Vleermuizen in de tuin
dinsdag 21 april 2020 om 22:00
Normaal zie ik zelden vleermuizen vliegen maar nu vliegen er al ruim een half uur 2 rond in de tuin (en de tuinen van de buren). Vind het op zich wel grappig om naar te kijken hoe die beestjes aan het rondfladderen zijn, echt van hot naar her, looping erbij. Maar ik vind het ook wel een beetje eng en heb de ramen maar dicht gedaan voor het geval dat er een per ongeluk naar binnen vliegt.
Ik vraag me af waar ze ineens vandaan komen want ik heb nog nooit vleermuizen in de tuin gezien en van zo dichtbij, vliegen soms echt bijna rakelings langs het raam.
Wie ziet er nu ook ineens meer vleermuizen?
Ik vraag me af waar ze ineens vandaan komen want ik heb nog nooit vleermuizen in de tuin gezien en van zo dichtbij, vliegen soms echt bijna rakelings langs het raam.
Wie ziet er nu ook ineens meer vleermuizen?
dinsdag 21 april 2020 om 22:04
Dit of goed doorbakken...
dinsdag 21 april 2020 om 22:04
Tuurlijk niet, ben vegetariër.
dinsdag 21 april 2020 om 22:10
https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... ?msg=25221
Er komen de laatste jaren meer vleermuizen.
Er komen de laatste jaren meer vleermuizen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 21 april 2020 om 22:14
dinsdag 21 april 2020 om 22:18
dinsdag 21 april 2020 om 22:20
Ik krijg al jaren ‘s avonds een show in het schemerlicht. Ik heb dubbele deuren met een raam erboven in mijn slaapkamer, en daar buitelen ze dan voor langs. En inderdaad, echt vlak langs het raam. Ik vind het echt heel leuk om te zien!
Ze kunnen geen kwaad, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Ze zijn niet agressief en vallen jou if jouw huisdieren niet aan. Alleen als je er eens eentje op moet pakken, dan kun je dat wel beter met handschoenen aan doen.
Ze kunnen geen kwaad, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Ze zijn niet agressief en vallen jou if jouw huisdieren niet aan. Alleen als je er eens eentje op moet pakken, dan kun je dat wel beter met handschoenen aan doen.
dinsdag 21 april 2020 om 22:22
Are you sure?Nummer*Zoveel schreef: ↑21-04-2020 22:20Ik krijg al jaren ‘s avonds een show in het schemerlicht. Ik heb dubbele deuren met een raam erboven in mijn slaapkamer, en daar buitelen ze dan voor langs. En inderdaad, echt vlak langs het raam. Ik vind het echt heel leuk om te zien!
dinsdag 21 april 2020 om 22:25
Hier ook! Mooi om te zien. Mijn kat heeft er vorig jaar twee keer eentje gevangen. En naar binnen gebracht. Dat was wat minder. Maar diegene die dood was kon ik wel mooi van dichtbij bekijken, prachtige diertjes. Beetje fluffig zelfs. Geen nood; ik heb met mijn DA gesproken toen en ik hoefde niet bang te zijn voor Rabies op deze manier.
Overigens is het een bedreigde diersoort en is het niet de bedoeling dat je kat ze vangt. Ik heb het de kat verteld, maar of die zich er dit jaar aan gaat houden.. En voor er discussies komen, mijn kat vangt ze in zijn eigen tuin.
Overigens is het een bedreigde diersoort en is het niet de bedoeling dat je kat ze vangt. Ik heb het de kat verteld, maar of die zich er dit jaar aan gaat houden.. En voor er discussies komen, mijn kat vangt ze in zijn eigen tuin.
dinsdag 21 april 2020 om 22:28
.MinkeDeWit schreef: ↑21-04-2020 22:17Hier ook, hele kolonies. Ik vind het altijd wel een beetje eng als je ‘s avonds in de tuin staat. Ze vliegen echt rakelings langs je. Het schijnt dat ze nooit tegen je aan zullen vliegen vanwege hun radar, maar aanvallen kan natuurlijk ook.
*sonar
dinsdag 21 april 2020 om 22:28
Hier ook al jaren s avonds en s morgens in de schemering. Ik vind ze zo leuk en wat een geweldige vliegers zijn het. Zit er vaak op mijn balkon naar te kijken.
Ooit hoorde is s avonds toen ik op bed lag (met het raam een stukje open) geritsel in de gordijnen. Dacht dat het een mot was dus deed het gordijn een beetje open. Vloog er een vleermuis naar binnen. Die vloog razendsnel rondjes bij het plafond. Dat vond ik wel minder fris. Maar toen ik het raam helemaal open zette was hij ook snel weer buiten.
Ooit hoorde is s avonds toen ik op bed lag (met het raam een stukje open) geritsel in de gordijnen. Dacht dat het een mot was dus deed het gordijn een beetje open. Vloog er een vleermuis naar binnen. Die vloog razendsnel rondjes bij het plafond. Dat vond ik wel minder fris. Maar toen ik het raam helemaal open zette was hij ook snel weer buiten.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 21-04-2020 22:32
0.20% gewijzigd
dinsdag 21 april 2020 om 22:30
Ik vind die kleine kikkers/padden dan weer wel leuk. Zag een keer een hele rits die bezig was op weg naar een vijver iets verderop. Eerst zag ik het niet goed totdat ik nog eens goed keek.
dinsdag 21 april 2020 om 22:31
Ik woon in de stad en vorig jaar had ik regelmatig een vliegshow van een familie vleermuis voor mijn raam.
Ik vond het leuk om te zien, ze vliegen zo bijzonder: snel en met abrupte koersveranderingen. Ik schrok af en toe wel omdat ze soms ineens op het raam afkwamen en deed het raam dan ook altijd dicht.
Mijn katten vonden het ook erg indrukwekkend. Zodra het schemerig werd gingen ze al klaar zitten in de vensterbank, al voordat de show was begonnen.
Ik ben benieuwd of ze zich dit jaar ook weer laten zien. Ik hoop het wel.
(Al vind ik het verder wel engige diertjes.)
Ik vond het leuk om te zien, ze vliegen zo bijzonder: snel en met abrupte koersveranderingen. Ik schrok af en toe wel omdat ze soms ineens op het raam afkwamen en deed het raam dan ook altijd dicht.
Mijn katten vonden het ook erg indrukwekkend. Zodra het schemerig werd gingen ze al klaar zitten in de vensterbank, al voordat de show was begonnen.
Ik ben benieuwd of ze zich dit jaar ook weer laten zien. Ik hoop het wel.
(Al vind ik het verder wel engige diertjes.)
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
dinsdag 21 april 2020 om 22:31