Voer kittens

26-01-2020 12:48 21 berichten
Hi!

Welk voer hebben jullie voor jullie katten? Ik heb nu Virbac, maar ben ook benieuwd naar andere opties. Ik zoek iets met veel eiwitten.
Alle reacties Link kopieren
Royal Canin.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hill's Science Kitten
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Royal Canin.

Ik ben wel benieuwd naar Jarko.
Die arme beessies groeien volledig dicht door kittenvoer, je kan beter gewoon voer geven voor volwassen katten, daar blijven ze goed van in conditie.
Die kleine tandjes kunnen dat toch amper aan, van die grote brokken.
Hills, Royal Canin en Purizon. Als natvoer (half klein blikje per dag) Almo of Cosma 100%.
Alle reacties Link kopieren
Royal Canin droogvoer en af en toe zalm Yums voor de lekker
Katertje van bijna vijf maanden, groeit goed en poept goed :) (en icm peewee bak/ korrels geen vieze kattenluchtjes)
if we all light up, we can scare away the dark...
Niq schreef:
26-01-2020 13:17
Die kleine tandjes kunnen dat toch amper aan, van die grote brokken.
Niet alle brokken voor volwassen katten zijn groot, er zijn ook volop merken met kleine brokjes.
Het gaat ook niet om de grootte van de brokken, maar om de groeistoffen die erin zitten en dat is voor kittens veel teveel met die kittenbrokken.

Het was de bedoeling dat Balin tot zijn eerste jaar kittenbrokken zou krijgen, maar daar ben ik met 8 maanden mee gestopt omdat hij een enorme vetbol aan zijn buikje had hangen en dat is heel moeilijk weer weg te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-01-2020 13:15
Die arme beessies groeien volledig dicht door kittenvoer, je kan beter gewoon voer geven voor volwassen katten, daar blijven ze goed van in conditie.
Daar verschillen de meningen dan over, de dierenartsen hier raden juist kitten droogvoer aan en geen (volwassen) natvoer. Daar zouden ze juist dicht van groeien. Ons beest is ook nog zo slank en rank als je van een jong katertje mag verwachten, hij blijft nog binnen maar we hebben een groot huis met vier verdiepingen dus beweging zat. Ik geloof dat ze na castratie wel ander voer aanraden maar dat moet ik tzt nog even navragen.
if we all light up, we can scare away the dark...
PiNuts14 schreef:
26-01-2020 13:19
Hills, Royal Canin en Purizon. Als natvoer (half klein blikje per dag) Almo of Cosma 100%.
Mijdt purizon alsjeblieft, dat is geen best voer. Katten vinden het heerlijk, te heerlijk en eten daardoor teveel en je kan je afvragen hoe dat komt. Ik doel dus op smaakversterkers.

Mijn katten eten uitsluitend natvoeding, Bozita, Granatapet, Cosmo en Shesir.
Misschien voor jou een interessant artikel https://catinfo.org/docs/FeedingYourCat ... 3Dutch.pdf
tatlitatli schreef:
26-01-2020 13:23
Daar verschillen de meningen dan over, de dierenartsen hier raden juist kitten droogvoer aan en geen (volwassen) natvoer. Daar zouden ze juist dicht van groeien. Ons beest is ook nog zo slank en rank als je van een jong katertje mag verwachten, hij blijft nog binnen maar we hebben een groot huis met vier verdiepingen dus beweging zat. Ik geloof dat ze na castratie wel ander voer aanraden maar dat moet ik tzt nog even navragen.
Ik heb het niet over natvoer gehad.
Cateautje schreef:
26-01-2020 13:21
Niet alle brokken voor volwassen katten zijn groot, er zijn ook volop merken met kleine brokjes.
Het gaat ook niet om de grootte van de brokken, maar om de groeistoffen die erin zitten en dat is voor kittens veel teveel met die kittenbrokken.

Het was de bedoeling dat Balin tot zijn eerste jaar kittenbrokken zou krijgen, maar daar ben ik met 8 maanden mee gestopt omdat hij een enorme vetbol aan zijn buikje had hangen en dat is heel moeilijk weer weg te krijgen.
Met 8 maanden zie ik ook het probleem niet hoor.
Maar bij een kitten van 15 weken zou ik denken doe maar kittenbrokjes. (weet de leeftijd niet van de kittens van TO)
Was even vergeten dat er ook genoeg merken zijn met kleine brokjes voor volwassenen.
Niq schreef:
26-01-2020 13:43
Met 8 maanden zie ik ook het probleem niet hoor.
Maar bij een kitten van 15 weken zou ik denken doe maar kittenbrokjes. (weet de leeftijd niet van de kittens van TO)
Was even vergeten dat er ook genoeg merken zijn met kleine brokjes voor volwassenen.
Kittenbrokken bestaan nog niet zo lang en is gewoon weer een goed verdienende hype. Kittens hebben altijd gewoon met de moeder meegegeten.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
26-01-2020 13:26
Mijdt purizon alsjeblieft, dat is geen best voer. Katten vinden het heerlijk, te heerlijk en eten daardoor teveel en je kan je afvragen hoe dat komt. Ik doel dus op smaakversterkers.

Mijn katten eten uitsluitend natvoeding, Bozita, Granatapet, Cosmo en Shesir.
Misschien voor jou een interessant artikel https://catinfo.org/docs/FeedingYourCat ... 3Dutch.pdf
In die link zie ik meteen een aantal dingen staan die niet met elkaar rijmen. Zoals... 'droogvoer ---> gevaar op bacteriën ' En in hetzelfde opsomlijstje ----> ' Droogvoer wordt ontzettend doorgekookt'. Knappe bacterie die ontzettend doorkoken overleefd. En zo zie ik er in 1 oogopslag nog wel meer staan.
Het soort voer dat je best geeft hangt gewoon heel erg af van 'welk soort kat' je hebt. Hier krijgen ze brokken en ze drinken daarbij meer dan genoeg. Ze zijn jong volwassen en erg actief en ze hebben genetisch meer kans op tandproblemen. Dus krijgen ze dental brokken gemengd met Maine Coone brokken. Vermits ze best nog wel wat zwaarder mogen zijn, adviseerde de dierenarts om de 'volwassen brokken' een tijdje te vervangen door kittenbrokken. Ze zijn gecastreerd, maar dus zeker niet te zwaar.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
GinnyJones schreef:
26-01-2020 13:26
Mijdt purizon alsjeblieft, dat is geen best voer. Katten vinden het heerlijk, te heerlijk en eten daardoor teveel en je kan je afvragen hoe dat komt. Ik doel dus op smaakversterkers.

Mijn katten eten uitsluitend natvoeding, Bozita, Granatapet, Cosmo en Shesir.
Misschien voor jou een interessant artikel https://catinfo.org/docs/FeedingYourCat ... 3Dutch.pdf
Ik zocht een oude bestelbon op en daar stond oa Purizon op. Hij kreeg vroeger Purizon of bijv Purina (hij is geadopteerd). En we gaven dat steeds naast kwalitatief goed voer omdat hij dat het lekkerst vond. Niet gemengd, maar ene keer bakje met goed en andere keer bakje met slecht voer. Anders hadden dus we een kat die zijn brokjes na verloop van tijd echt vertikte om de brokken te eten en dan een hele dag deed op een half blikje nat. Dat was niet de bedoeling. Nu eet hij alleen nog urinary dieetvoer wegens blaasproblemen. En ja, we hebben oa een waterfontein sinds hij hier is, daar ligt het niet aan ;-)
Cateautje schreef:
26-01-2020 13:45
Kittenbrokken bestaan nog niet zo lang en is gewoon weer een goed verdienende hype. Kittens hebben altijd gewoon met de moeder meegegeten.
En anders gooi je de brokjes even in een verbrijzelaar ;)
Oudblond schreef:
26-01-2020 13:46
In die link zie ik meteen een aantal dingen staan die niet met elkaar rijmen. Zoals... 'droogvoer ---> gevaar op bacteriën ' En in hetzelfde opsomlijstje ----> ' Droogvoer wordt ontzettend doorgekookt'. Knappe bacterie die ontzettend doorkoken overleefd. En zo zie ik er in 1 oogopslag nog wel meer staan.
Het soort voer dat je best geeft hangt gewoon heel erg af van 'welk soort kat' je hebt. Hier krijgen ze brokken en ze drinken daarbij meer dan genoeg. Ze zijn jong volwassen en erg actief en ze hebben genetisch meer kans op tandproblemen. Dus krijgen ze dental brokken gemengd met Maine Coone brokken. Vermits ze best nog wel wat zwaarder mogen zijn, adviseerde de dierenarts om de 'volwassen brokken' een tijdje te vervangen door kittenbrokken. Ze zijn gecastreerd, maar dus zeker niet te zwaar.
Dat is volgens mij helemaal niet wat ze bedoelen. Als je een zak voer hebt van zeg, 3 kilo, dan blijft die zak erg lang open staan. Dan komen er gemakkelijk schimmels en bacteriën bij. Ook wanneer het ontzettend doorgekookt is. Het feit dat het zo ontzettend doorgekookt is geeft overigens goed aan dat het waardeloos is, alle goede voedingsstoffen worden vernietigd. Een blikje word doorgaans dezelfde dag genuttigd en daardoor hebben Bacterien en schimmels een stuk minder kans.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onverwachts sinds vrijdag ook weer een kitten in huis van 8 weken. Onze volwassen katten krijgen sannabelle sterilized. Graan vrij voer. Beter en goedkoper dan marketingbulk royal canin. De kleine eet er zelf prima van mee. Krijgt ook regelmatig snoepjes en 's avonds een gedeeld zakje natvoer.
Bedankt de kittens zijn 16 weken.
Alle reacties Link kopieren
Die van ons krijgt Smolke. Dit merk geven wij ook al jaren aan onze honden en zijn er erg tevreden over!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven