Waar geen inschrijfduur
zaterdag 13 april 2019 om 02:04
Hoi hoi,
Ik ben 3 jaar geleden naar her buitenland geëmigreerd. Maar ivm een zwangerschap die ik bijna niet meer kon navertellen zijn mijn vriend en ik eind 2017 met spoed naar Nederland terug gekomen.
We leven nu met zijn drieën op een slaapkamer wat gewoon niet meer te doen is met een kleine van 1 jaar.
Urgentie heb ik geprobeerd, maar wij hebben in hun ogen "een dak boven onze hoofd".
Nu vroeg ik mij af of jullie toevallig nog plekken kennen waar er op het moment geen lange wachttijd is. Het maakt ons op het moment even niet meer uit WAAR we gaan wonen. Maar dat we nu zo snel mogelijk een huisje krijgen.
Alvast bedankt!
Ik ben 3 jaar geleden naar her buitenland geëmigreerd. Maar ivm een zwangerschap die ik bijna niet meer kon navertellen zijn mijn vriend en ik eind 2017 met spoed naar Nederland terug gekomen.
We leven nu met zijn drieën op een slaapkamer wat gewoon niet meer te doen is met een kleine van 1 jaar.
Urgentie heb ik geprobeerd, maar wij hebben in hun ogen "een dak boven onze hoofd".
Nu vroeg ik mij af of jullie toevallig nog plekken kennen waar er op het moment geen lange wachttijd is. Het maakt ons op het moment even niet meer uit WAAR we gaan wonen. Maar dat we nu zo snel mogelijk een huisje krijgen.
Alvast bedankt!
zaterdag 13 april 2019 om 09:08
zaterdag 13 april 2019 om 09:19
Soms, echter niet veel aanbod:
Je komt niet in aanmerking voor een tijdelijke woonruimte met inwonende kinderen. Wij hebben een zeer gering aanbod waarbij inwonende kinderen wel zijn toegestaan. Dit betreft particuliere- of vrije sector woningen. Mocht dit het geval zijn, dan staat dit in de tekst vermeld.
https://www.villex.nl/over-villex/veelgestelde-vragen
zaterdag 13 april 2019 om 09:19
Kijk ook even op Marktplaats. Zo zijn wij binnen een half jaar aan onze huidige huurwoning gekomen. Dit is trouwens inclusief zoeken via woonbouwvereniging/makelaars die ook huurwoningen aanbieden etc. Dus dan gaat het snel. We hebben pas op het laatste moment ook veel op Marktplaats gekeken. En een oproep plaatsen op FB wil ook wel helpen...
zaterdag 13 april 2019 om 09:23
zaterdag 13 april 2019 om 09:29
Lelystad heeft een wachttijd van behoorlijk wat jaren.MinkeDeWit schreef: ↑13-04-2019 09:13Lelystad, maar ik weet niet of je economisch gebonden moet zijn. In de regio Haarlemmermeer is veel vrije sector waar je zo in kunt, met inkomenseis.
zaterdag 13 april 2019 om 09:48
Waarschijnlijk is het toch handiger als je vertelt in welke regio je bijvoorbeeld nu woont en/of wat voor werk je/jullie (kunnen) doen.
En: wat kan/wil je betalen?
Alles bij elkaar heb je plm. 1,5 jaar in het buitenland gewoond en je woont nu bijna 1,5 jaar weer in Nederland.
Als je, vóórdat je naar het buitenland vertrok, stond ingeschreven voor woonruimte, kun je misschien eens vragen of je eerdere inschrijfduur bij de huidige nieuwe 1,5 jaar wachttijd kan/mag worden meegeteld?
En: wat kan/wil je betalen?
Alles bij elkaar heb je plm. 1,5 jaar in het buitenland gewoond en je woont nu bijna 1,5 jaar weer in Nederland.
Als je, vóórdat je naar het buitenland vertrok, stond ingeschreven voor woonruimte, kun je misschien eens vragen of je eerdere inschrijfduur bij de huidige nieuwe 1,5 jaar wachttijd kan/mag worden meegeteld?
zaterdag 13 april 2019 om 12:40
Wat goedkoop! Wat is er mis mee?
zaterdag 13 april 2019 om 12:41
Niets! Dit is een hele goede verhuurder.
zaterdag 13 april 2019 om 13:32
zaterdag 13 april 2019 om 13:35
Bij ons kan dat alleen als je ingeschreven staat bij betreffend orgaan en bindig hebt.Appeltaartmetrozijn schreef: ↑13-04-2019 08:18Reageren op lotingen, waar dan ook, bij woningbouwverenigingen?
Zo zijn bekenden van mij aan een mooie eensgezinswoning gekomen.
zaterdag 13 april 2019 om 13:41
Ondanks dat Limburg een krimp regio is, is hier (regio 046) echt geen sprake van een huizenoverschot. Heel weinig huurwoningen, koopwoningen gaan over het algemeen heel snel.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.