Voordeur dichtmaken
zondag 16 september 2018 om 19:36
Hi allemaal!
Onze voordeur is van kunststof met twee grote vlakken glas erin. Dit betekend dus dat iedereen zo naar binnen kan kijken (al hangt er nu wel een gordijntje voor). Dit gordijn vinden wij niet leuk en is vies dus willen we een andere optie. Alleen we weten niet zo goed hoe en wat..
Een nieuwe deur is sowieso geen optie..
We zouden het heel fijn vinden als we iets konden verzinnen met een kijkgaatje, maar dat mensen van buitenaf niet kunnen zien dat er bijvoorbeeld licht in de hal brand daardoor. Dus dat je 's avonds eerst naar buiten kunt kijken, voordat je gelijk de deur open doet/mensen je zien staan.
Zijn er mensen met tips? Hoe hebben jullie dit gedaan? Plakfolie en dan een klein gaatje maken??
Thankyou
Onze voordeur is van kunststof met twee grote vlakken glas erin. Dit betekend dus dat iedereen zo naar binnen kan kijken (al hangt er nu wel een gordijntje voor). Dit gordijn vinden wij niet leuk en is vies dus willen we een andere optie. Alleen we weten niet zo goed hoe en wat..
Een nieuwe deur is sowieso geen optie..
We zouden het heel fijn vinden als we iets konden verzinnen met een kijkgaatje, maar dat mensen van buitenaf niet kunnen zien dat er bijvoorbeeld licht in de hal brand daardoor. Dus dat je 's avonds eerst naar buiten kunt kijken, voordat je gelijk de deur open doet/mensen je zien staan.
Zijn er mensen met tips? Hoe hebben jullie dit gedaan? Plakfolie en dan een klein gaatje maken??
Thankyou
zondag 16 september 2018 om 19:41
Met plakfolie zie je altijd of er licht brandt. Of je moet het zo goed dichtplakken dat er geen naadje is. Aan de buitenkant is ondoorzichtig folie geen gezicht.
Ik zou dan eerder voor lichtdoorlatend folie gaan en een nieuwe deurbel aanschaffen zoals de Ring deurbel met video.
https://webwereld.nl/hardware/104496-zi ... o-doorbell
Ik zou dan eerder voor lichtdoorlatend folie gaan en een nieuwe deurbel aanschaffen zoals de Ring deurbel met video.
https://webwereld.nl/hardware/104496-zi ... o-doorbell
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 16 september 2018 om 19:47
Bij de Gamma hebben ze, hier dan, best aardig wat motiefjes in de winkel. Neem even de maten van de ramen op, het is mooier als je geen naadjes hebt.Spookiieej schreef: ↑16-09-2018 19:44Dat is ook wel een optie ja.. Bedankt! Helemaal donker beplakken vinden we ook niet mooi gezien dat het dan erg donker wordt in de hal.
zondag 16 september 2018 om 20:04
Kunststofpanelen op dezelfde maat als het glas laten maken (bij de kunststofkozijnen-winkel) en plaatsen. Kun je kijkgaatje in het bovenste paneel (laten) maken.
Wij hebben dat een keer gedaan met een achterdeur omdat we een kattenluik daar wilden hebben. Weet niet meer de prijs... is eeuwigheid geleden, maar viel me mee. Zag er netter uit dan folies, spaanplaat etc. en wat stuk goedkoper dan een nieuwe deur.
Wij hebben dat een keer gedaan met een achterdeur omdat we een kattenluik daar wilden hebben. Weet niet meer de prijs... is eeuwigheid geleden, maar viel me mee. Zag er netter uit dan folies, spaanplaat etc. en wat stuk goedkoper dan een nieuwe deur.
zondag 16 september 2018 om 20:08
Je kunt spaanplaat niet bevestigen op een kunststof deur.goldmember schreef: ↑16-09-2018 19:54Spaanplaat ertegenaan en dan schilderen in dezelfde kleur als de deur.
zondag 16 september 2018 om 20:09
Dit is idd de mooiste oplossing, het glas vervangen door kunststof panelen.ShaunTheSheep schreef: ↑16-09-2018 20:04Kunststofpanelen op dezelfde maat als het glas laten maken (bij de kunststofkozijnen-winkel) en plaatsen. Kun je kijkgaatje in het bovenste paneel (laten) maken.
zondag 16 september 2018 om 20:10
High Tack.
Maar mooier wordt het er niet van natuurlijk...
zondag 16 september 2018 om 20:11
Dan beschadig je je deur, want het kan er nooit meer af.
zondag 16 september 2018 om 20:24
Volgens mij wordt het glas dan vervangen voor kunststof platen.
Maar TO zei al dat de gang dan erg donker wordt.
zondag 16 september 2018 om 20:37
Het gemakkelijkst en goedkoopste is denk ik anti inkijk folie. Bijvoorbeeld hier:
https://www.raamfolie-winkel.nl/nl/spie ... PmEALw_wcB
https://www.raamfolie-winkel.nl/nl/spie ... PmEALw_wcB
zondag 16 september 2018 om 22:19
met kit, pur of tape kan alles
zondag 16 september 2018 om 22:37
Spookiieej schreef: ↑16-09-2018 19:44Dat is ook wel een optie ja.. Bedankt! Helemaal donker beplakken vinden we ook niet mooi gezien dat het dan erg donker wordt in de hal.
Doorkijk spiegelglas dus
Bezoeker ziet zichzelf, maar jij ziet de aanbeller