Vleermuizen in de tuin.
donderdag 1 mei 2025 om 21:47
Het is weer zover, rond vliegende vleermuizen in de tuin. Wat vliegen die beestjes hard zeg en ik zie de een na de andere salto. Echt leuk om naar te kijken. Als ik in de tuin ben schrik ik soms wel als ik er ineens een of twee voorbij zie zoeven, bang dat ze tegen me aan vliegen. Heb begrepen dat ze dat eigenlijk niet doen maar je weet maar nooit.
Vraag me wel eens af of het ieder jaar dezelfde zijn of niet.
Wie heeft ze ook alweer in de tuin gespot?
Vraag me wel eens af of het ieder jaar dezelfde zijn of niet.
Wie heeft ze ook alweer in de tuin gespot?
donderdag 1 mei 2025 om 22:55
Heb er wel eens n paar gezien, maar niet vaak. En die beestjes vliegen echt niet tegen je aan, als dat het geval zou zijn zouden ze zichzelf al lang uitgemoord hebben. Want als ze tegen jou aanvliegen, vliegen ze ook tegen huizen, torens en alles wat hard is op
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 1 mei 2025 om 23:02
Ja hier ook. Ik houd ervan! Grappig hoe ze altijd een aantal keer precies hetzelfde rondje vliegen en dan weer een stukje verderop.
Paar jaar geleden zat het in het slaapritueel van toen peuterdochter. Alles klaar, dan zetten we haar nog even op de vensterbank om samen de vleermuizen buiten te kijken
.
Paar jaar geleden zat het in het slaapritueel van toen peuterdochter. Alles klaar, dan zetten we haar nog even op de vensterbank om samen de vleermuizen buiten te kijken
donderdag 1 mei 2025 om 23:42
Leuk hè!
Ik heb er ook een onder m'n dakrand wonen.
Ik wil eigenlijk wel een batdetector. Eerder had een vriend van me zo'n ding ivm werk. Dan zie je er veel meer en ook meerdere soorten.
Het gaafste was dat er 2 aan t cirkelen waren om de lamp onder de drogenapstoren in Zutphen. Sprookjesachtig.
Die kleintjes vroeg op de avond zijn bijna altijd dwergvleermuizen.
Ik heb er ook een onder m'n dakrand wonen.
Ik wil eigenlijk wel een batdetector. Eerder had een vriend van me zo'n ding ivm werk. Dan zie je er veel meer en ook meerdere soorten.
Het gaafste was dat er 2 aan t cirkelen waren om de lamp onder de drogenapstoren in Zutphen. Sprookjesachtig.
Die kleintjes vroeg op de avond zijn bijna altijd dwergvleermuizen.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
vrijdag 2 mei 2025 om 01:15
Ik kan me uit mijn jeugd herinneren dat er allerlei (onzin)verhalen gingen over vleermuizen die in het haar van mensen vast kwamen te zitten. Mensen waren ook echt bang van ze.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vrijdag 2 mei 2025 om 02:39
Dat scheelt per soort. De meest voorkomende gewone dwergvleermuis overwintert hier. Vaak in hetzelfde netwerk van verblijfplaatsen als im voorjaar en zomer (een vleermuis heeft er meerdere), behalve bij strenge vorst, dan trekken ze naar een winterverblijf (vaak een hoog gebouw).
vrijdag 2 mei 2025 om 07:36
De veldshop heeft betaalbare batdetectors. Er zijn ook detectors die je aan je telefoon kan koppelen, een appje herkent dan gelijk wat voor soort je hebt gehoord. Of nou ja, wat dat ding heeft gehoord, wij horen niks
vrijdag 2 mei 2025 om 08:26
vrijdag 2 mei 2025 om 09:10
vrijdag 2 mei 2025 om 09:20
Ik heb ze ook alweer gezien. Ik vind ze leuk, maar niet als ze mijn schoorsteen invliegen of in mijn slaapkamer belanden.
Ons rookkanaal is afgedopt, dus de vleermuis die daar zat hebben we moeten bevrijden (dop verwijderen en toen viel hij zo op de grond van de woonkamer, handdoek erover en buiten gezet).
Die in onze slaapkamer werden we midden in de nacht wakker van. En dat vond ik eng. Een in paniek rondvliegende vleermuis boven je bed is niet mijn ding.
En het beestje had wat moeite om de weg naar buiten weer te vinden, dus dat nam wel even.
Maar zo buiten in de tuin vind ik het echt heel leuk om te zien.
Ons rookkanaal is afgedopt, dus de vleermuis die daar zat hebben we moeten bevrijden (dop verwijderen en toen viel hij zo op de grond van de woonkamer, handdoek erover en buiten gezet).
Die in onze slaapkamer werden we midden in de nacht wakker van. En dat vond ik eng. Een in paniek rondvliegende vleermuis boven je bed is niet mijn ding.
En het beestje had wat moeite om de weg naar buiten weer te vinden, dus dat nam wel even.
Maar zo buiten in de tuin vind ik het echt heel leuk om te zien.
vrijdag 2 mei 2025 om 10:26
Nog niet gezien, maar ze fladderen hier (binnenstad Amsterdam) ook wel rond.
Maar ik moet nu wel denken aan die keer dat ik met een vriend op een zomeravond op mijn balkon zat. Wijntje, lekker snackje, ouwehoeren, tot hij paniekerig naar binnen schoot. Vleermuis gespot! ENG!
Het was niet aardig van mij, maar ik heb hem een beetje uitgelachen.
Maar ik moet nu wel denken aan die keer dat ik met een vriend op een zomeravond op mijn balkon zat. Wijntje, lekker snackje, ouwehoeren, tot hij paniekerig naar binnen schoot. Vleermuis gespot! ENG!
Het was niet aardig van mij, maar ik heb hem een beetje uitgelachen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in