Vreemde kat in huis

13-08-2020 20:42 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een erg warm zolderappartement dus wil ik graag de deuren naar mijn dakterras open doen, vooral nu 's avonds en in de ochtenden. Sinds kort heeft iemand in de buurt - ik woon in het centrum van een stad - een kitten die ze gewoon buiten laten. Deze kitten loopt zo bij ons naar binnen, vanochtend en nu 's avonds weer. Ik ben een beetje bang voor katten (heel stom ik weet het) en mijn vriend is allergisch, dus dit is echt heel erg irritant. Nu doen we de deur telkens dicht als we hem weer buiten hebben gekregen, maar dit doe ik natuurlijk liever niet. Daarnaast zie ik hem soms op het dakterras ook krabben aan onze loungeset, spelen op plantenpotten en met planten, wat ik ook niet echt waardeer.

Ik weet niet van wie de kat is en ik heb geen buurt app o.i.d. Nu vraag ik mij af of ik hiermee gewoon moet dealen omdat ik ervoor kies midden in de stad te gaan wonen en dan krijg je dat, of moet ik op zoek gaan naar de eigenaar en er wat van zeggen? En ook hoe? Iemand tips of ideeën hoe dit aan te pakken?

Het beestje heeft geen halsband trouwens.
iones schreef:
16-08-2020 10:24
En zolang dat het geval is, lees ik op facebook berichtjes van katten die zomaar verdwijnen, katten die doodmishandeld zijn, etc. En zolang katten rondlopen, zal dat het geval zijn.

En of de wet het wel of niet toestaat dat katten vrij rondlopen, de wet pleit kattenhouders nog altijd NIET vrij van aansprakelijkheid voor aangerichte schade of overlast!

Exact dit dus. Ik vind zelf katten erg leuk maar ik erger me ook echt wel eens als een kat van een ander in mijn tuin zit te schijten en achter leuke vogeltjes aan jaagt die ik juist zo graag in mijn tuin heb.

Het verbaast mij echt niet dat in bepaalde gevallen loslopende katten het voor hun kiezen krijgen. En het zijn wel de mensen die hun kat laten loslopen die hun kat daarmee de frustratie van hun buren maken. Als je een kat wil dan hou je 'm bij; het is jouw huisdier.
Alle reacties Link kopieren
Misschien weet de eigenaar niet dat de kat bij anderen naar binnen loopt. Ik wist het eerst ook niet en mijn buur vond het gezellig een kat, maar ik vond het zelf geen fijn idee. Mijn huidige kat komt ook niet van mijn terras af. Ik heb het afgeschermd. Anders is het een loeder die bij de enige vrouw die bang is voor katten in de tuin gaat zitten omdat zij een vogelbadje heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
-Shifty- schreef:
16-08-2020 10:35
Exact dit dus. Ik vind zelf katten erg leuk maar ik erger me ook echt wel eens als een kat van een ander in mijn tuin zit te schijten en achter leuke vogeltjes aan jaagt die ik juist zo graag in mijn tuin heb.

Het verbaast mij echt niet dat in bepaalde gevallen loslopende katten het voor hun kiezen krijgen. En het zijn wel de mensen die hun kat laten loslopen die hun kat daarmee de frustratie van hun buren maken. Als je een kat wil dan hou je 'm bij; het is jouw huisdier.
Helemaal mee eens, zeker als hij schade/overlast geeft bij een ander. Een andere kat ligt hier altijd heerlijk te zonnen en nooit last van, weer een andere kat sloopt werkelijk alles en pist/schijt alles onder. Tsja het laatste wordt je echt niet vrolijk van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven