vrouwen die klussen!

06-09-2012 21:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Ik ben een beginnende klusvrouw! Sinds lange tijd weer een eigen huisje en met een klein budget aan het op-bouwen (vind verbouwen zo een groot woord!)

Zijn er lotgenoten? Zijn er ervaringsdeskundige? Zijn er mensen die net als ik af en toe met een boor machine staan te kalooooien?

Hulpvragen, antwoorden, handige tips? Kom maar op!

Mijn eerste hulpvraag:

De zolder! Schuin dak met allemaal verschillende platen tegen het dak Heul lelijk geschilderd en overschilderen ga nie gaan daar de platen allemaal een andere textuur hebben (van die peperkoek achtige glaswol shit met behang achtig bovenlaagje) tussen elke plaat zit een stalen balkje (3 cm) van boven tot onder.

Wat zou ik hier overheen kunnen zetten?

Gipsplaat is te zwaar...
Idd een kwestie van (tijdelijk?) mooi maken, met een achterlijk laag budget... Zijn er andere dingen die wellicht handig zijn om te weten? Klus tips in het algemeen?
Hee Toesy

Hier heeft de vorige bewoner van die ongelofelijk goedkopie witte plastic schrootjes tegen de schuine wanden van de zolder gedaan, inderdaad ook over glaswol heen. Ik vind de schrootjes niet mooi, maar het wit glad is zeker beter dan de glaswol. Aangezien we niet zo veel doen met de zolder werkt het prima vind ik. Alleen heb ik al van een paar mensen gehoord dat deze dingen brandgevaarlijk zijn.

Wij kopen meestal ook het gereedschap dat nodig is. Je blijft het toch nodig hebben....

Klus-ze!
Heb je folie onder de pannen? Laat dan even nakijken of dat dampdoorlatende folie is. Zoniet, dan moet er aan de binnenkant dampremmende folie tegenaan. Anders condenseert de vochtige lucht tegen de folie onder de pannen en slaat het vocht in het dakbeschot, dat vervolgens gaat rotten. In de jaren 60 hadden ze nog niet de kennis van isolatie van tegenwoordig, dus ik zou het zeker even nakijken.
Ik vind hier dingen van.
quote:Sabeltandcavia schreef op 07 september 2012 @ 22:51:

Heb je folie onder de pannen? Laat dan even nakijken of dat dampdoorlatende folie is. Zoniet, dan moet er aan de binnenkant dampremmende folie tegenaan. Anders condenseert de vochtige lucht tegen de folie onder de pannen en slaat het vocht in het dakbeschot, dat vervolgens gaat rotten. In de jaren 60 hadden ze nog niet de kennis van isolatie van tegenwoordig, dus ik zou het zeker even nakijken.

daar spreekt de echt klusser.

Ohja, heel belangrijk. Plastic is voor dat soort dingen ook niet zo goed trouwens.
quote:zonnetje59 schreef op 07 september 2012 @ 16:45:

[...]

foto zou idd handig zijn. Zoals ik het me nu voorstel, zou je een regelwerk kunnen maken (latjes horizontaal en verticaal) op de platen zelf, heb je geen last van boren in die metalen profielen en op dat regelwerk dus gipsplaten.

Als het goed geisoleerd is zou ik dat ook doen.

Regelwerk overzetten, en daar gipsplaten op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven