Vuile lederen bank schoonmaken

23-09-2013 11:08 10 berichten
Wij hebben een cognac kleurige bank die door intensief gebruik kinderen , honden en onszelf echt een grondige schoonmaakbeurt nodig heeft.

Heb het al geprobeerd met onderhoudspul dat er bij zat ook met saddlesoap maar helaas heb groffer geschut nodig .

Iemand de gouden tip ?

De bank is verder nog prima alleen een beetje Schmutzig
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf een keer de nagellakremover gebruikt bij lederen autostoelen (lichte) en dat werkte supergoed!

Wel eerst even op een klein stukje uitproberen uiteraard....
wel de nagellakremover met aceton.

Groene zeep schijnt ook wel te werken maar minder agressief.
Groene zeep, daarna weer in het vet zetten
Sopje, met wat dan ook. Jaren gedaan, niets aan de hand.
Ga het maar eens met groene zeep proberen !
Ik heb een witte leren bank dus schoonmaken moet wel met regelmaat gebeuren.

Ik gebruik altijd de wondersponsjes van de action. Werk er dan wel een heel pak doorheen met een bak schoon water en een bak om het sponsje in uit te spoelen.

Maar na noeste arbeid is de bank spik en span. Daar kan geen schoonmaakmiddel tegen op.

Heb een onderhoudspakket speciaal voor leder liggen en die krijgt het kwart van het vuil nog niet weg.
Ik heb ook een lederen bankstel, en ik gebruik altijd leder reinigingsdoekjes van de action en leder spray van bruynzeel (alle kleuren) deze kocht ik ook bij de action.Op een afstand je bank insprayen en dan met een zachte doek uitwrijven. Je bank ziet er dan weer als nieuw uit
Zadelzeep.

Deze kun je halen bij een ruitersportzaak. Het is een glycerine achtige zeep, en met een ietwat vochtige spons kun je er leder mee schoonmaken. Werkt prima.
Die zadelzeep had ik al geprobeerd die sponsjes van de action heb ik ook liggen ga ik ook proberen dankjewel .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven