vraagje over schakelaar

02-11-2017 21:01 16 berichten
Ik heb een schakelaar met een trektouwtje eraan, nu is dat touwtje afgebroken in het doosje aan de muur. Zou ik dat doosje er gewoon af kunnen halen en het touwtje daar weer aan elkaar kunnen knopen? Of denk ik nu te simpel, electra is niet mijn sterktste kant.

Uiteraard haal ik wel eerst de stroom er af :proud:
Alle reacties Link kopieren
Doosje kwam je er af schroeven. Of er genoeg ruimte is om het korte eindje weer aan het touwtje vast te knopen weet ik niet.
willem1959 schreef:
02-11-2017 21:04
Doosje kwam je er af schroeven. Of er genoeg ruimte is om het korte eindje weer aan het touwtje vast te knopen weet ik niet.
Dank je, ik ga kijken of het lukt
Meestal is het lastig om een nieuw touwtje in de schakelaar vast te maken maar als je mazzelf hebt.. zo niet dan kan je zo een nieuwe schakelaar halen bij de bouwmarkt...vrienden optrommelen die hem aansluiten voor je?
Het touwtje is te kort, nu moet ik zeker een nieuw doosje kopen? Is dat makkelijk zelf te doen?
Die touwtjes hebben ze toch ook in de bouwmarkt? Of was dat vroeger?
Uomo schreef:
02-11-2017 21:13
Meestal is het lastig om een nieuw touwtje in de schakelaar vast te maken maar als je mazzelf hebt.. zo niet dan kan je zo een nieuwe schakelaar halen bij de bouwmarkt...vrienden optrommelen die hem aansluiten voor je?
Ha zie dat je me net voor was :-D
Is niet zo heel moeilijk, heb je wel eens wat gedaan met electra?
Dit geeft een indruk van hoe het moet https://www.youtube.com/watch?v=zpDC9MM7UWU
parbleumondieu schreef:
02-11-2017 21:15
Die touwtjes hebben ze toch ook in de bouwmarkt? Of was dat vroeger?
Touwtje is in het doosje afgebroken in het doosje zit nu een klein touwtje, helaas te klein om de uiteindes weer aan elkaar te knopen
Uomo schreef:
02-11-2017 21:16
Is niet zo heel moeilijk, heb je wel eens wat gedaan met electra?
Nee nog nooit, ik vind het een beetje eng
Bjort schreef:
02-11-2017 21:21
Nee nog nooit, ik vind het een beetje eng
Dan zou ik het niet zelf proberen, handige vrienden/kennissen/buren/familie?
Uomo schreef:
02-11-2017 21:24
Dan zou ik het niet zelf proberen, handige vrienden/kennissen/buren/familie?
Ik vraag het wel even aan een vriend of hij het even wil doen.
thuis/touwtje-lichtschakelaar-kapot/list_messages/60317
volgens mij heb ik een afgebroken touwtje in zo'n schakelaar wel eens vervangen door een klein ty-wrapje.
Niet geschoten is altijd mis
Als je overdag even de stroom eraf haalt kan je heel eenvoudig die draadjes demonteren en weer monteren. Ik doe dat gewoon zelf. Beetje googlen helpt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven