Vleermuizen in de tuin
dinsdag 21 april 2020 om 22:00
Normaal zie ik zelden vleermuizen vliegen maar nu vliegen er al ruim een half uur 2 rond in de tuin (en de tuinen van de buren). Vind het op zich wel grappig om naar te kijken hoe die beestjes aan het rondfladderen zijn, echt van hot naar her, looping erbij. Maar ik vind het ook wel een beetje eng en heb de ramen maar dicht gedaan voor het geval dat er een per ongeluk naar binnen vliegt.
Ik vraag me af waar ze ineens vandaan komen want ik heb nog nooit vleermuizen in de tuin gezien en van zo dichtbij, vliegen soms echt bijna rakelings langs het raam.
Wie ziet er nu ook ineens meer vleermuizen?
Ik vraag me af waar ze ineens vandaan komen want ik heb nog nooit vleermuizen in de tuin gezien en van zo dichtbij, vliegen soms echt bijna rakelings langs het raam.
Wie ziet er nu ook ineens meer vleermuizen?
donderdag 23 april 2020 om 12:03
Daar mag je wel mee uitkijken voor je katten, vleermuizen kunnen rabiës hebben. Ik heb er 2 jaar terug 1 in de tuin gevonden die niet vloog en zeer agressief was de dierenambulance heeft hem opgehaald en getest die had wel degelijk rabiës. Ik heb toen uit voorzorg alles ontsmet waar de vleermuis gezeten heeft aangezien ik een hond heb.Izzy_ schreef: ↑22-04-2020 06:42Hier vliegen er (blijkbaar) ook een hoop. In de loop der jaren hebben mijn katten er helaas al een stuk of 5 gevangen. Het zijn binnenkatten, maar ze komen op de een of andere manier op het met gaas afgezette balkon. Geen enkele vleermuis heeft het overleefd![]()
Doodzonde, want het zijn leuke diertjes als je ze van dichtbij bekijkt.
(Het zijn dwergvleermuizen, daarbij is nog nooit rabiës geconstateerd in Nederland en ik begreep van iemand die een vleermuizencursus heeft gevolgd omdat ze in een opvang werkt, dat de kleine tandjes niet door de huid heen kunnen bijten).
donderdag 23 april 2020 om 12:08
Heb weer wat meer gelezen over vleermuizen en ik las dus dat ze ook in woonhuizen achter/in het dakbeschot kunnen zitten dus toen ik gisteren in de zon lag eens gekeken hoe dat hier zit bij het dak en er zit dus een soort van opening, denk ik, waar een vleermuis door zou kunnen.
Ik vraag me af: Als je daar vleermuizen hebt zitten, gaat dat dan niet stinken door de uitwerpselen? Of is dat geurloos en vergaat dat vanzelf?
Ik vraag me af: Als je daar vleermuizen hebt zitten, gaat dat dan niet stinken door de uitwerpselen? Of is dat geurloos en vergaat dat vanzelf?
donderdag 23 april 2020 om 13:28
Tenzij ze hondsdolheid hebben of Dracula heten.
donderdag 23 april 2020 om 15:19
donderdag 23 april 2020 om 20:38
Gaaf, dan hebben jullie een flinke kolonie in je muur!RockOla schreef: ↑23-04-2020 15:19In onze spouwmuur wonen al jaren Dwergvleermuizen. Met schemer komen ze uit de muur, we hebben wel geprobeerd ze te tellen maar zijn gestopt toen we op ruim 70 zaten...en in de nok zitten een paar dikkere jongens. Ik ben er wel happy mee, ze verorberen veel insecten.
maandag 27 april 2020 om 21:17
Nou, acht jaar geleden, de laatste avond van de zomervakantie kon oudste dochter niet slapen en ze komt haar bed uit met het verhaal dat er een vogel in haar kamer zat. Nou, er hing dus een verdwaalde vleermuis aan de muur. Het was bloedheet en haar raam stond dus open.Someonenew schreef: ↑23-04-2020 12:00Moet je blij mee zijn, zijn nuttige diertjes en vangen veel muggen per nacht. Hier zitten ze al jaren en vliegen echt niet naar binnen, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Ik heb het raam nog verder open gezet, licht uit gedaan en dochter heeft bij ons geslapen. De volgende ochtend was hij weg.
donderdag 30 april 2020 om 20:52
Als ik nu de tennisbal in de lucht gooi voor m'n hond vliegen de vleermuizen er op af, ze kunnen de bal alleen niet pakken, ze komen nooit tegen me aan echolocatie werkt goed.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
vrijdag 1 mei 2020 om 08:35
Mijn katten hadden er een aantal jaar geleden eentje in de hoek gejaagd op ons dakterras. Hij lag op de grond met zijn vleugels plat, en hij maakte ook een heel vreemd geluid. Een beetje computer/blikachtig.
Ik dacht dat hij gewond was, want hij bleef maar zo raar liggen.
Toen ik de katten binnen had gehaald en weer terug ging om te kijken was hij toch al vertrokken.
Ik dacht dat hij gewond was, want hij bleef maar zo raar liggen.
Toen ik de katten binnen had gehaald en weer terug ging om te kijken was hij toch al vertrokken.