuffelen kijken ze toch... niet echt briljant dus.

Vandaag tijdens het wandelen was ik geheel tegen mijn principes in met mijn telefoon bezig, want ik probeerde een filmpje te maken voor engel, om te laten zien hoe los de lijn hing. Stap ik ergens in die minuut in een enorme hondendrol die dus midden op het pad moet hebben gelegen. Toen ik mijn schoen schoon probeerde te maken zat Malimaatje erbij te kijken met een onschuldige blik á la malinois. Dat was terecht, want ik ruim zijn drollen altijd netjes op.
Oh ja, dat herken ik heel goed. Van de week nog. Ik ruim Blijerds drollenfestijn op, draai me om en trap in een berg van een ander beest. Een groot beest. Een heel heel heel groot beest.
Alle reacties Link kopieren
Doet mij denken aan de man die met zijn chi voorbij kwam op mijn werk. Hond zit te poepen en man zegt tegen ons buiten pauzerende lui: ‘Ach het is nog kleiner een konijnenkeuteltje’. Collega kijkt de man misprijzend aan, man doet een stapje opzij en flats vol in een mega hoop. Formaat pony moet dat zijn geweest, minstens.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Geweldig Lemoos, dat is een boontje komt om zijn loontje. Maar ik heb volgens mij vandaag niemand iets misdaan.

Zelf speuren doen we al een beetje. Maar we willen het graag goed leren met Malimaatje.

Ondanks onze rustdag ligt Malimaatje inmiddels lekker voldaan voor pampus. Het voelt zo goed als hij tevreden is. We hebben vooral wat denkwerk gedaan, dat is erg vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Veranderling schreef:
02-10-2021 19:38
Geweldig Lemoos, dat is een boontje komt om zijn loontje. Maar ik heb volgens mij vandaag niemand iets misdaan.

Zelf speuren doen we al een beetje. Maar we willen het graag goed leren met Malimaatje.

Ondanks onze rustdag ligt Malimaatje inmiddels lekker voldaan voor pampus. Het voelt zo goed als hij tevreden is. We hebben vooral wat denkwerk gedaan, dat is erg vermoeiend.
Nee maar dan kun je de hoop houden dat de baas van de ‘dader’ wellicht in een koeienvlaai is gestapt. Of misschien wel gevallen (6)
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven