Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Voor het tweede weekend op rij hoor ik een hond hysterisch blaffen ergens in een tuin. Als ik met jongedame ga voor de laatste ronde probeer ik te achterhalen waar het geluid vandaan komt maar dat is nog niet zo makkelijk.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Misschien is hij aan het blaffen tijdens een spelletje met de bal. Ik hoop het maar.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt meer als een hond in een garage (steeds ‘s nachts).

Het waait nu lekker hard maar het staartje van jongdame wordt weggewaaid iedere keer als ze een plas wil doen dus kruipt ze nu onder struiken om haar ding te doen. Onder het lopen draait ze zich ook vaak om, om te kijken of er niet iemand aan haar staartje zit. Ze vindt het wel heerlijk om in het herfstige weer over de velden te sprinten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Witje vind dit weer ook heerlijk en doet onstuimig mee buiten in het veld.

Vanmiddag bij tuinland Assen geweest, daar hadden ze een dierendag actie.
Met hond een klein parcoursje lopen en dan kreeg je een verassingsdoos.
Zat een klein zakje voer in, zakje snoepjes, een speeltje en een kortingsbon
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Het zijn ook net kinderen af en toe. Maar dan echt lieve!
lemoos2 schreef:
02-10-2021 19:41
Nee maar dan kun je de hoop houden dat de baas van de ‘dader’ wellicht in een koeienvlaai is gestapt. Of misschien wel gevallen (6)
Ik heb de hoop meteen deskundig van mijn zolen geschraapt. :-o
Had ik dat niet moeten doen?
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Onze border gaat moorgen 'schooien' we hebben een QR code voor aan zijn halsband gekregen en we gaan langs de huizen voor een donatie voor hulphonden! Wie doet hier ook aan mee?

Hij is vandaag al begonnen met zijn werkzaamheden (strebertje) en heeft nu al 85 euro opgehaald!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
04-10-2021 00:36
Onze border gaat moorgen 'schooien' we hebben een QR code voor aan zijn halsband gekregen en we gaan langs de huizen voor een donatie voor hulphonden! Wie doet hier ook aan mee?

Hij is vandaag al begonnen met zijn werkzaamheden (strebertje) en heeft nu al 85 euro opgehaald!
Nog nooit van gehoord. Google aangeslingerd en volgens de website kun je je niet meer aanmelden :-(. Jammer want het stikt hier van de liefhebbers voor dit soort acties.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee dwerg teckels. We zijn ermee naar cursussen geweest maar dat was niet echt een succes. Rapporteren doen ze niet aan mee, je ziet ze denken "Jij gooit die bal weg, als je hem terug wil hebben, wat let je?".
Wat de jongste (3 jaar) wel doet is met een tennisbal voor je gaan staan en zodra je die wil pakken er als een dolle vandoor gaan.
Ze zijn wel ontzettend lief. Ik heb de laatste maand twee keer in het ziekenhuis gelegen en bij terugkomst was de begroeting niet zoals normaal met windkracht 9, maar heel ingetogen. Beide wilden rustig bij me liggen, niet etteren met een tennisbal of wat dan ook.
De jongste heeft elke dag een dolle 5 minuten. Alles in huis waar hij maar enigzins op kan wordt betrokken in zijn parcours. Dat is elke dag zo rond 19.00 uur. Je wordt moe van alleen maar ernaar kijken.
De oudste heeft pijnstillers vanwege een gebroken middenvoetsbeentje (heet dat bij een hond ook zo?), Alleen zijn die ineens op. De jongste heeft het potje van tafel gebietst, open gekregen ondanks de kindersluiting en de resterende pillen opgevreten! Gelukkig waren het er niet zoveel meer. We merkten het pas een paar uur later toen we de oudere hond een pil wilden geven. Het dekseltje lag op tafel, het lege potje in de serre. We hebben niks gemerkt aan de jongste. We denken eraan om hem te verhuren als drugshond🤣
Alle reacties Link kopieren
He, het zijn teckels he. Wat had je verwacht? Die zijn stronteigenwijs. En dan zijn er domme kattenmensen die zeggen "een kat is eigenwijs en die kun je niets leren en een hond is slaafs, die kun je trainen". Die kennen duidelijk geen teckels. Of greyhoundachtigen. Of huskies.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind teckeltjes zo leuk. De kleintjes, de ruwharigen, de ‘klassiekers’. Ze hupsen altijd zo vrolijk.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wij kennen een kaninchen teckel. Dat is pas een lekker ding.


Blijerd heeft genoten van zijn eerste Wereld Dierendag.
Alle reacties Link kopieren
Teckels moeten idd eigenwijs zijn, hoort erbij! Staat op nummer 1 in hun taakomschrijving.
Maar, ze zijn ook heel gevoelig voor stemmingen van mensen. Als ik eens een keer een bagger dag heb dan zijn ze heel lief en aanhankelijk.
Op andere dagen, nou ja, dan kunnen ze wel eens "anders" zijn.

Mijn vrouw wil eigenlijk niet dat ze op de bank liggen. Daarom legt ze soms aluminium folie op de bank, ik vind dat zelf niet zo leuk maar ja. De oudste teckel blijft keurig van de bank, de jongste daarentegen doet er alles aan om toch op de bank te kunnen liggen want dat is zijn godgegeven recht. Rugkussens omduwen en daarop gaan liggen. Deken uit zijn mand trekken, op de bank slepen. En als laatste redmiddel, dan maar op de tafel liggen, waarbij zowel de salontafel als de eettafel kandidaat zijn.

Alles enigzins eetbaar (in zijn perceptie dan) is onveilig voor zijn tomeloze inzet. Hij heeft het voor elkaar gekregen om een stoel (op wieltjes) naar de aanrecht te slepen. Hij is vervolgens via die stoel op het aanrecht geklommen en heeft daar een karbonade die lag te ontdooien soldaat gemaakt.
Mijn vrouw was in eerste instantie not amused, ik vond zelf dat hij het wel verdiend had na zoveel moeite, mijn vrouw na enige bedenktijd eigenlijk ook wel.

Als we thuiskomen dan weten we meteen of hij iets heeft uitgespookt. Normaal begroet hij ons door te blaffen, springen, in de weg lopen en anderzins gestoord gedrag. Als hij heel onverschillig doet dat weten we direct dat hij zich niet helemaal aan de afspraken heeft gehouden, wat dat betreft lijkt hij wel de Taliban.
Ondanks of misschien juist daardoor is het zo'n leuk beestje.

Hij heeft ook echt voorkeuren mbt mensen, net als ik. Sommige mensen negeert hij, sommige wil hij doodknuffelen en sommige wil hij het liefst ontlopen. Daarbij komt zijn voorkeur aardig overeen met die van mij 😂
Hij is pas drie jaar, dus we kunnen hopelijk nog lang van hem genieten.

Voor de hondenliefhebbers, iedereen in dit topic neem ik aan, ik heb lang geleden een heel mooi boek gelezen over een familie die een Labrador hadden. Het hele leven van die familie en de hond wordt beschreven, van puppy tot zijn overlijden. Heel leuk, herkenbaar, droevig, ontroerend, prachtig geschreven. Voor degene die het ook willen lezen, het boek heet Marley en ik van John Grogan.
Ach, wat een scheet is dat dan.

Marley ken ik als film.
Als je van dat soort genre houdt kijk dan ook eens Hachi, A Dogs Tale.


(Als een professor een hond vindt op het treinperron, besluit hij de hond mee te nemen. Jaren later vertelt zijn kleinzoon vol trots over de hond, Hachi, en over de speciale band die Hachi met zijn grootvader had).

Kippenvel gegarandeerd.
Alle reacties Link kopieren
Welkom trouwens, F1823!
Alle reacties Link kopieren
F1823 schreef:
05-10-2021 09:32
Teckels moeten idd eigenwijs zijn, hoort erbij! Staat op nummer 1 in hun taakomschrijving.
Maar, ze zijn ook heel gevoelig voor stemmingen van mensen. Als ik eens een keer een bagger dag heb dan zijn ze heel lief en aanhankelijk.
Op andere dagen, nou ja, dan kunnen ze wel eens "anders" zijn.

Mijn vrouw wil eigenlijk niet dat ze op de bank liggen. Daarom legt ze soms aluminium folie op de bank, ik vind dat zelf niet zo leuk maar ja. De oudste teckel blijft keurig van de bank, de jongste daarentegen doet er alles aan om toch op de bank te kunnen liggen want dat is zijn godgegeven recht. Rugkussens omduwen en daarop gaan liggen. Deken uit zijn mand trekken, op de bank slepen. En als laatste redmiddel, dan maar op de tafel liggen, waarbij zowel de salontafel als de eettafel kandidaat zijn.

Alles enigzins eetbaar (in zijn perceptie dan) is onveilig voor zijn tomeloze inzet. Hij heeft het voor elkaar gekregen om een stoel (op wieltjes) naar de aanrecht te slepen. Hij is vervolgens via die stoel op het aanrecht geklommen en heeft daar een karbonade die lag te ontdooien soldaat gemaakt.
Mijn vrouw was in eerste instantie not amused, ik vond zelf dat hij het wel verdiend had na zoveel moeite, mijn vrouw na enige bedenktijd eigenlijk ook wel.

Als we thuiskomen dan weten we meteen of hij iets heeft uitgespookt. Normaal begroet hij ons door te blaffen, springen, in de weg lopen en anderzins gestoord gedrag. Als hij heel onverschillig doet dat weten we direct dat hij zich niet helemaal aan de afspraken heeft gehouden, wat dat betreft lijkt hij wel de Taliban.
Ondanks of misschien juist daardoor is het zo'n leuk beestje.

Hij heeft ook echt voorkeuren mbt mensen, net als ik. Sommige mensen negeert hij, sommige wil hij doodknuffelen en sommige wil hij het liefst ontlopen. Daarbij komt zijn voorkeur aardig overeen met die van mij 😂
Hij is pas drie jaar, dus we kunnen hopelijk nog lang van hem genieten.

Voor de hondenliefhebbers, iedereen in dit topic neem ik aan, ik heb lang geleden een heel mooi boek gelezen over een familie die een Labrador hadden. Het hele leven van die familie en de hond wordt beschreven, van puppy tot zijn overlijden. Heel leuk, herkenbaar, droevig, ontroerend, prachtig geschreven. Voor degene die het ook willen lezen, het boek heet Marley en ik van John Grogan.
Ben het wel stiekem met hem eens :-)
In mijn straat woont iemand met een ‘klassieke’ teckel (de Jan Jans en de kinderen teckel). Die is zo eigenwijs dat de baas nu al sinds de zomervakantie de hond tussen de middag in de auto moet zetten, naar het veld rijden en daar de hond uit de auto te halen. Vervolgens ontsnapt de teckel standaard, dribbelt in één rechte weg terug naar huis terwijl de baas er achteraan komt. De baas mag de voordeur open maken, weer teruglopen naar de auto en met de auto weer naar huis. Vervolgens gaat de teckel de achtertuin onder piesen en poepen. De man heeft twee weken lang gepoogd die teckel achter zich aan te slepen, te lokken met kaasblokjes, koekjes. Houdt gewoon d’r poten stijf.

Want hey, het vrouwtje deed die ronde twee jaar en de baas blieft ze daarvoor niet. De andere buren (hebben zo’n grote Kangal) snappen die man niet: ‘Til dat beestje gewoon op zeg, zo’n kleintje…’. En dat vrouwtje van die hond dan heel beledigd: ‘Ja maar dat is zoooo slecht voor haar ruggetje! Daar kan ze een hernia van krijgen!’. Teckel heeft ook een zeer passende naam, denk aan de categorie ‘Gertrude’.

In ons gezin heet ‘Gertrude’ de little bundle of evil :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
04-10-2021 18:29
Ik vind teckeltjes zo leuk. De kleintjes, de ruwharigen, de ‘klassiekers’. Ze hupsen altijd zo vrolijk.
Ik heb er ook een groot zwak voor. Maar kan ze hier niet hebben. Mijn honden racen de hooizolder op en af, en teckels zijn herniagevoelig. Ik heb overwogen Pippa te kruisen met een ruwharige teckel. Dan zouden de pups iets grotere oren krijgen wat ik mooi vind, en ruwharig blijven, en wat hoger op de poten en korter in de rug.

Maar ja, ben niet van het fokken. Ik wantrouw mensen en zou de pups aan bijna niemand kunnen verkopen. Daarnaast wil ik uit idealisme adopteren. Er zijn te veel honden in de wereld die ook recht hebben op een goed tehuis. Niet allemaal geschikt als huishond weliswaar, maar dan blijft er nog genoeg over. Daar ga ik niet nog meer bij fokken. Past niet bij mij principe. Ik vind fokken een beetje egoisme.

Marley and me is verfilmd met Jennifer Aniston in de hoofdrol. Inderdaad leven over labrador tot en met overlijden toe. Daarom kijk ik niet naar die film. Dat laatste vind ik niet prettig. Ik hou niet van jankfilms.
wat een heerlijk kloothommeltje moet dat teckeltje zijn! Helemaal mijn type! Met heel zijn streken. Ja, ik heb ook honden gehad die van de aanrecht stelen. Ik heb de verhalen hier wel liggen.....

Ik had vroeger stalhouders die twee teckels hadden. Arie en Catootje. Stront eigenwijze beesten ook. Catootje had een keer op haar kop gekregen omdat ze stout was geweest. Toen zijn ze samen weggelopen. Konden ze ze sanderdaags uit het asiel ophalen.
En toen Catootje een keer niet binnen wilde komen, wilde haar baasje haar ophalen, en toen kroop ze weg onder een geparkeerde auto. :-D
-Bladora- schreef:
04-10-2021 00:36
Onze border gaat moorgen 'schooien' we hebben een QR code voor aan zijn halsband gekregen en we gaan langs de huizen voor een donatie voor hulphonden! Wie doet hier ook aan mee?

Hij is vandaag al begonnen met zijn werkzaamheden (strebertje) en heeft nu al 85 euro opgehaald!
Oh wat goed zeg! Harde werker is het. En fanatiek.
Wat een leuke actie.

Vanmorgen was Malimaatje een ramp. Na de middagwandeling is hij lekker gaan slapen en daarna luisterde hij weer heel goed. En toevallig hebben wij vanmiddag een courgette gevonden in de kofferbak. :-o

Nu vraag ik me af: Zou die uit Malimaatjes oren zijn geplopt? In plaats van bananen? Ik ben zelf ook meer van de groenten dan van het fruit en Malimaatje eet ook graag komkommer.
Welkom F1823. Wat leuk die teckels. Wat jammer van de karbonaat.
Wij hadden vroeger ook een teckel. Heerlijk beestje was dat. Stronteigenwijs maar op een manier dat je er bijna alleen maar om kon lachen. Ik ben dus erg benieuwd naar al jullie verhalen.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
04-10-2021 00:59
Nog nooit van gehoord. Google aangeslingerd en volgens de website kun je je niet meer aanmelden :-(. Jammer want het stikt hier van de liefhebbers voor dit soort acties.
Hier helaas niet zoveel, of, wel willen mee doen aan de actie maar geen internetbankieren O_O en geen QR code kunnen scannen (platteland hè :). En Border had geen collectebus aan zijn halsband hangen en we mochten geen contant geld aannemen. Morgen gaan we samen even schooien (schooieren?) in de 'stad'.

Ook wel weer een leuke uitdaging, want Border loopt in onze omgeving altijd netjes aan de voet, maar eens even kijken hoe hij dat in een drukke omgeving doet. Hij wordt dan wel aangelijnd uiteraard.

Hij ziet er ook zeer schattig uit met het botje met de QR code om zijn hals, dus ik denk dat hij morgen wel wat harten gaat winnen en geld gaat verdienen voor de hulphonden haha. We zitten nu op 100 euro. Echt een leuk concept!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Teckels ken ik eigenlijk niet. Maar ze lijken me zeer eigenzinnige honden en heel leuk!

Ik heb alleen maar Borders gehad, en geluk denk ik! Want 'the will to please' is bij mijn Border zo intens dat ik het gewoon zielig voor hem vind soms.

Hij probeert altijd alles goed te doen, het is een herplaatser en zijn eerste baas heeft hem kunstjes geleerd(eigenlijk niet onze manier van bezig zijn met een hond). Als ik een plakje kaas in handen heb gaat hij mooi zitten(dat is heel schattig met zijn pootjes onder zijn snoet) pirouettes draaien, 'dood liggen', pootjes en zelfs achterpootjes geven. Hij krijgt het plakje kaas sowieso wel dus dat is allemaal helemaal niet nodig, de lieverd. Maar net een circushond dus.

Mijn eerste Border rende zo laag en hard dat de herder hem moest stoppen tijdens het schapenhoeden omdat hij bang was dat hond zijn poten zou breken. Maar hond wilde nooit stoppen. Dus zo goed luisterde hij ook weer niet...Kon wel een schapenkudde van 100 of meer naar mij toebrengen. Deze hond was overigens echt eentje met een werklijn in zijn stamboom.

Zolang wij blij zijn is Border blij lijkt het. En daar doet hij echt alles voor, in eerste instantie eigenlijk altijd luisteren.. Voel ik me naar of moet ik huilen? Hond is bij me hoor, without fail. Als ik te laat wakker word staat hij aan mijn bed zodat ik wel op tijd ben. Ik werk soms op kantoor en als ik dan weer thuiskom is krijg ik zoveel knuffels alsof ik jaren ben weggeweest ipv een dag. Onvoorstelbaar eigenlijk hoe gevoelig een beest (want dat is hij uiteraard) kan zijn. Wij noemen hem ook de troosthond, als je verdrietig bent, Maylow is always to the rescue!

Ok dat was mijn lange verhaal over de liefde voor mijn Borders 😀
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een heel mooi opstel Bladora :-)

In onze familie heeft iemand vrij recent een Border Collie geadopteerd. Of nou ja, in ‘bruikleen’ want blijft ‘eigendom’ van de fokker. Een herplaatser. Alleen nog maar foto’s gezien, zaterdag krijgen we hem live te zien.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geleden kon ik door problemen amper lopen, dus mijn dochter zou onze honden meenemen naar het bos.
Dat ging goed totdat ze uit de auto stapten. De jongste teckel (Pepper) draaide 180° en begon te rennen. Hij heeft drie kilometer gerend naar huis.
Hij had geen zin in het bos, klaar!
Normaal vind hij het heel leuk maar die dag effe niet.

Mijn dochter heeft zelf een Rottweiler, lief beest maar een draaicirkel van een oceaanstomer. Daar maakt Pepper heel slim gebruik van. Ze willen allebei de tennisbal, soms krijgt de Rottweiler die te pakken maar nooit lang. Op een of andere manier weet Pepper de bal te veroveren en duikt dan weg ergens onder of gewoon rennen en bochten maken.
Later liggen ze dan samen te slapen, Pepper half op de Rottweiler.
De oudste teckel bemoeit zich daar niet mee, hij moet niks hebben van andere honden. Dat is een echte brombeer.
Alle reacties Link kopieren
Kent iemand trouwens die filmpjes op facebook van die bordercollie Casper? Die vind ik zo leuk! Een pratende hond, heeft een zusje Daisy en hij heeft een speelgoedbeest dat Simon heeft, en daar mag Daisy niet mee spelen, alleen hij. https://www.teamcasp47.com/
Casper heeft oorspronkelijk aan een ketting gelegen voordat hij geadopteerd werd. Maar hij is nu een heel leuke blije hond geworden. Ik heb al veel van die filmpjes zitten bekijken, ik vind ze heel grappig. https://www.bing.com/newtabredir?url=ht ... FCasp47%2F

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven