Vlinder - spot - topic
zondag 14 juni 2009 om 09:28
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?
Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 22 juli 2010 om 16:39
Ja klopt, deze worden idd groot. Ik kan alleen nergens vinden hóe groot. Passen ze goed bij de hond. Die staan hun mannetje wel. Hoop ik dan want Tara is een beetje enthousiast bij tijd en wijle. Maar ook een hele grote kip die niks durft en achter me wegkruipt als we een kat tegenkomen die blijft zitten. Angsthaas. Ruimte hebben ze hier genoeg. 3 verdiepingen om rond te banjeren.
vrijdag 23 juli 2010 om 09:38
Ik ben trouwens gisteren naar het Voorsterbos (Kraggenburg) geweest. Voor vlinderliefhebbers wel een aanrader. Er zitten echt heel heel heel veel vlinders! Ik heb wel steeds dezelfden gezien, vooral veel Koevinkjes, Bonte zandoogjes en Porseleinvlinders. En, de Grote Weerschijnvlinder komt er voor. Die heb ik helaas niet gezien, maar ik denk dat ik in augustus ofzo nog een keer ga wandelen daar. Ik zal vanavond even de foto's plaatsen.
woensdag 28 juli 2010 om 19:50
Ik heb vandaag in mijn tuin een heel klein blauw vlindertje gespot. Hij zag er zoals hier boven ongeveer uit. Iemand enig idee welke vlinder dat is?
Verders zie ik dit jaar heel weinig vlinders in mijn tuin, een enkele atalanta of koolwitje maar dan houdt het op. Ik zie dit jaar wel heel veel libelle's.
maandag 2 augustus 2010 om 09:00
quote:Sarah Scott schreef op 01 augustus 2010 @ 22:24:
Male mooie foto's!! Allemaal uit eigen tuin? Gaaf hoor!
Mooie clematis ook trouwens *jaloers*
Nee, alleen de Clematis is in de eigen tuin. Het is een laatbloeier trouwens. Ik heb hem gemengd met een witte vloegbloeier.
De anderen waren in het bos. Maar daar durf ik ook zowat niet meer te komen met al die nare teken. 2 weken terug had Mr J er al 1 en ik gisteren.
Male mooie foto's!! Allemaal uit eigen tuin? Gaaf hoor!
Mooie clematis ook trouwens *jaloers*
Nee, alleen de Clematis is in de eigen tuin. Het is een laatbloeier trouwens. Ik heb hem gemengd met een witte vloegbloeier.
De anderen waren in het bos. Maar daar durf ik ook zowat niet meer te komen met al die nare teken. 2 weken terug had Mr J er al 1 en ik gisteren.
maandag 2 augustus 2010 om 14:22