Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Iones, wat een schrik!

Mama-Inge, die foto! :flirting:

Boef was gister zichzelf niet. Heel erg gejaagd tijdens het uitlaten (1e rondje en deels tijdens de ochtendwandeling. Na de avondwandeling gaf hij aan dat hij naar buiten wilde, dus nog een rondje gelopen. Ik had het idee dat hij moest poepen, maar de rust niet kon vinden. Hij was door alles extreem afgeleid en na n poosje wilde hij toch naar huis en viel daar als een blok in slaap. :sleep:
Vannacht was ie ook onrustig, hoorde ik, maar vanochtend was ie gewoon rustig tijdens het eerste rondje.
Alle reacties Link kopieren
Lexaflex, witje heeft ook wel eens dat ze dingen ziet of hoort en dan niets doet.

Gisteren stond ze het veld in te turen, maar ik zag echt niets.
Ze ging wat snuffelen en ineens weer zelfde kant op kijken.
Helemaal gefixeerd op iets, maar wat????
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
.
Alle reacties Link kopieren
Wat een droppie Mama-Inge. Ze ziet eruit alsof ze je zo om haar poot windt :-) . Kun je niet boos op worden, zo’n guitige blik.


De senior van de buren had zojuist een beetje mot met onze Kareltje. Ging volgens mij over wie in het laatste streepje zonlicht mocht liggen. De ruzie was snel over maar de lab was helemaal nerveus geworden van de onenigheid. En jongedame begreep er niets van dus ging maar heel hard en hoog piepen. Waardoor lab nog nerveuzer en gekker werd. En jongedame weer hard ging piepen. Intussen liggen senior en Kareltje alweer rustig op het gazon.

Wel gezellig, de senior van de buren komt ‘s ochtends altijd even buurten aan de tuindeuren als ik aan mijn koffie zit, even kijken of jongedame al in de eerste versnelling zit.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
20-09-2021 13:54
Wat een schrik Iones, fijn dat ze er niets aan over gehouden heeft! Volgende keer Pietertje maar in een harnas aan een riem ofzo..dit gaat vast geen 2x goed..
2e X? derde keer hoor. Ze is dus eerder ook al van die hoogte gevallen, maar toen op haar pootjes terecht gekomen. Dat deed wel zeer en ze kreeg er een klap door in haar rug. Maar de schrik zit er in en mijn man gaat een afzetting maken op de hooizolder. We houden ze daar toch niet weg want ze vinden het daar te mooi.

Toch handig, zo'n dashcam. Eigenlijk een aanrader voor iedereen. Puur omdat er oneerlijke mensen bestaan en omdat er ook nog idioten rondrijden.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat droppie, heeft haar bal inmiddels gesloopt O_o
Maakt haar niets uit, want zo kan ze hem goed vast pakken en ze sleept nu de kapotte bal overal mee naar toe.
En het ding moet ook begraven worden, ze is diepe gaten aan het graven waar ze de bal in gooit.

Van de week maar eens kijken voor een nieuwe en dan een maatje groter
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
:yes: Heidebij wilde gister op hondentraining heel goed luisteren.

Zelfs het naar de riem sturen ging vlekkeloos. Met oefenen zit ze me vaak echt aan te kijken, zo van..wat nou, zoek riem..je ziet toch zelf ook dat ie 6 meter verderop ligt :rofl:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ballen, open hekken en valpartijen. Je kunt ook niet even je kont keren hier of er gebeurt weer van alles.

Wat een geluk dat de valpartij vanaf het hoge hooi goed is afgelopen. Ik zou me rotschrikken. En me suf lachen om de gretigheid waarmee daarna de 'ben je niet blij dat ik er nog ben troef' daarna wordt ingezet.

Malimaatje heeft door dat hij over een hek kan springen én dat wij een stuk in de tuin hebben dat alleen met struiken is afgezet. De oorzaak zit in een muis en een kat (niet tegelijkertijd). Hij was boos toen we hem na onze vangst (van Malimaatje) binnen hebben gezet, dus hij blafte flink om zich daarna weer als een charmeur te gedragen en voor het eerst (en ik denk voor het laatst) mijn slof te komen brengen. Eentje maar, maar het gaat om het gebaar toch?

Mama Inge, kapotte ballen zijn ook leuk. Wij hebben Malimaat een basketbal gegeven en hij denkt op de één of andere manier dat hij die niet mag hebben. Dus ligt hij stiekem achter de bank op dat ding te knagen. In ons zicht negeert hij de bal volledig. Grappig om te zien, want waar Malimaatje ook is, er is altijd minstens 1 bal binnen een straal van 1 meter. Het liefst 2. Een bal aan de poot en een bal in de bek. Geweldige tool om te trainen. Als je de bal voorhoudt en hij wat langer moet wachten gaan zijn tanden klapperen van enthousiasme. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Een beetje zoals dit, maar dan met een mooier gebit : https://filmpjevandedag.nl/zo-leuk-deze ... verbergen/
Alle reacties Link kopieren
Veranderling, flauw hoor dat Malimaatje niet achter een kat aan mag. ;-)

Boef negeert sommige katten en anderen zou hij het liefst wat aandoen.

Hier een dilemma wat ik graag even tegen jullie aanhoud.

Hier vlakbij in de wijk (Randstad) klinkt het overdag, maar ook 's avonds alsof er een hond ergens in een tuin (dus buiten) verblijft. In periodes wordt er flink geblaft. Tot zover niet echt een probleem, maar ik vind het zielig als het klopt. In mijn ogen hoort een hond niet in een tuin (formaatje postzegel) te leven en al helemaal niet nu het kouder wordt.
Ik heb een vermoeden waar het ongeveer is, maar die tuinen zijn niet zichtbaar vanaf de straat en beginnen zich aan de binnenkant van een afgesloten 'hof'.
Zouden jullie iets doen en zo ja, wat?

Ooit hadden onze buren een konijn waar ze niet naar omkeken, die had geen hok, dus die heb ik heel lang stiekem via de half open schutting gevoerd. Uiteindelijk issie bezweken aan de kou en daar voel ik me nog schuldig over, daarom zou ik hier iets mee willen, maar weet het niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
@lexeflex, op welke momenten hoor je de hond?

Wij hebben hier in de buurt ook zo’n keffer. Van die hond weet ik dat hij veel met de baasjes in en uit loopt, en telkens als hij even buiten is, dan slaat hij aan bij elke voorbijganger. (En ze wonen langs een doorgaande weg :facepalm). Als ik dat beestje alleen zou kunnen horen en nooit zou zien, dan zou ik ook denken dat hij de hele dag in de tuin zat, maar ik weet dat dit niet zo is omdat ik dus wel kan zien wat daar gebeurt.

Ik zou het denk ik niet melden als ik het alleen overdag zou horen, maar wel als ik het ook in de avond en nacht zou horen.

Overigens schijnt een hond buiten houden niet verboden te zijn, zolang ze maar toegang hebben tot een droge en in de winter warme slaap- en schuilplek en ze verder goed verzorgd worden. (En nee, ik snap daar ook helemaal niks van, want verreweg de meeste honden hebben behoefte aan een warm thuis).

De reden van melding is dan ook niet zozeer het buiten zijn, maar meer het vele blaffen. Honden die continu blaffen hebben stress en dat is sneu.
Alle reacties Link kopieren
Overdag durf ik er geen tijd op te plakken, nooit op gelet.
's Avonds is het iig tussen half elf en twaalf, soms ook 's nachts (misschien wel vaker, word er soms wakker van, misschien niet altijd).

Het komt wel van buiten en het geluid "beweegt" niet, dus ik durf wel te gokken dat het niet tijdens uitlaten is op dat tijdstip.
Alle reacties Link kopieren
@Schorpioentje: naar de riem sturen :-). Jongedame stelt geen interne ‘waarom dan’ vragen. Kan mij van oude bes in een van de vele cursussen zonder succes afgelegd nog herinneren dat hij keek naar die riem, naar mij en weer naar die riem van ‘Dáár ligt ‘ie, ga zelf maar halen’ om vervolgens lekker te gaan liggen.

@ Veranderling: wel cool, zo’n castagnettenhond :-D. Herderinnetje deed alleen ‘schijnbijten’ in de lucht alsof ze de bal al had. Herderinnetje wilde alleen ballen die ze eventueel kon stuk bijten, de Kong bal keek ze niet naar om. Basket- en volleyballen waren haar favoriet. Ook die wat allang lek waren. Van voetballen trok ze ieder ‘ruitje’ van de bal met precisie.

@ Lexeflex: ik zou proberen te achterhalen tijdens een avondwandeling waar precies het geblaf vandaan komt. Brandt er licht in dat huis (zijn baasjes thuis of is de hond in de achtertuin gezet en baasjes niet thuis). Blaft de hond overdag ook. Ik zou meer willen weten voordat ik iets zou doen. En wat een klojo’s van buren zeg, arm konijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Pietertje is gek op kapotte voetballen. Daar gaat ze mee sjorren en schudden. Maar ik denk dat dat niet meer gaat na al die strapatsen van haar. Ik denk dat het haar nu zal schaden. Ze kan zó te keer gaan tegen zo'n bal. En dan dat vervaarlijke grommen tegen die bal he. :mrgreen:

Moeilijk, als je het vermoeden hebt dat een dier verwaarloosd wordt. Zeker als het omringd is met onverschillige mensen en jij net iets te ver vandaan woont. Tot voor kort was hier een topic op het forum dat over een hond ging die mishandeld werd door buurvrouw.
En aan dierenpolitie heb je ook geen zak, die hebben geen tijd en dieren hebben geen prioriteit. Continu blaffen is inderdaad een uiting van onbehagen en/of stress. Maar dat wordt niet gezien als dierenmishandeling want er is geen regelgeving waarop men zich kan beroepen als men wil ingrijpen.
Hahaha, die klappertandende hond……

Heb ooit een blaffend stel honden meegemaakt toen ik elders woonde. In een flat met heel veel verdiepingen was op 6 hoog een balkon met 2 hele grote honden, bloedje zomer, en zonder waterbakken iemand die zijn honden hele dagen op dat mini balkonnetje liet zitten. Ik heb toen wel politie gebeld en via hen kwam redding. Vele toeschouwers, geklap en blij voor de dieren. Maar dat is jaren geleden. Ik woonde toen op 8 hoog tegenover dat gebouw en kon daardoor goed zien dat de honden geen water hadden. Verschrikkelijk.
Is off topic, sorry.

Ik zou proberen te achterhalen waar hond zit, tijden in de gate houden, misschien zelf een keer aanbellen of een briefje in de bus doen. Dat laatste kan vrijwel anoniem.
Ik heb een hekel aan ramen met vlekken. Een hekel aan ramen wassen ook.
Onderdeel van opvoeding kind was vanaf dag 1: van ramen afblijven! Dat is echt een obsessie van me.

Wat doet Blijerd sinds een halve week ineens………?

Hij likt de ramen alsof zijn leven er van afhangt. :woa:

Ik zie mijn leven niet meer zitten!
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
25-09-2021 08:13
Ik heb een hekel aan ramen met vlekken. Een hekel aan ramen wassen ook.
Onderdeel van opvoeding kind was vanaf dag 1: van ramen afblijven! Dat is echt een obsessie van me.

Wat doet Blijerd sinds een halve week ineens………?

Hij likt de ramen alsof zijn leven er van afhangt. :woa:

Ik zie mijn leven niet meer zitten!

:rofl:

:hug:

Ken je de doekjes van Pella? Dat zijn een soort vaatdoeken die door de structuur geen strepen achterlaten als je er iets mee poetst. Even nat maken, goed uitwringen, en je kunt alles ermee van de ramen vegen waarna het dus streeploos schoon opdroogt. Kan zelfs tegen de waterspetters en kwijlebabbels van onze puberpup op.

(Ze zijn er vast ook van andere merken).
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
25-09-2021 08:52
:rofl:

:hug:

Ken je de doekjes van Pella? Dat zijn een soort vaatdoeken die door de structuur geen strepen achterlaten als je er iets mee poetst. Even nat maken, goed uitwringen, en je kunt alles ermee van de ramen vegen waarna het dus streeploos schoon opdroogt. Kan zelfs tegen de waterspetters en kwijlebabbels van onze puberpup op.

(Ze zijn er vast ook van andere merken).

https://www.thuisschoonmaken.nl/nl/gree ... 40-cm.html

Wij hebben deze voor de honden en kattenneuzen en pootjes op de schuifpui..beetje glasreiniger op de ruit sprayen, doekje droog eroverheen en klaar!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
25-09-2021 08:56
https://www.thuisschoonmaken.nl/nl/gree ... 40-cm.html

Wij hebben deze voor de honden en kattenneuzen en pootjes op de schuifpui..beetje glasreiniger op de ruit sprayen, doekje droog eroverheen en klaar!

Het nadeel van glasreiniger vind ik dat er toch vaak een vettig laagje achterblijft. Dat zie je niet altijd, maar wel als de zon erop schijnt. Met die Pella doekjes kun je echt alleen de vlek wegpoetsen (je hoeft dus ook niet de hele ruit te doen) en in de zon zie je ook niets meer.
Alle reacties Link kopieren
Jongedame had vandaag een tijgermomentje. Bij zus in de wijk was een garage sale dus ik liep daar met zus en jongedame eens doorheen. Op een gegeven ogenblik staan we te kletsen met een bekende die achter zo’n rommelmarktkraampje zat. Jongedame zat weer te krabbelen aan mijn voet (“Gaaaaaaaan we nu? Ik wil een snoepjuhhhhhhhh”). En ineens vliegt er een enthousiaste Stafford onder de kraam uit om mij te begroeten.

Nog in zijn sprong vloog jongedame op hem af en zette haar tanden in zijn nek. De Staffie viel van schrik op zijn zij (als een stuiterballetje), keek mij even vuil aan en zag toen pas jongedame. De arme staffie sprong gelijk weer recht en ging kwispelen, klaar voor een robbertje spel. En jongedame stond in shock te shaken als een rietje. De staffie had niets (bekje van jongedame is ook veel te klein om grip te krijgen op zo’n massieve nek) behalve de teleurstelling dat er niet gespeeld ging worden.

Een uur lang heeft ze nog lopen bibberen met de staart tussen haar poten. Thuis vloog ze gelijk de tuin in naar het poortje naar de buren op zoek naar de senior van de buren. Na een uurtje zonnebaden met senior was ze weer oké.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat een goede tips voor mijn ramen-lik-kwijl-lebber-vlekken-en-vegen-probleem!

En jongedame durft zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ach, die jongedame toch. Helemaal instinctief vol in de aanval om haar baasje te beschermen, om zich pas daarna te realiseren dat die brutale Stafford toch eigenlijk best groot was. :hihi: Gelukkig kon ze daarna even uithuilen en bijkomen op de sterke kalme schouder van buursenior!

Ik had gister een opvallend spraakzame en energieke puberpup. Mr Zoveel en ik zijn al weken bezig met het slopen van een uit de kluiten gewassen meidoorn-heg uit onze tuin, en al net zoveel weken ligt puberpup dat van een afstandje met minimale interesse te bekijken. Maar gister hielp hij opeens mee door met takken te slepen en die vervolgens ook te slopen. En daarna begon hij te klieren door luid tegen Mr Zoveel te blaffen en hard tegen hem op te springen. Gedrag dat dus echt niet bij onze liever-lui-dan-moe hond past! :O

Nu zijn Puberpup en ik normaal natuurlijk vaak met zijn tweetjes en dan chillen we ook best veel omdat ik rugpatiënt ben. Ik lig vaak op bank/bed op de laptop te werken, terwijl Puberpup lekker tegen me aangepakt ligt. Maar de afgelopen weken loopt dat door Mr Zoveel zijn gezondheid natuurlijk allemaal even wat anders. Mr Z is veel meer thuis, terwijl ik vaker weg ben om bijv boodschappen te doen ed. En afgelopen week had ik een uitzonderlijk drukke week met ook nog eens meerdere werkafspraken buitenshuis, en vrijdag was ik zelfs een hele dag naar een vriendin. Dus ik kreeg het vermoeden dat Puberpup het misschien gewoon wel zat werd dat ik altijd maar weg of bezig ben. Ik heb het uitgetest door hem mee naar binnen te nemen, en het leek te kloppen. Ik zat nog niet op de bank, of Puberpup kroop dicht tegen me aan en viel meteen als een blok in slaap. :love:
De 3 R-en. Reinheid, Rust en Regelmaat.

Ik ben er heilig van overtuigd dat dat echt zo werkt N*Z.

Ik zie het bij kind, ik zie het bij Blijerd, ik zie het bij mezelf.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 26-09-2021 14:12
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf denk dat honden die spanningen wel voelen rondom gezondheid. Baasjes die zich zorgen maken, vreemde luchtjes aan baasjes (ziekenhuis), huisarts en thuiszorg wellicht die over de vloer komen en rare nieuwe dingen (bloeddrukmeters met piepjes, hulpmiddelen, bed in de woonkamer).

Ze zijn absorberende emotie-support dogs maar die onrust zit ook in het lijf. En dat kan er alleen uit als iedereen weer ‘normaal’ doet. Oude bes werd pas weer zijn normale, egoïstische zelf toen ik weer zonder rollator liep. Zo van: ‘Ja nu ben je beter dus ik trek weer lekker zoveel ik wil aan die riem, doei’. Tot die tijd was hij ineens heel lief en geduldig, stapvoets langs die rollator op.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ttroeteltje schreef:
26-09-2021 13:28
De 3 R-en. Reinheid, Rust en Regelmaat.

Ik ben er heilig van overtuigd dat dat echt zo werkt N*Z.

Ik zie het bij kind, ik zie het bij Blijerd, ik zie het bij mezelf.
Ik vind het wel lastig om de juiste balans te vinden tussen die 3 en er tegelijkertijd ook voor te zorgen dat puppymans aangeboden krijgt wat in deze fase (8-12 weken) nodig is.

Wil toch graag iedere dag even trainen (cue's) en kennis laten maken met nieuwe situaties. Of leg ik de lat dan te hoog?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
26-09-2021 13:28
De 3 R-en. Reinheid, Rust en Regelmaat.

Ik ben er heilig van overtuigd dat dat echt zo werkt N*Z.

Ik zie het bij kind, ik zie het bij Blijerd, ik zie het bij mezelf.

Vooral rust en regelmaat. Hij is denk ik een beetje autistisch in dat opzicht. Als het afwijkt van de regelmaat, dan gaat ook meteen zijn rust eraan, want hij kan niet lekker chillen als ik dat niet ook doe. (Hij snapt niet dat op de laptop of op de telefoon werken voor mij geen chillen is). Reinheid lijkt hij beduidend minder mee op te hebben :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven