Vlinder - spot - topic

14-06-2009 09:28 1064 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het weer zomer gaat worden (althans dat is de bedoeling) kunnen we ook weer vaker vlinders zien in onze tuinen, op vakantie of op balkons.

Ik vind het prachtige insecten. Vinden jullie het leuk om mee te kletsen en foto's te plaatsen over welke jullie gezien hebben?

Vorig jaar hadden we een beetje en slap vlinderjaar, maar ik heb nu 3 vlinderstruiken in de tuin en ik hoop er nu wel meer te gaan zien als de zon een beetje meewerkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Zoebie schreef op 15 juli 2010 @ 17:28:

Die van mij.

Maar ze zijn echt mooi.

Oh ja ik zoek ook veel op via Vlindernet.

En ik heb een Border Colliepup van 7 weken die ook Saar heet.

Ja die van jou ja Ik vind ze bij je horen

En ja, Saar! Ik las het, en heb haar al bewonderd! Tis een prachtpuppie!
volgens mij is dit geen echte vlinder, maar een soortgelijke had ik een keer in mijn tuin. Het beest was HEUL GROOT en het leek wel of hij een vachtje had, heel bijzonder

Dat is een nachtvlinder DGS. Avondrood heet hij. Mooi hoor. Ik heb er nog nooit 1 gezien.
Ah, ik was er al benieuwd naar. Ben blij dat jij het wist Male.

Mooi beest hoor. Heel apart met die tekening en kleur.
quote:Maleficent schreef op 16 juli 2010 @ 07:41:

Dat is een nachtvlinder DGS. Avondrood heet hij. Mooi hoor. Ik heb er nog nooit 1 gezien.Ik had hem vorig jaar in de tuin, volgens mij toen ook hier een foto van geplaatst.
Deze spotte ik nog op de lelies gisteravond

quote:Sarah Scott schreef op 16 juli 2010 @ 08:39:

[...]

Ik had hem vorig jaar in de tuin, volgens mij toen ook hier een foto van geplaatst.Ja, dat weet ik nog! Ik wou dat er eens 1 in mijn tuin kwam. Ik heb veel nachtvlinders maar allemaal van die bruine saaierds.
Haha ja ik ook dit jaar
Ik had net twee pages in de vlinderstruik. En op de stoel zat een hele mooie. Moet alleen nog even kijken welke het is.

Da's volgens mij die gehakkelde Aurelia toch?
Ik zag vandaag een Atalanta op een steen bij de vijver zitten. Maar natuurlijk was ie weer weg toen ik mijn camera had gepakt
Ik had gisteren een mooie Atalanta!

gehakkelde Aurelia

Koolwitje:

Ander soort Witje (geen idee welke)

Nachtvlinder die zich had verslapen

Zooo Male dat zijn er veel. Fijn dat er toch eindelijk hier en daar vlinders komen. Ik maakte me al bezorgd hoor.
Ik heb vooral veel wit-soorten. Maar vorig jaar was het wel drukker met alle Distelvlinders erbij. Ik heb voor volgende week een excursie gepland voor mezelf op internet vond ik een een vlinderrijke plek op de heide hier vlakbij, dus daar wil ik deze week eens gaan kijken.
Ik vind die vliegende Koninginnepage trouwens mooi op de foto staan!
quote:Sarah Scott schreef op 16 juli 2010 @ 17:08:

Da's volgens mij die gehakkelde Aurelia toch?

Thanks Saar.

Ja wat gek dat we nog geen Distelvlinders hebben gezien. Vorig jaar waren er zoveel.
quote:Zoebie schreef op 17 juli 2010 @ 10:01:

[...]

Ja wat gek dat we nog geen Distelvlinders hebben gezien. Vorig jaar waren er zoveel.het heeft te maken met een bepaalde stroming in de lucht waardoor ze noordelijker komen dan ze normaal zitten. Ik heb er in Frankrijk wel een aantal gezien.
Afgelopen weekend twee keer een koninginnepage gezien.

En dan denk ik steeds: die was van jou, Zoebie, want de afstand tussen jouw en mijn woonplaats moeten ze kunnen vliegen. Dat is niet zo ver.

Ik hoorde op radio Brabant iemand heel trots vertellen ook een koninginnepage gezien te hebben, de eerste sinds 1972! Haha, dacht ik, binnenkort zie je er veel meer, want Zoebie heeft er een heleboel succesvol laten opgroeien.
wat leuk Duet. Ik zie ze nu ook steeds vaker komen en vanmorgen waren er twee aan het paren boven onze tuin. Hilltopping noemen ze dat. Ze paren hoog in de lucht. Ik ben mijn wortelenloof al aan het bekijken maar nog geen eitjes of rupsen te zien. Ben benieuwd of er wat komt in onze tuin.

Vanmorgen zat er een kleintje in de vlinderstruik. Die kon wel van mij zijn dacht ik nog.
Ik zat gisteravond nog even in mijn tuin te lezen, toen er een atalanta kwam aan vliegen. Zat eerst op mijn tafel, met zijn vleugels naar de zon. Even later kwam hij (of zij) op mijn boek zitten die ik in mijn handen hield! Heeft er wel een paar minuten gezeten. Later kwam hij zelfs op mij zitten (had iets met felle kleuren aan, mss dat het daar door kwam?) Heel apart, had ik nog niet eerder meegemaakt.
Ik heb vandaag een vlinder dood moeten maken. De kat had hem zo te pakken gehad dat hij alleen nog wat kon wapperen met zijn halve vleugels. Hij wilde ook niet meer eten, en hij had geen pootjes meer. Zielig hoor. Stomme kat! Ik was echt boos op hem.
Zoebie? Niet veel distelvlinders? Wij kwamen er in om dit jaar! (westen langs de kust).

Oh en wat ben ik jaloers op jullie koninginnepages... Die komen hier dus echt niet voor.

Wat we wel hebben is een ware explosie aan nachtvlinders. Nog nooit in mijn leven heb ik er zoveel gezien! Voor het grootste gedeelte allemaal huismoeders.

Ik van de week wel een prachtig plaatje geschoten van een kolibrievlinder op de lavendel. Heb ik even wat moeite voor moeten doen, want men wat was dat ding snel en moeilijk te fotograferen! Zal binnenkort mijn fototoestel even legen en hem hier plaatsen! Oh en ik had ook een grote duinparelmoer! Blijf ik ook bijzonder vinden! 3 weken terug was ik op mijn werk getuige van de geboorte van duizenden sint jansvlinders! Prachtig gezicht. Heb wel 2 uur verwonderend om me heen zitten kijken!
Joehoee Marielle! Jij hier?

Weten jullie nog dat ik zei dat ik vorig jaar zo'n Avondrood in de tuin had? Ik kwam vanavond terug van een korte Friesland-vakantie en natuurlijk ging ik als eerste de tuin ff checken.

Mogen jullie raden wat ik daar zag vliegen! Tsssk!

Een mini-Avondroodje! Natuurlijk snel naar binnen voor de cam en uiteraard was ie weer weg toen ik foto-klaar was, maar ik heb zo'n vermoeden dattie nog wel weer terug komt.
Ik heb nog maar heel weinig vlinders gezien dit jaar. De vlinderstruik staat nu volop in bloei. Vandaag één vlinder en wat nachtvlinders. Ze waren bruinig van kleur. Ik zit nog niet zo in de nachtvlinders, dus geen idee wat het was. Wel jammer hoor, ik had zo gehoopt dat er wat meer zouden zijn.
Oh het barst hier ook van de kleine bruine vlindertjes. Het zijn geen nachtvlinders, want ze komen de hele dag. Maar het zijn er heel veel. Ook veel andere gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven