Voorschot stookkosten

20-03-2017 15:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb via google al wat dingen opgezocht maar begrijp het nog niet helemaal.

Volgende week ga ik naar een appartement kijken, huurprijs €500 euro.

Maar nu staat Dit erbij:

voorschot servicekosten ca. €50,- p.m. (incl. voorschotten voor waterverbruik + stookkosten

Betekend dit dat water en gasverbruik dus inbegrepen zit bij die €50 euro?

Of kom ik dat zelf nog eens erboven op aan het betalen?

Electriciteit moet ik dus wel zelf ergens afsluiten?

Misschien een domme vraag maar er is verder niemand in mijn omgeving die mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt
Vraag daar eens?
7102 hoi ik heb net geprobeerd om te bellen maar krijg niemand aan de lijn.

Uiteraard bel ik morgen nog eens maar ben gewoon nieuwsgierig, misschien dat hier iemand het antwoord al weet.
Voorschot (dus het kan ook zijn dat het voorschot is genomen op 1 kuub water/ 1kWh)

Het is dus dat je moet uitvogelen voor hoeveel 'verbruik' je het voorschot betaald.

En inderdaad, electriciteit moet je zelf betalen.

Volgens mij komt daar de afvalstoffenheffing nog bovenop en rioolrechten, (beter bekend als de gemeentelijke belastingen vaak woz waarde afhankelijk)
het is een voorschot dus wat je meer verbruikt dan zij berekenen voor die 50 euro betaal je bij
Eindafrekening volgt en dat moet je meestal bijbetalen. Betreft het blokverwarming trouwens?
Als je op gas kookt (dus niet elektrisch) zal je ook nog een gas leverancier moeten vinden.

Echter zit er, hoe ik het zie, al een voorschot voor het water en je verwarming in die €50,- als dat voor een woning/appartement is is dat wel heel weinig. Is het voor een studentenkamer/studio dan is het nog steeds redelijk krap.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Het kan ook een vast voorschot zijn, dat er geen eigen meters zijn. Dan volgt er geen eindafrekening voor het eigen gebruik.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Die 50 euro komt nog boven de huur van 500 op en zit er dus niet bij in.

Waarschijnlijk heb je blokverwarming. Dat houdt in dat je geen eigen ketel hebt.

Op de radiatoren hangen dan vaak metertjes die je verbruik bijhouden.

Die metertjes zijn niet altijd heel erg betrouwbaar.

1 x per jaar komt een bedrijf die metertjes aflezen.

Ik vind het maar een onduidelijk en onoverzichtelijk systeem.
Servicekosten zijn ook voor de kosten om bijvoorbeeld de hal schoon te houden.

Ik denk dat dit elke maand betaald moet worden.
Servicekosten zijn (hier)

- glasverzekering

- schoonmaakkosten (lift, entree enz.)

-voorschot gas (verwarming en warm water)

- voorschot water.

Gas voor koken en elektriciteit moet je apart regelen.

Mijn servicekosten zijn 75 per maand maar ik krijg ieder jaar zo rond de 500 terug.
Als je blokverwarming hebt houd je hart dan maar vast, dat is schreeuwend duur nl. Wij betaalde 60 eur per maand voorschot en kregen dan nog een eindafrekening van 600/700 euro. En dan zaten we nog te blauwbekken . We hadden trouwens digitale meters , die werden van afstand uitgelezen.
Tegenwoordig zijn er bij blokverwarming nieuwe metertjes.Ik zit ingebouwd en iedereen om mij heen stookt enorm dus ik heb zelf nog geen een keer de verwarming aan gehad sinds februari.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven