Vraag over bouwdepot
zaterdag 13 maart 2010 om 21:08
Ook al geplaatst op Geld en Recht, maar misschien kan hier iemand ook iets voor mij betekenen?
Even een vraagje aan diegene die een bouwdepot hebben/hadden:
1. Als je opgegeven had dat je 2000 euro aan de vloeren uit zou geven en dat worden er 3000, moet je dan een nieuw plan indienen of betalen ze het toch uit?
2. Wat als je bonnen ingediend hebt voor spullen bij de Gamma, maar een paar dingen blijken achteraf niet nodig te zijn, of fout en je moet ze ruilen/terugbrengen? Ik weet dat je de kopie bon opstuurt, maar als je iets terugbrengt krijg je een vervangende bon en dat zou dus betekenen dat je niet meer het origineel hebt maar een bon die afwijkt van de bon die je opgestuurd hebt naar de bank?
Even een vraagje aan diegene die een bouwdepot hebben/hadden:
1. Als je opgegeven had dat je 2000 euro aan de vloeren uit zou geven en dat worden er 3000, moet je dan een nieuw plan indienen of betalen ze het toch uit?
2. Wat als je bonnen ingediend hebt voor spullen bij de Gamma, maar een paar dingen blijken achteraf niet nodig te zijn, of fout en je moet ze ruilen/terugbrengen? Ik weet dat je de kopie bon opstuurt, maar als je iets terugbrengt krijg je een vervangende bon en dat zou dus betekenen dat je niet meer het origineel hebt maar een bon die afwijkt van de bon die je opgestuurd hebt naar de bank?
zaterdag 13 maart 2010 om 21:12
Wij hebben een bouwdepot.
1. Bij ons werd daar niet moeilijk over gedaan. We moesten die berekening maken om te weten hoeveel we nodig hadden. We mogen dat naar eigen inzicht besteden, maar wel aan verbeteringen aan het huis. De laatste 2500 euro zijn vrij opneembaar.
2. Daar kan ik geen antwoord op geven, we hebben dit nog niet aan de hand gehad. Maar aangezien wij zelf voorschiieten en pas vanaf 1000 euro weer een nieuwe declaratie mogen doen, loopt dit wel los.
1. Bij ons werd daar niet moeilijk over gedaan. We moesten die berekening maken om te weten hoeveel we nodig hadden. We mogen dat naar eigen inzicht besteden, maar wel aan verbeteringen aan het huis. De laatste 2500 euro zijn vrij opneembaar.
2. Daar kan ik geen antwoord op geven, we hebben dit nog niet aan de hand gehad. Maar aangezien wij zelf voorschiieten en pas vanaf 1000 euro weer een nieuwe declaratie mogen doen, loopt dit wel los.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn

zaterdag 13 maart 2010 om 22:00
Onze hypotheekverstrekker deed er helemaal niet moeilijk over dat dingen goedkoper/ duurder werden dan beraamd. Wij hebben vorig jaar van ons bouwdepot kunststof kozijnen laten plaatsen en een nieuwe keuken. Kunststof kozijnen waren goedkoper als we in eerste instantie beraamd hadden en de keuken duurder. We hebben gewoon het hele bedrag vrij kunnen besteden.
Ik moet wel zeggen dat wij de facturen opgestuurd hebben met de vraag of zij het wilden betalen. Wij hebben dus nooit daadwerkelijk geld in handen gehad. Ging allemaal rechtstreeks. Dus kan je daar geen antwoord op geven.
Ik moet wel zeggen dat wij de facturen opgestuurd hebben met de vraag of zij het wilden betalen. Wij hebben dus nooit daadwerkelijk geld in handen gehad. Ging allemaal rechtstreeks. Dus kan je daar geen antwoord op geven.

zaterdag 13 maart 2010 om 22:11
Ok, goed zo. Het bedrijf die de uitbetalingen doet gaf nogal tegenstrijdige adviezen. Zo zijn er een paar man die heel nuchter antwoord geven en andere die van een scriptsheet heel strikt zijn. Een dame vertelde me dus gisteren als onze vloer duurder was, we gewoon het verschil zelf moesten betalen. En dat kunnen we dus echt niet, anders had ik geen bouwdepot genomen. Maakte me een beetje zorgen..
zondag 14 maart 2010 om 00:26
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat ze je houden aan je initiele inschatting en al zeker niet wat waaraan wordt besteed.
Ook irritant dat de mensen die het beheren (of hoe je dat ook noemt) verschillende dingen zeggen. Hebben ze niet dit soort voorwaarden op papier staan? Want dit komt natuurlijk heel vaak voor, dus er zullen neem ik aan wel regels voor zijn.
Ook irritant dat de mensen die het beheren (of hoe je dat ook noemt) verschillende dingen zeggen. Hebben ze niet dit soort voorwaarden op papier staan? Want dit komt natuurlijk heel vaak voor, dus er zullen neem ik aan wel regels voor zijn.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zondag 14 maart 2010 om 08:13
Nee, je krijgt er helaas geen gebruiksaanwijzing bij. Daarom is er ook veel verwarring. In principe kan je alles wat 'nagelvast' is declareren, maar dat is een ruim begrip. Zo is er veel onduidelijkheid over vloerbedekking en laminaat. En zo zijn er nog wel meer dingen. Hang dus ook elke dag aan de telefoon. Ik vind het een zenuwslopend iets. Direct bestel of koop je iets en zeggen zij, jammer, wordt niet vergoed. Dan zit je dus met een probleem.
zondag 14 maart 2010 om 16:16
quote:dangeensuus schreef op 13 maart 2010 @ 21:26:
dubbel topic is niet handig, zo gaan mensen twee keer reageren op 1 en dezelfde vraag en denken ze dat ze gek worden als hun reactie er niet meer staat Dat had ik dus gisteravond echt! Ik klikte het weer aan en snapte echt niet waar mijn reactie gebleven was!
dubbel topic is niet handig, zo gaan mensen twee keer reageren op 1 en dezelfde vraag en denken ze dat ze gek worden als hun reactie er niet meer staat Dat had ik dus gisteravond echt! Ik klikte het weer aan en snapte echt niet waar mijn reactie gebleven was!
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn