Vlooien.. *krab krab*

08-09-2016 15:43 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh wat was ik verstandig.

Betalen voor een kitten die ontwormt en ontvlooit was. Maar dom genoeg om niet te checken op vlooien. Dit zag ik toen ze nog geen 10 seconden thuis was. Nu heb ik al zoveel gedaan /geprobeerd en ze zijn er nog.

Kat is behandeld met vlooienmiddel

Gewassen met vlooien shampoo

Krijg klein beetje knoflook elke dag absoluut niet veel!

Stofzuig twee x per dag

Dweil elke dag met dettol

Alle kussens, krabpaal enzovoort in gesprayd en uit gezogen

Al tig x het huis in gesprayd met een anti vlooien spray

Gekamd met een vlooien kam elke dag

Wat kan ik in vredesnaam nog meer doen? Ik vind dit echt vreselijk!
Vlooienbandje?
Niet meer dweilen. Vlooien houden van vocht en warmte.
Heb je spul bij de dierenarts gehaald? Dat werkte hier heel goed toen ik het ook eens in huis had.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Knoflook is giftig, je kunt hooguit de anti vlo snoepjes van biofood geven,maar zeker geen knoflook
Welk merk vlooienspul gebruik je?
even afwachten, die beesten moeten nog even dood gaan

Verder neem ik dan de kat op schoot, zet een bakje water (drup zeepsop) op tafel en ga gewoon zitten vlooien. Alles wat ik vang is meegenomen
Inderdaad naar de dierenarts. Vlooien zijn vaak resistent tegen vrij verkrijgbare middelen.
Stronghold voor honden en katten, tegenwoordig de enige middel die nog zijn werk goed doet.
Stronghold inderdaad.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Je hebt al veel gedaan zo te zien.

Je kan ook nog een paar vlooienbandjes in stukken knippen en die in de stofzuiger en tussen de kussens van de bank leggen.

Wat wij eens als tip kregen was een groot bord met een laag water, een klein beetje afwasmiddel of zo en in het midden een brandende kaars op de vloer. Die rotzakkies verzuipen dan. Werkt echt, maar is wel vrij link natuurlijk.
Ik zou met de dierenarts overleggen. Je kunt een kitten niet blijven blootstellen aan ladingen vlooiengif.
Woon je vrijstaand?

Zo niet, dan zou het zomaar eens zo kunnen zijn dat het vlooienprobleem niet per se aan jouw hygiëne hoeft te liggen.
Als je een kat wast, was je ook het vetlaagje van de huid weg. Als je dan vlooienmiddel (pipetje) op doet, pakt het niet goed.

Je hebt tegenwoordig ook tabletten (comfortis). Kan je bij de dierenarts halen. Werkt binnen 24 uur en werkt een maand.
Wat je nog kunt doen;

Lavendelolie op de ligplaatsen van de kat.

Vlooienspul (spray) bij de dierenarts halen.

Wassen met anti-vlooienshampoo (ook van de DA), werkte hier onmiddellijk, kittens waren per direct vlo-vrij. Kun je met een volwassen kat vergeten maar een kitten lukt meestal nog wel.

En dettol vermoordt geen vlooien, dat kun je je besparen. Stofzuigen wel blijven doen. Karnemelk geven in plaats van knoflook maar succes niet gegarandeerd (mijn katten lusten het niet) én even nagaan of je dat een kitten wel kan geven.

Eerst stofzuigen. Dan dweilen. Dan sprayen. Dan een weekje laten. Je moet het spul wel de kans geven om te werken. En liefst ´s avonds voordat je naar bed gaat, want echt gezond is dat spul niet.

Spray van de DA ligt al gauw rond de dertig á veertig euro.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Wat echt helpt is karnemelk.

Die van ons krijgen elke dag een beetje echt een beetje kmelk en ze hebben nooit vlooien.

En lekker dat ze het vinden!
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:jamadi52 schreef op 08 september 2016 @ 16:33:

Wat echt helpt is karnemelk.

Die van ons krijgen elke dag een beetje echt een beetje kmelk en ze hebben nooit vlooien.

En lekker dat ze het vinden!Dat ga ik ook eens proberen (als ie het lust tenminste ).
Een aantal vlooien pipetten werken ook echt voor geen meter. Advantix/advantage werkt wel goed, net als een seresto vlooienbandje. (Wel prijzig, maar werkt wel een maand of 8 en zo ben je goedkoper uit dan steeds een pipet.)

Ik weet alleen niet of de serestobandjes wel bij kittens mogen.

Niet dweilen, vlooien houden van vocht.

Wat wel goed helpt is een sprayflesje vullen met azijn en water en alles (dus ook plinten!) insprayen bijv voor je naar bed gaat. De azijn lost de buitenkant van het vlooieneitje op waardoor ze nooit meer kunnen uitkomen. Eitjes en poppen kunnen wel twee jaar blijven wachten tot het goede moment om uit te komen,
Ik heb ooit een redelijk uitgebreide post geschreven over hoe je vlooien uit je huis krijgt: chocolol in "Vlooien kat"
Lees vooral punt 2, aangezien je al met omgevingsspray bezig bent geweest. Echt heel veel mensen weten niet dat de meeste merken spray dodelijk kunnen zijn voor katten. Echt mensen, geen bus met permethrin gebruiken! Zeker niet bij een kitten.

En als het niet lukt met de vlooien, ga naar de dierenarts. Sowieso voor de inentingen natuurlijk.
Wat een hoop gedoe allemaal. Ik heb er gelukkig geen last van, eens in de zoveel tijd een pipet stronghold is alles wat ik doe, en dat is afdoende.
Info over waarom je knoflook beter achterwege kunt laten.
Ok stoppen met knoflook. Ik ga karnemelk proberen. En even geduld hebben.

Anders de dierenarts bellen.

Ik ook nog nooit gehad fluithaas. Altijd honden gehad. Vlooien nog nooit gehad. Na het overlijden van onze hond toch een kat genomen dus. En nu hebben we dit gezellige probleem.
Misschien heb je in een spouw wel een muizennest?
Wij hadden het zelfde probleem. Er zijn tabletten op de markt, ik weet niet de naam van dit tablet in Nederland.( In Amerika heet het van Comfortis) Eens in de maand een tablet en je kat is vloo vrij.

Onze kat is nu zonder vlooien maar in huis hebben wij er nog wel wat last van. Ik heb al een vlooienbom geplaatst en dat hielp vrij goed, nu nog een keer en dan zijn ze allemaal dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven