Voor de groningen kenners

10-11-2012 01:24 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er niet echt uit met het volgende ..

Begin volgende week moeten we naar het UMCG.. We komen uit de richting van Meppel A28. Dus we kunnen gewoon de A28 op en er bij Groningen de N7 op Ri Umcg..

Normaliter doen we er 50 min over om in Groningen bij Ikea te komen.Maar dat is rond een uur of 10 s morgens.

We moeten alleen dit keer om 8.45 in het UMCG zijn.. Lekker op tijd.. nu hoor ik van veel mensen dat we op tijd weg moeten gaan want het staat altijd vast daar bij de afslag N7 de rondweg op ???

Tja... wat is dan op tijd weg gaan en hoe vast staat het daar dan ??

Hoe druk is het daar tussen 8uur en half 9 op de A28 route UMCG ???

Ik zelf had bedacht om om 7.15 weg te gaan , mijn vader vind 7.45 nog vroeg zat..

Maar als jullie hier schrijven dat het echt muurvast staat en geen doorkomen aan is dan ga ik liever nog eerder weg.. (als de dood dat ik te laat kom bij die arts)
Ik zou 7:30 weg gaan, het kan in de parkeergarage ook druk zijn, plus in het UMCG moet je ook vast nog een eindje lopen.
Het verschilt heel erg, soms sta je daar sochtends een half uur, soms kan je direct doorrijden. Ik snap nog niet helemaal waarvan dat nou precies afhankelijk is..

De moeilijkheid zin m vooral net voorbij de ikea. Bij de laatste stoplichten, voordat je bij het umcg bent ik zou een dik kwartier speling nemen.

7:45 vind ik dus wel wat wel krap trouwens..
quote:nettel schreef op 10 november 2012 @ 07:46:

Het verschilt heel erg, soms sta je daar sochtends een half uur, soms kan je direct doorrijden. Ik snap nog niet helemaal waarvan dat nou precies afhankelijk is..

De moeilijkheid zin m vooral net voorbij de ikea. Bij de laatste stoplichten, voordat je bij het umcg bent ik zou een dik kwartier speling nemen.

7:45 vind ik dus wel wat wel krap trouwens..

Als deze erg druk is moet je even bij het stoplicht voor linksaf gaan staan, links af slaan en dan de eerste rechts nemen, doorrijden op de Oostersingel en dan kom je rechts bij het UMCG uit en schiet je zo de parkeergarage in.

Ik zou ook zeker om 7.30 op zijn laatst de deur uit zijn.
quote:_nut_ schreef op 10 november 2012 @ 08:00:

[...]

Als deze erg druk is moet je even bij het stoplicht voor linksaf gaan staan, links af slaan en dan de eerste rechts nemen, doorrijden op de Oostersingel en dan kom je rechts bij het UMCG uit en schiet je zo de parkeergarage in.

Ik zou ook zeker om 7.30 op zijn laatst de deur uit zijn.Dat wilde ik ook net uitleggen inderdaad maar toen dacht ik "oei dat wordt veel te ingewikkeld" maar zoals je het nu zegt is het best logisch.
Kan idd zo een half uur langer duren. Ring is erg druk. Soms kan je beter eerder van de ring af en langs het centrum rijden.
ik denk dat ik inderdaad 7.15 zou doen, eerst moet je het Julianaplein over, daar is het altijd druk om die tijd, dan kom je nog weer een aantal stoplichten tegen en voor de parkeergarage heb ik vorige week rond half 9 een flinke rij zien staan.

Persoonlijk hou ik er niet van om me gehaast te voelen dus ik zou in jouw geval ook 7.15 doen.
Diedietje, het centrum staat ook meer dan vol hoor. Zeker dat stuk vanaf de A28 voor het station langs om bij het umcg te komen is een grote "file". daarnaast is -voor zover ik weet- de enige mogelijkheid om door te rijden tot op de saturn/ikea (andere straten zijn onlangs afgesloten). al met al schiet je daar volgens mij weinig mee op.

De ring vind ik juist wel meevallen
Ik zou echt kwart over 7 weggaan. Je kunt vlak voor het umcg heel lang vast staan. Zeker nu ze rondom het umcg een paar belangrijke doorstroomstraten hebben afgesloten. Bovendien is het umcg zo groot dat je ook nog wel een minuut of 10/15 kunt uittrekken voor het parkeren + naar de afdeling waar je moet zijn gaan (hangt natuurlijk wel een beetje af van waar je moet zijn)

Met een ziekenhuisafspraak zou ik gewoon voor rust en ontspanning kiezen in plaats van haasten en hopen dat je op tijd bent. Dat half uur eerder weggaan kost je niks toch?
Moet je je ook nog inschrijven bij het UMCG? Daar moet je dan ook nog tijd voor uittrekken.

Ik zou voor de veilige kant gaan en om 7.15 weg. Het is ontzettend frustrerend om in de stress te zitten omdat je je afspraak niet gaat halen. En als je te vroeg bent neem je daar op je gemak nog een kopje koffie/thee.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tjsa. ik zou ook op tijd weggaan. Ik woon dan wel in Groningen zelf, maar heb een keer een half uur vastgestaan bij het Martini. Dan kun je beter op tijd zijn en wat te lezen meenemen, om de wachttijd te overbruggen.

Overigens is het natuurlijk wel weer zo dat hoe vroeger je weggaat, hoe minder file er is. Zit je daar weer mee.

Succes
Later is nu
Is de trein geen optie? Verbinding vanaf jouw plek is prima, en dan stap je zo over op een bus. Die hebben minder last van het verkeer, door de busbanen en hun eigen stoplichten.

Je moet echt op een vervelend tijdstip in de stad zijn, het is dan echt spits. Ik rij meestal een half uurtje eerder door de stad, gaat ook een stuk sneller.

Kan je trouwens niet de ringweg de andere kant opnemen? En dan bij de bedumerweg eraf, stukje doorrijden en parkeren in de Oosterparkwijk?

(Zespri, ik zet deze opties even hier neer, wellicht vinden andere Groningers het ook een goed idee? Ik weet zelf niet hoe druk het daar is.)
Wat bedoel je precies met de ringweg de andere kant op Pop? Wil je Zespri helemaal om groningen heen laten rijden?
Ja, Nella, idd, vanaf het Julianaplein tot aan afslag Bedumerweg is het een kwartier rijden, en de ring die kant op is leeg, de file staat op de andere baan, dus richting a28.

Ik weer dat het om is, maar zou het niet sneller gaan?

Ik weet dus niet hoe het van bedumerweg naar UMCG is?
Sja.. ik weet ook niet hoe druk het is vanaf die kant. Maar ik geloof niet dat je dan zoveel sneller bent.

Eerlijk gezegd dacht ik ook al aan de optie P+R.. Bij Haren, jullie weten wel Of bij P3 (Bornholmstraat)
Later is nu
Dreamer, P en R is ook wel een goeie idd.
Bij het damsterdiep is ook een parkeergarage die volgens mij een stuk rustiger is als umcg. Goed je moet nog langs julianaplein etc maar je staat wel erg dichtbij umcg.

Verder zou je nog bij Helpman af kunnen slaan en dan onder de ringweg door richting rademarkt en daar parkeren.

Er komen is drama 's ochtends maar die parkeergarage bij het umcg is ook drama. Ik woon in Groningen en ik moest ook met de auto (kon niet fietsen), maar ik moet er ook zeker een half uur voor uittrekken.
quote:pop1980 schreef op 10 november 2012 @ 11:21:

Ja, Nella, idd, vanaf het Julianaplein tot aan afslag Bedumerweg is het een kwartier rijden, en de ring die kant op is leeg, de file staat op de andere baan, dus richting a28.

Ik weer dat het om is, maar zou het niet sneller gaan?

Ik weet dus niet hoe het van bedumerweg naar UMCG is?Ook drama je staat dan vast ivm de rotonde op de korreweg.
Dreamert dat is ook een goed idee! Dan zou ik die van Haren pakken. Bus stopt voor de hoofdingang van het ziekenhuis.
P en R Haren is misschien het beste idee, want die bus stopt pal voor het UMCG.

Ik zou wel een ruime marge nemen, want die bus moet ook in de spits door de binnenstad.
quote:Dreamer schreef op 10 november 2012 @ 11:23:

P+R.. Bij Haren, jullie weten wel Klinkt bekend
quote:Wickivi schreef op 10 november 2012 @ 11:29:

[...]

Ook drama je staat dan vast ivm de rotonde op de korreweg.En (in ieder geval het eerste deel van) de peterus campussingel niet te vergeten...
Dan is mijn plan dus niet zo goed!
Ik zou ook in Haren parkeren en verder met de bus.

De parkeergarage bij het umcg is ook erg druk.

Via de bedumerweg lijkt me geen optie, zit je alsnog in de drukte bij de korreweg en petrus Campersingel.
Pop, ach, had een optie kunnen zijn!

Kwart voor 9 is gewoon megadruk in de stad, een rottijdstip om een afspraak te hebben als je met de auto komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven