Vogels in de tuin
zondag 9 oktober 2011 om 14:50
Vorige week in korte broek in de tuin, nu met een vest aan en de cv op 20.
Bah, wat een gure dag vandaag en zit net te bedenken dat binnenkort de tuin weer winterklaar gemaakt kan worden voor oa de vogels. Dat is dan weer wel leuk .
Ik ben op zoek naar leuke ideeen. Bijvoorbeeld voederschalen op te maken met van alles en nog wat (en wat meer dan alleen een pindanetje), vogelhuisjes en nog meer.
Wie heeft er leuke en creatieve ideeen of weet sites te vinden met leuke tips. Foto's zijn leuk om bij te voegen.
Bah, wat een gure dag vandaag en zit net te bedenken dat binnenkort de tuin weer winterklaar gemaakt kan worden voor oa de vogels. Dat is dan weer wel leuk .
Ik ben op zoek naar leuke ideeen. Bijvoorbeeld voederschalen op te maken met van alles en nog wat (en wat meer dan alleen een pindanetje), vogelhuisjes en nog meer.
Wie heeft er leuke en creatieve ideeen of weet sites te vinden met leuke tips. Foto's zijn leuk om bij te voegen.
zondag 9 oktober 2011 om 15:09
Hier ook veel katten in de buurt. In een hoge dichtbegroeide prikkelstruik zitten veel vogels, dus daar prikken we altijd oud brood tussen de takjes. Dan kunnen op hun gemakje eten. Aan de boom hang ik een simpele pindaslinger en ik maak ook wel eens een vetslinger (vet opwarmen en mixen met vogelzaad, dan een stuk touw daar doorheen halen en koud laten worden zodat het stolt).
zondag 9 oktober 2011 om 15:11
een schaal met allerlei lekkers voor de vogels.
Nodig uit de winkel: een houten bak, oase, vetbol, gierststengel, mos
Uit de tuin: takjes, besjes, sierappeltjes (en bij ons ook het mos
Je zet alles vast met kleine ijzerdraadjes.
Ook erg leuk om door kinderen te laten doen!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 9 oktober 2011 om 15:13
zondag 9 oktober 2011 om 15:16
http://www.google.nl/imgr ... TofgFMak-gaD7KnmCg&zoom=1
zondag 9 oktober 2011 om 15:18
http://vogels.twenga.nl/vogelvoer.html
zondag 9 oktober 2011 om 15:20
http://www.mooilandelijk.com/voor-de-vogels.html
zondag 9 oktober 2011 om 15:23
vet-krans voor de vogels
Benodigdheden :
Oude krans,
los vogel strooivoer,
2 blokken hard frituurvet (er zitten er 4 in elk pak),
lint of touw,
oude pan,
oude pollepel.
Voorbereiding :
Leg iets ouds ter bescherming over uw aanrecht : het wordt knoeien ! Zelf knip ik altijd een oude plastic tas open, die kun je naderhand opvouwen en weggooien.
Verwarm de 2 blokken frituurvet in een oude pan op een laag vuur tot ze gesmolten zijn. Niet al te heet laten worden, alleen smelten is voldoende.
Neem de pan van het vuur. Laat het vet opnieuw afkoelen (eventueel kunt u dit versnellen door de pan in een bak koud water te zetten). Zodra het vet wittig wordt en stroperiger doet u het losse vogelvoer in het vet en roert met de oude pollepel de boel goed door elkaar. Zorg dat het voer goed verdeeld zit door het vet en dat het goed gevuld is. Laat het vet niet teveel afkoelen anders kunt u het niet meer in de krans smeren. Smeer nu met de polleper scheppen vet op de krans en probeer het lekker in de gaatjes tussen de takken van de krans te smeren.
Als u niet bang bent voor vieze handen kunt u het beste zelf met uw handen scheppen vet op de krans smeren. Als het vet nog zacht is druk dan tot slot wat los voer op het vet.
Als laatste doet u het lint of touw aan de krans om hem op te hangen.
Ophangen in de tuin en klaar !
Leuk resultaat en de vogels vinden het heerlijk !
Benodigdheden :
Oude krans,
los vogel strooivoer,
2 blokken hard frituurvet (er zitten er 4 in elk pak),
lint of touw,
oude pan,
oude pollepel.
Voorbereiding :
Leg iets ouds ter bescherming over uw aanrecht : het wordt knoeien ! Zelf knip ik altijd een oude plastic tas open, die kun je naderhand opvouwen en weggooien.
Verwarm de 2 blokken frituurvet in een oude pan op een laag vuur tot ze gesmolten zijn. Niet al te heet laten worden, alleen smelten is voldoende.
Neem de pan van het vuur. Laat het vet opnieuw afkoelen (eventueel kunt u dit versnellen door de pan in een bak koud water te zetten). Zodra het vet wittig wordt en stroperiger doet u het losse vogelvoer in het vet en roert met de oude pollepel de boel goed door elkaar. Zorg dat het voer goed verdeeld zit door het vet en dat het goed gevuld is. Laat het vet niet teveel afkoelen anders kunt u het niet meer in de krans smeren. Smeer nu met de polleper scheppen vet op de krans en probeer het lekker in de gaatjes tussen de takken van de krans te smeren.
Als u niet bang bent voor vieze handen kunt u het beste zelf met uw handen scheppen vet op de krans smeren. Als het vet nog zacht is druk dan tot slot wat los voer op het vet.
Als laatste doet u het lint of touw aan de krans om hem op te hangen.
Ophangen in de tuin en klaar !
Leuk resultaat en de vogels vinden het heerlijk !
zondag 9 oktober 2011 om 15:24
potje voer voor vogels
Benodigdheden :
kleine bloempotjes
los vogel strooivoer
touw
frituurvet (blok)
takje
oude pan
oude pollepel en soeplepel
Voorbereiding :
Bescherm uw aanrecht met een oude placemat of met een stuk plastic. Doe een stuk touw door het potje en laat het door het gaatje van het potje weer naar buiten komen. Knoop de uiteinden aan elkaar zodat u een ophang touwtje heeft gemaakt. Stop het gaatje van het potje even tijdelijk dicht met een stukje keukenrol.
Zelf heb ik potjes genomen die ik eerst door mijn zoontje heb laten beschilderen.
Verwarm een stuk hard frutuurvet in een oude pan op laag vuur en laat het vet smelten. Niet te heet laten worden, het hoeft alleen te smelten. Zodra het geheel gesmolten is neemt u de pan van het vuur en laat het vet afkoelen tot het dikker wordt. Dan strooit u het voer erdoorheen en roert tot al het voer goed verdeeld is in het vet.
Als het vet bijna weer hard wordt doet u een lepel van de massa in het potje en steekt het stokje in het nog zachte vet. Strooi tot slot nog wat los voer bovenop en druk dit een beetje aan.
Laat het geheel even afkoelen en hang het in een boom
Benodigdheden :
kleine bloempotjes
los vogel strooivoer
touw
frituurvet (blok)
takje
oude pan
oude pollepel en soeplepel
Voorbereiding :
Bescherm uw aanrecht met een oude placemat of met een stuk plastic. Doe een stuk touw door het potje en laat het door het gaatje van het potje weer naar buiten komen. Knoop de uiteinden aan elkaar zodat u een ophang touwtje heeft gemaakt. Stop het gaatje van het potje even tijdelijk dicht met een stukje keukenrol.
Zelf heb ik potjes genomen die ik eerst door mijn zoontje heb laten beschilderen.
Verwarm een stuk hard frutuurvet in een oude pan op laag vuur en laat het vet smelten. Niet te heet laten worden, het hoeft alleen te smelten. Zodra het geheel gesmolten is neemt u de pan van het vuur en laat het vet afkoelen tot het dikker wordt. Dan strooit u het voer erdoorheen en roert tot al het voer goed verdeeld is in het vet.
Als het vet bijna weer hard wordt doet u een lepel van de massa in het potje en steekt het stokje in het nog zachte vet. Strooi tot slot nog wat los voer bovenop en druk dit een beetje aan.
Laat het geheel even afkoelen en hang het in een boom
zondag 9 oktober 2011 om 15:25
http://www.buitengewoonenzo.nl/producten/14/vogels++zo